Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trommer er for bønder, eller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trommer er for bønder, eller?

Det var et meget respektabelt antall VIFsupportere som var klare for å se fotball live igjenetter en kort VM pause og tok turen til Skien på fredag. Resultatet gidder vi ikke snakkeom, opplevelsen på tribunen derimot må det snakkes om.… Read more ›

More...
    Besøk www.klanen.no

Takk for innlegget, det er temmelig likt det jeg sjøl ikke har fått somla meg til å skrive
    Opplevelsen var såpass ille at jeg har parkert alle planer om flere bortekamper.

Comment

Bra det blir en debatt om det her. Jeg kan prøve å ta dette litt fra den siden jeg tilhører (Ikaros/AE).

Det er mange ting vi kunne gjort bedre på denne kampen. Vi kom for sent pga en del kø, noe som gjorde at vi tok plass på et annet felt enn resten. Hadde absolutt vært best om vi sto rett foran resten, da tror jeg man enklere kunne samarbeida.

I tillegg mangla vi våre to faste forsangere, samt et par av de som vanligvis tar ansvar de få gangene begge de to førstnevnte er borte. Dermed var det kanskje ikke den samme strukturen blant oss som vi pleier å ha, selv om jeg synes vi klarte oss bra på tross av dette.

At vi i dødperioder starter de to sangene som trøkker best i Bendit er vel ikke så rart? Hadde dere på Bredden kommet opp med en ny sang som funka, hadde dere vel ikke droppet å synge den på bortebane? Vi tar likevel selvkritikk på at vi ikke har vært flinke nok til å videreformidle tekstene på disse to sangene til dere som vanligvis står på Bredden.

Når det kommer til tromminga så ble det trommet minimalt fra vår side. Max seks-sju minutter til sammen under hele matchen. At det skal være med å ødelegge de resterende 80min ++ blir for dumt. Og der bør dere som vanligvis står på Bredden ta selvkritikk. Det må være mulig å ta det beste fra begge kulturer og få det til å funke i løpet av 90 min. Her må begge parter gi og ta litt.

Personlig føler jeg vi er veldig flinke til å henge oss på de sangene Klanen starter. I denne kampen hang vi oss på alle de sangene jeg hørte kom fra toppen av motsatt felt, mens det ble startet sanger fra oss da det var stille. Av og til ble det startet sanger tilnærmet likt og da ble det naturlig nok krasj. Men dette har vel tidvis også skjedd på Bredden i alle år? Det får gå på kontoen entusiasme.

Jeg synes ikke det var helt krise i cupkampen, selv om det selvsagt er mye som kan jobbes med. Som det står skrevet i teksten var det bra i store deler av første og i opphentinga og etter 2-2 trøkket det veldig bra.

Skjønner virkelig ikke de som skal slutte å dra på bortekamper nå. Skal gutta på banen lide fordi det ble trommet litt og sunget et par sanger som alle ikke kan ennå? Da må vel heller målet være å lære seg disse sangene (som jeg personlig mener er knallbra) så alle kan bidra på alle sanger.

Det fortjener gutta på banen!

Comment

Snakk om grining. Ja, hold deg hjemme om du ikke tåler 90 min fotball der trommen dras igang litt. Og uansett hva folk sier etc. Alle som var i Skien så hva som skjedde. Det gikk helt fint frem til 15 min og trommen startet. Da fikk klanen fullstending panikk og skulle starte egen sang for å overdøve. Der gikk det skeis. Det er klin umulig å mene noe annet for dem som har tenkt til å skrive det. Om trommen er største problemet for at mennesker ikke kan dra på kamp må jeg le. Jeg hadde ikke noe ønske om å innføre tromme selv, men sipper ikke som en jente på 6 år heller når den starter.

At Norges selvutnevnt beste supporterklubb stiller seg kritisk til en utvikling VIF har vært sene på kan jeg ikke skjønne. Se selv RBK, Godset, Lsk etc. Alle har masse supportere med seg til Oslo samt synger oss ut på hjemmebane pga dem nye veiene dem har gått. Hvorfor ikke slutte å være så sta å heller prøve å se mulighetene til igjen å være best. Vi reiser jo knapt folk til Trondheim. Dem pisser på oss på tribunen og banen. Folk er mest interessert i å finne noe som holder dem hjemme. Sånn har det vært her i snart 10 år nå. Latterlig!

