Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trommer!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trommer!!

Jeg må innrømme at jeg IKKE skjønner dere der ute som mener vi ikke burde bruke trommer på kamp!! Ser dere ikke hvordan den påvirker syngingen! trommer gjør at en stor folkemasse(som vi jo er) kan greie å synge synkronisert, med samme takt. Den motiverer også de som kanskje ellers ikke synger så ofte.

Så har man effekten utad.. se på alle linkene på f.eks Youtube.. så si ALLE heftige sangklipp du finner der er det trommer med. Så har du argumentet til "nei-gutta"

"Lsk jævlene bruker det.." hva pokker betyr det?? Tenk hvor herlig det måtte vært å tatt i bruk trommer på en bedre måte enn det hønsehjerna i lsk gjør.. Tatt "deres" varemerke å fått det til bedre. Til dere som støtter meg i dette.. syng ut! Omså kunne vi hatt en prøveperiode med trommer, sett hvordan det funket. (Er faktisk litt redd enkelte ville ha sabotert med piping eller lignende om dette hadde blitt prøvd.) Tiden er inne!!!
    ROCK ON!!! ENGA!!!!

Re: Trommer!!

Sitat: Den ons, 11 april 2007 17:32 skrev Tommyboy:

> Jeg må innrømme at jeg IKKE skjønner dere der ute som mener vi ikke burde bruke trommer på kamp!! Ser dere ikke hvordan den påvirker syngingen! trommer gjør at en stor folkemasse(som vi jo er) kan greie å synge synkronisert, med samme takt. Den motiverer også de som kanskje ellers ikke synger så ofte.

> Så har man effekten utad.. se på alle linkene på f.eks Youtube.. så si ALLE heftige sangklipp du finner der er det trommer med. Så har du argumentet til "nei-gutta"

> "Lsk jævlene bruker det.." hva pokker betyr det?? Tenk hvor herlig det måtte vært å tatt i bruk trommer på en bedre måte enn det hønsehjerna i lsk gjør.. Tatt "deres" varemerke å fått det til bedre. Til dere som støtter meg i dette.. syng ut! Omså kunne vi hatt en prøveperiode med trommer, sett hvordan det funket. (Er faktisk litt redd enkelte ville ha sabotert med piping eller lignende om dette hadde blitt prøvd.) Tiden er inne!!!

Nå er ikke jeg noe gammelt rustent klanmedlem, men det er vel ikke det at lsk bruker det som er problemet. Det er kanskje heller det at klanen IKKE skal ha det uansett. Selv syns jeg trommer lager bra liv, men da er man nødt å ha folk som synger mye. Ellers hører man bare tromma dunke og gå med noe mumling i bakgrunnen. (jo vi har det, men kan til tider høres elendig ut). Men når det er såpass mange i klanen som ikke vil, så er det dumt å prøve engang tror jeg. Ender med "Tromme er rævva" over hele tribunen..

Tror nok en eller to generasjoner klansmedlemmer skal gi seg på tribunen før dette kan være aktuelt. klanen mister vel en del av identiteten sin dersom dem hadde stilt opp på ullevaal med trommer.
    IKAROS

Comment

Skjønner poenget ditt. men HVORFOR skal ikke vi ha det?? er det bare sånn?? skal vi som vil ha trommer(å det er faktisk mange av oss) bare godta at "gamlegutta" på trass ikke vil ha det? Jeg TROR de samme gutta var imot TIFO da det ble innført.. det ville bli lettere å synge sammstemt med trommer, det ville motivere til å synge høyere. Men trommer MÅ brukes riktig(ikke som f.eks Bodø-glimt gjengen) Fotball kulturen har utviklet seg mye de siste 10-20 åra, å vil vi i klanen være blant de største og beste i skandinavia/Norge bør vi følge utviklinga. Men hei.. dette er min mening
      ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Jeg syns selv at trommer lager bra stemning dersom man har mange syngende supportere som er med. Men tror ikke klanen er det letteste stedet å innføre dette. Det med tifo vet jeg ikke så mye om, men alle i klanen vet at trommer er IKKE akseptert. Og så mye dritt vi slenger om trommer er det vel ikke fort gjort å få dem til å starte med dette heller. Tror nok det ender med tromme i klanen om lang tid fremover, men at dette er gjort over natta skjønner de fleste at ikke skjer.

Er vel bare å vente på første innlegget her som sier noe sånt som: vi skal ikke ta med bjeller, fløyter, trompet osv osv...
        IKAROS

Comment

Ja man må synge med. trommer er bare et substitut for syngingen. Du har nok dessverre rett..(man kan jo håpe noe skjer) hehehe ja forventer en del usakelige innlegg..
          ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 17:32 skrev Tommyboy:

> Så har man effekten utad.. se på alle linkene på f.eks Youtube.. så si ALLE heftige sangklipp du finner der er det trommer med.

