Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva skjedde?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva skjedde?

http://www.youtube.com/watch?v=5tIatCvGsyY så på denne videoen her om dagen, så falt tanken meg: Hva skjedde? hvor ble det av alle sammen? Forrige hjemmekamp var tilskuertallet såvidt over 8000. Det tallet ser man kun på Åråsen, og vi vil vel ikke bli sammenligna med bønda?

Kort oppsummert: flere år med kjedelig fotball, en tv-avtale som tar livet av stadionfotballen, stive billettpriser og et fotballforbund som jobber i mot fansen og klubbene.

Mot den moderne fotballen!
    - Ikaros -

Comment

Kan jo like gjerne slenge på testosteronbomber som forårsaker at voksne tar med seg barna sine og går midt under kamp, som jeg så noen refererte til i tråden om kampen i dag.

Stive billettpriser og kjedelig fotball er nok hovedgrunnen. Men jeg hadde aldri tatt med mine barn på kamp på bredden i alle fall.
      Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by wanderer View Post
        Kan jo like gjerne slenge på testosteronbomber som forårsaker at voksne tar med seg barna sine og går midt under kamp, som jeg så noen refererte til i tråden om kampen i dag.

Stive billettpriser og kjedelig fotball er nok hovedgrunnen. Men jeg hadde aldri tatt med mine barn på kamp på bredden i alle fall.
        Jeg har hatt med min eldste på bredden flere ganger tidligere, og han blir nok med meg i år også.
        Ville nok ikke tatt ham med midt i den verste hoppinga, men det er ikke der jeg står og det er vel heller ikke meninga.
        Kommer vel rett og slett an på hvor man skal stå med poden.

Comment

Kommer vel helt an på hvor man plasserer seg? Det er bajas på 105, men bortover mot midten og forbi er det vel rimelig rolig.

Comment

Dette er faktisk en holding jeg ser som et problem. At man ikke skal gidde å ta med barna på kamp fordi det er 1 felt på hele Ullevål stadion med folk som er litt mer bajas en den norske normen. Hva med å finne et sted på stadion som er litt roligere? Da kunne du sikkert invitert med deg naboen og hans unge/r også.
            Eller er det slik at for at man skal kunne ta med barna sine på kamp så må lokomotiv feltet være rolig nok til at du kunne stelt deg der med barna dine ?
            Jeg vil tro såkalte testosteronbombene ønsker så mange på kamp som mulig også.

Comment

Originally posted by zider View Post
              Dette er faktisk en holding jeg ser som et problem. At man ikke skal gidde å ta med barna på kamp fordi det er 1 felt på hele Ullevål stadion med folk som er litt mer bajas en den norske normen. Hva med å finne et sted på stadion som er litt roligere? Da kunne du sikkert invitert med deg naboen og hans unge/r også.
              Eller er det slik at for at man skal kunne ta med barna sine på kamp så må lokomotiv feltet være rolig nok til at du kunne stelt deg der med barna dine ?
              Jeg vil tro såkalte testosteronbombene ønsker så mange på kamp som mulig også.
              Man må skille mellom at lokomotivfeltene er høyrøstede og lager stemning vs slåssing. Enten det er slåssing mellom ett lags supportere på stadion eller mellom to lags supportere utenfor stadion. Blant forskere som studerer sport - sosiologi eller økonomi - er det ikke diskutert om vold reduserer tilskuertallene, men bare i hvor stor grad tilskuertallet faller. Se denne:

http://ideas.repec.org/p/ctc/serie5/ispe0062.html
              +++

Comment

Originally posted by FrodeAS View Post
                Man må skille mellom at lokomotivfeltene er høyrøstede og lager stemning vs slåssing. Enten det er slåssing mellom ett lags supportere på stadion eller mellom to lags supportere utenfor stadion. Blant forskere som studerer sport - sosiologi eller økonomi - er det ikke diskutert om vold reduserer tilskuertallene, men bare i hvor stor grad tilskuertallet faller. Se denne:

http://ideas.repec.org/p/ctc/serie5/ispe0062.html
                Kommentaren min var svar på følgende text : Kan jo like gjerne slenge på testosteronbomber som forårsaker at voksne tar med seg barna sine og går midt under kamp, som jeg så noen refererte til i tråden om kampen i dag.
                Derav mitt svar.

