Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fra forum til tribunen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fra forum til tribunen

Lurer litt på om sanggruppa tar opp forslagene som kommer her inne til vurdering i det heletatt, eller kjører dere på med å finne egne sanger som ingen andre i norge har, ikke er klippet rett fra yourube osv osv?

Er tydeligvis mange kreative folk som legger inn forslagene sine her, men er jo få eller ingen av dem som faktisk kommer til tribunen?! Om man leser neddover på forumet her kommer det jo i overflod mange forslag og jeg skjønner også at man ikke kan ta alle, eller komme med en ny sang annenhver uke osv, men håper dere tenker over forslagene, evt bearbeider dem for å se om det er noe man kan bygge videre på. For det er ikke lett å finne melodier som "tar av" og lager bra trøkk på tribunen så når noen har funnet en burde den hvertfall vurderes.

Sånn jeg ser på det, så må man få en slags "godkjenning" fra sanggruppa før man kan starte en sang, og hvis sanggruppa sier at "nei, denne kan vi ikke bruke fordi bla bla bla" så må man jo nesten høre på det, ettersom dem har vel litt dem skulle sagt om hva klanen skal synge og ikke synge.

Er sikkert mange her som gjerne skulle engasjert seg mer når det gjelder dette men ikke har tid eller mulighet, så stor takk til dem som faktisk er med i sanggruppa, men håper dere står på for at vi skal finne noen nye sanger, ikke bare la ALLE forslagene renne bort til ingenting.

Bare for å få det helt klart, så klager jeg ikke på sanggruppa sin innsats her, men lurer litt på hvordan dem jobber og hvordan dem forholder seg til forslagene som kommer på forumet. Ettersom det kommer såpass mange hele tiden er det kanskje lett for at det blir "enda ett forum-forslag" som ikke blir vurdert noe særlig. Ikke vet jeg, så håper en av dere kan si litt om det.
    IKAROS

Re: Fra forum til tribunen

Nå har sanggruppa startet med sangmøter, er vel en til lørdag så håper alle som kommer med gode forslag møter opp på de møtene.

Comment

Mhm bra initiativ det.

Skulle mer enn gjerne møtt opp selv, men med eksamen på mandag og siste forelesning på lørdag så prioriterer jeg litt annerledes/feil

Får håpe det klommer flere folk enn sist gang dem prøvde dette da. Da kom det tydeligvis veldig få folk.
      IKAROS

Comment

Sist gang kom det ingen som ikke allerede var i sanggruppa, om jeg ikke tar helt feil.

Ett av de største problemene med sangforumet i dag er at det strømmer til med så mange ikke-bearbeidede forslag (link til en sydlandsk tribune og ingen tekstforslag f.eks.) at vi sliter med å gå igjennom alt. Derfor prøver vi å oppfordre folk til å komme med noe så tilnærmet ferdig som mulig.

Sanggruppa bestemmer ikke hvilke sanger som skal synges eller ikke, men det er mange "ledende stemmer" fra tribunen i gruppa og derfor er det vanskelig å starte en ny sang uten at disse er involvert. Det hender at sanggruppa mener at en sang er bra/dårlig, men at store deler av tribunen åpenbart mener noe annet. Da retter vi oss som regel etter det.

Om man starter en egenkomponert sang på tribunen er ikke noe bedre enn at du får med deg feltet rudt deg, og etterhvert resten av tribunen. Du merker fort om sangen ikke er "bra nok", for da blir det umulig å få med seg folk. Det viktigste er at sangen ikke slenges ut på tribunen halvferdig, for da kan jeg garantere at den blir en flopp samtidig som det blir vanskelig for den ferdige versjonen å få fotfeste.

Vi har satt igang sanger basert på hva som foregår på sangforumet, men jeg husker ikke i farta hvilke som kommer hvorfra.
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Man er jo ofte avhengig av at en "sentral" person i klanen er enkelt og greit forsanger plukker den opp. Vet hvertfall at hiv'o hoi sangen til Ivers ble lagt ut her på forumet og KG syns det var bra forslag og vops, den ble sunget. Må si jeg ikke syns det er så mange bra forslag her på forumet, men flott at folk prøver og noen sanger har det da blitt ut av det...

Håper folk møter på sangmøtet, sjokkerende at ingen møtte opp forrige gang da det tilsynelatende er så mange som er interessert i stemninga i Klanen. Satser på å komme og håper vi får noe ut av det...

-Fredrik
          Mitt legeme er hellig - min lever lagd av stål!

Mine legger lagd av foppal og min hjerne lagd av kål!

Comment

Sitat: Den tor, 03 mai 2007 21:15 skrev Ferr[alfakrøll]:

> Må si jeg ikke syns det er så mange bra forslag her på forumet, men flott at folk prøver og noen sanger har det da blitt ut av det...

Blir jo helt klart mange dårlige forslag når det kommer såpass mange som det gjør, men en del av dem kunne man godt lagd noe ut av. Ikke nødvendigvis de tekstene som blir foreslått her, men en del av melodiene er melodier som ikke blir brukt på norske tribuner idag, og det er ikke så vanskelig å lage noen tekster til disse. (må jo ikke ha lange dikt i alle sangene...syns jeg da)

Får som sagt ikke møtt opp selv på lørdag, skulle gjerne vært det, men eksamen kommer litt forran dette.

Så til dere som kommer: Jeg syns vi skal ha flere "gla'sanger" man kan hoppe til!! Det er mitt første og største ønske, prøv å nevn det en eller annen?!

På forhånd takk
            IKAROS

Comment

Working...
            X