Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spell HELE 'Vålerenga Kjerka'!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spell HELE 'Vålerenga Kjerka'!!

I dag - som mot øh... (var det forrige kamp mot RBK?) det var affal engang til nylig - så klarer de som arrangerer kampen å kutte ut slutten av "Kjerka" - trolig fordi de ikke "fikk tid" (?!?)
    ... Bredden sang videre, men det låt dårligere - affal på VG nedre i dag.

OG: Jeg syns dette er helt fundamentalt FEIL!
    Vi HAR ei "supportere-hymne" - den er innarbeida og den er dødsbra. Den er en del av rammen og oppbygninga til selve kampen - og den SKAL IKKE KLUSSES MED

Hvis det er 'blitt for dårlig tid' til å spille hele, så mener jeg folk tenker helt feil.
    Da får heller avsparket vente noen halvminutter. Hadde de kutta ned på 'Nystemten' foran en litt forsinka Brann-kamp? neppe...

Jeg er forbanna og vonbroten - og regner med at vi er flere.

KRAV: HELE "KJERKA" SKAL SPILLES I FULL LENGDE FORAN NESTE HJEMMEKAMP (mot Sogndal til Onsdag) OG FORAN ALLE HJEMMEKAMPER!!!

Originally posted by san Paolo View Post
    I dag - som mot øh... (var det forrige kamp mot RBK?) det var affal engang til nylig - så klarer de som arrangerer kampen å kutte ut slutten av "Kjerka" - trolig fordi de ikke "fikk tid" (?!?)
    ... Bredden sang videre, men det låt dårligere - affal på VG nedre i dag.

OG: Jeg syns dette er helt fundamentalt FEIL!
    Vi HAR ei "supportere-hymne" - den er innarbeida og den er dødsbra. Den er en del av rammen og oppbygninga til selve kampen - og den SKAL IKKE KLUSSES MED

Hvis det er 'blitt for dårlig tid' til å spille hele, så mener jeg folk tenker helt feil.
    Da får heller avsparket vente noen halvminutter. Hadde de kutta ned på 'Nystemten' foran en litt forsinka Brann-kamp? neppe...

Jeg er forbanna og vonbroten - og regner med at vi er flere.

KRAV: HELE "KJERKA" SKAL SPILLES I FULL LENGDE FORAN NESTE HJEMMEKAMP (mot Sogndal til Onsdag) OG FORAN ALLE HJEMMEKAMPER!!!
    Støtter denne. Jeg er blant dem som ikke har det helt store forholdet til Kjerka generelt, men ærlig talt: Hvis den skal spilles før kampen starter så må det være mulig å time den bedre. Sånn som det var i dag, har det vært i hele år; løsninga er enkel:
    Start kjerka 4 minutter før, sånn at den blir ferdig til kampstart!

Comment

Så vidt jeg har forstått så er det NFF som de senere sesongene har lagt opp et obligatorisk pre match-program som alle TL-klubbene er pålagt å følge. Tidligere har man valgt å plassere kjerka før dette hellige programmet begynner, men i år har man flytta den så tett opptil kampstart som overhode mulig (etter ønske fra Kjetil som vil at spillerne skal høre kjerka når de tusler inn på matta).

Det medfører dessverre at musikken blir kutta før mellomspillet, mens teksten fortsetter å rulle på storskjermen. Jeg er selvsagt enig i at det ikke er ideelt, men slik har det vært hele halve sesongen, og det burde snart være mulig å få med seg at sangen ikke er ferdig selv om musikken stopper. Applausen ødelegger, men enkelte kamper har synginga funka bra. Når kjerka sitter uten musikk, så er det få ting som låter fetere! Mulig EngaSang burde vurdere å kjøre en flyer-kampanje før neste hjemmekamp, så selv de som må ha det inn med teskje skjønner tegninga.

Comment

Jeg tror det ville hjulpet mye om musikken hadde startet litt før, slik at 3. vers var påbegynt før musikken kutter ved avspark. Da skulle det være krystallklart for alle at vi synger alle versene. Er det tid til det?

For de av oss som synger videre er det vanskelig å time starten på 3. vers, i hvert fall på 103 hvor de fleste klapper når musikken kutter.

Comment

Originally posted by e73 View Post
          Jeg tror det ville hjulpet mye om musikken hadde startet litt før, slik at 3. vers var påbegynt før musikken kutter ved avspark. Da skulle det være krystallklart for alle at vi synger alle versene. Er det tid til det?

For de av oss som synger videre er det vanskelig å time starten på 3. vers, i hvert fall på 103 hvor de fleste klapper når musikken kutter.

