Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sparke på setene

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sparke på setene

Igår var det ofte at folk starta å trampe på setene forran i en del av sangene. De som foreslår trommer her inne får jo høre hvor idiotisk det er, men igår var det bare til hjelp for sangene at det blei litt dunking bakers på F/G.

Merker at stemninga drar seg opp enda litt når en sang det er bra trøkk i plutselig får en dunke lyd som holder takten, og jeg syns det var positivt for stemninga.Hva syns dere trommehatere å si om dette?

Vi har da ingen tromme, og det virker for mange som at det er prinsippet at "ingen tromme i klanen" som er problemet, så dette må vel være greit?
    IKAROS

Re: Sparke på setene

Jeg tror ikke det å gå over til trommer er løsningen på hele «tribuneproblemet»... Tror heller at løsningen er å banke det faktum at man ikke skal klappe på en og enhver sang inn i hodene til de som gjør det, på en eller annen måte.

Comment

Sitat: Den søn, 29 april 2007 14:42 skrev superman:

> Igår var det ofte at folk starta å trampe på setene forran i en del av sangene. De som foreslår trommer her inne får jo høre hvor idiotisk det er, men igår var det bare til hjelp for sangene at det blei litt dunking bakers på F/G.

>

> Merker at stemninga drar seg opp enda litt når en sang det er bra trøkk i plutselig får en dunke lyd som holder takten, og jeg syns det var positivt for stemninga.Hva syns dere trommehatere å si om dette?

>

> Vi har da ingen tromme, og det virker for mange som at det er prinsippet at "ingen tromme i klanen" som er problemet, så dette må vel være greit?

-------------

vet ikke om det bare var meg, men jeg synes det var nesten umulig å holde tempo.

står på F\G feltet og det virket som om det var 4 "grupper" som ville synge i sitt tempo.

det var "stoltramperne", "turboklapperne", klapperne, og de som ikke fikk bestemt seg...

at det hjelper med stolene eller ikke, har jeg ikke noen bra svar på.

Men jeg vet at det ikke blir noe bedre liv på tribunen at noen HELE tiden skal ha førstemann på sangene.......

HATER TROMMER!!!!!!!!

Comment

Sitat: Den søn, 29 april 2007 16:34 skrev Vif_på_toppen:

>...Men jeg vet at det ikke blir noe bedre liv på tribunen at noen HELE tiden skal ha førstemann på sangene.......

>

Hva mener du egentlig med det?

Comment

Er vel ingen tvil om at tromme både er med på å øke stemningen og hjelper folk å holde takta. Enig med deg superman. Ja det er "ingen tromme i klanen" som er problemet. Skal vi noen gang komme oss opp som norges beste supportere igjen tror jeg nok desverre at den eneste løsningen er tromme og muligens megafon til sangstarterne. Med tromme får vi styrt takt og tempo. Med megafon hører alle tydelig hvilken sang som startes. Håper klanen snart åpner øynene og tør å fornye seg.
          Kjetil Rekdal en legende

Comment

Men det jeg tenker er at vi kan jo heller bare la tre fire stk som klarer å holde tempo nede stå å trampe litt med setene, så slipper dem at vi har tromme, mens vi får en høy "dunkelyd" som styrer tempo alikevell.

Høres kanskje for dumt ut egentlig, men da kan man ikke si at klanen har tromme, og om noen var på bislett kampene i vinter så blei stemninga bra der også når det blei trampa med litt seter noen rader bak oss. Så jeg syns det skal fortsette, bare det ikke blir overdrivi så setene ligger strødd etter kampslutt.
            IKAROS

Comment

Ja, jeg er en av de som ofte tramper på setet foran, men tror ikke helt det lar seg gjøre å sette et par til å trampe. Tror for det første ikke at vaktene liker det. For det andre, hva gjør vi på steder der det ikke er seter? Tar med?

Som jeg og andre har påpekt på forumet til de som er imot trommer, så er det ikke sånn at ved en innføring av tromme så skal den brukes hele jævla tia. Det kan fint kombineres med de gode gamle sangene og de nye evighetssangene.

Er virkelig flertallet i klanen imot trommer eller har de fleste bare hengt seg på "trommer er for bønder" teorien?

Trommer VAR for bønder!!
              Kjetil Rekdal en legende

Comment

Var et par seter på raden forran meg som gikk til helvete mot slutten av godset kampen pga overdreven tramping... Men nå folk som står midt på feltet tramper på setene, er det ikke sånn at det høres i de ytterste feltene... Virket i allefall ikke sånn mot godset.. Var enkelte sanger som gikk i minst 3 forskjellige tempoer..

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 13:17 skrev beinhard:

> Er vel ingen tvil om at tromme både er med på å øke stemningen og hjelper folk å holde takta. Enig med deg superman. Ja det er "ingen tromme i klanen" som er problemet. Skal vi noen gang komme oss opp som norges beste supportere igjen tror jeg nok desverre at den eneste løsningen er tromme og muligens megafon til sangstarterne. Med tromme får vi styrt takt og tempo. Med megafon hører alle tydelig hvilken sang som startes. Håper klanen snart åpner øynene og tør å fornye seg.

Fornye seg? Joa - det vil være fornyende for Klanen men det vil være fullstendig talentløst og like nyskapende som å finne opp hjulet på nytt.

Jeg tror heller vi skal satse på bedre sanger, ala den siste fra sanggruppa. Kjente melodier med gode tekster. Ikke all denne dritten vi sakser rett fra Youtube.

