Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vi skal voldta deres horer?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by McCabre View Post
    Jeg skjønte det, men utover at du på den måten har sagt at du er uenig så bringer det jo ingenting til diskusjonen. Særlig siden dine eksempler er ganske langt fra det som diskuteres.

Det er ingen her som har ment at vi ikke skal kunne bruke diverse banneord, men når en god del folk faktisk er usikre på om vi faktisk mener at vi skal voldta det andre lagets prostituerte damer, så trekker sangen neppe massene til Ullevål.
    Om det bringer noe eller ikke får vell være opp til en vær å diskutere...
    Men vi har skrevet 5 innlegg nå så litt har den jo.

Men jeg mener folk burde slutte å la seg støte.
    Disse feministene finner alltid noe å sutre for, og jeg begynner å bli dritt lei av det.

Comment

Originally posted by oPsL View Post

Disse feministene finner alltid noe å sutre for, og jeg begynner å bli dritt lei av det.
      Voldtekt er ikke noe en bare kan "slutte å la seg støte" av, er jeg redd. Sjæl skammer jeg meg hver gang jeg hører den linja. På andre områder er jeg enig med deg, folk trenger ikke gjøre det å være ømskinna til en dyd, men dette ser jeg ikke humoren i.

Comment

Feminist? Takk, jeg har alltid vært stolt av den lappen Men sutrete? Aldri. Tvert om synes jeg det er flaut å stå på tribuna ved siden av en søvnig fyr som knapt har mumla et vers hele kampen men som brått våkner av denne sangen, legger hodet langt tilbake og hyler

"VI.. SKAL... VOLDTA DERES HOOOOORERRR!"

Hva faen? På andre siden av meg står datteren min. Foran meg står et nyforelska par som holder hender og et par rader bak er det mora til en eller annen. Kleint er bare fornavnet. At du mener folk er hårsåre får være din sak, men dette handler ikke om å være prippen og ikke tåle å høre jævel, pikk eller fitte. Det handler om tekst som bevisst spiller på vold og hat mot kvinner. Det er like pinlig hver jævla gang, og det er jeg drittlei av.
        "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Det fine med Klanen er internjustisen og evnen til å fornye seg. Når en sang har nådd sin endereis så blir den borte uten noe pes. At en kronikk av en SV feminist fra Hamar skal diktere det er vel ikke den veien jeg synes er best, uten at jeg er noen voldtektsmann av den grunn. Det blir noe hårsårt over det, og jeg føler vel at man skyver løse fugler og voldtektsofre foran seg for å gjøre sin mangel på denne type humor uangripelig. Det er flere sanger jeg ikke digger og jeg løser det med å ikke synge med. Og jeg tror at om nok ikke synger med på denne sangen så dør den ut av seg selv. Og det er måten jeg mener er å foretrekke.

Comment

Har tenkt meg om og synes etterhvert at å bytte ut horer med høner er et colombi egg Noen forslag til erstatning for "voldta" anyone?

Comment

Jeg synger aldri når det synges om voldtekt. Jeg gremmes litt inni meg da det er ganske udigg tema. Synger hardt og brutalt når det blir andre sanger, men som i det minste har et snev av glimt i øyet. Voldtekt har ingen glimt.

Tidene forandrer seg, noe som var greit å drive med før er ikke like greit nå lenger.
              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Å barefordi å ha det klart før jeg støter noen her. Med feminist sikter jeg til kronikk forfatter Mina noe...

og ja, voldtekt er et sårt tema, har selv venninner som desverre har blitt det.
                Men jeg mener alikevell at man må tåle å høre ting, og mange argumenterer med ar tia har forandra seg, hva har skjedd? Var voldtekt akseptert før, da dere gamlekara var yngre?

Comment

Men jeg mener alikevell at man må tåle å høre ting, og mange argumenterer med ar tia har forandra seg, hva har skjedd? Var voldtekt akseptert før, da dere gamlekara var yngre?
                  Vi kunne jo prøvd å hatt en diskusjon på dette forumet uten at noen avviser alle argumenter med "gamlekara" og "dere på bredden med arma i kors" osv?

Når jeg begynte å følge Vålerenga i ca 94 var det ikke uvanlig å høre ting som i dag er helt uakseptabelt for alle. I 97, når faren til John Carew sto og dansa foran Store Stå på Bislett sto det folk på tribunen og lo av han og kalte han "monkey man".

Det er ikke mange år siden jeg så Vålerenga 2 i bingen på valle, med en kvinnelig linjedommer som måtte høre "linjefitte", "hore" og annet dritt igjennom hele jævla kampen fordi noen mente hun misset en offside.

