Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Endringer i ledergruppa i EngaTifo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Scooby View Post
    Det hører neppe hjemme i denne tråden.
    Men det er greit å henge ut tidligere ledere av ET? Hva enn dem har gjort feil så har dem også stått på noe jævlig for ET og klanen i flere år, samt lede ET i et og halvt år. Dem har vel mer eller mindre nesten gjort detta sjøl(sånn som jeg oppfatter det). Da syns jeg faktisk dem fortjener litt mer respekt og en litt bedre avskjed.

Eystein Jacobsen
    ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
      Men det er greit å henge ut tidligere ledere av ET? Hva enn dem har gjort feil så har dem også stått på noe jævlig for ET og klanen i flere år, samt lede ET i et og halvt år. Dem har vel mer eller mindre nesten gjort detta sjøl(sånn som jeg oppfatter det). Da syns jeg faktisk dem fortjener litt mer respekt og en litt bedre avskjed.

Eystein Jacobsen
      Les hele tråden, Eystein - det er ikke snakk om å henge ut noen i det hele tatt. De har "stått frem" både før og etter, og dessuten selv startet denne diskusjonen - som forsøksvis har dreid seg om hva som er de faktiske forhold og bakgrunnen for styrets beslutning etter Åråsen.

Ja, de fortjener respekt for det arbeidet som er nedlagt. Det er styret enig i.

Comment

Originally posted by Steinar View Post
        Hvis det stemmer at røyken ble brakt inn på Åråsen før kamp under vanlig tiforigging, så mener jeg du misser et vesentlig poeng.
        Man misbruker ikke den tilliten man har fått ved å slippe inn tidlig på stadion.
        Den ser jeg og er helt enig. Her har vel også de aktuelle lagt seg paddeflate.

Klarer dog ikke å se hvordan Plaum (som befant seg på andre siden av jordkloden) kan lastes for dette.

Jeg forstod "brukte/misbrukte sin dobbeltrolle som aktive og ledere i EngaTifo (...)" som hele settingen fra valg av OH til rigging og gjennomføring. Men altså enig i forhold til "innsmuglingen" isolert sett. Spørsmålet er da om reaksjonen står i forhold til handlingen - noe det altså er delte meninger om.

Rent hypotetisk:
        La oss si at du var leder for en gjeng og noen av gutta gjentatte ganger gikk ganske mye lengre enn det du hadde sagt var ok, selv etter å ha tatt dette opp med dem.
        Er det helt utenkelig (og urimelig) at det ville ha kommet en reaksjon?
        Nei. Poenget er som sagt om reaksjonen står i forhold til handlingen. Bortsett fra eksklusjon er vel dette den strengeste reaksjonsformen man kunne valgt. Jeg mener reaksjonen er for streng.
        (du skriver "gjentatte ganger", kan ut i fra informasjonen på nettet/i denne tråden ikke se at det er tilfelle i denne saken).

Comment

Originally posted by Scooby View Post
          Vel, du var jo ikke på årsmøtet (i år heller...), så hva eller hvem du har stemt på vet jeg ikke.
          Har dobbeltsjekket almanakken og du har rett i at jeg ikke var på årsmøtet i 2013. Dog var jeg på årsmøtet i 2012 og har dermed stemt på ca halvparten av styret (de som ble valgt for to år i 2012). Ser du skriver «i år heller» … har vært på ca 10-12 årsmøter, senest i 2009, 2010, 2011 og 2012. (ikke viktig eller noe – kun info relatert til «påstanden» over)

Aner ikke hva du egentlig sikter til her heller, men insinuasjoner og diffuse påstander for å diskreditere andre - er det argumentasjon? I min bok blir det i beste fall useriøst.
          Skal forsøke å være mer konkret – den er grei.
          Apropos insinuasjoner og diffuse påstander for å diskreditere…. les den første setningen din en gang til er du snill.

