Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sanghefte som følger med Klansropet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sanghefte som følger med Klansropet

Hadde dette vært en idè?

Tenker på det som skal komme nå til sesongstart. Hvis det kunne fulgt med et lite hefte hvor vi har tekstene til de mest populære sangene vi synger + noen av de gode nye forslagene som har kommet på forumet her.

Da blir det muligens enklere for nye medlemmer å henge seg på sangene med en gang, fordi de ikke trenger å stå å gruble over hva som synges før de tør å hive seg på. (mister muligens noen morsomme feil på tribunen.. men men)

I tillegg kan det være til god hjelp å få igang noen nye sanger. For har man lest teksten og nynnet litt hjemme, så er det enklere å hive seg på de forsangerne/ivrige sjelene som starter en ny sang. Og da slipper vi kanskje at nye forslag blir prøvd ut en par ganger i en match, men blir droppa fordi ingen kjente igjen teksten og dermed ikke hang seg på.

Av nye forslag som har kommet på forumet her tror jeg ihvertfall disse kunne blitt en suksess kommende sesong:

(melodi: Magnus Uggla - Hand i hand)

Våååååålenga

Hovedstadens østkantlag

Vi er blååå og rød

For deg så vil vi dø - vi vil aldri svikte...

(Har redigert teksten litt fra det opprinnelige forslaget fordi jeg syntes siste linja passa bedre sånn, men det er vel smak og behag)

Den andre:

(melodi: pippi langstrømpe)

Her kommer Vålerenga - Shalalalalalalalalala

Her kommer Vålerenga - shalalalalala

Shalalalalala lalalalalaa

Shalalalalala lalalalalala

Her kommer Vålerenga shalalalalala,

Her kommer Vålerenga shalalalalala

Litt usikker på hva slags tekst dere ble enige om i den tråden. Var vel enten denne eller "Hey Vålerenga" og eventuelt lølølølø isteden for shalalala. Jeg personlig synes forslaget over er best.

Hva tror dere om et sanghefte og hvilke sanger bør eventuelt prioriteres i et sånt hefte?

Re: Sanghefte som følger med Klansropet

Jeg syns dette hørtes ut som ett bra forslag. Da får vi "bestemt" noen sanger, og folk vet hva dem skal synge. Så jo hvor fort det gikk fra oslo by sangen blei lagt ut med lydfil og delt ut lapper på ullevaal til den satt bra.

IKAROS

Comment

Kjempe bra forslag.Da sitter sangene når sesongen begynner..
      Vå'lenga ultra

Comment

Synes dette er et kjempebra forslag selv. Men hvis det skulle bli for dyrt å produsere disse heftene, så kan det jo i hvertfall gå ann å lage et emne, som alltid ligger øverst her på sangforumet, hvor emnestarter, legger inn alle sangtekstene. Blir enklere å ha alle samlet i en post, enn å spre de utover flere sider, etterhvert som de kommer.

Skal selv stå på sangfeltet i år, og selv om jeg stod litt på siden i Cola på de kampene jeg var på i fjor, og prøvde å lære, så er det ikke alle sangene jeg føler sitter helt, slik de skal. Gjelder også noen melodier, hehe. Men det kommer seg.

Så sanghefte ønskes hjertelig velkommen!

Comment

http://www.klanen.no/sanger/

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 18:29 skrev lille i:

> http://www.klanen.no/sanger/

Jaja, men cluet er kanskje det at det er veldig mange som står i nærheten av der det synges, som ikke er inne på klanen.no?

Dette hadde også vært en god måte å få innført noen av de beste forslagene her som "offisielle sanger".
            IKAROS

Comment

Litt mer seriøst, jeg tror sanggruppa jobber med noen tiltak rundt dette. Hvis man har noe praktisk å bidra med er det sikkert bare å ta kontakt med dem.

Comment

Ja jeg håper dem gjør det. For når dem fiksa oslo by sangen, tok det som sagt ikke lang tid før den satt. Så tydelig at når dem gjør noe, så blir det bra.
                IKAROS

Comment

Nå er det mulig jeg har drømt, men synes jeg leste at før fjor års sesongen skulle det følge med en cd med klansropet med alle våre sanger.

