Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd: Vålerenga - Sandnes Ulf 21.4.14

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aasp
    replied
    Hører folk roper på "ØRNI"..
    Det kan være at Levernes er savnet, men det er vel en god sjanse på at noen har begynt og kalle Vidar ØRN Kjartansson for "Ørni".
    Jeg kjenner jeg er delt. Levernes er på sett og vis legende etter cupscoringa i 2002. Ørni tilhører kanskje Levernes, men på samme måte så ligger det en ekstra ære i å få dette kallenavnet hvis Vidar får det.

Er vi helt ærlige så var vel aldri Levernes så syykt god. Han hadde noen viktige gåller, jobbet hardt men jeg husker jeg sa ironisk: "Nå sliter'em.. Nå kommer Ørni innpå!"

Vi burde uansett ha en tribute klar snart. Gjerne noe mer kreativt en navn pluss klapp.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Originally posted by Plaum View Post
    Veldig kult forslag! Ser ikke bort ifra at vi kan prøve ut dette mot Godset. Blir sikkert litt vanskelig for motsatt tribune å oppfatte at det er en kano-sang som startes, men har trua på at det skal gå hvis vi gir den noen forsøk.
    Enga her - enga der! Enga både her og der! lælælælæææælælælææ

Leave a comment:

• thorstein
    replied
    Originally posted by Plaum View Post
    Veldig kult forslag! Ser ikke bort ifra at vi kan prøve ut dette mot Godset. Blir sikkert litt vanskelig for motsatt tribune å oppfatte at det er en kano-sang som startes, men har trua på at det skal gå hvis vi gir den noen forsøk.
    Da bør man begynne sin sang før den andre siden er ferdig med sin. Det tar en stund før lyden når over og det blir fort en unaturlig pause som "dreper" intensiteten...
    Vel verdt et forsøk dog

Leave a comment:

• Plaum
    replied
    Originally posted by Evol View Post
    PS: I mine villeste fantasier ser jeg for meg mye, men blant annet et svært godt koordinert samarbeid Bredden / Gaza på "Vi (klapp) er Vålenga ..." annenhver gang. Da sånn det skal gjøres, alle med henda opp og ekstra trykk på "vi" osv. Skummelt. Magisk. Og latterlig enkelt å få til i teorien egentlig ...

Leave a comment:

• Evol
    replied
    Til de som fremdeles sliter med bruken av tromme på en Vålerengatribune synes jeg følgende bør understrekes: Tromma brukes veldig smart (med timing og musikalitet). Den høres åpenbart ikke over hele stadion heller og er absolutt ikke no' krykke. Et eksempel fra 223 i går var på "Vi er søpla" som vekselsvis gikk med og uten tromme på versene hvis jeg ikke husker feil (savna den sangen sist). Ekstremt stemningsskapende med en slik fremgangsmåte. Ting bygger seg opp og eksploderer.

Ellers har Bredden noen veldig gode lydtopper når alle tar i litt ekstra. Som sagt før her, samarbeid er nøkkelen. Dette blir moro fremover!

PS: I mine villeste fantasier ser jeg for meg mye, men blant annet et svært godt koordinert samarbeid Bredden / Gaza på "Vi (klapp) er Vålenga ..." annenhver gang. Da sånn det skal gjøres, alle med henda opp og ekstra trykk på "vi" osv. Skummelt. Magisk. Og latterlig enkelt å få til i teorien egentlig ...

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by Gert Bjarne View Post
    Kan du gjengi denne? Var litt langt utpå siden.
    Nananananananananana Niklas Gunnarson, Gunnarson! Niklas Gunnarsooooon.

Melodi: KC & The Sunshine Band - Give It Up

Leave a comment:

• Gert Bjarne
    replied
    Originally posted by Daniel View Post
    Fantastisk stemning og fantastisk sang til Gunnarson. Nå gjenstår det å få flere på kamp for nå er det gøy på Ullevaal
    Kan du gjengi denne? Var litt langt utpå siden.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by -Christer- View Post
    Alle var samlet i store deler av fjorårets sesong. Da var det elendig trøkk.