Hvis du mener at styret - eller styremedlemmer - opptrer som om de er "hevet over loven" eller begår direkte lovbrudd er du hjertelig velkommen på f.eks "styrepilsen" (Bohemen, etter styremøtene, annenhver tirsdag) for å diskutere det direkte med de det gjelder. Det hører neppe hjemme i denne tråden.
          Ordet «loven» skal naturlig nok forstås som fotballens lover og regler. Når man, som det fremkommer bl.a av sitat under, bestemmer når det greit og når det ikke er greit å bryte dette er vel «hevet over loven» en grei formulering? Kanskje litt unødvendig provoserende, ok, men på det området er det vel andre som overgår meg ganske greit på dette forumet…?

Det er for øvrig ikke min hensikt å diskreditere. Og som sagt har jeg heller ingen problemer med «lovbruddene». Dog mener jeg bestemt at reaksjonen i denne saken er alt for streng i forhold til handlingen – da bl.a sett i lys av forrige avsnitt.

Det er alltid dialog i forkant av pyro hvis noen i arbeidslaga organiserer det. Det hender styret sier "vent litt, værsåsnill" og det hender dette lyttes til. Mye sjeldnere er det at styret sier bastant nei
          .

Comment

Vet at dette er en gammel tråd, men føler at innlegget er relevant.

La vi ned EngaTifo i forbindelse med disse endringene?
            Nå har vi hatt viktige hjemmekamper mot både togstasjonen og republikken uten noe tifo?
            Hva er grunnen til dette?

Comment

Originally posted by PatSharp View Post

Nå har vi hatt viktige hjemmekamper mot både togstasjonen og republikken uten noe tifo?
              Eh.. det var da unektelig TIFO mot bøfla?
              Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Det har du helt rett i, det er jeg som er sløv.

Comment

Jeg vet ikke hva som skjer på lederfronten, men det er ivaffal aktivitet på individnivå.
                  Det er av en type aktivitet som ikke retter seg mot et enkelt arrangement, men mer mot produksjon av bannere, flagg, topins og slikt.

Comment

Før denne endringen hadde EngaTifo fire ledere. Nå har tifogruppa 1. Det er en del frafall på dugnadssida som en konsekvens av at folk var uenige i avgjørelsen.

Dermed er det i stor grad opp til enkeltpersoner å ta i et tak. Jeg har selv arrangert et par tifoer etter dette, men har ikke mulighet til å stå som garantist hele veien.
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Regner med det var her du mente dettte hørte hjemme . Så jeg slenger det in her.
                      Kunne sikkert blitt gjort proffere. Men det gjør nytta

Skrevet av -Christer-

At tre fra Ikaros ble sparka fra sine verv i Enga Tifo etter flere år med bunnsolid og massiv innsats, uten noen særlig form for kommunikasjon, pga en hendelse, gjorde kanskje ikke avgjørelsen med å flytte midt i sesongen vanskeligere. Men det er nok også det eneste den hendelsen har med flyttinga å gjøre

Skrevet av Erlink

Dette skal i en egen tråd, men KAN ikke få stå uimotsagt. Dette er ikke sant.
                      Det eneste som er riktig er at tre personer ble fratatt sine verv.

Skrevet av -Christer-

Når du drar inn en sånn ting i en debatt må du tåle at det diskuteres.

Hva er det som ikke er sant?

Har ikke disse tre gjort en kjempeinnsats for ET i flere år?

Ble de ikke fratatt sine verv pga en hendelse på Åråsen i år?

Ble det kommunisert mye med de tre det gjaldt fra hendelsen til de mistet sine verv?

(Så vidt jeg vet var vel en av dem på andre siden av kloden under kampen, men han ble fortsatt fratatt sitt verv, eller?)

Hvis det ikke stemmer, så er det fint å få høre hva som egentlig skjedde

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                        Det er en del frafall på dugnadssida som en konsekvens av at folk var uenige i avgjørelsen.
                        Jeg var med på dugnader tidligere, men får ikke noe beskjed om slikt lengre, hvor/hvordan blir dette kommunisert ut?

Comment

Originally posted by zider View Post
                          Regner med det var her du mente dettte hørte hjemme . Så jeg slenger det in her.

