Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd: Klanen vs godsetunionen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by SondreSM View Post
    Skulle gjerne sett at sanggruppa gir ut flere info-lapper om HVA som skjer, skal gjøres i år? Det var lapper på første hjemmekamp, det var bra! MEN det er veldig tydelig at informasjonen her enten ikke har blitt lest eller gått rett i glemmeboka etter lesning. Så og si INGEN har skjønt hvordan vi skal synge Kjerka iår, ca. ALLE glemmer 19:13-20:13, og stemninga generelt er nesten ikke tilstede i det hele tatt.

Jeg var ikke klar over at den nye måten å synge Kjerka på, men etter litt surfing her inne så skjønte jeg det. Problemet er at det store flertall ikke sitter og leser på forum og VPN flere dager i uka. Da må informasjon gis ut på andre måter, som f.eks lapper. Kanskje høyttaler-anlegget hadde vært en idé(høres teit ut, men det kan vel nesten ikke bli dårligere enn det er nå)? Kombinert med storskjerm hadde kanskje vært lurt?
    Håpet er kanskje at så lenge minst 40% av tribunen vet det, vil de kunne sette i gang noe som resten henger seg på.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Var faktisk småtrist under kampen å se hver gang noen fra Ikaros og dem andre begynte å synge en sang, kjørte klanen på med en annen. Slik skjedde flere ganger så da "tok de igjen", skjønner liksom ikke helt hvorfor det skal være sånn, ikke er det pent å høre på. Og når jeg ser her at noen ble hysjet på på klans feltene der hvor det skal være kaos merker jeg at jeg blir sint, for jeg står der selv- er såååå mange som står der som holder kjeft hele kampen og ikke engang synger med på kjerka - hva gjør dem der?

I tillegg kom det nå ut at blussing kanskje skal få bli lov igjen for oss, og det syntes jeg er VELDIG bra - men så har vi dem som begynner "det er ikke fint for barnefamilier" osvosv, dere skjønner greia. Lurer på nå faktisk folk skal få med seg at 105-106 feltene er for dem som vil hoppe, synge, rope, skrike og lage liv?

Er veldig mye riktig i det folk sier her, føles jo helt rart å stå 3 meter unna Ikaros, ingen foran synger og nesten ingen bak så står jo der delevis å synger alene, er jo ikke slik det skal være og ihvertfall ikke det vi er kjent for.

Comment

Originally posted by Kristine Larsen View Post
        Var faktisk småtrist under kampen å se hver gang noen fra Ikaros og dem andre begynte å synge en sang, kjørte klanen på med en annen. Slik skjedde flere ganger så da "tok de igjen", skjønner liksom ikke helt hvorfor det skal være sånn, ikke er det pent å høre på. Og når jeg ser her at noen ble hysjet på på klans feltene der hvor det skal være kaos merker jeg at jeg blir sint, for jeg står der selv- er såååå mange som står der som holder kjeft hele kampen og ikke engang synger med på kjerka - hva gjør dem der?
        Mye av dette er ikke sabotasje, men at man ikke har fått med seg at det er startet en sang.

I tillegg er det selvsagt mange sterke meninger om hva som er riktig å synge til hvilke tidspunkter.
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Neinei, men er litt dumt for tribunelivet at ingen blir enige om hvem som skal starte for da blir det slik tull, og var litt merkelig når med en gang en sang startet begynte noen med en annen det er vell ikke helt rent tilfeldig, men håper det blir ordnet opp i på en eller annen måte

Comment

Vi trenger en capo

Comment

Originally posted by opsl View Post
              vi trenger en capo
              amen! .
              228

Comment

Og vi trenger supportere . 90% + av de som er på stadion i dag , er der for å bli underholdt , ikke for å være en supporter.

Comment

Så utrolig enig.

Comment

Originally posted by Kristine Larsen View Post
                    Så utrolig enig.
                    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10115624 jag tycker vi borde förändra klanen helt och ha en ledare som styr och sen borde vi skaffa trumor !! nu står det folk på bredden och dricker kaffe... dags o vakna!!

Comment

Originally posted by chriistiiian View Post
                      http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10115624 jag tycker vi borde förändra klanen helt och ha en ledare som styr och sen borde vi skaffa trumor !! nu står det folk på bredden och dricker kaffe... dags o vakna!!
                      helt enig! og når ikke alle på bredden engang gidder å synge med på kjerka da kan de faktisk stå ett annet sted, mener jeg. skulel jo være de som vil lage liv og kaos på felt 105-106...

Comment

Comment

Vi har de samme diskusjonene om og om igjen, og gjør "en hel haug" med tiltak med jevne mellomrom for å bedre, men uten å komme noen vei. Men de tiltakene som man ser hos andre lag at virkelig løfter dem, de holder vi oss unna..

For å komme med noen helt konkrete eksempler:

*AVSPERRET sangfelt. Ikke et definert sangfelt med trappeoppgangen som grense.. Ikke et definert sangfelt med et lite sperrebånd.. Men ett avgrensa sangfelt som er sperret med gjerde.
                          Innafor gjerdet er sangfeltet, uttafor kan du sitte med kaffekoppen om du vil. En helt klar tydelig grense. Grunnen til det er at vi så ofte opplever at selvom det er mye folk på tribunen så er sangfeltet til tider for lite befolket. Det var flere ledige seter på 228 til tider, selvom folk i etterkant sa at dem ikke fikk plass. Det er ledige seter i midten, men folk ser dem ikke og velger å gå andre steder. Med et gjerde som sperrer av feltet, kan man ved hjelp av capo be folk trekke seg mer sammen fordi det kommer flere folk som skal inn på akkuratt det feltet og dermed får alle plass uten at det sklir ut i bredden. Da er det også tydelig for alle hvor sangfeltet er og hvor det IKKE er... Om dette er mulig å gjøre på Ullevaal er en annen sak..

