Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Pausesang "Mitt Vål'enga" (VPN dagbok 27. aug)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pausesang "Mitt Vål'enga" (VPN dagbok 27. aug)

VPN forteller at en underskriftskampanje er satt igang for å bytte pausesang.
    Jeg er nyskjerrig på hva hodene her inne tenker om saken. Selv synes jeg dette er et godt tiltak. Sangen er ok, men etter at han ene broren eller søstera fra Kelly Family var på Ullevaal og pissa på sangen, mistet jeg mye av gleden for denne sangen. Jeg klarer ikke å glemme at dette er en rippoff fra en kjærlighetsballade fra en kraftig kristen storfamilie, hvor alle barn skal se like ut. Teksten i sangen er varm og fin, men musikalsk sett er det enormt med taktfeil. Det driter kanskje menigmann i, men jeg irriterer meg litt. Kjærka er vår sang. Da skal skjerf opp. Det gjør sangen spesiell. Det at vi "må" holde opp skjerfene på denne sangen også, gjør "Kjærka" mindre unik.

Det viktigste av alt er likevel at en rolig ballade ikke er helt passende for et lag som skal komme ut fra garderoben og inn i en krig.

Mine meninger om saken iallefall.

Helt enig med trådstarter. Det holder lenge med én hymne. Og jeg tror rett og slett at Kjerka mister noe av sin betydning hvis vi har to.

Comment

Originally posted by aasp View Post
      Det viktigste av alt er likevel at en rolig ballade ikke er helt passende for et lag som skal komme ut fra garderoben og inn i en krig.
      Uten at jeg har bestemt meg hva jeg mener ene eller andre veien:
      Martin ville at Kjerka skulle spilles litt tidligere slik at spillerene fikk med seg sangen, dette er jo også tilnærmet en ballade sang. Likevel mente Martin at det ville fyre opp spillerene å høre Klanen synge denne sangen.

Og kanskje minst like viktig; Hva skulle bli spilt i stedet? Jeg mener det bør være noe Vålerenga realtert og ikke bare en eller annen rockesang som noen mener er kul.
      Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Originally posted by geirb View Post
        ...Og kanskje minst like viktig; Hva skulle bli spilt i stedet? Jeg mener det bør være noe Vålerenga realtert og ikke bare en eller annen rockesang som noen mener er kul.
        Denne!
        https://www.youtube.com/watch?v=O3P1aOCvc4w

I tillegg til å være en rockelåt som jeg (og flere, husker å ha sett den nevnt i en eller annen tråd tidligere) liker handler den om Enga. Har lenge tenkt at denne hadde svingt på Ullevaal, så nå når diskusjonen er i gang mener jeg den er et godt alternativ til Mitt Vål'enga. Den er mer upbeat og kan på ingen måte beskyldes for å vogge spillerne i søvn sånn som andre mener den nåværende sangen gjør.

Comment

Originally posted by Mysh View Post
          Denne!
          https://www.youtube.com/watch?v=O3P1aOCvc4w

I tillegg til å være en rockelåt som jeg (og flere, husker å ha sett den nevnt i en eller annen tråd tidligere) liker handler den om Enga. Har lenge tenkt at denne hadde svingt på Ullevaal, så nå når diskusjonen er i gang mener jeg den er et godt alternativ til Mitt Vål'enga. Den er mer upbeat og kan på ingen måte beskyldes for å vogge spillerne i søvn sånn som andre mener den nåværende sangen gjør.
          Liker denne låta godt selv. Vi kunne kanskje testet ut litt forskjellige. Den yngre generasjonen ville sikkert satt pris på en litt mer rocka upbeat låt. Den eldre generasjonen ville kanskje like "Fra store stå på Bislett". Går sikkert an å lage en poll på dette. En fire fem seriøse forslag, gjerne "Behold Mitt Vål'enga" som ett av alternativene. Vi er vel en demokratisk supporterklubb?

Comment

Originally posted by Plaum View Post
            Helt enig med trådstarter. Det holder lenge med én hymne. Og jeg tror rett og slett at Kjerka mister noe av sin betydning hvis vi har to.
            Enig med du.
            Men om den naa beholdes, saa hadde det vaert stas om vi kunne slangt paa et `Tobias Grahn!` etter `..du speller for flere enn bare deg sjael.`
            In the beginning the Universe was created.
            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
            - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
              Enig med du.
              Men om den naa beholdes, saa hadde det vaert stas om vi kunne slangt paa et `Tobias Grahn!` etter `..du speller for flere enn bare deg sjael.`
              Oh yes! Stjernepoeng der. Det hadde vært en morsom greie. Jeg "stjeler" ideen din og roper dette på fredag hvis det er greit. Bli gjerne med å rope. Kanskje noen andre blir med på det samme. Håper vi ikke ødelegger for fans av Brakkebandet. Mange roper jo "hater Brann" etter vi synger at kjærka sto i brann.