Megafon, tromme, capo osv er feigt og aldeles ikke noe som bringer supporterkulturen noe videre.

Jeg personlig tror litt av problemet er at man skal satse på to sangfelter, og at man på død og liv skal ha supportere på langsiden. Flytt alle som synger opp i svingen, send familiene og ungene på Vestbredden. Da får vi den heftigste svingen i Norden, uten trommer - uten capo og uten megafon.

Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                  [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Nå skal jeg ikke starte en diskusjon på den nye sangen fra sanggruppa, for det vet jeg at finns i en annen tråd. Men slike sanger lager ikke trøkk, i hvertfall ikke slik som mentaliteten er på tribunen.

Jeg har en oppfatning av at sangene vi har som virkelig kan trøkke,(eks. shalala ååå vålenga) er brukt opp og ødelagt grunnet at folk ikke har peiling på hvilket tempo, om man skal hoppe eller klappe. Det hele blir et stort kaos og som gjør at folk detter av. Dette tror jeg er naturlig siden vi ikke har noen spesielle å forholde oss til. Ja vi har en sanggruppe, men jeg syntes ikke den er tydelig nok. Er vanskelig for dem som står litt ut på siden å vite hvilken sang som startes osv.

Men at vi bedrer sangene fører det til at vi bringer supporterkulturen videre? Da tror jeg vi kommer til å bli stående akkurat der vi er.
                    Kjetil Rekdal en legende

Comment

>Fornye seg? Joa - det vil være fornyende for Klanen men det vil være fullstendig talentløst og like nyskapende som å finne opp hjulet på nytt.

Jeg tror heller vi skal satse på bedre sanger, ala den siste fra sanggruppa. Kjente melodier med gode tekster. Ikke all denne dritten vi sakser rett fra Youtube.

Megafon, tromme, capo osv er feigt og aldeles ikke noe som bringer supporterkulturen noe videre.

Jeg personlig tror litt av problemet er at man skal satse på to sangfelter, og at man på død og liv skal ha supportere på langsiden. Flytt alle som synger opp i svingen, send familiene og ungene på Vestbredden. Da får vi den heftigste svingen i Norden, uten trommer - uten capo og uten megafon.

Jeg kan si meg veldig enig i det du sier og støtter deg fullt!
                      [Vålerenga Are Magic]

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 10:27 skrev Raniets:

> Sitat: Den søn, 29 april 2007 16:34 skrev Vif_på_toppen:

>

> >...Men jeg vet at det ikke blir noe bedre liv på tribunen at noen HELE tiden skal ha førstemann på sangene.......

> >

>

> Hva mener du egentlig med det?

-------------------------

vis du ikke fatta det, så er den noen som øker tempo VELDIG på mange sanger, slik at det på en måte blir "førstemann"

for at noen tromme skal hjelpe mot dette, så er men AVHENGIG AT HAN IKKE ØKER TEMPO.... vis tromma øker så øker alle også..

....

HATER TROMMER!!!!!!!!

Comment

Var på kampen mot Godset, står på F/G og hva skjeddei trappa til høyre for feltet? Der samla det seg en hel flokk med UE eller Casuals eller hvem det nå var. De sang ALTFOR fort, klappa og ødela for kanosynging med Vetbredden. Trodde det var forbud mot å okkupere trapper? Det ble bare tull alt samma. Og når det ble trampa i setene til venstre for oss ble det i allefall vankelig å følge med. Men vi fulgte med forsangeren som sto på raden bak oss og klarte da å synge oss hee også denne gangen, men jeg syntes det trøkka bedre og var lettere i Stabæk matchen...
                          Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

Sitat: Den ons, 02 mai 2007 16:07 skrev Vål'enga-tuppa:

> Var på kampen mot Godset, står på F/G og hva skjeddei trappa til høyre for feltet? Der samla det seg en hel flokk med UE eller Casuals eller hvem det nå var. De sang ALTFOR fort, klappa og ødela for kanosynging med Vetbredden. Trodde det var forbud mot å okkupere trapper? Det ble bare tull alt samma. Og når det ble trampa i setene til venstre for oss ble det i allefall vankelig å følge med. Men vi fulgte med forsangeren som sto på raden bak oss og klarte da å synge oss hee også denne gangen, men jeg syntes det trøkka bedre og var lettere i Stabæk matchen...

UE Finns ikke mer. de står spredt utvoer gaza

Comment

Sitat: Den tor, 03 mai 2007 13:39 skrev Den12Mann:

> Sitat: Den ons, 02 mai 2007 16:07 skrev Vål'enga-tuppa:

>

> > Var på kampen mot Godset, står på F/G og hva skjeddei trappa til høyre for feltet? Der samla det seg en hel flokk med UE eller Casuals eller hvem det nå var. De sang ALTFOR fort, klappa og ødela for kanosynging med Vetbredden. Trodde det var forbud mot å okkupere trapper? Det ble bare tull alt samma. Og når det ble trampa i setene til venstre for oss ble det i allefall vankelig å følge med. Men vi fulgte med forsangeren som sto på raden bak oss og klarte da å synge oss hee også denne gangen, men jeg syntes det trøkka bedre og var lettere i Stabæk matchen...

>

> UE Finns ikke mer. de står spredt utvoer gaza

Okei, men det var i allefall en gjeng med gutter av den litt unge generasjonen, slik som meg selv. De oppførte seg i allefall veldig likt UE... Poenget var at de sto i trappa, og at de sang så jævlig fort....

Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

Working...
                              X