Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd: Klanen vs godsetunionen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd: Klanen vs godsetunionen

Da er vi klare for årets andre hjemmekamp. Syntes stemninga til tider var bra mot sogndal. Jeg stod på felt 105, nærmest felt 104. Men hvorfor var sangsentrum helt ytterst på vestbredden? Blir vanskelig å få med felt 104-103 da. Mener jeg har lest at sangsentrum skal være så nærme midtstreken som mulig? Blir det gjort endringer mot godset?

godsetunionen sender 500 stk i busser fra Drammen, så det kommer nok til å være bra med bortesupportere på motsatt side. Vi fikk til tider juling på tribunen ifjor. I år står vi samlet, og skal vise disse kjepphøye drammenserne hvordan tribuneliv skal være!!

Jess. Gleder meg til match!
    Håper vi klarer å vise dissa harrytassene hvor skapet skapet skal stå i år, da vi ifjor ikke viste noe særlig til å skryte av.
    Det sies at de skal prøve og komme seg tidlig inn og lage et "helvetes" støynivå for å "skremme" og sjokkere oss i en så høy grad at vi skal bli lammet og ikke klare og gi noe svar. Vær forberedt!(haha!).

Nynna på en sang da jeg stod opp idag jeg ikke kan erindre å ha hørt på en stund(mulig jeg tar feil). Sangen er så enkel som "Vål'engaa, Vålengaa! Vål'enga, Vål'enga, Vål'enga!! VÅL'ENGA! Vål'engaa. Vål'enga, Vål'enga, Vål'enga! Melodien er den vi hadde Ardian Gashi da "GASHI!!" kom som et ekstra rop etter siste Ardian(Vål'enga). Har et minne om den sangen fra Vål'enga-stabæk i 2004 før kampstart der. Sykt trøkk!

Ellers er det bare å si: God kamp, lykke til, trøkk til og kjør på! Ha det hyggelig!
    KOM IGJEN ENGA

Comment

Lettere og gi trykk på en stavelse heller en to.. Men set poenget ditt

Comment

10 gode + 70 dårlige + 10 fantastiske minutter. I den rekkefølgen.

Comment

Mye cred til Ikaros i dag - som lagde mye liv helt til fløyta gikk. Digger 99% av det dere gjør.

2 ting jeg ikke liker:
          1. At "vondt å se på Enga" igjen får runge på Ullevaal. Synes at vi kan overlate til folk fra litt mer griskgrendte strøk å synge mot eget lag etter 16 minutter (selv om det selvfølgelig var sant).
          2. Er det virkelig nødvendig å drive hærverk på stadion. For andre kamp på rad ødelegger dere en seterad eller to. Hva er poenget?

Comment

Flytta meg 10 meter nærmere VG-svingen denne kampen uten at det hjalp noe særlig på og synge. Mot Sogndal stod jeg på midtstreken og det var krikegrav-stemning så og si hele kampen. Om mulig var det enda mer laber stemning denne kampen enn forrige hjemme.(Var bra i Skien!)
            Fikk smake på hvordan det er når motstanderen kommer med flere enn en håndfull(sogndal), så det er bare og grue seg til lillestrøm kommer på besøk hvis vi holder på med det samme vi gjør nå.

Var i utgangspunktet positiv til at Ikaros-Sikruset var plassert for seg sjæl i hjørnet, men lurer nå på om det ikke hadde vært bedre om de kunne stått rundt midten. Da går sangen fortere ut til større deler av Bredden og man rekker og plukke opp sangene før de er ferdige. Sånn det fungerer nå så er det bare de gamle traver-sangene folk klarer å slenge seg på. De lengre("nye", eks; I Oslo By) er vanskelig å bli med på fordi det blir 2-3-4 stemt etterhvert som sangen har kommet i gang. Idag gikk det skeis hver gang. Vi som står nærmere midten kom alltid i utakt med Ikaros-Sirkuset etterhvert som fler fikk med seg hvilken sang som ble sunget.

Det positive idag var at vi fikk se/høre potensialet i Bredden når alle synger samtidig ved et par anledninger(Kom igjen Enga og et par andre enkle klassikere). Det var rett og slett dritkult!!

Ikaros-Sirkuset står i gjennom hele kampen, men når desverre ikke helt fram til flesteparten på langsida. Det skal også sier at Ikaros-Sirkuset også blir mer og mer selvsentrert jo flere som faller av utover i kampen med sanger færre kan teksten på og evighetssanger som er umulig å gjennomføre for hele Bredden sånn statusen er nå.

Jeg håper de kan komme seg til midten neste kamp, så får vi se hvordan det fungerer.? At det er ræva på banen er ikke sjokkerende nyheter for alle som har vært på Ullevaal de siste åra, men at store deler av Klanen så og si er borte, det er bekymringsverdig.
            KOM IGJEN ENGA

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
              At det er ræva på banen er ikke sjokkerende nyheter for alle som har vært på Ullevaal de siste åra, men at store deler av Klanen så og si er borte, det er bekymringsverdig.
              Jeg er ikke verdens beste sanger, men har et par ting som jeg synes bør nevnes:
              - Kjerka sånn den er plassert i kampprogrammet nå, funker ikke. Den begynner for seint sånn at nesten halve sangen forsvinner etter at kampen har starta.
              - Er prinsipielt helt enig i at det bør synges uavhengig av stillinga på banen, men det kan jo ikke være overraskende på noen at det elendige spillet gjør det jævlig vanskelig å få med seg de av oss som er minst sangivrige.

