Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd: Klanen vs godsetunionen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tromme er greit det HVIS man synger høyt, merker hver gang jeg ser kamp på tven og noen bruker trommer så er det plagsomt om dem ikke synger høyt. Og pga. dårlig samspill så blir det dårlig volum, og med trommer da så blir det bare bråk - så om vi skal bruke trommer burde vi eventuelt rydde opp i det først.

Comment

Viktig med debatt, og bra at folk er engasjerte.
      Fint at det er flere som ser at det er stille som graven, på Klanens felt utenfor klikkene på sidene. Mens noen kalte det beste stemninga på flere år etter Sogndal hjemme, så var den kampen noe av det mest sørgelige jeg har vært borti. Og jeg sto midt på VB. Sikkert bra kok på noen felt, men så lenge vi feiler stort med resterende 70%, så må man stikke fingeren i jorden og se på problemene.

VB er langt og man står spredt. Jeg har vært for capo i mange år, men dette er i alle fall forsterket etter at alle er samlet på VB. Faste plasser på kremplassene er også den største utingen og er med på å ødelegge alt her. Vedrørende tromme så er det også noe jeg har vært for på enkelte sanger. Trommer er ikke for bønder, det kan dere bare rulle inn med. Vel og bra at trommer er for bønder når Oddrane står med 10 personer og ikke har bruk for det, men vi er Klanen, vi er store og vi har problemer på en langside. En tromme kan være med på å løsne noe av problematikken. Samme med megafon. Vi kan ikke forkaste sånne hjelpemidler bare fordi kanarifansen bruker det. Hallo, se på Europa folkens og kall de gjerne bønder.

Comment

Som det helt korrekt blir påpekt over er dette en diskusjon vi har hvert eneste år, og den er mer aktuell nå enn noen gang før. Men dette med stemningsskapende virkemidler er kontroversielle temaer i klanen. Egentlig burde denne diskusjonen blitt tatt seriøst av alle da det ble klart at vi skulle stå samlet på Vestbredden. Erfaringer fra slike relativt lange og smale tribuner er at det er veldig vanskelig å få spredd sangene skikkelig ut på sidene - til tider sliter vi med å få med folk i det hele tatt uansett hvor de står.

Det har også vist seg at det ikke er mange nok av typen med full gass, hele tida, uansett-mentalitet til at vi kan ha tre forskjellige "sangsentrum" - Ikaros, Sirkus og "gamlekara". Her må det samling til, og vi må legge igjen all mulig gammel dritt når vi går inn porten på ullevål og synge sammen. Gutta trenger støtte, det ser alle.

Når det kommer til tromme hadde det vært helt gull å ha nå som vi står på vestbredden. Jeg tror nesten ikke det er mulig å overvurdere effekten det ville hatt, dersom folk var positivt innstilt. Nå kan man ikke gjemme seg bak argumentet om at vi ikke er mange nok heller. Men denne sitter så langt inne hos noen, så jeg er i det minste villig til å la akkurat den ligge denne sesongen. Allikevel er det med stor glede jeg ser at mange av de som jeg respekterer som sterke bidragsytere på feltet støtter opp om tromme. Når det kommer til capo har vi ikke tid til å vente mer. Vi må få sving på tribunen igjen, og en capo vil kunne gjøre det.

Comment

Capo/er er i det minste en smal sak det ikke burde være mye diskusjon rundt? Jeg tipper det er nok engasjerte mennesker i Klanen som kunne tenke seg å bidra her, meg selv inkludert. Når det gjelder diskusjonen om tromme, så tror jeg det er mye "fordommer" ute og går fordi vi aldri har brukt, ler av de små grupperingene som trommer mer enn hva man hører vokalt, og at det liksom er en felles union om at "troooommer er for bønder" ( jeg har sunget det selv, selv om jeg mener at Klanen burde hatt dette for lenge siden )

Om man hadde annonsert på forhånd med god informasjon til Klanens medlemmer på forum og flyers på VB, at "denne kampen prøver vi tromme som en vurderingssak" - hvor man vil ha mulighet til å diskutere hvordan dette gikk i ettertid. Man vil aldri få full enighet om trommespørsmålet, men noen ganger mener jeg våre eminente bidragsytere og ledelse bør gå foran og kjøre gjennom slike prosesser. En ledelse må noen ganger kjøre igjennom prosesser som kan være negativt for mange, men godt lederskap er faktisk å ta slike avgjørelser når man må.

Om vi faktisk ikke gjør noen grep, radikale i manges øyne, så er Klanen en gjeng som var godt kjent på 90 første tiår av 2000, men som nå er en stor gjeng som står stille på VB. Jeg vil faktisk tilbake til en tid hvor vi er dominerende, og PDD så må man bare stikke fingeren i jorda og si at det er vi ikke. Endringsledelse, hei hei hei.

