Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd: Odd Grenland - Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd: Odd Grenland - Vålerenga

Hvorfor hedrer man Kjell Alrich Schumann på fotballkamp der man skal støtte Vålerenga?
    Birger

Originally posted by birger View Post
    Hvorfor hedrer man Kjell Alrich Schumann på fotballkamp der man skal støtte Vålerenga?
    ? Denne tror jeg du må utdype litt...

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
      ? Denne tror jeg du må utdype litt...
      Med forbehold om man hørte feil i går, så ble det sunget en sang (jeg kan ikke denne) der det ble nevnt "skyt en snut" og "slipp han ut, Kjell Arlich Schumann" i samme sang.
      Birger

Comment

Med forbehold om man hørte feil i går, så ble det sunget en sang (jeg kan ikke denne) der det ble nevnt "skyt en snut" og "Kjell Arlich Schumann" i samme sang.
        Sikkert:
        Alrich Schumann er vår venn, er vår venn, er vår venn.
        Alrich Schumann er vår venn, han skjøt snuten.

Slepp ham ut så skyter'n fler, skyter'n fler, skyter'n fler
        Slepp ham ut så skyter'n fler, Alrich Schumann.
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
          Sikkert:
          Alrich Schumann er vår venn, er vår venn, er vår venn.
          Alrich Schumann er vår venn, han skjøt snuten.

Slepp ham ut så skyter'n fler, skyter'n fler, skyter'n fler
          Slepp ham ut så skyter'n fler, Alrich Schumann.
          Den dukker opp med mellomrom. Liker den ikke - ikke nok ironi i referanse til en nitrist sak.
          "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Flott.. hvorfor synges denne? At folk synes det er kult at man skyter snuten er trist nok i seg selv,
            men jeg ser svært få grunner til å synge dette på en fotballkamp der man skal støtte Vålerenga.
            Birger

Comment

Helt enig. Den gjengen som synger der, passer bedre på blitzhuset enn i klanen. LATTERLIG!!!
              JacobAall

Comment

Flott.. hvorfor synges denne? At folk synes det er kult at man skyter snuten er trist nok i seg selv,
                men jeg ser svært få grunner til å synge dette på en fotballkamp der man skal støtte Vålerenga.
                Er tøft å hate snuten veit du.

Comment

Originally posted by skog View Post
                  Er tøft å hate snuten veit du.
                  Kjempetøft..
                  Birger

Comment

For å forsøke å svare litt seriøst på dette:

Det er flere momenter som gjør at Klanen har en tradisjon for å disse snuten. Det mest åpenbare er at Klanen siden før Klanen ble stifta har reist landet rundt og stjælt på bensinstasjoner, fylla offentlig og banka motstandere på bortetur. I opposisjon til dette har man altså snuten. Nå har Klanen roa seg en del siden gamlegutta var "på høyden", men nå kommer det andre momentet inn, nemlig arbeiderklassebakgrunnen. Her føler man en tilknytning til miljøer, band mm som alle er i en protest-kontekst. I gamle dager var Oslo-politiet særs lite begeistra for noen form for protest (enda mer enn i dag), og igjen er snuten motpart. Mange kommer altså fra miljøer, familier e.l. der en naturlig skepsis til politiet ligger innebygd.
                    Dette har bidratt til det tredje momentet, nemlig Klanens rykte som ukontrollerbare, noe vi til stadighet slår oss på brystet med. Det har gjort oss uredde, morsomme, kreative og unike. Hvem er det som har som hovedoppgave å kontrollere andre mennesker ved store arrangementer/folkeansamlinger? Jo, snuten.

Derfor har Klanen en rekke sanger for å sjokkere generelt, inkludert en del sanger med smått politiske undertoner og hatsanger mot snuten spesielt. Jeg nevner i fleng:

Alrich Schumann
                    Hva gjør du med batongen, kjære snut?
                    Hamas går aldri av buss nummer 18.
                    Har du bæsj i din anal?
                    Gutta fra Fredriksta' ville slåss.
                    Allah er en gris.
                    Jeg rusla rundt i Oslo by.

Etc. etc.