Vil du si at Norge kan sammenlignes med Italia når det kommer til vold i forbindelse med fotball ?

Comment

Originally posted by zider View Post
                  Vil du si at Norge kan sammenlignes med Italia når det kommer til vold i forbindelse med fotball?
                  Sannsynligvis ikke, men det som bør være verdt å merke seg er at tendensen er: mer vold => færre tilskuere

Uten å ha noen sosiologigrad vil jeg uansett tippe at det er overførbart til norsk fotball.

Jeg tror nå uansett rævdårlig TV-avtale og NFF må ta mesteparten av skylda.
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                    Sannsynligvis ikke, men det som bør være verdt å merke seg er at tendensen er: mer vold => færre tilskuere

Uten å ha noen sosiologigrad vil jeg uansett tippe at det er overførbart til norsk fotball.

Jeg tror nå uansett rævdårlig TV-avtale og NFF må ta mesteparten av skylda.
                    Ja helt klart . Å ja man bør helt klart ta lærdom av de fleste land med problemer av alle slag.

Må også si meg enig ang TV- alvtale og NFF . Klubbene , investorer , og ledelse er vel heller ikke helt uskyldige.

Comment

Det beste klubben kan gjøre nå er å "subsidiere" resten av hjemmekampene. Sett prisen til 50 kroner billetten, uansett barn eller voksen. For en familie på kamp, så blir det fort en tusenlapp (2+2), og mtp på underholdningsverdien så mener jeg det er for dyrt.

Og annonser, annonser, annonser! Vær ute blant folk, selg billetter til kampene på diverse kjøpesenter rundt omkring i Oslo, og gjerne også med spillere slik som Freddy var med på i Kr.sand. Funket ikke den lille tiden han satt der, men kommer nok mange fler på sikt.

Har også lagt merke til at miniklanen bare blir mindre og mindre. Det er nok synonymt med at foreldrene ikke er på kamp lenger heller.
                      Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Det beste klubben kan gjøre nå er å "subsidiere" resten av hjemmekampene. Sett prisen til 50 kroner billetten, uansett barn eller voksen. For en familie på kamp, så blir det fort en tusenlapp (2+2), og mtp på underholdningsverdien så mener jeg det er for dyrt.

Og annonser, annonser, annonser! Vær ute blant folk, selg billetter til kampene på diverse kjøpesenter rundt omkring i Oslo, og gjerne også med spillere slik som Freddy var med på i Kr.sand. Funket ikke den lille tiden han satt der, men kommer nok mange fler på sikt.

Har også lagt merke til at miniklanen bare blir mindre og mindre. Det er nok synonymt med at foreldrene ikke er på kamp lenger heller.
                        Et slikt forslag ville ruinert klubben. Billettinntekter er fortsatt en rimelig stor inntektskilde.

Forøvrig har klubben et tilbud på 2 voksne + 2 barn for 400 16. mai. Det er da noe, men man må altså ha en kopi av flyeren.
                        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                          Et slikt forslag ville ruinert klubben. Billettinntekter er fortsatt en rimelig stor inntektskilde.

Forøvrig har klubben et tilbud på 2 voksne + 2 barn for 400 16. mai. Det er da noe, men man må altså ha en kopi av flyeren.
                          Det skjønner jeg. 50 kroner var kanskje et dårlig eksempel, men 100 kroner burde egentlig være maks synes jeg. Og alle tridbuneseksjonene er oppe også såvidt meg bekjent. I mitt hode bør det være bedre med flere tilskuere og lik inntekt (og kanskje også hakket mer), enn med lave tilskuertall.

Jeg husker en sang: 20.000 tomme seter jubler for.....! Vi har blitt slik nå, dessverre! Jeg har vært på de fleste hjemmekampene siden starten av 2004, og jeg har aldri opplevd maken til lavt tilskuertall som vi opplever nå.

Jeg hadde ikke sesongkort i 2004, og var bare så vidt jeg fikk tak i billetter til siste hjemmekamp mot Stabæk. Det var smekkfullt!

Savner slike tider!
                          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Working...
                          X