Drømte jeg tru?!
                  Oslobajas

Comment

Sitat: Den ons, 28 februar 2007 21:50 skrev lille i:

> Litt mer seriøst, jeg tror sanggruppa jobber med noen tiltak rundt dette. Hvis man har noe praktisk å bidra med er det sikkert bare å ta kontakt med dem.

Var det ikke en gang noen planer om å snekre en cd som skulle komme i klansropet?

Eller begynner Dorian å bli senil på sine eldre dager?

Dorian Stefan, klar for litt trøkk i dag
                    *****KREPP ARMY*****
                    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Da skal jeg svare på vegne av sanggruppa:

Du skal ikke se bort ifra at du har lest noe om en CD. Årsaken til at denne CD ikke er sendt ut er "tekniske problemer". I dette tilfelle kan "tekniske problemer" leses som mangel på utstyr og tid til å bruke utstyr.

Det er framgang i prosessen og det er en konsensus i sanggruppa om at bedre info med flyers og lydspor gjør at "Da blir det muligens enklere for nye medlemmer å henge seg på sangene med en gang, fordi de ikke trenger å stå å gruble over hva som synges før de tør å hive seg på." som er nevnt av trådstarter.

Dette er selvsagt viktigst på nye sanger, og på sanger der mange synger feil (tonefall, rytme og tekst).

-Erling
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Sitat: Den tor, 01 mars 2007 10:25 skrev Erlink:

> Da skal jeg svare på vegne av sanggruppa:

>

> Du skal ikke se bort ifra at du har lest noe om en CD. Årsaken til at denne CD ikke er sendt ut er "tekniske problemer". I dette tilfelle kan "tekniske problemer" leses som mangel på utstyr og tid til å bruke utstyr.

>

> Det er framgang i prosessen og det er en konsensus i sanggruppa om at bedre info med flyers og lydspor gjør at "Da blir det muligens enklere for nye medlemmer å henge seg på sangene med en gang, fordi de ikke trenger å stå å gruble over hva som synges før de tør å hive seg på." som er nevnt av trådstarter.

>

> Dette er selvsagt viktigst på nye sanger, og på sanger der mange synger feil (tonefall, rytme og tekst).

>

> -Erling

Kan dere prøve å få til noen tiltak for å dra ned tempoet også? Det gikk tidvis så grisefort i fjor (2006) og treningskamper (det lille som var), at det blir helt umulig å skape noe særlig trøkk.

Trenger man å lage et eget hefte da? Man kan vel lage en lengre sak om det inne i Klansropet også.
                        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Synes også at en del rop, også kunne blitt ført opp.

Merket på kampen på torsdag at når noen forskjellige rop ble dratt i gang, så var det ganske mange rundt meg (og meg selv inkludert) som ikke var helt med, og som måtte stå og høre de flere ganger, før vi kunne bli med.

F.eks. den her:

"Vi skal voldta deres horer,

vi skal knulle deres kyr - drekka øl!

Kjøre anal på en hest, synge Vål'enga er best, og så runker vi når Enga tar poeng - tre poeng!"

Comment

Det er selvsagt prioritet nr. 1 at så mange som mulig skal kunne så mange tekster som mulig. Det er en forutsetning for bra trøkk på tribunen at alle kan sangene. Derfor vil denne CD'en inneholde sanger der vi føler at mange ikke kan sangen, eller at sangen ofte synges feil på ettellerannet vis.

Når det gjelder tempo, er det en meget vanskelig sak. På torsdag var det ikke så ille i forhold til den gjennomsnittlige fjorårskampen. Generelt ser vi at med en gang folk begynner å klappe (f.eks. på best i by'n) så øker tempoet voldsomt. En generell oppfordring er nok på sin plass.

Det er vanskelig å vite hva man skulle skrevet for å få folk til å høre etter på sistnevnte problem. Om noen kunne tenke seg å skrive en artikkel e.l. om akkurat dette må de gjerne kontakte meg eller noen av de som driver klansropet.
                            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

det var et dritbra forslag og et godt tiltak... vi burde hatt det ja
                              Arason er kul:D

Comment

Working...
                              X