Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trommer!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Trommer!!

Sitat: Den ons, 11 april 2007 21:35 skrev sonicdeathmonkeys:

> Ta en titt på Tv3 nå.. Vil ikke akkurat si at engelsk supporterkultur har tapt seg. Liverpool synger både høyt og vakkert UTEN tromme. Ellers er jeg enig i at vi må gjøre noe for å bli mer samlet, men tror ikke trommer er løsningen.

Så har liverpool mye bedre tribune enn oss. Bare se på bislett hvor det er mye høyere felt. Det blir mye bedre enn lange smale.
    IKAROS

Comment

Kan vi ikke bare spille sanger over høytalerannlegget? Da kommer vi hvertfall til å overdøve fansen! Eller så kan vi installere mikrofoner ved hvert sete som vi kan synge i! Kan vi ikke ta etter Lierse-fansen og ha korpset blant fansen, så kan de spille ut i all sin prakt.

Bare det er bra stemning på tribunen driter jeg i resultatet!

(For dere som ikke skjønte det, dette innlegget var sarkastisk og er mer en parodi på enkelte supportere på dette forumet)

Comment

Tror ikke trommer er tingen, var jo mye klapping av takta på bislet i høst, og jeg har aldri hørt noen synge så fort som oss.. Jeg driter i om lsk bruker trommer, men det må finnes bedre tiltak en tromme for at 15000 skal synge samstemt. syns det er en del av suporter liv, og bare bruke stemmen når man skal lage liv på stadion.

syng høyt, syng deg hes, så klarer vi å overdøve bønna uten hjelpemidler!

Eller så kan vi sikkert få tak i noen russejenter som kan stå på cola nedre og blåse i fløyter også
        ----Har øl, er glad---

Comment

galt av meg å tenke skitne tanker når noen foreslår at russejenter skal blåse i fløyter?

Comment

Dette har vært oppe til debatt utallige ganger før på forumet og jeg kan nevne noen stikkord for hvorfor jeg og mange andre er i mot:

- Spontanitet, sjarm, humor, supporterkultur etc.

I forrige-forrige utgave av Stang UT!! sto det en laang artikkel av "Bean" om trommer som alle burde lese.

Personlig har det mye med mitt syn på supporterkultur, jeg ekke så altfor glad i laange, kjedelige sanger som går om igjen.

Jeg ønsker sanger med bra tekst og budskap, stemning som følger kampens hendelser, spillersanger til passende tidspunkt, humor og spontane sanger når det passer seg etc. Dette er trommer i mot, og det er litt sjarm over det å bare bruke røsten til å skape stemning, ikke ropert, trommer og alt bønda måtte finne på.

-Fredrik, Trommer er ræva!

Mitt legeme er hellig - min lever lagd av stål!

Mine legger lagd av foppal og min hjerne lagd av kål!

Comment

Sitat: Den ons, 11 april 2007 18:19 skrev FrankO:

> Sitat: Den ons, 11 april 2007 17:32 skrev Tommyboy:

> > Så har man effekten utad.. se på alle linkene på f.eks Youtube.. så si ALLE heftige sangklipp du finner der er det trommer med.

>

>

> Det kan være fordi det er snakk om 20.000+ på de linkene. Jeg nekter å tro at du har hørt på Kanarifansens 2000 og synes det var dritfett å høre tromma dems? Vi er ikke mange nok til at behovet for tromme er der.

>

> Man behøver ikke dra lengre enn til England for å se at man kan lage helvetes stemning uten evighetssanger og trommer.

Lenge siden jeg har blitt veldig imponert over stemningen på engelske hverdagskamper,(Sett disse lagene hjemme siste årene: Chelsea, Watford, Crystal Palace, Millwall, West Ham (som var bra)og Brentford, men rett skal være rett dette skyldes nok mere mangelen på ståplasser enn mangel på tromme.

Klanen er ikke moden for tromme, så enkelt er det, noe jeg i og for seg synes er helt ok.

Seriemester 2005

Comment

Det er ikke alltid mye liv på "hverdagskampene" men det er det da ikke her heller. Er ikke like mye liv mot Odd som det er mot Brann for eksempel.

Old Trafford er vel den mest utskjelte hjemmearenaen i England, men ta en titt på neste kamp og jeg tror du vil bli imponert - spesielt om kampen er i Champions League og man står i svingene.

