Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kongeblå...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kongeblå...

Kan vi værsåsnill å slutte å synge kongeblå!? Den er så sinnsykt ræva. Jeg mener vi ar gitt den nok sjangser nå. Den gir aldri trøkk. Den er for monoton!! Det har aldri blitt bra trøkk av den, uansett hvor mange vi har vært som. Håper det blir slutt ¨på den sangen. Ække vits å synge for gutta når de umulig kan høre det. Er fler-og-fler som kutter ut å synge den også, fordi fler-og-fler skjønner at den ikke lager trøkk.

Bedre å ta andre sanger som gutta hører. =)
    KOM IGJEN ENGA

Re: Kongeblå...

Jeg må si jeg er enig der, den har blitt veldig tamm og tung å synge!
    Vå'lenga ultra

Comment

Helt enig! Står og tenker på det hver gang den settes i gang oppe på Gaza. Men selvsagt slenger jeg meg på for å støtte gutta.

Comment

Dårlige sanger er nok noe av hovedproblemet vårt, er ikke mange sanger som virkelig trøkker. Syntes for mange av sangene våre er alt for tamme. Jeg vet det ikke er lett å bare lage nye, men tror det trengs en liten oppussing på sangfronten vår. Syntes til og med shalala begynner å råtne. Det eneste som virkelig trøkker er vel kom igjen enga.
        Kjetil Rekdal en legende

Comment

Så du synes sanger vi har hatt trøkk på tidligere trøkker dårligere?

Da er det vel kanskje fordi sangene er for dårlige...eeeeeeller kanskje det handler om at folk synger på autopilot (uten følelse og guts i stemmen), klapper i stykker sanger og klapper i feil rytme..

Ikke vet jeg.
          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Jeg tror det i det siste at når gutta presterer så dårlig så er det nok kanskje ikke like bra liv på tribunen tror jeg, men vi får håpe det blir bedere til søndag!

Vå'lenga ultra

Comment

"Kjempeblå kongepå" skal synges til ingen har stemme igjen. Hvis noen er uenig kan de stille opp på møtet på klanskontoret førstkommende lørdag, så kan diskusjonen tas videre da.

Scarface stiller, gjør du???
              Jeg vil helst være pakk.

Comment

hadde folk kunnet melodilinjen til kongeblå, så hadde det blitt mye bedre. men sånn den er nå er det bare å legge den på hylla. er ingen som synger den riktig i det hele tatt.
                enga for alltid.

olenga.

Comment

Det siste der er ett poeng. Melodien er noe "grumsete" og jeg tror det er mange forskjellige oppfatninger av hvordan den egentlig går.
                  Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Også når det gjelder ''I Oslo By'' må vi særriøst skjerpe oss !!! Den sangen klappes ihjel. Også når det er sånn ettehverandre (I Oslo by -I Oslo By) må flere være med på den første. Det er ingen som er med nesten, da blir det dårligere trøkk. Men VIKTIGSTE er at det ikke blir klappa ihjel ! Jeg mener vi burde slutte å klappe til sangen. Siden vi ikke greier å klappe i takt på den sangen. ;D
                    KOM IGJEN ENGA

Comment

Sitat: Den fre, 04 mai 2007 15:13 skrev olenga:

> hadde folk kunnet melodilinjen til kongeblå, så hadde det blitt mye bedre. men sånn den er nå er det bare å legge den på hylla. er ingen som synger den riktig i det hele tatt.

Enig! Folk blander spessielt klapper nå og synger nå. Så blir de stille siden de ikke kjønnern

Comment

Synes da at konge Blå trøkka godt i går? Men er enig i at noen blander medllom der de skal synge og der de skal klappe, og da blir det til at de klapper seg gjennom hele sangen...
                        Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

Sitat: Den man, 07 mai 2007 08:30 skrev Vål'enga-tuppa:

> Synes da at konge Blå trøkka godt i går? Men er enig i at noen blander medllom der de skal synge og der de skal klappe, og da blir det til at de klapper seg gjennom hele sangen...

Synes ikke kongeblå trøkka noe spesielt i går. Og det har den

vel heller aldri gjort.

Problemet med sangen er at trykket kommer til slutt i setningen/orda. Ganske enkelt egentlig; på østsida sier vi BAnan og AVis, med trøkk i begynnelsen av orda. På vestkanten sier dem baanaan og aviis. Med likt trøkk gjennom hele ordet. Samme med kongeblåsangen; kjempepååååå, kongeblåååå. Og på slutten av setningene har ikke dem som trykker til litt på tribunen mer å komme med. Eneste måten å synge med trøkk er å si KJEMpePÅ. Men da går melodien til helvete.

Mulig sangen fungerer hvis noen sitter drita fulle i et hjørne på en pub og raller for seg selv. Da tar dem uansett ikke i på samme måten som på tribunen, og har derfor ork til å synge også de siste stavelsene.

Med andre ord: Ikke syng Kongeblåsangen hvis vi skal lage trøkk i kampa. Det blir ikke trøkk av den sangen. Når vi leder 5-0 og skal bade oss inn resten av kampen, kan vi ta frem denne og et par andre sanger som passer for å holde det gode huumøret oppe. For sangen i seg selv passer ikke til å skape trøkk og innsats.
                          VIF minimygg 1984

Comment

Working...
                          X