Jeg er hver vår blant de mest idiotiske optimister og møter opp i reell tru på at nå skal vi spille god fotball, og antagelig få med oss opptil flere poeng fra kampen. Når det i dag går 2 minutter før vi slipper inn et mål pga. et forsvarsspill som de fleste tiåringer vil kunne finne feilen i, så tar det jo litt tid før sansen for ironi våkner og vi kan delta med sang ut fra et annet utgangspunkt.

Comment

Mot Sogndal sto jeg til venstre for Ikaros mot Vg svingen, å i går sto jeg nærmest 104. Det som slår meg er at når Ikaros er godt inni en sang startes det en annen sang fra et annet sted på tribunen! Å når Inaros skal dra igang Øl å vold, begynner dem med skamslåtte bønder. For meg da er det helt naturlig å svare med Øl å vold. I dette tilfellet var det en hel rad forran meg som ba meg om å roe meg ned?? Jeg er så på kanten til å flippe at jeg låner et flagg fra ikaros å steller meg aleine oppe i vg øvre. Makan til holdninger. Du får beskjed før sesongen at 105-106 er kaos felt, da forventer du at folka som står der klikker, skriker, flagger, hopper, dytter, å ikke minst synger. Pell deg vekk hvis du ikke liker det! Quote: jeg syns di med flagga burde være et annet sted jeg, di er ikke noe hyggelige. Skal ikke være noe som helst form for supporter politi her, men hva faen??? Det føltes ut som jeg var den eneste som åpna kjeften akkuratt der jeg sto, folk rundt så rart på meg. Gleder meg til bend-it åpner igjen! Noen kloke hoder bør ta et møte for å bedre situasjonen. Stor kudos til Ikaros som gidder å stå på, det er fullt forståelig at dere kjører deres eget løp utover matchen.
                Mye negativt her desverre, bærer nok litt preg av spillet til enga. Men dette var min opplevelse fra igår.
                Jeg vil bare ha skikkelig trøkk!

Comment

Originally posted by jerusalem View Post

2. Er det virkelig nødvendig å drive hærverk på stadion. For andre kamp på rad ødelegger dere en seterad eller to. Hva er poenget?
                  Jeg forstår heller ikke poenget! Trodde flere av de som sto på felt 105/106 hører hjemme på felt 107?

Comment

Kjerka må startes tidligere. Det bør være opplagt etter de to første forsøkene.

Ellers var det et slags sangmessig kaos i går med tre sangkjerner og meg i midten, hvilket resulterte i at jeg fikk privilegiet av å til en hver tid kunne velge mellom flere flerstemte sanger.

Siste 10 var bra
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                      Jeg er ikke verdens beste sanger, men har et par ting som jeg synes bør nevnes:
                      - Kjerka sånn den er plassert i kampprogrammet nå, funker ikke. Den begynner for seint sånn at nesten halve sangen forsvinner etter at kampen har starta.
                      - Er prinsipielt helt enig i at det bør synges uavhengig av stillinga på banen, men det kan jo ikke være overraskende på noen at det elendige spillet gjør det jævlig vanskelig å få med seg de av oss som er minst sangivrige.

Jeg er hver vår blant de mest idiotiske optimister og møter opp i reell tru på at nå skal vi spille god fotball, og antagelig få med oss opptil flere poeng fra kampen. Når det i dag går 2 minutter før vi slipper inn et mål pga. et forsvarsspill som de fleste tiåringer vil kunne finne feilen i, så tar det jo litt tid før sansen for ironi våkner og vi kan delta med sang ut fra et annet utgangspunkt.

Godt poeng! Det er individuelt hvor lang tid man bruker på å finne ironien i det hele, og sånn er det.
                      Resultatet hjalp oss ikke igår. Kanskje litt urettferdig å slakte oss selv når resultatet kom nesten før kampen hadde starta.

MEN, jeg er allikevel bekymra. Mot sogndal var det ikke noe bedre, og da scora VI etter 2 minutter. Sånn jeg føler det så er Bredden en helhet i starten av kampene(kanskje 10,15 min), så begynner evighetssangene å sette sitt inntog og da er det umulig for hele Bredden å følge tempoet og takten til Ikaros-Sirkuset som står i hjørnet. Så lenge de står der vil ikke vanskelighetsgraden av å følge takt og tempo endre seg noe særlig iløpet av sesongen. Akkustikken vil forbli som den er. Derfor ser jeg gjerne at de flytter seg til midten. De tidligere forsangerne ser jo ikke ut til å ha fått med seg at sesongen er i gang. Kanskje de har våkna til Aalesund kommer.. Hvem veit?