Comment

Pressen hiver seg på:

http://dittoslo.no/indre-by/sport-in...orge-1.7509890

Esp1
                Ei kasse, er passe!!

Comment

Det finnes så mange alternativer til denne låta. Om jeg skal begynne å kritisere den, så klarer jeg ikke å stoppe. Men, denne låta ser jeg som perfekt til bussen på hjemveien fra Bergen, klissvåt og med 0-4 i sekken. Eller fra Trondheim, eller før kamp på veien oppover. Istedet for å høre Kjerka femti ganger...

Da, skaper den samhold og stemning. Når man midtveis i kampen skal prøve å fyre opp publikum, og via detta publikummet få fart på spellerne - så passer det, slik jeg ser det, fryktelig dårlig med nødrim, taktfeil og en generelt sett gørrkjedelig sang. Få på noe som gir folk litt kick, og følelsen av at nå starter det.

Det finnes mange alternativer. Noen fyrer opp stemninga, andre legger grobunn for en allsang - som kanskje kan være med på å gjøre folk klare til den andre omgangen. At det er mange låter som ville passa mye bedre er for meg helt åpenbart!

Har opplevd at det har vært prata om at denne låta er "dårlig" i lang tid. Derfor tenkte jeg at en underskriftskampanje er en fin måte å måle hvor mange som faktisk synes den er så dårlig, at de gidder å gi utrykk for det.

Gidder du?
                  http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=4161
                  Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                  [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Jeg er enig i at man trenger en låt som det er litt trøkk i rett før andre omgang, derfor så mener jeg at en av disse to bør spilles(aller helst forslag 1):

Forslag 1: http://www.youtube.com/watch?v=V69HaBaTOSQ (Dårlig link, mener kun sangen og ikke det andre)

Forslag 2: http://www.youtube.com/watch?v=o3L_B4F7h-w

Eystein Jacobsen
                    ouSV - Enga for de gale!

Comment

For å ta Brakkebandet litt i forsvar: Jeg syns faktisk det kan trøkke ganske ok, når dommeren har blåst i gang, kompet har stoppet, og en forhåpentligvis fulltallig klan stemmer i "DU SPELLER FOR FLERE ENN BARE DÆ SJÆL NÅR DU ER I ENGA"

Comment

Originally posted by dikern View Post
                        Har opplevd at det har vært prata om at denne låta er "dårlig" i lang tid. Derfor tenkte jeg at en underskriftskampanje er en fin måte å måle hvor mange som faktisk synes den er så dårlig, at de gidder å gi utrykk for det.

Gidder du?
                        http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=4161
                        Det er du som har startet kampanjen? Godt Insj! Veldig enig med det du ellers skriver. Ser vi har et par hissige på Facebook kommentarene under siden. De må få være uenige, men han ene.. "Børre" er så usaklig at det nesten blir morsomt. Vet ikke om han er forumaktiv...
                        Får håpe han ikke blir alt for knust om sangen byttes. Håper likevel at denne byttes hvis det er noe som flertallet tydelig ønsker.

Comment

De må få være uenige, men han ene.. "Børre" er så usaklig at det nesten blir morsomt. Vet ikke om han er forumaktiv...
                          Får håpe han ikke blir alt for knust om sangen byttes. Håper likevel at denne byttes hvis det er noe som flertallet tydelig ønsker.
                          Tja, han var: http://forum.klanen.no/member.php?5113-Toy-S-Utestengt

Ikke av den sakligste typen når han holdt på her inne heller og er utestengt fra Klansforumet.

Comment

Jeg tror Breen-regimet vil ha store problemer med å spille pønkråkk på stadion. Da skremmer de bort hordene av barnefamilier som ramler innover på tribunene fra land og strand. Skulle gjerne sett en av de to nevnte selv jeg, men må nok innrømme at jeg ser det som litt usannsynlig.

Men, hva med en klassiker som "Vi er Vål'enga"? Det er jo en låt som "alle" kan, og i tilfelle de ikke kan den, burde klare å lære seg iløpet av to serierunder. Tradisjonsrik er den også Familievennlig kan den nok også kalles...
                            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

"Børre" er så usaklig at det nesten blir morsomt. Vet ikke om han er forumaktiv...
                              Neppe. Han er utestengt fra forumet på livstid.

-jørn-
                              (*´ェ`*)

Comment

Working...
                              X