Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

I oslo by

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• I oslo by

Mange sier at denne sangen blei økt for mye i klapping, men hvis jeg ikke tar helt feil så sang vi denne mye fortere en vi pleier og mye bedre. Hvorfor bare ikke synge like fort?

http://www.youtube.com/watch?v=hWiIX7FOQP0

Re: I oslo by

Tempo har vel vært for treigt i det siste for å få folk til å slutte å klappe. Men vi kunne godt økt det LITT iforhold til hvordan det har vært i det siste. Men om vi synger den i ca samme tempo som det er i sangen "i oslo by" så ville det vært greit syns jeg. Det er LITT treigere enn på linken over. Om den blir for treig lager den jo ikke så bra stemning.
    IKAROS

Comment

Bare å innse at taktskiftet som klappinga representerer er med på å "gjøre" sangen. Nå har vi forsøkt uten klapping og det tar på ingen måte av. Utfordringen blir selvsagt å holde takten nede ved klapping noe som tydeligvis er nesten umulig. Uten stemningsskiftet og "koket" på tribunen, som klappinga represtenterer, blir sangen redusert til en tam og kjedelig afære som aldri tar slutt.
      Seriemester 2005

Comment

SYnes det fungerte bedre med klapping jeg men
        Oslobajas

Comment

liker den uten klapping. men er ekstrem lei av å be folk slutte å klappe
          Ann-Mari

ære være vålerenga

Comment

Sitat: Den tor, 28 juni 2007 14:44 skrev Reflektor:

> Bare å innse at taktskiftet som klappinga representerer er med på å "gjøre" sangen. Nå har vi forsøkt uten klapping og det tar på ingen måte av. Utfordringen blir selvsagt å holde takten nede ved klapping noe som tydeligvis er nesten umulig. Uten stemningsskiftet og "koket" på tribunen, som klappinga represtenterer, blir sangen redusert til en tam og kjedelig afære som aldri tar slutt.

----

Hvis folk, etter et par klappesalver fortsetter synginga uten klappinga til neste runde kunne det gått bra.

En annen ting som gjør at den sjelden trykker er at når "første pulje" starter kanodelen så synges første ropet. Jeg mener det skal skrikes på begge kanodelene. Da vil volumet og trøkket øke. Utfordringen er til å få noenlunde jevnt antall på hver kanodel.

Dorian Stefan
            *****KREPP ARMY*****
            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Et annet problem på kanodelen er jo at forholdet er 30/70, eller noe, på hvem som synger først og følger etter osv...

Comment

Synes det er for treigt når jeg synger, der hakke svina i fra lyn no dem skal si. Tar tusen år, og man kjenner det som faen i haka. Kankje derfor folk ikke gidder og begynne herme refrenge?

Comment

enig i at den går for treigt,men problemet hvis alle klapper er at tempoet drar seg opp,kanskje vi har et friidrettspublikum .løsningen er at de i midten får opp tempoet en smule slik at det kan det går ann og hoppe til sangen

Comment

Vi har nå prøvd å synge sangen uten klapping en stund og jeg synes det har funket greit, men må innrømme etter jeg hørte klippet at den er bra med klapping også. Det som derimot skjedde i den kampen, og også kamper senere, var at sangen gikk så kjapt at den ikke var mulig å følge (Dette gjorde vi også narr av i RL-kampen med å klappe kjempefort og synge enda kjappere.).

Vi kan i så fall få til en mellomting, men det er jo klin fuckings umulig så lenge mange av de som står/sitter rundt omkring ikke vet hvordan originalen er.

For min del synger jeg sangen uten klapping til jeg hører noe annet...

Comment

Iforhold til RL klippet så er det vel mye pga tribunen? I cola står vi i en lang smal tarm...

Men det er ikke få ganger folk starter å smelle med setene på andre sanger. Det skjer jo bare oftere og oftere. Kan ikke sentralt på f/g gjøre det også i oslo by sangen? Da har dem tempoet i orden og folk klapper itakt med setelyden....

bare forslag ja.... vet dere hater trommer
                      IKAROS

Comment

Det er iallfall ei lita jente på Cola J som er skikkelig mot klapping på denne sangen. Hører egentlig bare skrikinga hennes om at folk ikke må klappe

Comment

Syns denne blir synget altfor lenge om gangen. Den mister alt trykke når den synges i ett strekk i 10 min. Trodde vi i Klanen var kjent for variasjon.

Comment

Har prøvd med et innlegg på denna sangen før, og jeg prøver igjen Hva med å "dele Cola i 2" Bare fysisk strekke et sånn derre rødt å hvit bånd på midten. En av sidene starter, og den andre svarer. så vil du sånn ca ha 50/50 på kanodelen. Kanke værre så vanskli?
                            The strenght of the pack is the wolf and the strenght og the wolf is the pack. So remember we are the wolfs
                            -----ÆRE VÆRE-----

Comment

Sitat: Den man, 02 juli 2007 10:30 skrev "Dør for enga uten tvil":

> Har prøvd med et innlegg på denna sangen før, og jeg prøver igjen Hva med å "dele Cola i 2" Bare fysisk strekke et sånn derre rødt å hvit bånd på midten. En av sidene starter, og den andre svarer. så vil du sånn ca ha 50/50 på kanodelen. Kanke værre så vanskli?

Enig. så kan også folk synge litt fortere

Comment

Working...
                              X