Comment

Originally posted by O.S.L.O. View Post
          Snakk om grining. Ja, hold deg hjemme om du ikke tåler 90 min fotball der trommen dras igang litt. Og uansett hva folk sier etc. Alle som var i Skien så hva som skjedde. Det gikk helt fint frem til 15 min og trommen startet. Da fikk klanen fullstending panikk og skulle starte egen sang for å overdøvelløg!
          Alle som var i Skien så hva som skjedde, sier du. Mulig det, men vi så nok ikke det samme som deg. Jeg så at flertallet var godt i gang med en sang da tromma og en konkurrerende sang ble dratt i gang av et mindretall. Det ga hakeslepp hos flere enn meg, og det skjedde mer enn en gang. Det er en helt annen opplevelse enn hva du omtaler som 90 min fotball der trommen dras igang litt. Hadde det vært sånn, kunne jeg levd godt med situasjonen. Nå ble det bare flaut og kvalmt.
          Så til det med å be folk holde seg hjemme: Jeg tror ikke det finnes så mange elskere av "alternativkulturen" at de kan fylle stadion aleine. Skal vi fortsatt ha en klubb og et lag å juble for, trenger vi veldig mange forskjellige folk som forener seg for et felles mål. Å behandle andre supportere som Fi driver skuta rett på grunn.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
            Så til det med å be folk holde seg hjemme: Jeg tror ikke det finnes så mange elskere av "alternativkulturen" at de kan fylle stadion aleine. Skal vi fortsatt ha en klubb og et lag å juble for, trenger vi veldig mange forskjellige folk som forener seg for et felles mål. Å behandle andre supportere som Fi driver skuta rett på grunn.
            Ærlig talt! Se dere litt i speilet!

Hvor mange ganger har ikke dere i Klanen startet sanger mens de alternative er midt i en sang?

Hvor ofte henger ikke vi oss på deres sanger? Hadde vi gjort det hvis vi ønsket å ødelegge eller behandle andre uten respekt?

Hvem er det som uten unntak starter opp sanger på Ullevaal som inkluderer både alternative på Bendit og Klanen på Bredden?

Selv om vi helt sikkert kan bli flinkere på ting, går ikke dette bare den ene veien!

Comment

Var ikke i Skien, men har fortsatt lyst til å komme med en kommentar.

Jeg har etter hvert flyttet meg over på nøytral tribune hvor jeg hører både Bredden og Ikaros/ISKO. På Ullevaal er det slik at i 90 % av kampen så synger de forskjellige tribunene forskjellige sanger. Det blir aldri et ordentlig trøkk og vi overdøves ofte av motstanderes fans. Det eneste som fungerer veldig bra er når tribunene synger mot hverandre (Kom igjen Enga, Øl og vold, etc.).

Jeg kunne ønske det var slik at alle kunne stå på samme tribune for vi er faktisk ikke så mange at vi trenger to tribuner.

Tromma har jeg egentlig ikke helt klart å ta stilling til. Jeg hater den mindre enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Ofte fungerer det veldig bra, men det er også perioder hvor vi på nøytral tribune hører tromma bedre enn syngingen (slik fugla gjerne vil ha det).

Dette er en debatt vi aldri kommer til å bli ferdig med. Støtter også noe av det O.S.L.O. skriver. Folk leter aktivt etter unnskyldninger for å holde seg hjemme uansett og slik har det vært lenge - dessverre.

Tromme eller ikke, vi bør stå sammen for å støtte de elleve som løper rundt med vår logo i våre vakre farger. Akkurat det er jeg overbevist om at vi gjør best hvis alle drar i samme retning. Det er ikke så mange igjen av oss.

Comment

Originally posted by -Christer- View Post
                Ærlig talt! Se dere litt i speilet!

Hvor mange ganger har ikke dere i Klanen startet sanger mens de alternative er midt i en sang?

Hvor ofte henger ikke vi oss på deres sanger? Hadde vi gjort det hvis vi ønsket å ødelegge eller behandle andre uten respekt?

Hvem er det som uten unntak starter opp sanger på Ullevaal som inkluderer både alternative på Bendit og Klanen på Bredden?

Selv om vi helt sikkert kan bli flinkere på ting, går ikke dette bare den ene veien!
                Kjære Christer -
                jeg vet ikke om du har en ledende posisjon i "alternative" og derfor uttaler deg som mer enn et menig medlem. Når det gjelder min egen rolle i Klanen er den på totalt grunnplan. Synes derfor ikke jeg er rett adresse for din nokså omfattende kritikk. Om det likevel har noen interesse: Jeg er ikke for å ødelegge for hverandre, og jeg håper stadig at "de som har mest å si" klarer å samkjøre seg.

Comment

Originally posted by Daniel View Post

Dette er en debatt vi aldri kommer til å bli ferdig med. Støtter også noe av det O.S.L.O. skriver. Folk leter aktivt etter unnskyldninger for å holde seg hjemme uansett og slik har det vært lenge - dessverre.
                  Må nesten svare på denne siden det foreløpig bare er meg som har sagt at jeg har mistet løsta på bortekamper: NEI for faen, jeg har ikke lett etter unnskyldninger for å bli hjemme! Snarere tvert imot, og jeg har dratt på stadig flere.

