Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Atferd til enkelte supportere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Atferd til enkelte supportere

En ellers fin Vålerenga dag fikk en liten ripe i lakken, synes jeg, da noen supportere stormet banen på slutten av kampen. Jeg har selv stormet banen en høstkveld i Skien for 6 år siden, men det var spesielle omstendigheter

Dette innlegget er i hovedsak rettet mot en spesiell person. Vedkommende som stormet banen fra hjørnet av bendit, nær familietribunen. Det så regelrett ut som om vedkommende forsøkte å hoppe opp på skuldrene til Muri/Hirschfeld for å gi Freddy en fortjent klem. I fare for å høres ut som en overbeskyttende mor vil jeg si at dette ikke var risikofritt. Hva om Freddy hadde falt bakover og blitt skadet? Har lite å si at det er siste kamp, både for laget og spilleren. Jeg synes det var veldig lite lurt.

En av grunnene til at jeg reagerer litt er fordi det ikke er første gang jeg ser vedkommende gjøre noe litt for impulsivt. Jeg har sett samme person kaste stolsete nedover tribunen etter en feilaktig dommeravgjørelse mot oss, jeg har også sett vedkommende slenge en spyttkule i retning banen i en liknende situasjon. Hverken stol eller spytt kom lengre en at det traff medsupportere.
    Jeg liker ikke å ta dette opp. Hvis du, som har gjort dette, leser dette. Vit at jeg har stor respekt for mye av det du gjør som supporter. Jeg ser deg på alle bortekamper jeg rekker å dra på selv. Kanskje du bør ha litt mer klær på overkroppen, men det kan du få bestemme selv. Problemet er ikke at du setter deg selv i et dårlig lys med litt for impulsiv atferd. Du setter hele supportergruppen og klubben i et dårlig lys. Hvis du er en ledende skikkelse i en supportergruppe så er det ikke positiv innvirkning du har på yngre lettpåvirkelige supportere.

Dere som kjenner han, be han gjerne om å lese inlegget. Og evt feedback jeg får på det. Takk

-Og takk for alt Freddy-

Jeg må innrømme at glad banestorming ikke er det jeg ser mest dystert på, akkurat. At vi er ustyrlige med et lykkelig og smilende fortegn er liksom greia vår.

Da synes jeg det er døvere med folk som truer KST-vakter og slenger dritt lenge før det har skjedd noe som helst. En aggressiv oppførsel på et tidspunkt der man bare burde smile fra øre til øre.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Er forsovidt enig, det ergrer bare litt når denne personen, som rakk og hoppe på Freddy, har gjort uheldige ting ved tidligere anledninger.

Hadde det vært andre personer så hadde jeg nok bare ristet litt på hodet.

Comment

Synes heller at du ikke burde erge deg over det, mtp at det nettopp er han. Denne personen du beskriver er en av de største bidragsyterne i klanen og har en legendestatus hos enkelte av oss. Nemlig det at han reiser på alt som er av turer, kamper, møter, dugnader, og ikke minst; han starter alle sanger og synger seg hes hver gang. Tribunelivet ville ikke vært det samme uten ham!

Den lille banestorming ser jeg på som en gladgreie.

Comment

Selve banestormingen er ikke så ille, selv om det er en smule amatørmessig at det ikke var vakter nok til å stoppe de.

Men å rive ned Freddy er ikke annet enn tankeløst og tullete. Jeg tenkte også på at han kunne bitt skadet. Uansett tilhørighet, han burde få en straff. Sett opp stoler for eksempel?

Comment

Jeg sto så og si på banen selv og så at han ikke rev ned Freddy. Han var så vidt nær ham, og ga han en klem. Freddy så fornøyd ut...

Ikke la dette bli en storm i ett vannglass!

Comment

Er vel ingen storm, men ett prinsipp. Som den personen han er så burde han holde seg for god til slikt tull. Han rev han jo ned og løp ut på banen slik man ble oppfordret til ikke å gjøre.

Men noen kan vel gjøre hva dem vil uten at man skal ta affære..
              Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Å rive ned freddy var ikke spesielt smart. holdt pusten selv, men fortsatt mener jeg at dette er en filleting i forhold til hva som skjedde 20 meter unna i brytningspunktet mellom vektere og supportere.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                  Å rive ned freddy var ikke spesielt smart. holdt pusten selv, men fortsatt mener jeg at dette er en filleting i forhold til hva som skjedde 20 meter unna i brytningspunktet mellom vektere og supportere.
                  Det er jeg helt enig med deg i.. Men hva kan man forvente av den gjengen i utgangspunktet?

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                    dette er en filleting i forhold til hva som skjedde 20 meter unna i brytningspunktet mellom vektere og supportere.

Hva skjedde der?
                    Kommer aldri til himmelen.
                    Kommer aldri til hælvete.
                    Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                      Han rev han jo ned og løp ut på banen slik man ble oppfordret til ikke å gjøre.
                      Som om vi ikke blei bedt om å la være å storme banen i Skien?
                      in Absinthia

Comment

Originally posted by bengt View Post
                        Selve banestormingen er ikke så ille, selv om det er en smule amatørmessig at det ikke var vakter nok til å stoppe de.

Men å rive ned Freddy er ikke annet enn tankeløst og tullete. Jeg tenkte også på at han kunne bitt skadet. Uansett tilhørighet, han burde få en straff. Sett opp stoler for eksempel?
                        Han Securitasen som var ca 180 høy med rødlig hår var ihvertfall opptatt med å slå meg...
                        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by Kong Bojan View Post
                          Hva skjedde der?
                          Som jeg skrev tidligere, så var det først og fremst en grunnleggende aggressiv holdning. Jeg har tidligere både storma banen, blussa ulovlig etc, men det har alltid vært med et blidt utgangspunkt. Altså at purken og eventuelle vektere er hindringer, men ikke noe jeg retter aggresjonen min mot før de eventuelt gjør noe som er unødvendig voldelig e.l.

I går var utgangspunktet at man var sint fordi noen stilte seg opp og prøvde å forhindre en banestorming. Det er litt som å bli sint fordi brannvesenet forsøker å slokke en brann. Selvfølgelig vil de gjøre det så lenge det ikke er lov ihht til reglementet.

Det er ikke alltid det er noen katastrofe at en regel blir brutt, men man må jo forvente at enkelte vil stoppe det, uten at de skal bli trua (vektere og politi) og bli kalt for horer og få påstander om at de motarbeider Klanen (KST). Man var aggro og forbanna lenge før noen hadde gjort en eneste kjip ting.

I en slik sammenligning vil jeg faktisk påstå at banestormingen som nevnes innledningsvis i denne tråden er forbilledlig, all den tid den inneholdt en fyr som smilte fra øre til øre, gav bort en klem og så gav seg rolig uten bråk.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                            Som om vi ikke blei bedt om å la være å storme banen i Skien?
                            Klarer du ikke se forskjellen?

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                              ... slik man ble oppfordret til ikke å gjøre.
                              .
                              Som Rune er inne på så er jo ikke dette noe nytt akkurat, og trenger heller ikke være et problem. En regel er ikke verdt en dritt bare fordi den er en regel. Den må begrunnes bl.a.

Comment

Working...
                              X