Comment

Forskjell på å synge om hva snuten gjør med batongen, og å hylle en politimorder?

Comment

Originally posted by skog View Post
                        Forskjell på å synge om hva snuten gjør med batongen, og å hylle en politimorder?
                        Jeg vil tro målet er å tirre politiet. Må understreke at jeg forsøker å analysere litt her uten nødvendigvis å forsvare, til tross for at jeg selv har en iboende skepsis til politiet.

For egen regning vil jeg legge til at drapet på Klungland i tillegg til å handle om en gæærn gjeng med maskingevær, også handler om en politimann som oppfører seg som en komplett idiot og mot all protokoll og dessverre måtte bøte med livet. At det var Schumann som drepte fyren er rimelig tilfeldig.

Comment

For egen regning vil jeg legge til at drapet på Klungland i tillegg til å handle om en gæærn gjeng med maskingevær, også handler om en politimann som oppfører seg som en komplett idiot og mot all protokoll og dessverre måtte bøte med livet. At det var Schumann som drepte fyren er rimelig tilfeldig.
                          NOKAS-banden var mer enn bare "en gæærn gjeng med maskingevær", de var hensynsløse sjokkranere som drepte en mann. De har også gitt en masse ansatte, kolleger og familie traumer som vil vare livet ut -og de har påført samfunnet noen hundretalls millioner i retts- og sikkerhetskostnader.

At Klungland i sin politibil skulle ha oppført seg "som en komplett idiot og mot all protokoll og dessverre måtte bøte med livet" er en latterlig omskriving. Han ble myrdet av Schumann. Punktum.

Sangen er sårende, smålig og rammer helt andre folk enn "snuten" generelt. Men for all del, de som synes den er så rasende festlig å synge må gjerne synge.
                          "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by VVV View Post
                            NOKAS-banden var mer enn bare "en gæærn gjeng med maskingevær", de var hensynsløse sjokkranere som drepte en mann. De har også gitt en masse ansatte, kolleger og familie traumer som vil vare livet ut -og de har påført samfunnet noen hundretalls millioner i retts- og sikkerhetskostnader.

At Klungland i sin politibil skulle ha oppført seg "som en komplett idiot og mot all protokoll og dessverre måtte bøte med livet" er en latterlig omskriving. Han ble myrdet av Schumann. Punktum.

Sangen er sårende, smålig og rammer helt andre folk enn "snuten" generelt. Men for all del, de som synes den er så rasende festlig å synge må gjerne synge.
                            Jeg forsvarer på ingen måte ran. Denne gjengen hadde drevet med sjokkran av liknende type i årevis. Grunnen til at du ikke har hørt så mye om det er at ingen har blitt drept (og beløpets størrelse). Ingen er drept fordi skudd ikke er avfyrt. Skudd er ikke avfyrt fordi instruks hos både politi og vektere i en slik situasjon tilsier at de ikke skal skyte på dem når de er så velutstyrt. Det er dette ranerne baserte seg på.

Klungland forsøkte å skyte på tungt bevæpnede ranere med en seksløper på langt hold. Å i det hele tatt treffe en skuddsikker vest, langt mindre å faktisk såre/hindre en raner, er helt utopisk. Rett og slett en idiotisk handling og ikke i tråd med instruksen i slike situasjoner. Klungland ble skutt og drept da ilden ble besvart.

Igjen, jeg forsvarer det ikke. Jeg sier ikke at det ikke er kjipt for venner og kolleger, men det gjør ikke handlingen noe smartere.

Comment

Klungland forsøkte å skyte på tungt bevæpnede ranere med en seksløper på langt hold. Å i det hele tatt treffe en skuddsikker vest, langt mindre å faktisk såre/hindre en raner, er helt utopisk. Rett og slett en idiotisk handling og ikke i tråd med instruksen i slike situasjoner. Klungland ble skutt og drept da ilden ble besvart.

Igjen, jeg forsvarer det ikke. Jeg sier ikke at det ikke er kjipt for venner og kolleger, men det gjør ikke handlingen noe smartere.

Skremmende holdninger...
                              .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

Working...
                              X