Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Atferd til enkelte supportere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det er godt vi har noe å debattere også etter sesongslutt...

Comment

Originally posted by GazaFG View Post
      Hvorfor må folk rakke ned på andres oppførsel hele jævla tida? Er dere sjalu? Eller savner dere rett og slett den følelsen man hadde da man var ung, hvor man kunne gi litt faen? ... ...Haha fy faen jeg spyr!! Rart folk tilslutter seg alternative supportermiljøer spør du meg. Positivt som faan er det, og jeg håper veksten fortsetter ut i det vide! Ære være Freddy og Eystein!! (regner med at det er denne kjekke, unge karen folk sikter til)
      Grunnen til at dette provoserer meg er det ikke mange som har fått med seg. Det hele dreier seg om at denne personen har blitt observert av meg mens han har gjort andre ting som er negative, (se starten av tråden). Samtidig får jeg en vond bismak i kjeften for jeg VET at personen er en viktig bidragsyter i klanen og en som skaper stemning på kamper. Ære være han for det, men om Sjefslegen i leger uten grenser kjører for fort, må også han ta bota. Jeg startet en liknende tråd for noen år siden, da sandefjordkeeperen fikk en flaske i trynet. Det jeg etterlyste da, som jeg etterlyser nå, er evne til selvkritikk, ettertanke og ydmykhet.

Comment

Originally posted by aasp View Post
        ...da sandefjordkeeperen fikk en flaske i trynet.
        Hvis du først skal bruke eksempler kan du vel holde deg til fakta. Det var ikke en flaske, det var ikke keeperen, og det var ikke i ansiktet. Det var en ølboks med ukjent mengde innhold. Påstanden i pressen var at den var full. Jeg så episoden live og kan si at den ikke var tom. Heller ikke ble keeperen truffet, men Toni Nhleko (midtbane/spiss?), og ikke i ansiktet, men bak på eller i siden av hodet. Det er ikke et forsvar for handlingen, som var helt idiotisk, bare en rettelse av din påstand.
        mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
          Hvis du først skal bruke eksempler kan du vel holde deg til fakta. Det var ikke en flaske, det var ikke keeperen, og det var ikke i ansiktet. Det var en ølboks med ukjent mengde innhold. Påstanden i pressen var at den var full. Jeg så episoden live og kan si at den ikke var tom. Heller ikke ble keeperen truffet, men Toni Nhleko (midtbane/spiss?), og ikke i ansiktet, men bak på eller i siden av hodet. Det er ikke et forsvar for handlingen, som var helt idiotisk, bare en rettelse av din påstand.
          Da beklager jeg ydmykt mine faktafeil. Var litt for full den kampen selv. Poenget er at grupperinger innad i klanen å applaudere slikt. Er det status å kaste stolseter, lightere bli ført bort av KST politiet el?

Vi ser vel uansett at det er forskjeller på folk, hva utgjør en god supporter, hva er akseptert suporterkultur etc etc. Vanskelig å finne noen fasit. Kanskje er det jeg som er for gammal og bør flytte til vestbredden, kanskje er det noen som bør ta en øl mindre før kampstart.

Comment

Er det status å kaste stolseter, lightere bli ført bort av KST politiet el?
            Kan du slutte å ta opp saker som skjedde for flere år siden, som for lengst er ryddet opp i, og som ikke representerer et problem per 2011?

Det er tydelig at du har en agenda her, uten at jeg kan si at jeg helt har klart å plassere den enda. Hvorfor lagde du denne tråden? Er det fordi du har et ekstremt forhold til Freddys ve og vel (en omfavnelse av denne sorten vil jeg sidestille med å gå over gata i risikonivå), eller er det fordi du misliker oppblomstringen av alternative miljøer i Enga?

