Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sogndal: Tribuneliv

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Sogndal: Tribuneliv

La meg komme med noen betrakninger etter første kamp hvor vi er samlet på Vestbredden:

Først om fremst, hva var greia med at det kun var 150 billetter igjen? Til og med mannen i billettluka kunne opplyse at jeg var heldig som fikk billett, og at det ville bli "trangt om plassen".....Right.
    Det var jo milevis fra fullt på Vestbredden i dag. Jeg sto midt på bredden og kunne hatt privat zumbatime med 4-5 tomme seter rundt meg på hver side. Store sprekk mellom folk påvirker så klart stemningen der man blir livredde å åpne munnn så fort man kun hører seg selv. Hjelper ikke akkurat på når folk også sitter foran meg. På Vestbredden. På klansfeltet. På midten av tribunen.

Dessverre kom minnene tilbake hvorfor jeg og mange andre i sin tid flyttet oss til Colasvingen. Bredden er så dårlig syngetribune at jeg blir dårlig. I dag ble jeg rett og slett ekstremt skuffa over hva vi klarer å lage av liv. Ja, jeg fikk med meg at sangsentrum var på venstre side. Hvorfor det? Hvorfor i all verden står ikke disse midt på bredden så man kan få med begge sider så langt det lar seg gå? Det å såvidt høre venstre side når man ikke står lengre enn på midten av bredden er ikke bra. Ingen rundt tok ansvar. Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger man greide å synge samme sang og trøkke til som feltet til venstre.

Det var så stille på bredden i dag at jeg blir bekymret. Kom på at det skulle være markering 1913 ut i kampen. Det kom jeg på nå, for det hadde jeg helt glemt bort. Man kunne høre en knappenål falle rundt den tiden.

Hva kan gjøres? Dette var første kamp på lenge hvor man var samlet, men etter min mening er det store grep som må gjøres for at dette skal bli bedre. Steng gjerne av en del på høyreside på vestbredden så folk trekker seg tettere sammen. Om det kun var 150 billetter i dag tidlig, så lurer jeg svært på hvor de 1500 som har kjøpt ble av.

Hva med å spre gode ildsjeler innen sang utover bredden? Vi trenger rett og slett folk med litt trøkk som kan fungere ala capo og samarbeide med resten så sangene sprer seg. Om Vestbredden i lengde er 10, og jeg sto på midten, så stoppet sangene sånn ca på 3-4 i dag.

Jeg registrerer mye av det samme som Onico, selv om jeg stod ca 20-30 meter fra sangsentrum var det veldig ofte veldig rolig stemning rundt meg. Til tider latterlig dårlig trøkk med "evighetssanger" som " I Oslo by".

Mener også et caposystem bør vurderes, samt at sangsentrum bør flyttes nærmere midten.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

Enig i at sang burde komme til midten , var pinlig stille der (felt 103)
      Men jeg trodde de hadde laget tribuner for folk som skulle stå og synge jeg, forran meg satt "mange" hAr dem ikke egene tribuner for dem? Vg nedre?

Comment

Originally posted by oPsL View Post
        Enig i at sang burde komme til midten , var pinlig stille der (felt 103)
        Men jeg trodde de hadde laget tribuner for folk som skulle stå og synge jeg, forran meg satt "mange" hAr dem ikke egene tribuner for dem? Vg nedre?
        Jeg står på motsatt side av Bredden, mot Bendit, og det er her vi som vil ta det litt mer piano skal stå. Men her fikk jeg en super-supporter som brukte all sin tid på å klage på stemninga rundt seg. Det skaper bare dårlig stemning og folk som står her gidder ikke komme tilbake skal dem få kjeft gjennom hele kampen.

Kan det være at folk ikke har fått helt oversikten over hvordan Bredden er fordelt?

Jeg gleda meg til 19:13 og hadde forventa meg litt støy. Men det var helt stille til 19:30 da "så hev din røst"-sangen begynte langt der borte. Her trengs det også informasjon på forhånd, gjerne rundt hele stadion. Å lage støy er jo noe hovedtribunen kan være med på selv om dem ikke har lyst å synge.

Comment

Originally posted by Onico View Post
          Jeg sto midt på bredden og kunne hatt privat zumbatime med 4-5 tomme seter rundt meg på hver side.
          Vi stod på samme tribune, men hadde altså så forskjellige opplevelser. Jeg stod på felt 105-106 hvor vi fra Gaza skulle stå (sangsentrum), og her stod vi tre stk. på et område av snaue 0,8m x 0,4m. Jeg mener det skal være trangt, men her ble det til tider så trangt at jeg sikkert kunne latt ryggen knekke sammen og likevel vært stående, fordi jeg ville blitt holdt oppe av at jeg stod i skvis mellom flere andre. Det var for mange som skulle stå på samme sted.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
            J
            Jeg gleda meg til 19:13 og hadde forventa meg litt støy. Men det var helt stille til 19:30 da "så hev din røst"-sangen begynte langt der borte. Her trengs det også informasjon på forhånd, gjerne rundt hele stadion. Å lage støy er jo noe hovedtribunen kan være med på selv om dem ikke har lyst å synge.
            Jeg gleda meg ikke til den "nå skal vi synge å ha det moro sangen" Fantastisk dårlig opplegg. Syng og støtt laget. Ikke kjør en så latterlig 1913 til 2013 opplegg..Hva med at vi synger for at Børven fikk laus mage i når det har gått 10 minutt hvis han er ute en match..Get the fuck out of here..
            *****KREPP ARMY*****
            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Jeg hadde min beste tribuneopplevelse på flere år! Mer enn det ønsker jeg ikke å si