Comment

Skal vi begynne med trommer, så er det endel av oss som må svelge noen ganske digre kameler.

Men jeg tror det blir litt sånn som det er når man har kjærlighetssorg, og man tror at den ene perfekte partneren er tapt og at livet er over. Det er vondt en stund, men så finner man en ny kjæreste og oppdager at livet tross alt ikke er så verst likevel. Og snart så har du det bedre enn du hadde det før denne «sorgperioden».

Oversatt: Jeg tror at en tromme på klansfeltet vil være veldig spesielt en god stund, kanskje resten av sesongen. Men så vil den bli «glemt» blant veldig mange, og kanskje verdsatt av enda flere.

LD - alltid vært skeptisk til tromme, men ikke lenger like sikker i sin sak.
            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

problemet er at den gjevne klansmann på vestbredden ikke gidder å synge noe mer,men derfra og la ikaros få fritt spillerom ,med capo/tromme ( vi kommer og bli en blek copi av bøffla lol) er jeg veldig i tvil om er det beste.vi bør fortsette som nå og prøve og bygge opp igjen syngesentrum under klanens ledelse.Vi er bare 500 syngende på en god dag,men begynner vi med capo tromme blir vi 100-200.tro mine ord.la krangelen fortsette

Comment

Originally posted by Johannes View Post
                problemet er at den gjevne klansmann på vestbredden ikke gidder å synge noe mer,men derfra og la ikaros få fritt spillerom ,med capo/tromme ( vi kommer og bli en blek copi av bøffla lol) er jeg veldig i tvil om er det beste.vi bør fortsette som nå og prøve og bygge opp igjen syngesentrum under klanens ledelse.Vi er bare 500 syngende på en god dag,men begynner vi med capo tromme blir vi 100-200.tro mine ord.la krangelen fortsette
                Er det ikke det man har forsøkt med synkende hell i en årrekke nå ?

Comment

Capo på vestbredden er det bare å innføre med en gang.
                  Gjerne enn 2-3 stykker allerede på lørdag mot Aafk.

Vil også at disse skal ha roperter for å få ut budskapet.

Og så vil jeg at vi skal kjøre et prøveprosjekt med tromme.
                  Jeg tror det vil heve stemninga betraktelig og få med den gjengse supporter på enda flere sanger.
                  Så lenge den brukes smart er det genialt.
                  EVIG VIF

Comment

kjør på gutter det blir uten meg ihvertfall.

Comment

Fra gårsdagens sangmøte:

Sangsentrum Vestbredden
                      http://www.klanen.no/blog/2013/04/sa...m-vestbredden/

Comment

Slike forandringer bør gjøres gradvis. Minst to capoer uten megafon bør på plass asap. I hvert fall for å piske opp stemninga og bidra til å spre sangene utover. Dette vil uten tvil gjøre det mye lettere for høyresiden av bredden, som er stille 90 % av tiden, til å henge seg på sangene og holde takta med klapping.

Dersom dette får den positive effekten mange oss tror den vil gi, vil det være mye lettere å vurdere hjelpemidler i tillegg.
                        Noe må i hvert fall gjøres, som mange før meg glimrende har påpekt, så holder det ikke å si at vi skal synge høyest og vi er best og flest. Det er bare å innse: ut i fra hva vi har prestert i våre to første hjemmekamper så er det flere grupperinger i Norge som kan synge oss ut på vår egen føkkings hjemmebane. Godset har allerede gjort det.
                        Jeg er en unnasluntrer

Comment

kjør på gutter det blir uten meg ihvertfall.
                          Så siden det kanskje kommer til å stå en eller to som prøver å hause opp/videreføre stemninga foran ved tribunen, så skal du gi faen i å støtte laget?

Comment

Det har jo faktisk, på en måte, blitt testa ut capo tidligere både på bortebane og dels på 228. De gangene jeg har vært vitne til dette har det fungert veldig bra ved at capo (stort sett fra Ikaros har jeg inntrykk av) har stått rett i front av lokomotivfeltet og da dratt i gang de i umiddelbar nærhet av lokomotivfeltet.

Er det en mulighet for at dette kan prøves ut videre, i alle fall for en periode?
                            Uten megafon og trommer må det jo kunne sies å være en rimelig lavprofil testing.
                            In the beginning the Universe was created.
                            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                            - Douglas Adams

Comment

Christer jeg har stått og syngi i 25 år og kommer til og følge enga livet ut men jeg kommer aldri til og stå i klanen med trommer.fins andre tribuner

Comment

Christer jeg har stått og syngi i 25 år og kommer til og følge enga livet ut men jeg kommer aldri til og stå i klanen med trommer.fins andre tribuner
                                Klanens største utfordring oppsummert i ett innlegg

Comment

Working...
                                X