Comment

Grunnen til at jeg tok opp den gamle saken med dette som skjedde i sandefjord er fordi tråden handler om enkelthendelser som skaper dårlig omtale for klanen som en helhetlig supportergruppe. Kanskje det ikke var så stor risiko med vedkommenes banestorming, det er kanskje bare en liten filleting. Men i en større sammenheng er jeg litt bekymret for holdningene til slike enkethendelser. Det er noe med det gamle ortaket om at hvis du gir noen fingeren, tar de fort hele hånda.
              Jeg synes det er fint med grupperinger innad i klanen. Det styrker samhold og tilhørlighet, men likevel kan jeg tillate meg en viss bekymring for hva disse grupperingene står for av tribunekultur. F.eks: Det er lov til å ha ulike meninger om hva som er god supporterkultur. Denne trappetrommingen som ble utøvet mot slutten av stabæk kampen er ikke noe jeg liker, men det er helt ok at andre liker det. (trommer er for bønder). Jeg vet ikke hvordan ting fungerer innad i disse grupperingene, er det en indrejustis der? Eller er det en konkurranse i å gjøre litt crazy ting innimellom uten å tenke konsekvenser?

Det kan kanskje være et lite generasjonsskille med denne gruppekulturen. Personlig synes jeg lite om at denne personen stormet banen for å hoppe opp mot en person som satt litt ustøtt høyt over bakken. Dere skal få lov til å synes dette er greit, men det gjør ikke jeg.

Comment

Atferd til enkelte supportere

Dette er vel helt greit, hvem skal sette seg til doms over andre?
                Supporterkultur er ikke og bør ikke være A4.
                Enkelthendelser kan man ikke styre over ,det er som følge av en mann/kvinnes følelser i et øyeblikk. Glede og sinne, så lenge ingen dauer så er det meste lov i min bok. Hvis du er enig i at slike enkelthendelser er styrt av følelsesutbrudd, så kom med en plan for å hindre det. Jeg ønsker deg lykke til. Om man ikke er engasjert så kommer ikke slike følelser frem, er det slik vi vil ha det?
                Generasjonskille ville jeg kalt generasjons skifte, og det er helt naturlig, både på og uttafor banen...

Comment

Originally posted by Dust View Post
                  Dette er vel helt greit, hvem skal sette seg til doms Generasjonskille ville jeg kalt generasjons skifte, og det er helt naturlig, både på og uttafor banen...
                  Joda.. eneste forskjellen der er vel at det er vrient å spille hver eneste kamp når man runder 40. Jeg håper ikke det gjelder for supportere. Ække for gammal til å skrike og juble litt enda.

Er lov med utdbrudd av følelser. Er også lov til å ha ettertanke rundt hvordan en gir uttrykk for de følelsene.

Comment

Er det ikke forskjell på supporterkultur og tribunekultur ?

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
                      Er det ikke forskjell på supporterkultur og tribunekultur ?
                      Begge deler kan være hverandre på en gang, samtidig som de ikke må være det.
                      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Er lov med utbrudd av følelser. Er også lov til å ha ettertanke rundt hvordan en gir uttrykk for de følelsene.
                        Vi kan jo arrangere VM i etterpåklokskap ? he he..

Comment

Episoden med stormingen var klønete, men ikke spesielt alvorlig, det tror jeg de fleste vil enes om. Men med det som skjedde etterpå, så er klart at inntrykket som andre supportere, f. eks. på Hafslund, eller på sidene på bendit, står igjen med, er at det er deler av Klanen er svært agressive og ypper til kamp med vakter og politi. Så kan man møysommelig punkt for punkt si at nei det var vaktene som begynte, og disse supporterne er kjempesnille og offer for ymse former for forfølgelse, man mente bare å være hyggelig og engasjert osv, men når 30 mannfolk står og roper mot vakter og politiet, noen med ansikter delvis tildekket, så gir svaret seg av seg selv for utenforstående som observerer dette (om man da ikke leser her inne eller "kjenner" miljøet). For vanlige folk som ser dette er det ikke åpenbart at det er supporterne som utsettes for "nesten-justismord" i en slik situasjon. Det er mye mer nærliggende å tenke at dette er bråkmakere som det ikke er trygt å ferdes i nærheten av. Rasjonelt? Neppe. Det er langt farligere å kjøre T-banen enn å gå på kamp, selv i tjukkeste bendit. Men det er nok slik en mengde folk tenker likevel.

Og så kan vi lure på hvorfor det er så vanskelig for enga å samle 25000 på Ullevål hver 14. dag, selv når vi spiller landets mest attraktive fotball. Go figure.

Comment

Working...
                          X