Etter to hjemmekamper i år, kan det se ut som flyttinga har vært positivt for begge sider. I hvertfall hvis ditt inntrykk av Bredden stemmer. Personlig hører jeg også Bredden bedre nå enn fra andre siden av Bendit på slutten av forrige sesong. Om det handler om plassering eller at det funker bedre på Bredden i år vet jeg ikke, men det er ihvertfall bra at vi klarer å samarbeide på enkelte sanger nå.

På 223 har det vært veldig bra hittil, og jeg tror det bare vil bli bedre og bedre utover sesongen.

Deler ikke ditt syn på evighetssanger. Føler vi har bra volum stort sett hele veien, og i tillegg får man enorme topper når de tar av som mest. I tillegg synger vi også mange av de klassiske korte sangene. I går var det god variasjon av alt, i tillegg til at de to nye sangene "Gutta fra Oslo by" og "Istanbul" begynner å sitte veldig godt. Niklas Gunnarson fikk også sin egen sang, noe som det så ut til at han satte veldig pris på.

Tromma ble selvsagt brukt!
    Min foreløpige vurdering er i hvert fall at det funker utrolig mye bedre i år!

Det er også et godt poeng at selv om "evighetssangene" ikke skaper det samme trøkket som f.eks "Hev din røst", så utfyller Bredden og 223 hverandre godt ved at Bredden på sitt beste kan skape kjempetopper samtidig som 223 holder koken konstant.
    Det går definitivt i rett retning både på og utenfor banen!

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Fantastisk stemning og fantastisk sang til Gunnarson. Nå gjenstår det å få flere på kamp for nå er det gøy på Ullevaal

Leave a comment:

• -Christer-
    replied
    Originally posted by thorstein View Post
    Veldig god stemning på Bredden og fra Bendit ble det fortalt at Bredden overdøvet 223 i de periodene Bredden dro på.
    Nok en gang må jeg si 223 gjør en kjempejobb, men at det fungere dårlig når dere er så langt unna og det er et eller annet som skjer med lyden under taket der (Blir litt innestengt kanskje). Skjønner mindre og mindre av denne flyttingen. Ser dere prøver å være superpositive, men ikke ta det jeg skriver som kritikk med som enkle tilbakemeldinger.

Vet dere er glade i evighetssanger, men dette fører til at man faller litt av og at volumet ikke betyr så mye. Har tidligere omtalt lyden som et tog i tunnel, evig romling uten topper. Det er fordeler og ulemper selvsagt, men ved å kjøre flere kortere sanger får man trykket oppe hele tiden. Varier mer.

Jeg ser også at dere er glade i å hoppe opp og ned. Fortsett med både det og flagging hvis dere føler det hjelper dere. Liker flaggingen så lenge den ikke er foran mitt ansikt.

Brukte dere tromme i går? Hørte den ikke.

Bredden har stort forbedringspotensial, men gårsdagen var nok en gang bra i 1.omgang og halvslapt i 2.omgang. Litt for mange "besøkende" på lokomotivdelen tror jeg. Humoren satt uansett løst og det er lenge siden det har vært så artig på Vestbredden. Så vil man ha humor, sang og god stemning uten å være på høydehopptrening og drillkurs med flagg i 90 minutter anbefaler jeg Vestbredden framover.

Det beste ville selvsagt vært å samle alle mer enn i dag. DA ville det blitt skikkelig trøkk!
    Alle var samlet i store deler av fjorårets sesong. Da var det elendig trøkk.

Etter to hjemmekamper i år, kan det se ut som flyttinga har vært positivt for begge sider. I hvertfall hvis ditt inntrykk av Bredden stemmer. Personlig hører jeg også Bredden bedre nå enn fra andre siden av Bendit på slutten av forrige sesong. Om det handler om plassering eller at det funker bedre på Bredden i år vet jeg ikke, men det er ihvertfall bra at vi klarer å samarbeide på enkelte sanger nå.