Skrevet av -Christer-

At tre fra Ikaros ble sparka fra sine verv i Enga Tifo etter flere år med bunnsolid og massiv innsats, uten noen særlig form for kommunikasjon, pga en hendelse, gjorde kanskje ikke avgjørelsen med å flytte midt i sesongen vanskeligere. Men det er nok også det eneste den hendelsen har med flyttinga å gjøre

Skrevet av Erlink

Dette skal i en egen tråd, men KAN ikke få stå uimotsagt. Dette er ikke sant.
                          Det eneste som er riktig er at tre personer ble fratatt sine verv.

Skrevet av -Christer-

Når du drar inn en sånn ting i en debatt må du tåle at det diskuteres.

Hva er det som ikke er sant?

Har ikke disse tre gjort en kjempeinnsats for ET i flere år?

Ble det kommunisert mye med de tre det gjaldt fra hendelsen til de mistet sine verv?

(Så vidt jeg vet var vel en av dem på andre siden av kloden under kampen, men han ble fortsatt fratatt sitt verv, eller?)

Hvis det ikke stemmer, så er det fint å få høre hva som egentlig skjedde

Jeg merker meg at det ikke blir svart på dette . Selv etter flere forsøk på å få svar.

Comment

Jeg var med på dugnader tidligere, men får ikke noe beskjed om slikt lengre, hvor/hvordan blir dette kommunisert ut?
                            Alt av telefonlister og sånn er borte og befant seg sannsynligvis i lomma på enkeltpersoner. Gi meg nummeret ditt, så fører jeg deg opp på SMS-lista.

Kim: svarer deg om en time. Har ikke vært på forum siste tida. Kun svart på et par PM'er (om akkurat temaet du etterspør).

Comment

De ble fratatt sine verv fordi de 1) prioriterte seg og sitt foran en hel jubileums feiring (hele Klanen) 2) fordi de insisterte på at de skulle ta støyten alene. 3) for at vi skulle kunne arrangere jubileumstifo og 4) (kanskje viktigst av alt) de misbrukte tilliten som følger med vervet til å smugle inn pyroteknikk på tribunen.

I tillegg har du forklaringa: 30-ish medlemmer av Ikaros har stemt over hva som skulle skje. Flertallet bestemmer da hva de som representanter for EngaTifo skulle gjøre. At en gruppering på 30 skal kunne bestemme at arbeidslagsledere bryter egne løfter og bryter med "mandatet" lederne har som om ikke resten av Klanen eksisterer går bare ikke.

Fram til den aktuelle hendelsen ble det kommunisert mer enn noen gang jeg har vært borti, både som tifoleder og som styremedlem. Det siste som ble sagt fra Ikaros-ledelsens side var: Dette er det Ikaros som gjør, ikke Klanen og vi tar fullt ansvar for hele saken.

Når det så kommer en reaksjon, så er det fullstendig sutring, ingen bot betalt og total boikott av alt som foregår.

Jeg hører stadig folk si at dem ble kasta ut av tifogruppa (senest i går), men det er ikke sant. De ble nekta å være sjefer.

Dette stemmer. Han var sentral i avtalene som ble gjort på vegne av EngaTifo i forkant. Han var forøvrig også den som viste størst forståelse for avgjørelsen og var med på å lage jubileumstifo i etterkant. Han skal ha cred for at han prioriterte en hundreårsfeiring foran egen stolthet.

Comment

De ble fratatt sine verv fordi de 1) prioriterte seg og sitt foran en hel jubileums feiring (hele Klanen)
                                Allerede på første punkt er jeg uenig med deg/styret . Om du/dere da tenker på røyken på åråsen da.
                                For meg personlig så var røyken prikken over ièn på Blått åråsen . Jeg synes det så utrolig bra ut selv om det kunne blitt gjennomført bedre.
                                Men at de prioriterte seg foran en hel jubileums feireing ( "hele Klanen" ) er jeg ikke enig. Det at enkelte i klanen kun ville ha 1 pyroshow i jubileums sesongen .Og da kun lovlig i en periode hvor pyro dialogen var avslått av NFF er spesielt i mine øyne.
                                Det at man har forkjellig syn på hva som bør gjøres betyr ikke at man setter seg eller det ene foran det andre. Det er faktisk ikke sånn at det er en gruppe som sitter med fasiten her.

