Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sang: Mitt Vålerenga

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sang: Mitt Vålerenga

Hvorfor i all verden spilles og synges ikke Mitt Vålerenga som introduksjon til 2.omgang på Ullevål lengre? Norges desidert beste klubblåt i mine ører og passer jo godt i forbindelse med 100-års jubileet også. Vålerenga Kjerke er jo standard før match, men jeg savner veldig Mitt Vålerenga og selv om den også tenderer til ballade, er det 1) bra trøkk i refrenget og 2) teksten er ufattelig bra.

Hva mener andre? Er det bare meg?

Lenge siden jeg har vært på match, men ble skikkelig skuffa på søndag mot Viking. OG det ble dattera på 13 også som sto klar med flagget over hodet...

http://m.youtube.com/watch?v=-kWg9-m...%3D-kWg9-m0hYA
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Originally posted by Kroken6 View Post
    Hvorfor i all verden spilles og synges ikke Mitt Vålerenga som introduksjon til 2.omgang på Ullevål lengre? Norges desidert beste klubblåt i mine ører og passer jo godt i forbindelse med 100-års jubileet også. Vålerenga Kjerke er jo standard før match, men jeg savner veldig Mitt Vålerenga og selv om den også tenderer til ballade, er det 1) bra trøkk i refrenget og 2) teksten er ufattelig bra.

Hva mener andre? Er det bare meg?

Lenge siden jeg har vært på match, men ble skikkelig skuffa på søndag mot Viking. OG det ble dattera på 13 også som sto klar med flagget over hodet...

http://m.youtube.com/watch?v=-kWg9-m...%3D-kWg9-m0hYA
    Det har ikke blitt gjort i hele dag. Mange har ønska en låt som ikke suger energien ut av deg. Den nachspiel-aktige Kelly Family-melodien er først og fremst søvndyssende selv om vi klarer å synge den høyt.

Klubben endret dette ved sesongstart etter ønske fra Klanen. Derfor spilles det nå Rock n' roll.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
      Klubben endret dette ved sesongstart etter ønske fra Klanen. Derfor spilles det nå Rock n' roll.
      Og nå er det introlåta fra midten av 90-tallet som spilles i stedet. En langt bedre sang spør du meg!

Ve å ell e - enngea!

Comment

Originally posted by FrankO View Post
        Og nå er det introlåta fra midten av 90-tallet som spilles i stedet. En langt bedre sang spør du meg!

Ve å ell e - enngea!
        Var vel scoringslåta i samme periode også? Gode vibber er det i hvert fall
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Ve å ell e - enngea!
          Burde vært kampstartlåt isteden for kjærka. Tipper de aller fleste er enig i dette, innerst inne.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
            Den nachspiel-aktige Kelly Family-melodien er først og fremst søvndyssende selv om vi klarer å synge den høyt.

Poenget mitt er at det bør være rom for både Kjærka og Mitt Vålerenga. Teksten i sistnevnte er i mine ører og i mitt hode den beste av norske klubbsanger, og sier veldig mye om både sjela og verdigrunnlaget i klubben. Har noen spurt spillerne? Usikker på om de i det hele tatt bryr seg, men det er vel også for å trigge dem at vi har en introlåt til 2.omgang på hjemmekampene?

Mitt Vålerenga gir i hvertfall meg mer energi enn Kjærka. Tror kanskje at Kjærka står sterkest blant Oslo folk med tilknytning til Etterstad, Galgeberg og Helsfyr, mens Mitt Vålerenga står sterkt blant alle andre som har et hjerte for Enga (og som kanskje bor utenfor byen).

Hvis melodien er for søvndyssende for Klanen, er det kanskje noen kreative sjeler som kan lage en ny og mer rocka versjon av Mitt Vålerenga? Ikke vet jeg, men teksten i Mitt Vålerenga må ikke glemmes og det blir den jo om den ikke synges på hjemmekampene...
            \Kroken6

Comment

Originally posted by Kroken6 View Post
              Poenget mitt er at det bør være rom for både Kjærka og Mitt Vålerenga. Teksten i sistnevnte er i mine ører og i mitt hode den beste av norske klubbsanger, og sier veldig mye om både sjela og verdigrunnlaget i klubben. Har noen spurt spillerne? Usikker på om de i det hele tatt bryr seg, men det er vel også for å trigge dem at vi har en introlåt til 2.omgang på hjemmekampene?

Mitt Vålerenga gir i hvertfall meg mer energi enn Kjærka. Tror kanskje at Kjærka står sterkest blant Oslo folk med tilknytning til Etterstad, Galgeberg og Helsfyr, mens Mitt Vålerenga står sterkt blant alle andre som har et hjerte for Enga (og som kanskje bor utenfor byen).

Hvis melodien er for søvndyssende for Klanen, er det kanskje noen kreative sjeler som kan lage en ny og mer rocka versjon av Mitt Vålerenga? Ikke vet jeg, men teksten i Mitt Vålerenga må ikke glemmes og det blir den jo om den ikke synges på hjemmekampene...
              Det står ikke mellom kjerka og Mitt vålerenga. De er i hver sin omgang.

Vi har mange låter med god tekst som ikke spilles på match. De blir ikke glemt av den grunn.

Noen synes dette er en fantastisk låt, andre mener det er en klissete suppe. Vurderingen som er gjort er utelukkende knytta til jobben vi gjør på stadion.
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

"I rest my case" og forstår at jeg nok er en av de få :-)
                \Kroken6

Comment

Working...
                X