Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vi skal voldta deres horer?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi skal voldta deres horer?

Leste Mina Finstad Bergs kronikk i DB idag om den knyttneven hun får i magen når et helt berg av mannfolk rundt henne brått gauler "Vi skal voldta deres horer!" Fordi kvinner kan eies, og selvsagt brukes når en mann vil?

Sang vil alltid være preget av favoritter og dødpunkter, og ja "bohemer gjør som de vil...", "folk må tåle..." og selvsagt "alle må jo skjønne at det bare er kødd". Men er det noe mål i seg selv å få egne supportere, dama, dattera, mora eller vennina di til å føle seg tråkka på? Er det ikke bønda, dommerjæver'n og av og til Nøff som burde få høre det?

Det virker som det er noen som mener at det er greit å slenge dritt til dama, for det er alltid enkelte på tribunen som trøkker til hardere enn ellers når denne dras opp. Er du homofil, svart, jødisk osv. så har de fleste skjønt at det er ugreit å hamre løs, men kvinner (som også er i mindretall) skal liksom bare ta det. Jeg mener det er ugreit, og synes teksten kan endres til noe med mer humor og mindre kvinnehat. Hva tenker andre?
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Originally posted by VVV View Post
    Leste Mina Finstad Bergs kronikk i DB idag om den knyttneven hun får i magen når et helt berg av mannfolk rundt henne brått gauler "Vi skal voldta deres horer!" Fordi kvinner kan eies, og selvsagt brukes når en mann vil?

Sang vil alltid være preget av favoritter og dødpunkter, og ja "bohemer gjør som de vil...", "folk må tåle..." og selvsagt "alle må jo skjønne at det bare er kødd". Men er det noe mål i seg selv å få egne supportere, dama, dattera, mora eller vennina di til å føle seg tråkka på? Er det ikke bønda, dommerjæver'n og av og til Nøff som burde få høre det?

Det virker som det er noen som mener at det er greit å slenge dritt til dama, for det er alltid enkelte på tribunen som trøkker til hardere enn ellers når denne dras opp. Er du homofil, svart, jødisk osv. så har de fleste skjønt at det er ugreit å hamre løs, men kvinner (som også er i mindretall) skal liksom bare ta det. Jeg mener det er ugreit, og synes teksten kan endres til noe med mer humor og mindre kvinnehat. Hva tenker andre?
    Jeg synes også denne er ugrei, og synger aldri med.

Comment

I løpet av denne sangen knuller vi også kyr, kjører anal på en hest, drikker litt øl og så runker vi i løpet av kampen.
      Teksten er opplagt dratt så langt man klarte, og det bør ikke være tvil om at den ikke er ment kvinnehatende, men heller humoristisk.
      Du skal være bra innstilt på å la deg fornærme for å ta deg nær av denne teksten etter min mening.
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
        I løpet av denne sangen knuller vi også kyr, kjører anal på en hest, drikker litt øl og så runker vi i løpet av kampen.
        Sant nok, det går hardt utover buskapen. Men fjørkrea slepper unna... Kanskje kan vi bytte ut horer med høner? Folk kan jo fortsatt tenke hva de vil.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
          Sant nok, det går hardt utover buskapen. Men fjørkrea slepper unna... Kanskje kan vi bytte ut horer med høner? Folk kan jo fortsatt tenke hva de vil.
          Morsommere enn å fjonge seg med voldtekt av samfunnets svakeste Jeg tenker også at voldtekt generelt ikke er spesielt festlig. Bedre å ha seg, pule, knulle eller hva-som-helst egentlig.
          "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Tidene forandrer seg. En del ting som var greit før i tida, er ikke greit nå.

Et eksempel på det er den pågående kampanjen for å få Washington Redskins til å bytte navn. Det er selvfølgelig synd for dem, men når vi tenker på det i forhold det europeiske folkemordet på innfødte nord-amerikanere er det ikke så kult i dag.

Noen ganger fører det til overdreven politisk korrekthet, som for eksempel da Canada i 2011(!) forbød Dire Straits-låta Money for Nothing fordi den inneholder ordet "faggot" - låta ble sluppet i 1985.

Personlig fikk jeg litt bakoversveis da man dro i gang "Vi skal voldta hele Lillestrøm" på Åråsen. Det var mest harry og barnslig.

Det er helt greit for meg hvis vi skrinlegger noen av de mest drøye. Noen har forsvunnet allerede, sånn som "Klubbsang 2" som lå på en eller annen CD fra tidlig 80-tall. De som ikke kan den: ikke spør en gang..

Comment

Morsommere enn å fjonge seg med voldtekt av samfunnets svakeste Jeg tenker også at voldtekt generelt ikke er spesielt festlig. Bedre å ha seg, pule, knulle eller hva-som-helst egentlig.
              Forsåvidt enig, men nå er det vel neppe snakk om innhentet samtykke i noen av de forholdene vi synger om her. Kall spaden ved sitt rette navn!