*Capo... En capo er ikke lenger noe vi burde vurdere, det er mer enn nødvendighet. Spesielt nå som vi skal stå på bredden, så må man få samkjørt dette på en eller annen måte. Og da må man ha ett felles holdepunkt å gå utifra. En capo er perfekt for den rollen. Man skal heller ikke undervurdere effekten av en god capo på de som ikke synger så mye til vanlig..

*Tromme.. ja jeg veit, for bønder right?!
                          Det er ikke til å unngå at det blir mer trøkk med en tromme. Så og si alle sanger (ja, noen kan sikkert grave frem et unntak) får mer rytme og blir mer fengende med engang man får bassen inn i sangen. Jeg tror helt klart det ville fått flere til å bli med å synge og det ville gitt mer liv til sangene våre.

Kommer tromma til Klanen har jeg sett min siste match....... Sier noen. Hva med å gi nye ting en sjanse? Ikke tvinge andre til å la være, men heller si gi det en fair mulighet før man avskriver det?

Ser ikke folk hvor morro andre har det på match? Mens vi står å synger de samme sangene med arma i kors har de andre en helt annen stemning på sine kamper. Vi prøver oss på evighetssanger som enten sklir ut av takt når mange skal være med, eller fungerer når 20 stk synger.

Og tromma styrer ikke sangene som mange sier, det er helt opp til oss hvordan vi velger å bruke den. Det kommer alltid nye argumenter for å la den være. Enten er vi ikke mange nok, trommer er for bønder, den ville styrt alle sangene, den bråker for mye, noen tror man MÅ bruke tromma på alle sanger osv.. Men jeg forstår ikke hva som gjør at klansfolk klarer å være så negative til tromme, annet enn at det er et problem for stoltheta ettersom de har syngi tromme er for bønder i alle år. Ting forandrer seg, og det gjelder klanen også. Eller, det burde gjelde klanen også.. Og da må man innimellom svelge en kamel eller to. Dette kan være en av dem.

Forandring, utvikling, tilpasning.. kall det hva du vil. Jeg tror hvertfall det er nødvendig å tørre å ta noen steg av betydning i en annen rettning enn hva som er prøvd tidligere for å løfte oss merkbart. Alle disse vi står oppe/vi står nede/vi samles/vi sprer oss greiene fungerer til en viss grad men vi sitter FORTSATT med de samme diskusjonene år etter år selvom vi prøver alt dette.

En ting som hvertfall er sikkert er at vi hadde aldri fått til noe i nærheten av dette på våre kamper sånn ting er idag. Jeg veit det er å banne i kjerka å poste et sånt klipp her, men de har det hvertfall fett på tribunen og for meg handler det å dra på kamp om å ha det gøy! Man ser kampen mye bedre på tv, så når det blir kjedelig å stå på tribunen så faller folk fra.. Mange "hard core klans-folk" vil si at man kommer for å støtte laget UANSETT, men folk flest er ikke sånn. De drar på kamp så lenge det er morro og kompisa dems er med, ellers gir dem f... Og jeg tror at enten må man innse det, eller så får man bare godta at stemninga daler mens noen få ildsjeler bruker timesvis på å gjøre det bedre uten særlig stor effekt.

Sånn... skyt meg
                          IKAROS

Comment

Liten grunn til å skyte deg, `Dre, du taler jo sannhet.
                            3-sanger.på-en-gang-opplegget funker jo ekstremt dårlig, og grep må tas.

Jeg likte ideen om et inngjerda sangfelt, forutsatt at alle bidragsytere samles der, og at man ikke har f.eks sirkus stående et annet sted og starte sanger. Samler man Ikaros, Sirkus og Engasang på et område, med en capo kan det blir riktig så bra.

Når det gjelder tromme er fallhøyden stor, ikke kun fordi vi har mobba andre for den tromma i åresvis, men mer på måten man bruker den. Er man mange nok som synger, og tromma ligger under som en bass er det jo ideelt, men om få synger og tromma går bananas blir det bare kokkos.

Øystein
                            ET
                            ----------------
                            Pilsner og slagsmål.
                            Ille tilredte agronomer.

Comment

Originally posted by superman View Post
                              En ting som hvertfall er sikkert er at vi hadde aldri fått til noe i nærheten av dette på våre kamper sånn ting er idag. Jeg veit det er å banne i kjerka å poste et sånt klipp her, men de har det hvertfall fett på tribunen og for meg handler det å dra på kamp om å ha det gøy!

Se rundt de to små grupperingene, hvor mange er med på denne synginga? Ser det ut som at de rundt disse har det veldig gøy? Tenk så trøkk dem kunne hatt hvis hele seksjonen var med å synge - i stedet for at to små grupperinger hadde det gøy seg i mellom.

Vi har det egentlig ganske likt i Vålerenga også. Noen små grupperinger som alt for ofte kjører soloshow i stedet for å få med seg hele tribunen. Det kan være en av årsakene til at det ikke er bra stemning på Bredden i år.

Comment

Det første tiltaket som helst burde ha skjedd i før sesongen er capo!

Comment

Working...
                                X