Originally posted by Daniel View Post
                  Tromme eller ikke, vi bør stå sammen for å støtte de elleve som løper rundt med vår logo i våre vakre farger. Akkurat det er jeg overbevist om at vi gjør best hvis alle drar i samme retning. Det er ikke så mange igjen av oss.
                  Der er jeg helt enig. Problemet - eller utfordringen som det kalles - er å finne retningen.

Comment

Kjære Christer -
                    jeg vet ikke om du har en ledende posisjon i "alternative" og derfor uttaler deg som mer enn et menig medlem. Når det gjelder min egen rolle i Klanen er den på totalt grunnplan. Synes derfor ikke jeg er rett adresse for din nokså omfattende kritikk. Om det likevel har noen interesse: Jeg er ikke for å ødelegge for hverandre, og jeg håper stadig at "de som har mest å si" klarer å samkjøre seg.
                    Jeg snakker kun for meg selv og min mening.

Innlegget er ikke direkte rettet mot deg, men jeg svarte deg siden du har skrevet her og tydeligvis representerer et syn fra Klanen sin side.

Du skriver blant annet at du fikk hakeslepp av at et mindretall (de alternative) dro i gang en sang mens resten tydeligvis sang en annen. Dette synes du er flaut og kvalmt og runder av med at å behandle andre supportere sånn driver skuta rett på grunn.

Dermed stiller jeg noen spørsmål om dette, fordi jeg føler dine observasjoner er urettferdige og at dette er etter min mening et problem vel så mye andre veien enn den veien du beskriver.

Hvis du heller ønsker at noen høyere opp i Klanen bør svare på det, er det helt greit. Det er også helt greit hvis du vil svare på dem.

Comment

Må nesten svare på denne siden det foreløpig bare er meg som har sagt at jeg har mistet løsta på bortekamper: NEI for faen, jeg har ikke lett etter unnskyldninger for å bli hjemme! Snarere tvert imot, og jeg har dratt på stadig flere.
                      Det var ikke min hensikt å sikte den mot deg. Vålerengasympatisører generelt leter etter unnskyldninger for å holde seg hjemme. Bare se alle kommentarfelt rundt omkring fra Martin sin periode. Det var ikke måte på hvor mange som holdt seg hjemme kun på grunn av MA og skulle gå på Ullevaal igjen fra og med den dagen han fikk fyken. Burde nesten blitt bekymret for at Ullevaal er for lite. Hvor er disse nå? De har funnet seg en annen unnskyldning og slik vil alltid være for denne gruppen supportere. Igjen, det var ikke meningen å sette deg i denne båsen.

Comment

Originally posted by -Christer- View Post
                        Du skriver blant annet at du fikk hakeslepp av at et mindretall (de alternative) dro i gang en sang mens resten tydeligvis sang en annen. Dette synes du er flaut og kvalmt og runder av med at å behandle andre supportere sånn driver skuta rett på grunn.
                        Kunne kanskje formulert meg bedre. Det som ble flaut og kvalmt, var totalen - det at vi framstår for motparten som to fiendlige grupperinger. Vi blir til latter og hånes med rette av andre supportere. Det er pinlig det. Og flaut. Og kvalmt.

Hva som har skjedd ved andre anledninger ønsker jeg ikke å mene noe om her og nå. Jeg står ved at i Skien var det Alternative som startet den destruktive spiralen, de fikk svar som bestilt og derfra gikk det bare nedover.

Comment

Jeg står på bredden, men har ikke noe problem med trommer. Det jeg har problem med er folk som onanerer og kjører solo når vi må ta i et tak sammen. Kan herr og fru sang i Klanen snakke med herr og fru tromme i AE før jeg blir enda mer vulgær? Forumet er alt for kaldt til å løse opp i slike samarbeidsproblemer....

Comment

Kunne kanskje formulert meg bedre. Det som ble flaut og kvalmt, var totalen - det at vi framstår for motparten som to fiendlige grupperinger. Vi blir til latter og hånes med rette av andre supportere. Det er pinlig det. Og flaut. Og kvalmt.

Hva som har skjedd ved andre anledninger ønsker jeg ikke å mene noe om her og nå. Jeg står ved at i Skien var det Alternative som startet den destruktive spiralen, de fikk svar som bestilt og derfra gikk det bare nedover.
                            Vi er helt enig i at det er dumt man ikke klarer å samarbeide bedre, men og kun klandre den ene parten blir for dumt og lettvint, da den andre parten er vel så ille.

Man er nødt til å gå i seg selv og akseptere at man er uenig, men at man kan være villig til å gi og ta litt. En jevn blanding av begge kulturer må det være plass til i løpet av 90 min på bortebane.

Så får man heller gjøre som man vil på hjemmebane!

Comment

Men hvorfor skal vi bruke tromme i det hele tatt? Vi er da virkelig ikke så mange at vi trenger å bruke tromme som hjelpemiddel.

Tromme, Nei takk!

Comment

Working...
                              X