Eventuelt så kan man jo redigere videoen på storskjermen slik at teksten blir lik vårt tempo? Rett og slett remake til en hvor vi slipper for store pauser i sangen spesielt overgangen mellom 2-3 vers. Lettere hvis vi kan starte rett på når musikken slutter...

Comment

Ja, funker ikke særlig bra sånn det er nå. Ellers viser de vel nå en video (uten instrumentalen mellom 2. og 3. vers) som er beregnet på at sangen ikke skal spilles ferdig. Hvis den skal synges videre som nå må vi prøve å følge teksten på skjermen på 3. vers - eller så synger hvert felt i hver sin rytme mens felt 103 klapper.

Synes også vi må bli enige om hvordan vi skal opptre under "Vi er Vål'enga" mot slutten av pausen.
            A) Skal vi synge med skjerf over hu'e? - i så fall må vi kanskje få teksten opp på skjerm til folk har lært seg den.
            Eller
            B) skal vi klappe gutta inn til 2. omgang til takten fra sangen? I så fall må låte startes i det øyeblikket VIF-spillerne entrer banen etter hvilen (ble veldig harry å stå og klappe i vei mens Tromsø-spillerne gikk innpå mens ingen i kongeblått var å se).

Kan med fordel også være litt mer volum på denne (i dag var den umulig å høre, men synes den som regel har vært veldig svak).

Comment

Originally posted by Ed1913 View Post
              Så vidt jeg har forstått så er det NFF som de senere sesongene har lagt opp et obligatorisk pre match-program som alle TL-klubbene er pålagt å følge. Tidligere har man valgt å plassere kjerka før dette hellige programmet begynner, men i år har man flytta den så tett opptil kampstart som overhode mulig (etter ønske fra Kjetil som vil at spillerne skal høre kjerka når de tusler inn på matta).

Det medfører dessverre at musikken blir kutta før mellomspillet, mens teksten fortsetter å rulle på storskjermen. Jeg er selvsagt enig i at det ikke er ideelt, men slik har det vært hele halve sesongen, og det burde snart være mulig å få med seg at sangen ikke er ferdig selv om musikken stopper. Applausen ødelegger, men enkelte kamper har synginga funka bra. Når kjerka sitter uten musikk, så er det få ting som låter fetere! Mulig EngaSang burde vurdere å kjøre en flyer-kampanje før neste hjemmekamp, så selv de som må ha det inn med teskje skjønner tegninga.
              Skjønner ikke hvorfor det skulle bli et problem å bare starte sangen et par-tre minutter tidligere. Da vil sangen synges mens spillera kommer på banen, og det blir lettere for alle å synge hele. Hva er problemet ?

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                Skjønner ikke hvorfor det skulle bli et problem å bare starte sangen et par-tre minutter tidligere. Da vil sangen synges mens spillera kommer på banen, og det blir lettere for alle å synge hele. Hva er problemet ?
                Problemet er vel den stygge Tippeliga-fanfaren som på død og liv MÅ spilles mens spillerne entrer banen. Dermed blir ikke Vålerenga Kjerke startet før etter den crap fanfaren. Og når sangen er 4 1/2 minutt lang, så er det sjanseløst at den blir spilt ferdig før dommeren blåser igang.

Spill den før spillerne kommer inn. Er vel for faen viktigere at vi får sunget den i sin helhet enn at spillerne får hørt den før de entrer banen; majoriteten av spillerne har uansett ikke det forholdet til sangen som vi supporterne.

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
                  Problemet er vel den stygge Tippeliga-fanfaren som på død og liv MÅ spilles mens spillerne entrer banen. Dermed blir ikke Vålerenga Kjerke startet før etter den crap fanfaren. Og når sangen er 4 1/2 minutt lang, så er det sjanseløst at den blir spilt ferdig før dommeren blåser igang.
                  Er det det eller? Virker for meg som det er et bevisst valg å vente med å starte sangen til spillerne entrer banen.
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                    Er det det eller? Virker for meg som det er et bevisst valg å vente med å starte sangen til spillerne entrer banen.
                    Syns det blir feil å overlate "bare" til supporteren å fullføre Kjerka aleine - når fx. Kjernen (og seinere i år Kanaris o.a.) kommer med dunka-dunka-trommene sine... Da er det DEM som får dominere på tribunen under siste del av 'Kjerka' - og det blir helt feil.