Comment

Teksten er opplagt dratt så langt man klarte, og det bør ikke være tvil om at den ikke er ment kvinnehatende, men heller humoristisk.
                Du skal være bra innstilt på å la deg fornærme for å ta deg nær av denne teksten etter min mening.
                Kronikken

Jeg tenker vel forsåvidt heller ikke at alle som hører den automatisk trur alle detaljene er alvorlig ment, men er det morsomt?
                Og hvor morsomt bør det være når det er forholdsvis klart at en del folk synes den er ganske dustete for å si det forsiktig?

Jeg trur den konteksten dette kanskje var morsomt i har blitt borte et sted på veien, og da står det igjen som stygt og kanskje truende for en del, eller i beste fall bare håpløst barnslig.

Det hadde jo vært fint om det gikk an å få flere til å føle seg som en del av "oss" når de er på tribunen.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                  Kronikken

Jeg tenker vel forsåvidt heller ikke at alle som hører den automatisk trur alle detaljene er alvorlig ment, men er det morsomt?
                  Og hvor morsomt bør det være når det er forholdsvis klart at en del folk synes den er ganske dustete for å si det forsiktig?

Jeg trur den konteksten dette kanskje var morsomt i har blitt borte et sted på veien, og da står det igjen som stygt og kanskje truende for en del, eller i beste fall bare håpløst barnslig.

Det hadde jo vært fint om det gikk an å få flere til å føle seg som en del av "oss" når de er på tribunen.
                  Joa. Jeg synes bare det er trist at hvilke ord og temaer det skal være lov til å tulle med offentlig til en hver tid bestemmes av den sarteste sjelen, og at så fort noen lar seg fornærme så er det automatisk bråstopp.
                  Folk tar jevnt over en del temaer som er litt kinkige alt for høytidelig.
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

Ellers da? Skal vi spørre Eskil P om analtog-sangen er ok, eller skal vi drepe den også?

Comment

Joa. Jeg synes bare det er trist at hvilke ord og temaer det skal være lov til å tulle med offentlig til en hver tid bestemmes av den sarteste sjelen, og at så fort noen lar seg fornærme så er det automatisk bråstopp.
                      Folk tar jevnt over en del temaer som er litt kinkige alt for høytidelig.
                      Forsåvidt enig i det og Skog ga vel et par eksempler på når det tas for langt, men den grensa går jo uansett ett eller annet sted. Så blir spørsmålet om sangen nå gjør mer skade enn moro.

Jeg trur denne sangen er en greie som for mange er ubehagelig eller lite morsom fordi sammenhengen har blitt borte, eller at hvor uglesett man er som supporter oppleves veldig forskjellig for forskjellige supportere. Hvis man ikke får med seg grunnen til at denne sangen dras så langt, så sitter man igjen med en barnslig sang med en tekst som er veldig lett å misforstå og som bruker uttrykk som over halve befolkninga har grunn til å ta ille opp.

Det er jo heller ikke sånn at teksten er så tidløs og fantastisk at den ikke kan ha godt av en mindre ansiktsløftning sånn omtrent hvert 20. år eller så.

Comment

Vi burde vel egentlig kontant kutte ut alle stygge ord.
                        Stakkars spillere som får høre at de er dumme, jævler, fitter osv.
                        Den siste kommentaren må vell være ekstra støtende nå som "fanget i feil" kropp går på tv osv.
                        I tilegg er må det jo være religiøse tilstede som ikke liker at vi kaller på fanden til stadighet.

Comment

Originally posted by oPsL View Post
                          Vi burde vel egentlig kontant kutte ut alle stygge ord.
                          Stakkars spillere som får høre at de er dumme, jævler, fitter osv.
                          Den siste kommentaren må vell være ekstra støtende nå som "fanget i feil" kropp går på tv osv.
                          I tilegg er må det jo være religiøse tilstede som ikke liker at vi kaller på fanden til stadighet.
                          Hvem er det du diskuterer med?
                          Det er ingen som har skrivi dette i denne tråden i alle fall.
                          De aller fleste er vel enige i at ett eller annet sted går grensa for hva vi synger og hvordan det oppfattes. Hvis du trur at det er få som trur at vi faktisk synger om å voldta damer, så tar du skammelig feil.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                            Hvem er det du diskuterer med?
                            Det er ingen som har skrivi dette i denne tråden i alle fall.
                            De aller fleste er vel enige i at ett eller annet sted går grensa for hva vi synger og hvordan det oppfattes. Hvis du trur at det er få som trur at vi faktisk synger om å voldta damer, så tar du skammelig feil.
                            Jeg trodde man skulle skjønne det var sarkastisk skrevet og satt ting litt på spissen. Men da opplyser jeg om det nå

Comment

Originally posted by oPsL View Post
                              Jeg trodde man skulle skjønne det var sarkastisk skrevet og satt ting litt på spissen. Men da opplyser jeg om det nå
                              Jeg skjønte det, men utover at du på den måten har sagt at du er uenig så bringer det jo ingenting til diskusjonen. Særlig siden dine eksempler er ganske langt fra det som diskuteres.

Det er ingen her som har ment at vi ikke skal kunne bruke diverse banneord, men når en god del folk faktisk er usikre på om vi faktisk mener at vi skal voldta det andre lagets prostituerte damer, så trekker sangen neppe massene til Ullevål.

Comment

Working...
                              X