Comment

Første Hockey matchen jeg noensinne var på i 88-89 eller der om kring så hadde Sparta "supporter lederen"(han feite med bleika hockeysveis)tatt med seg stortromme! Mellom første og andre gikk 2 klansmenn bort og pælma tromma forran ismaskinen på jordal heh!

Vi hater vel ikke LSK tromma noe mindre selv om Klanen ikke lenger banker opp trommisen, men tviler på at svaret er og innføre tromme selv, problemet er at klanen er delt i 2, drit i tromme og syng mot hverandre og ikke med på samme sang så er bredden/gaza greia ikke noe problem! Ikke like mye trøkk som alle samla men det går ikke uansett.
                  ----------------------
                  Bandit F/G
                  ----------------------

Comment

Trenger vi den diskusjonen her 2-3 ganger i året?

Siden det er lite med brasilianske gener blant oss tror jeg vi lar den ligge død. (Igjen).
                    aka Didriksen. :rolleyes:

Comment

så klart trenger vi denne diskusjonen.. samt alle andre diskusjoner her inne.. Jeg mener fortsatt at trommer er tingen(men dem må brukes på rette, måten uten tvil)
                      ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Grunnen for at vi her i Norge er så glad i Engelsk fotball tror jeg nok kommer av at NRK på 80-tallet(eller når det var) begynnte å vise Engelsk fotball på lørdagene. Vi ser oss litt blinde der. Åpne øynene folkens.. Ta en titt på andre serier i Europa.. Engelskmennene an å synge høyt uten tvil, men ser man en kamp fra f.eks Tysk, Fransk, Nederlandsk serie vil du se noe helt annet.. Dem synger like høyt, dem har en RÅ tifo, tribunen "bølger" av supportere som "danser". Den slag supporterkultur er JEG fan av. Å bare stå der med henda i kors å banne å rope dritt(ikke misforstå meg: jeg påstår ikke at mange i klanen er sånn, men har lagt merke til at enkelte av "gamle gutta" har den tendensen) alt som er nytt er skummelt! Er det noen som vet hvordan Tifoen ble tatt imot da den først kom???
                        ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

Obs.. Glemte en del der.. å stå med henda i kors(som sagt) er rett å slett tafatt.. bidra mener jeg.. MEn dette er litt utenom temaet.
                          ROCK ON!!! ENGA!!!!

Comment

det er vel litt sånn at vestbredden blir en typisk gammel klanstribune og cola blir en tribune med litt mer italiens/sør amerikansk vibber så får folk selv bestemme hvor de hører hjemme.

Comment

Vi driver ikke no korps her!!

Jeg tror ikke den tromma støtter laget så mye!!
                              Vå'lenga ultra

Comment

Håper da virkelig ikke noen tror at alle vi som stod på gaza i fjor, og som har fornyet kortene våre i år, plutselig kommer til å hoppe opp og ned som duracellkaniner, og fekte opp og ned med armene i 90 minutter? Skjønner ikke hvorfor visjonen er å få en hoppende "italiensk/sør-amerikansk" tribune i Cola svingen. Jeg tror 95% av oss som stod i colasvingen i fjor er mest hypp på den gode gamle stemningen, med de gode gamle sangene i tillegg til de beste "nye" sangene.

Nå kan jo noen si at jeg og de fleste andre fra cola burte kjøpt kort på bredden i år, men jeg personlig synes det var en fin mix i fjor. Cola og VB sammen er kanon, kano rop er helt rått, og stort sett hiver VB seg på det som startes i cola visa versa.

Til info er jeg idiotisk opptatt av stemningen under kamper, og synes vi av og til var under pari i fjor. Tror ikke det blir bedre av å gjøre cola til en "hopp og sprett og fekt med armene til krampa tar deg og syng samme sangen i 30 minutter" tribune, mens VB samtidig skal synge sine egne sanger. Vi er da alle med i KLANEN, og målet må jo være og opptre som en enhet?

Nå tenkte jeg mye høyt her gitt. Det jeg lurer på er da hvorfor trommer skal være så bannlyst på feks cola, ettersom dette skal være en forza italiensk enga tribune? Dersom jeg ikke har missforstått alt så brukes trommer hyppig i Italia, mens argumentet er er at vi ikke er nok folk til at det er nødvendig. Mulig det, men dersom tromme er en del av denne type tribunekultur, sjønner jeg ikke hvorfor man ikke drar den helt ut.

Comment

Working...
                                X