Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bella Ciao

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bella Ciao

Sang: Bella Ciao

Melodi kan høres på denne linken (bare trykk den feite play-knappen til venstre): http://www45.zippyshare.com/v/67683054/file.html

Tekstforslag:
    Å vi skal synge
    med all vår røst
    Å vi vil dø for vår klubb ifra Oslo øst
    Å vi skal slåss - for klubbens ære
    Vi gjør det for vårt Vål'enga

ræræræræræræræ
    ræræræræræræræ
    Å vålenga, Vålenga ræræræræræ
    ræræræræræræ
    ræræræræræ Våååleeengaaa

Ekke akkurat no ordsmed som dere ser så kom gjerne med forslag til tekst. Personlig syns jeg melodien er catchy som faen og jeg tror det er en sang folk ville slengt seg lett med på. Hva syns folk?

Liker forslaget, tradisjonsrik antifascistisk kampsang. Ingen strålende ideer til tekst på stående fot, men må nesten påpeke at rytmen i forslaget ditt over blir feil, det mangler en stavelse i 2. og 4. linje. Bytt ut ´røst´med ´stemme´, og ´slåss´ med ´kjempe´, så er det på plass. Da mister vi røst/øst rimet, men det er ikke der i originalen likevel.

Faktisk er den fin å dikte på sånn, fordi man trenger 3 linjer, som ikke rimer på hverandre:
    A) 10 stavelser
    B) "Refreng" (Bella ciao, Bella ciao, Bella ciao ciao ciao) - litt kinkig...
    A) Repeteres
    C) 8 stavelser

En kul tekst, og dette er en garantert "gysare" på stadion.

Comment

Flott sang. Kan bli en slager hvis vi noensinne møter fascistoide italinere i UEFA.

Comment

Hehe trekke Lazio i Europa-kvallik. Kunne blitt spennende! Takk for god feedback på tekst, Lillebeng. Skal tusle litt mer med den og se om jeg kommer opp med noen nye tekstforslag

Comment

okei litt modifikasjoner på forslaget mitt.

Å vi vil synge
          for Oslos Østkant
          Å Shangri-la Vålenga, Shangri La-La-La
          Å vi vil kjempe - for klubbens ære
          Vi gjør det for vårt Vålenga

Comment

Originally posted by ABerge View Post
            okei litt modifikasjoner på forslaget mitt.
            Riktig fin nå Litt kaldt vann i blodet:det er visst ikke helt enkelt å få nye sanger introdusert for tida. Har vel noe å gjøre med dårlig oppmøte, laber stemning, fraksjonering osv. å gjøre. Men for å sitere en annen klassiker fra 70-tallet: ... men det kan vi snu, det ska vi gjørra jeg og du, la-la-la.." !

Comment

Takk for at du likte forslaget hehe ja har vært innom tanken. Folk blånekta jo å synge med på 100-årssangen så jeg forventet egentlig ikke noe sånn kjempestor begeistring for noe nytt forslag. Vi får vel heller se hvordan ting utvikler seg utover sesongen kanskje

Comment

Working...
              X