Å ha en samtale rundt dette er heller ikke noe som er særnorsk og feministstyrt. Bare se til Tyskland, som har den beste og mest dynamiske supporterkulturen i europa nå. Der er det mange klubber med oppegående fans som ikke bare tar nye standpunkter når det gjelder rop fra tribunen, men de er også aktive på alle mulige andre fronter (TV, kommersialisering, Red Bull, vold, korrupsjon osv) fordi de ønsker at fotballen sin skal bli bedre.

FC St. Pauli er et greit eksempel, hvor Ultra Sankt Pauli og de aller fleste av de hundrevis av supporterklubbene har funnet ut at ikke bare homohets, men også seksistiske tilrop av typen linjedommeren fikk høre er uakseptabelt. Det var noe man fant ut selv, uten å bli tvunget til det av feminister fra hamar. Selv om St. Pauli er i forkant finner du tilsvarende diskusjoner hos de fleste lag.

Så spør deg selv oPsL. Er det virkelig bare "gamlekara" som er surpomper, feminister som prøver å styre livet ditt, eller er det kanskje på tide å fornye seg litt og være noe mer inkluderende? Hvem veit, kanskje fler enn menigheta hadde giddet å dukke opp på match?

Comment

Originally posted by Farmor View Post
                    Har tenkt meg om og synes etterhvert at å bytte ut horer med høner er et colombi egg Noen forslag til erstatning for "voldta" anyone?
                    Sperre dem inne, atten på kvadraten, og stappe dem fulle av antibiotika?

Nei veit ikke jeg, men synes også høner var bra.

Comment

Om du er feminist eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Ordet voldta er ekstremt negativt ladet enten du er feminist eller mann. Altfor mange mennesker kjenner en eller annen som har blitt voldtatt en eller annen gang. Å måtte bli minnet på dette, i en sang på en fotballkamp er ganske bisarrt, og skaper dårlig stemning.
                      Enkelte ting er ikke morsomt å tulle med, voldtekt og rasisme går i samme kategori, man tuller ikke med det!

Comment

Jeg kjenner folk som har fått juling og en som ble drept. Derfor synes jeg vi skal slutte å bruke ordene "drep dem" og "juling", slik at jeg ikke blir støtt.

Comment

Originally posted by skog View Post
                          Det er ikke mange år siden jeg så Vålerenga 2 i bingen på valle, med en kvinnelig linjedommer som måtte høre "linjefitte", "hore" og annet dritt igjennom hele jævla kampen fordi noen mente hun misset en offside.
                          Akkurat denne hører man i 2014 også..

Men er det anderledes å bli kalt linjefitte kontra linjepikk som det innimellom faktisk ropes?
                          Og det ropes da hore til mannfolk også. Er det mer OK?
                          Og hva med "Etter matchen skal du dø"? Er det greit at en unison tribune synger de skal drepe dommern?

Sier jeg til kona at man må tilpasse språkbruken fordi kvinner er mer sårbare, får jeg meg en rett høyre. Enten bør man gjøre noe med sanger og oppførsel på det på generelt plan, eller så får man tåle at det ropes hore, og synges om voldtekt og juling og analtog og trampe på dyr osv fordi man forstår og aksepterer at det skjer med et snev av humor og ironi og affekt..

Tar vel forrresten ikke lang tid før NOAH slenger seg på og saksøker klanen for oppfordring til kvesting av undulater.
                          - I år tar vi alt -

Comment

Originally posted by donny View Post
                            Tar vel forrresten ikke lang tid før NOAH slenger seg på og saksøker klanen for oppfordring til kvesting av undulater.
                            Det er nettopp sånne ting som gjør at resten av innlegget blir litt vanskelig å ta seriøst.

Comment

Originally posted by skog View Post
                              Det er nettopp sånne ting som gjør at resten av innlegget blir litt vanskelig å ta seriøst.
                              Allright sjef. Hvis det er nivået ditt er jeg glad jeg slipper sløse bort mer tid.
                              - I år tar vi alt -

Comment

Originally posted by donny View Post
                                Allright sjef. Hvis det er nivået ditt er jeg glad jeg slipper jeg å sløse bort mer tid.
                                Jo, men resten av det er helt i orden det. Så hvorfor ødelegger du det med å latterliggjøre hele temaet på slutten?

Virker ikke som det er mulig å ha en rasjonell samtale om noe som helst.

Comment

Working...
                                X