2) fordi de insisterte på at de skulle ta støyten alene.
                                Føler du/dere at de fikk støyten ved å miste sine verv i tifo gruppa ? Eller var det den støyten styret hadde mughet til å gi ?
                                Kanskje var forhåndsavgjort at de skulle straffes .Likevel synes jeg man kunne tatt en prat/møte med de det gjaldt før de fikk beskjeden.

3) for at vi skulle kunne arrangere jubileumstifo og
                                De mistet sine verv fordi vi skulle arrangere jubileums tifo ? Eller fordi noen mente det kun kunne pyres i jubileums tifoen ?

4) (kanskje viktigst av alt) de misbrukte tilliten som følger med vervet til å smugle inn pyroteknikk på tribunen.
                                Jeg tror faktisk ikke noen av de som mistet vervene sine brukte sine verv til å smugle pyroteknikk in på tribunen.
                                Å bare for å nevne det så er det ikke mye tillit å komme som tifo rigger på åråsen . Man blir ransaket både på kroppen , alle flagg må rulles og bannere må strekkes ut for å vise at man ikke smugler pyro i tifoen. Jeg regner ikke med at du som nåværende tifo leder kan garantere at ingen tar med seg pyro in på rigging ?

I tillegg har du forklaringa: 30-ish medlemmer av Ikaros har stemt over hva som skulle skje. Flertallet bestemmer da hva de som representanter for EngaTifo skulle gjøre. At en gruppering på 30 skal kunne bestemme at arbeidslagsledere bryter egne løfter og bryter med "mandatet" lederne har som om ikke resten av Klanen eksisterer går bare ikke.
                                På hvilken måte mener du at en avstemning i Ikaros avgjør hva representanter skal gjøre ? jeg tror alle medlemmer i Ikaros står fritt til å bestemme selv hva de ønsker å gjøre på eller utenfor tribunen. Her strekker du vel strikken vel langt eller ?

Fram til den aktuelle hendelsen ble det kommunisert mer enn noen gang jeg har vært borti, både som tifoleder og som styremedlem. Det siste som ble sagt fra Ikaros-ledelsens side var: Dette er det Ikaros som gjør, ikke Klanen og vi tar fullt ansvar for hele saken.

Når det så kommer en reaksjon, så er det fullstendig sutring, ingen bot betalt og total boikott av alt som foregår.

Jeg hører stadig folk si at dem ble kasta ut av tifogruppa (senest i går), men det er ikke sant. De ble nekta å være sjefer.
                                At det ble kommunisert mye og kanskje mer en noen gang er mye mulig. Har Klanen blitt holdt ansvarlig for det ?

Det er etter hva jeg vet ikke som du sier sutra over reaksjon i seg selv ? Det jeg har inntrykk at det er reagert på er måten det er håndtert av Klanens ledelse. Om bota er betalt vet jeg faktisk ikke noe om. Og den såkalte totale boikotten er ikke alene pga ledervervene. Hele Ikaros stod faktisk klare til å bidra på jubileums tifoen . Men nok en gang ble kommunikasjonen håndtert på en slik måte som gjorde at folk valgte å avstå fra å bidra på Klanens tifo . Så når man da fant løsningen med øvre kroken så ble det som det ble.

Dette stemmer. Han var sentral i avtalene som ble gjort på vegne av EngaTifo i forkant. Han var forøvrig også den som viste størst forståelse for avgjørelsen og var med på å lage jubileumstifo i etterkant. Han skal ha cred for at han prioriterte en hundreårsfeiring foran egen stolthet.
                                Så du innrømmer at de mistet sine verv på bakgrunn av deres tilhørighet til Ikaros ? For jeg kan faktisk ikke se en grunn til at den sistnevnte skulle miste sitt verv . Å det tror jeg dere vet selv.

Men du skal vite at alle i Ikaros står fritt til å selv bestemme hva man selv skal gjøre. Det være å bidra på klanens tifo arbeid eller bruk av pyro teknikk . Det man eventuelt stemmer over er om gruppa som helhet står bak de eventuelle handlingene.

Sånn da har jeg fått sagt min mening i saken. Så da sier jeg meg egentlig fornøyd med det. Håper du har fått svar på noe du også .

Comment

Working...
                                X