Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Pausesang "Mitt Vål'enga" (VPN dagbok 27. aug)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vel, jeg liker i så fall den gamle tradisjonen med å kjøre en marsj når spillerne kommer ut. VIF marsjen, VIF sangen, den jeg nevnte over, begynnelsen av Vi er alle fra Vålenga.. kjører alle marsj stilen, meg om det.

Comment

Jeg tror litt av bakgrunnen med "Mitt Vålerenga" er at en eller annen kommersjævel så lyset. Kjerka var jo så bra, og gir Vålerenga masse oppmerksomhet. Så hvorfor ikke gjøre det samme med en sang til. Prisen er at "Kjerka" blir mindre unik, og stemningen i starten av andreomgangen er slapp.

Forstår de som er imot pauselåt i det hele tatt. Det burde ikke være nødvendig, men - fordelen er at man hører at kampen begynner igjen snart i kiosker og ganger. Ulempa er at stemninga blir orkestrert og definert.

Om man skal ha en fast pauselåt bør det være en låt som er spiselig for alle. Både de som er på kamp, og de som ikke er det. I så måte er Mitt Vålerenga fin, for den kan de fleste like. Problemet er jo bare at den er dørgende kjedelig. Punkrocken som er foreslått blir nok litt hvass for de tusener av barnefamilier på VG-tribunen, og snakkemusikken vil skape furore hos gamlingene.

Dermed står man igjen med noen ganske få klassiske Vålerengalåter som alternativer.

Vi er Vål'enga er klart best om det skal være noe fast. Forhåpentligvis kan vi lage en spilleliste med 10-12 låter, også bytter man imellom dem.
      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by dikern View Post
        Forstår de som er imot pauselåt i det hele tatt. Det burde ikke være nødvendig, men - fordelen er at man hører at kampen begynner igjen snart i kiosker og ganger. Ulempa er at stemninga blir orkestrert og definert.
        Jeg er uenig i dette. En pauselåt gjør at vi blir klare og får i gang synging og liv før kampen blåses i gang igjen, og dette holder de første 10-15 sekundene etter at fløyta har gått. Jeg tror starten på andre omgang hadde blitt mer famlende sangmessig om vi ikke hadde hatt noen pauselåt. Blir litt som i kirka (ikke kjerka): Man har et preludium for å avslutte samtaler med sidemannen, samle tanker og fokusere på det som skal skje. Jeg beholder gjerne "Mitt Vålerenga", men hvis den forsvinner bør den erstattes av noe annet, ikke ingenting.

Comment

Mitt hovedargument for at jeg er mot denne låta er kort: Melodien er laget av Kelly familiy.

Comment

Originally posted by Harald H View Post
            Mitt hovedargument for at jeg er mot denne låta er kort: Melodien er laget av Kelly familiy.
            Som om jeg skulle sagt det selv. Låta sugde balle i 1996, og blir ikke bedre med en Enga-vennlig tekst. Faktisk er dette den eneste Vålenga-sangen jeg boikotter å synge med på. Gjerne en annen pauselåt, som f.eks Shangri-La Vålerenga eller Vi Svikter Deg Aldri Vålenga.

Vålerenga Kjerke bør være Enga-låten par excellence.

Comment

Enig i at Mitt Vålerenga er litt daff og kjedelig. Samtidig er det en fin overgang fra pause til 2. omgang - et slags rituale for Klanen. Jeg ville synes det var merkelig om den ikke ble spilt.

Men går det ikke an å lage en nyinnspilling med litt mer tempo og trøkk? Også kan man jo droppe det å ha skjerfa over hodet på denne sangen, slik at det blir mer unikt for Kjerka?

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post
                Enig i at Mitt Vålerenga er litt daff og kjedelig. Samtidig er det en fin overgang fra pause til 2. omgang - et slags rituale for Klanen. Jeg ville synes det var merkelig om den ikke ble spilt.

Men går det ikke an å lage en nyinnspilling med litt mer tempo og trøkk? Også kan man jo droppe det å ha skjerfa over hodet på denne sangen, slik at det blir mer unikt for Kjerka?
                Rituale for hvilken klan?

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post

All forandring føles rart, men tro meg, dette er forandring som fryder. Vekk med makkverket en gang for alle!

Comment

Hakke skjedd noe mer med detta vel?

Comment

Finner vi ut om 2 timer

Comment

Jeg liker at "Vi er Vål'enga" har blitt pausesang, men vil foreslå at
                        1) en gir litt mer gass på anlegget - med en tydelig start, i dag hørtes det mest ut som en dempet bakgrunnssang som de andre som spilles i pausa - det er vel meninga at vi skal opp fra stolene og gire oss opp til kamp igjen
                        2) at den startes når første Enga-spiller entrer matta etter pausa, så det kan bli en "innmarsjsang" til 2. omgang

I tillegg må vi finne ut hvordan vi som supportere skal oppføre oss når den kommer. Skal vi reise oss og klappe gutta inn til andre omgang til rytmen fra denne låta? Skal vi synge med (i så fall burde kanskje noen lage en karaokevideo - siden teksten går såpass fort)? Skal vi stå oppreist med skjerf over hode?

Comment

Working...
                        X