Ikke bare er lyden lav. I går var en fin mulighet til å se seg litt rundt på tribunen iløpet av kampen. Den muligheten grep undertegnede. Optil flere ganger. Det så ut som et teselskap. Det /absolutte/ store flertall ignorerte all form for syning, og valgte å bruke tiden på shitchat isteden. Det er såå få(nesten ingen) som synger hvis en flytter seg bort fra feltet hvor det er unummererte seter.
                      KOM IGJEN ENGA

Comment

Kanskje mye negativitet her men jeg påpekte dette allerede mot Sogndal, og de av dere som står på de såkalte kaosfeltene kunne ikke fatte at det var så dårlig. Stor cred til Ikaros og co som holder koken, men det hjelper nada så lenge det kun er dere som synger og hopper for dere selv. Nå skal det sies at 0-3 ikke akkurat tilsier kongetrøkk hos oss, men nå har vi 2 av 2 kamper på hjemmebane og evaluere, og jeg håper virkelig noen evaluerer dette og ser på forbedringer. Borte er vi gode, men hva sier det? Vi blir nesten pissa på av enhver supporterklubb på hjemmebane. Det er ikke bra liv og trøkk når 2 felt av 10 synger. Dere som er så aktive innen tribuneliv bør virkelig prøve å stå en annen plass på VB, bare for å høre hvor lavt nivået er. Det er virkelig skremmende. Kjenner en oppgitthet over feltene jeg står på. Jeg står på Klansfelt, ikke familietribune hvor vi prater litt med nabomannen...Faste plasser der tribunelokmotivet SKAL være er jo helt høl i hue.

Hu hei blir moro når lsk kommer. Om vi erkjenner at endringer må til, så blir Klanen en parantes på lik linje med andre bondske supporterfraksjoner i Norges land på hjemmebane. Og sånn skal det virkelig ikke være.

Comment

Originally posted by jerusalem
                          Mye cred til Ikaros - som lagde mye liv helt til fløyta gikk. Digger 99% av det dere gjør.

2 ting jeg ikke liker:
                          1. At "vondt å se på Enga" igjen får runge på Ullevaal. Synes at vi kan overlate til folk fra litt mer griskgrendte strøk å synge mot eget lag.
                          Takk for tilbakemeldingen! Når det gjelder punkt 1 så ble denne sunget i affekt, og det var jo virkelig vondt å se på. Ikke direkte stolt over det, men sang for full hals selv.

Når det gjelder punkt 2 så ble en seterad trampa ned i trengselen under står du stille. Absloutt ikke gjort med overlegg! De samme setene som ble ødelagt mot Sogndal var blitt satt opp igjen, og satt svært løst. Vi filmet dette før kamp og skal sende filmen til klubben. Det virker som at Ullevaal Stadion spekulerer i dette og at de kan dobbeltfakturere klubben for de samme ødelagte setene.

I pausen fjernet vi den ødelagte stolraden etter ønske fra klubben. Dette for å forhindre personskader.

Comment

Originally posted by jerusalem View Post

1. At "vondt å se på Enga" igjen får runge på Ullevaal. Synes at vi kan overlate til folk fra litt mer griskgrendte strøk å synge mot eget lag etter 16 minutter (selv om det selvfølgelig var sant).
                            Når det gjelder "vondt å se på Enga" så mener jeg at i dette tilfellet er det svært berettiget. Siden Enga rett og slett blir pissa på iløpet av 15 minutter og ligger under 0-3 på hjemmebane så er det faktisk vondt å se på Enga. Da mener jeg at det er rett å si ifra.
                            Kall meg gjerne bergenser, flass, bonde osv...

Ellers synes jeg det er svært synd at så få på det som er definert som lokomotivfeltet er med å bidra. Alt for mye "kaffedrikkere".
                            Bredden er stor, det er plass til alle..så min bønn er at de av dere som ikke er interessert i tribunekultur, sang, flagging og moro trekker til et annet felt enn 105.
                            Vi må samle bidragsyterne!
                            - Ikaros -

Comment

Originally posted by DooRaaG View Post
                              Ellers synes jeg det er svært synd at så få på det som er definert som lokomotivfeltet er med å bidra. Alt for mye "kaffedrikkere".
                              Bredden er stor, det er plass til alle..så min bønn er at de av dere som ikke er interessert i tribunekultur, sang, flagging og moro trekker til et annet felt enn 105.
                              Vi må samle bidragsyterne!
                              Veldig mange av disse kaffedrikkerne er med og bidrar vokalt. Mange, veldig mange har jeg inntrykk av, faller av når evighetssangene går på tomgang i en liten gjeng på 40-50 stykker. Det bremser stemninga noe jævlig.

Jeg tror et godt utgangspunkt er å være bevisst på når resten av tribunen faller av, kontra å bare kjøre på i sin egen lille boble. Det er sannsynligvis mer produktivt enn å be alle andre flytte seg.
                              In the beginning the Universe was created.
                              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                              - Douglas Adams

Comment

Working...
                              X