Comment

Jo, foresten! Å se telenorøvre hoppe til "står du stille..." var magisk

Comment

Originally posted by Cyrus View Post
                  Vi stod på samme tribune, men hadde altså så forskjellige opplevelser. Jeg stod på felt 105-106 hvor vi fra Gaza skulle stå (sangsentrum), og her stod vi tre stk. på et område av snaue 0,8m x 0,4m. Jeg mener det skal være trangt, men her ble det til tider så trangt at jeg sikkert kunne latt ryggen knekke sammen og likevel vært stående, fordi jeg ville blitt holdt oppe av at jeg stod i skvis mellom flere andre. Det var for mange som skulle stå på samme sted.
                  Det er nettopp dette som er utfordringen med Bredden. Alt av punche sangkåte mennesker samlet på et sted. Det er godt mulig dere hadde det helt konge med god stemning, men akkurat det vet jeg ingenting om - selv om vi står på samme tribune. Lyden går rett fram, og "dessverre" ikke til sidene. Man greier rett og slett ikke høre hva som blir sunget hos dere, ei heller om det er trøkk der borte. Prøvde å trekke meg lenger bort til dere, men fikk beskjed om at "her er det faste plasser" av noen som så ut til å ha stått/sittet på bredden i alle år, no offence. Personlig mener jeg også faste plasser er feil på en supportertribune. Det går fint ann å dele inn felt, men burde være litt førstemann til mølla og at man "naturlig" finner sin plass på bredden, avhengig av hvordan man liker det på kamp. Bredden er tross alt Klanen, men var ikke mye Klanen jeg sto sammen med virket det som. Hadde håpet på et kokende bredden i dag, men ser at det trengs og koordineres mye bedre utover sidene framover om vi ikke kun skal framstå som en lang, lang vestbredden, med kun et lite felt som koker. Faen heller, jeg vil at hele bredden skal koke.

Comment

Onico: Foreslår at du stiller deg på felt 105 neste hjemmekamp. Her er det ikke nummererte plasser.
                    Bli med å lag stemning, så får vi prøve å få med oss hele Vestbredden utover sesongen.

Selv hadde en god opplevelse av stemningen idag. Lydtoppene og "Stårru stille" på hele stadion er mektig.
                    - Ikaros -

Comment

Var også ganske spent på hvordan det ville bli på Vestbredden etter overflytting fra Gaza, og må si jeg er skuffet. Stod litt en 10 meter inn mot midten fra Ikaros, og rundt meg var det pinlig stille. Pleier å ta i litt når jeg synger, og er komfortabel med det, men når ingen rundt deg er med i det hele tatt merker jeg at det blir som om jeg skulle sunget på jobben i kontorlandskapet, i samme stemmelei; litt utenfor komforsonen.

Ellers stor honnør til Ikaros. Før kampen lovet de å være smoothe, og fylle inn der det trengs. Og da det begynte å fylle seg opp så tok de ikke tak før det ble absolutt nødvendig Og godt når de endelig tok tak (men neste gang trenger dere ikke å vente såå lenge på at midten/gamle vestbredden skal komme i gang, for da må de ta tak)

Men tror det blir bedre når mesteparten av gamle vestbredden er tilbake fra påskefjellet! Fornår det kun er 150 billetter igjen, og det mangler et par tusen mann på gamle vestbredden, kan det vel ikke være noen annen forklaring....

Merker at dette innlegget ble litt surmuling mot påsketuristene (på fjellet og på tribunen), men ærlig talt!

Comment

Foran meg på felt 106 sto det en familie med 2 jenter på ca 12, den ene satt halve kampen og spilte på mobilen. Bak meg sto det 2-3 stk og prata om NHL håkki og noen andre og snakket om en reise til Praha. Ikke akkurat stor stemning. Kommer til å flytte meg nærmere 105.
                        Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Originally posted by geirb View Post
                          Foran meg på felt 106 sto det en familie med 2 jenter på ca 12, den ene satt halve kampen og spilte på mobilen. Bak meg sto det 2-3 stk og prata om NHL håkki og noen andre og snakket om en reise til Praha. Ikke akkurat stor stemning. Kommer til å flytte meg nærmere 105.
                          Det irriterte meg i går også finnes faen familie tribuner, missforstå meg rett, jeg syntes det er ramse kommer seg på kamp, men sånne folk på feil sted dreper stemninga

Comment

*jeg syntes det er bra folk kommer seg på kamp*

Comment

Jeg håper at det var mye forskjellig der pga 2 for 1 tilbudet på billetter. Og at det neste hjemmekamp er bedre.
                              Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Working...
                              X