Det kan være fordi det er snakk om 20.000+ på de linkene. Jeg nekter å tro at du har hørt på Kanarifansens 2000 og synes det var dritfett å høre tromma dems? Vi er ikke mange nok til at behovet for tromme er der.

Man behøver ikke dra lengre enn til England for å se at man kan lage helvetes stemning uten evighetssanger og trommer.

Comment

Der må jeg si meg uenig. For det første: det er ingen tvil om at det er heftig i England, men ta en titt i Tyskland,Frankrike osv.

For det andre: når vi (som er så få ikke greier å synge samstemt engang, t.o.m på gaza synger vi til tider imot hverandre.. da må det jo være rom for tiltak som gjør at vi alle kan synge samme sangen, i samme tempo..
              ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 18:29 skrev Tommyboy:

> Der må jeg si meg uenig. For det første: det er ingen tvil om at det er heftig i England, men ta en titt i Tyskland,Frankrike osv.

> For det andre: når vi (som er så få ikke greier å synge samstemt engang, t.o.m på gaza synger vi til tider imot hverandre.. da må det jo være rom for tiltak som gjør at vi alle kan synge samme sangen, i samme tempo..

Bare for å komme med enda ett dumt forslag, tror jeg ropert ville vært bedre for å få alle til å synge samme sang. For da hører ALLE hvem sang som skal starte. Selvom dette også er noe som ikke skjer. (vil jeg tro)
                IKAROS

Comment

Ja det er og en god ide`. Men det er vel og for fanzy...
                  ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Hvis man sier "nei, vi vil ikke ha trommer fordi de jævla fugla har det" er man vel også av oppfattninga "nei, vi vil ikke ha ropert, fordi de jævla pappagutta har det"? Bare en liten tanke..

Jeg hadde vært villig til å bruke trommer.. Jeg driter i hvordan det skjer, bare vi støtter enga på den best mulige måten og lager mer trykk på hjemmebane enn det bortesuporterene gjør (dette skjer skjeldent, men når det skjer er det bare JÆVLA flaut)så er det greit for meg..
                    FuCk Lyn Oslo

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 19:39 skrev Moi Moi:

> Hvis man sier "nei, vi vil ikke ha trommer fordi de jævla fugla har det" er man vel også av oppfattninga "nei, vi vil ikke ha ropert, fordi de jævla pappagutta har det"? Bare en liten tanke..

>

> Jeg hadde vært villig til å bruke trommer.. Jeg driter i hvordan det skjer, bare vi støtter enga på den best mulige måten og lager mer trykk på hjemmebane enn det bortesuporterene gjør (dette skjer skjeldent, men når det skjer er det bare JÆVLA flaut)så er det greit for meg..

Ja, men som jeg sa i innlegget lenger oppe så er det ikke pga kanaris har det, men pga klanen er så imot det som dem er. Tilåmed på landskamper starter dem å synge "tromme er rævva" så det har vel ikke så mye med hva andre har og ikke har, men hva klanen er!

Og det med ropert, der sier jeg at om vi må gjøre noe sånt for å få alle til å synge likt, så hadde ropert vært ett litt mer nøytralt redskap, ettersom denne brukes i fem sekunder, så er den stille - mens en tromme dunker og går så lenge sangen varer.
                      IKAROS

Comment

Men når noen begynner å synge nedlatende om sine egene medsupportere er da ikke noe som er totalt feil? det er greit at man er imot div ting, men når man ødelegger for sine egene (uansett om det gjelder trommer, megafon, munnharpe eller trekkspill ) så burde dem vel strengt tatt ruslet over til motsupporterene!! MEN hvorfor er ikke trommer en del av klanen? Er det fordi vi i klanen ser opp til Engelsk supporterkultur? Jeg må vel kunne påstå at kulturen der har tapt seg. dem bruker ikke Tifo, eller noe sånt. Ta en titt i Europa(Tyskland, Frankrike, Nederland osv) ELLER sør-amerika!! OYOYOY!! Jeg mener ikke at vi skal prøve å mathe Riverplate bare så det er sagt
                        ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Jeg er for ropert og jeg!!
                          ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Som sagt, jeg syns selv trommer lager bra liv om det er nok supportere som synger ved siden av. Det er ikke jeg som skal stoppe deg, men det blir for dumt om man hører tromma lang vei og det er stille fra supporterne. Og det kommer til å skje ganske ofte, for det skal være bra trøkk på ullevaal før tromma blir i bakgrunnen.
                            IKAROS

Comment

Ta en titt på Tv3 nå.. Vil ikke akkurat si at engelsk supporterkultur har tapt seg. Liverpool synger både høyt og vakkert UTEN tromme. Ellers er jeg enig i at vi må gjøre noe for å bli mer samlet, men tror ikke trommer er løsningen.

Comment

Working...
                              X