Likte det når fx nettopp Kanaris/Kjernen/Bataljonen prøvde å overdøve Kjerka med tromming o.a. - og folka som styrte lyden bare skrudde opp volumet på Kjerka så det var den som hørtes best over hele stadion... Seff sang vi høyere for å 'vinne på tribunen' også - men ja takk begge deler! Høy lyd og høylydt sang under HELE 'Kjerka'

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                      Syns det blir feil å overlate "bare" til supporteren å fullføre Kjerka aleine - når fx. Kjernen (og seinere i år Kanaris o.a.) kommer med dunka-dunka-trommene sine... Da er det DEM som får dominere på tribunen under siste del av 'Kjerka' - og det blir helt feil.

Likte det når fx nettopp Kanaris/Kjernen/Bataljonen prøvde å overdøve Kjerka med tromming o.a. - og folka som styrte lyden bare skrudde opp volumet på Kjerka så det var den som hørtes best over hele stadion... Seff sang vi høyere for å 'vinne på tribunen' også - men ja takk begge deler! Høy lyd og høylydt sang under HELE 'Kjerka'
                      Javisst! Enig i alt du skriver jeg.
                      Men spørsmålet mitt er egentlig om vi ikke faktisk har muligheten til å starte et minutt eller to tidligere, men at ingen har dunka "Detta opplegget er dødfødt"-kortet i bordet enda? Virker for meg som om vi egentlig har litt slingringsmonn, men at det har blitt bestemt at Kjerka skal starte i det spillerne entrer banen. I så fall burde det være en smal sak å gjøre de nødvendige justeringer. Footmatic kan sikkert si noe fornuftig om dette?

Starter vi Kjerka 90 sekunder tidligere er den i full sving i det spillerne entrer, de får med seg innledningen fra tunnelen og siste verset fra gresset, vi får synge hele sangen, Kjetil har i stor grad fått vilja si. Alle er fornøyde!

Vi må uansett stikke fingern i jorda og innse at Klanen kollektivt sett ikke er smarte nok til å få til det systemet vi har i dag...
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post

Starter vi Kjerka 90 sekunder tidligere er den i full sving i det spillerne entrer, de får med seg innledningen fra tunnelen og siste verset fra gresset, vi får synge hele sangen, Kjetil har i stor grad fått vilja si.
                        Vi får ikke LOV til å starte tidligere. Den idiotiske tippeligahymnen MÅ spilles når de entrer banen. Ikke noe vanskeligere enn det.

Comment

Originally posted by olk1702 View Post
                          Vi får ikke LOV til å starte tidligere. Den idiotiske tippeligahymnen MÅ spilles når de entrer banen. Ikke noe vanskeligere enn det.
                          Les hele innlegget mitt er du snill.

Jeg er ikke så sikker på at lov/ikke lov er greia, og derfor ber jeg noen som vet med hundre prosent sikkerhet om det er der Kjerka strander om svar.

Sjekker du for eksempel denne linken http://www.vif-fotball.no/news/artic...depunktene-her vil du oppdage at det er 8 sekunders øredøvende stillhet fra videoen starter til Kjerka sveives i gang. Det er vel ikke helt urimelig å se for seg at NFF har lagt ned påbud om 8 sekunders mellomrom mellom hymnen og Kjerka, men skråsikker er jeg altså ikke..

Hvor lang tid har det gått mellom hymneslutt til Kjerkestart?
                          - Douglas Adams

Comment

Kjerka sånn som den var i går, begynner å bli et irritasjonsmoment for min del. Det er litt trist. En så fin sang, som til dels ødelegges av et dritdårlig tidsplanlagt arrangement-opplegg.
                            KOM IGJEN ENGA

Comment

Jeg er også ganske sikker på at Tippeligahymnen skal spilles på alle arenaer ved innmarsj, og at det har blitt gjort forsøk på å få spille hele Kjerka rett før kampstart tidligere, men at vi fikk avslag. Prøv gjerne igjen...

Ellers mener jeg at det er helt koko å ha Kjerka sånn som nå. Ødelegger hele sangen. Synes heller ikke "Vi er Vål'enga" har funka som ønska etter pausa.

Forslag til endring:
                              1. Flaggparade (15 min før avspark)
                              2. Vålerenga kjerke (15/10 min før avspark - eller slik at spillerne får den med seg på vei inn i garderoben)
                              3. Tippeligahymnen - avbrutt av...
                              4. "Vi er Vål'enga" (som innmarsjlåt - helt klart beste innmarsjlåta vi har og den trenger ikke å spilles i sin helhet - så vi rekker den før kampstart)
                              5. En ny flagg-over-hodet-låt i pausa (kan være "Mitt Vålerenga", men er veldig åpen for andre forslag også)

Comment

Working...
                              X