På 223 har det vært veldig bra hittil, og jeg tror det bare vil bli bedre og bedre utover sesongen.

Deler ikke ditt syn på evighetssanger. Føler vi har bra volum stort sett hele veien, og i tillegg får man enorme topper når de tar av som mest. I tillegg synger vi også mange av de klassiske korte sangene. I går var det god variasjon av alt, i tillegg til at de to nye sangene "Gutta fra Oslo by" og "Istanbul" begynner å sitte veldig godt. Niklas Gunnarson fikk også sin egen sang, noe som det så ut til at han satte veldig pris på.

Tromma ble selvsagt brukt!

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Forrige kamp stod jeg der sangsentrum var i fjor. I går stod jeg omtrent midt på 103, og der var stemninga markent bedre. Mye bedre trøkk og mye enklere å høre og svare 223.

Kudos til Sandnes-supportere for å kjøre analtog på 3-0 til Enga
    Skjerpings på de Vålerenga-supporterne som drar på kamp utelukkende for å være dritings, tonedøve og jevnt over stemningsdrepende for alle rundt seg..

Leave a comment:

• Farmor
    replied
    To venner av meg hadde sin første opplevelse av å "stå med Klanen" i går. Spør dem om stemninga på Vestbredden – stjerner i øya resten av kvelden!

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Savna ganske mange tryner på bredden i går, altså folk jeg veit trøkker til. Bredden var litt treigere å dra i gang enn sist, men greit nok med tanke på påske og sånn.

Klanen har tydeligvis fått en del hytteeiere med åra :-)

Stemninga de to siste hjemmekampene har vært god, jeg satser på at vi klarer å holde dette som et bunnivå og at det vil inspirerer flere til å bidra etterhvert.

Leave a comment:

• thorstein
    replied
    Originally posted by zider View Post
    Flott å se masse nye fjes på 223. God stemning og godt humør. Kjenner stemmen er litt rusten enda. Men det kommer seg :P
    Noen flotte topper fra bredden også . Åssen var stemninga jevnt over på bredden i dag ?
    Veldig god stemning på Bredden og fra Bendit ble det fortalt at Bredden overdøvet 223 i de periodene Bredden dro på.
    Nok en gang må jeg si 223 gjør en kjempejobb, men at det fungere dårlig når dere er så langt unna og det er et eller annet som skjer med lyden under taket der (Blir litt innestengt kanskje). Skjønner mindre og mindre av denne flyttingen. Ser dere prøver å være superpositive, men ikke ta det jeg skriver som kritikk med som enkle tilbakemeldinger.

Vet dere er glade i evighetssanger, men dette fører til at man faller litt av og at volumet ikke betyr så mye. Har tidligere omtalt lyden som et tog i tunnel, evig romling uten topper. Det er fordeler og ulemper selvsagt, men ved å kjøre flere kortere sanger får man trykket oppe hele tiden. Varier mer.

Jeg ser også at dere er glade i å hoppe opp og ned. Fortsett med både det og flagging hvis dere føler det hjelper dere. Liker flaggingen så lenge den ikke er foran mitt ansikt.

Brukte dere tromme i går? Hørte den ikke.

Bredden har stort forbedringspotensial, men gårsdagen var nok en gang bra i 1.omgang og halvslapt i 2.omgang. Litt for mange "besøkende" på lokomotivdelen tror jeg. Humoren satt uansett løst og det er lenge siden det har vært så artig på Vestbredden. Så vil man ha humor, sang og god stemning uten å være på høydehopptrening og drillkurs med flagg i 90 minutter anbefaler jeg Vestbredden framover.

Det beste ville selvsagt vært å samle alle mer enn i dag. DA ville det blitt skikkelig trøkk!

Leave a comment:

• zider
    replied
    Flott å se masse nye fjes på 223. God stemning og godt humør. Kjenner stemmen er litt rusten enda. Men det kommer seg :P
    Noen flotte topper fra bredden også . Åssen var stemninga jevnt over på bredden i dag ?

Leave a comment:

Working...
X