Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

hvis jeg hadde vinger som engelen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: hvis jeg hadde vinger som engelen?

Folk skal lære seg sangene når den sagnomsuste CD-en med tribunesanger som Klanens sanggruppe kanskje skal lage, en vakker dag kommer med Klansropet, hehe

Fra alvor til spøk...

Bra vi nesten er enige da Er ikke sånn at jeg står å griner på tribunen fordi vi synger Lyn-relaterte sanger til stadighet, men hvis vi spiller mot lag vi ikke har noen spesielle sanger om, så kan vi jo f.eks. bare synge mer om oss selv istedet, og prøve å unngå å dra inn Lyn støtt og stadig. Men sikkert forskjellige meninger om dette.

Comment

Sitat: Den tir, 07 august 2007 19:53 skrev engaSMURF:

> Sitat: Den tir, 07 august 2007 19:46 skrev Cyrus:

>

> > Er vel det samme hvor mange som kan sangen vel?

> >

>

> Hvordan skal folk lære sangene da? Mot Liiiiin er det alltid minimum nesten fult på tribunen, og DET er dårlig tidspunkt å lære nye sanger med masse tekst.

>

> Er NESTEN enig med deg, men med mindre vi venter til treningskamp mot skiklubben syntes jeg det er greit å prøve litt her og litt der. Større sjanse for at flere får med seg sangen siden man ikke alltid står på samma plassen, og at det er ikke alltid folk kan dra på kamp.

>

>

Går jo ann å synge en ny sang før kampen så kanskje den sitter litt bedere enn at vi skulle ha starta den midt i kampen!

Vå'lenga ultra

Comment

Sitat: Den tir, 07 august 2007 20:06 skrev Cyrus:

> Folk skal lære seg sangene når den sagnomsuste CD-en med tribunesanger som Klanens sanggruppe kanskje skal lage, en vakker dag kommer med Klansropet, hehe

>

> Fra alvor til spøk...

>

> Bra vi nesten er enige da Er ikke sånn at jeg står å griner på tribunen fordi vi synger Lyn-relaterte sanger til stadighet, men hvis vi spiller mot lag vi ikke har noen spesielle sanger om, så kan vi jo f.eks. bare synge mer om oss selv istedet, og prøve å unngå å dra inn Lyn støtt og stadig. Men sikkert forskjellige meninger om dette.

Vi disser alltid Lyn, alle som heier på Lyn og alt Lyn står for. Det handler selvfølgelig ikke bare om fotball, men går på det grunnleggende skillet mellom folket øst i byen og vest i byen. Dem bedømmer folk etter hvor mye penger pappa har, vi bedømmer folk ut fra hvordan dem oppfører seg. Så selvfølgelig synger vi sanger om oss, der vi viser hva vi står for, ved å vise motsatsen vår - FC Lyn Oslo (behøver egentlig ikke si mer enn det navnet, så skjønner alle alt om lyn). Men vi gidder selvfølgelig ikke synge sanger om Sandefjord, Odd, Brann eller noen andre bønder hvis vi ikke spiller mot dem. Bønder er bønder.
        VIF minimygg 1984

Comment

Sitat: Den tir, 07 august 2007 22:38 skrev jarle:

>

> Vi disser alltid Lyn, alle som heier på Lyn og alt Lyn står for. Det handler selvfølgelig ikke bare om fotball, men går på det grunnleggende skillet mellom folket øst i byen og vest i byen. Dem bedømmer folk etter hvor mye penger pappa har, vi bedømmer folk ut fra hvordan dem oppfører seg. Så selvfølgelig synger vi sanger om oss, der vi viser hva vi står for, ved å vise motsatsen vår - FC Lyn Oslo (behøver egentlig ikke si mer enn det navnet, så skjønner alle alt om lyn). Men vi gidder selvfølgelig ikke synge sanger om Sandefjord, Odd, Brann eller noen andre bønder hvis vi ikke spiller mot dem. Bønder er bønder.

Selvfølgelig disser vi Lyn og alt det de står for! Men når vi spiller mot bønder fra andre bygder og tettsteder, så kunne vi gjerne lagt litt ekstra i det å disse de også, og synge kansje noen flere sanger, hvis vi har noen, om ting som da er relatert til de.

F.eks. å synge "Stille i fjøset" til Lyn, blir jo litt feil. Hva med å heller synge "Stille på yachten" for å bruke det som et eksempel?

Men tror jeg fikk fram det jeg mente, i mitt forrige innlegg i hvertfall da. Så da lar vi det være med det Føler ikke at jeg kommer noen vei her, hehe

Comment

Sitat: Den tir, 07 august 2007 19:46 skrev Cyrus:

> "Nå skal vi spille mot Lillestrøm, og jeg vet mange kan noen hatsanger om Lyn, så vi drar i gang de..."

>

> Logisk? Egentlig ikke

Er det noe som plager vettet av Lillestrømlinger og bergensere, så er det vel nettopp det faktumet at vi ser på dem som små ubetydeligheter. Derfor er hatsanger mot Lyn særdeles viktige i sånne kamper, slik at mindreverdighetskompleksene til togstasjonen og bygda på vestkanten kan få fritt utløp.
            in Absinthia

Comment

>

> F.eks. å synge "Stille i fjøset" til Lyn, blir jo litt feil. Hva med å heller synge "Stille på yachten" for å bruke det som et eksempel?

>

> Men tror jeg fikk fram det jeg mente, i mitt forrige innlegg i hvertfall da. Så da lar vi det være med det Føler ikke at jeg kommer noen vei her, hehe

Hm, nei, det er vel derfor vi synger "Nå er det stille på altanen" når vi spiller mot Lyn.

Sånn til info så var vi gjennom nokså mange sanger som omtalte bønder på den måten de bør omtales på søndag. Hva med å komme på en enga-kamp og høre selv? Etter noe tid tør du kanskje å være med på å synge også.
              VIF minimygg 1984

Comment

Sitat: Den ons, 08 august 2007 16:57 skrev jarle:

> >

> > F.eks. å synge "Stille i fjøset" til Lyn, blir jo litt feil. Hva med å heller synge "Stille på yachten" for å bruke det som et eksempel?

> >

> > Men tror jeg fikk fram det jeg mente, i mitt forrige innlegg i hvertfall da. Så da lar vi det være med det Føler ikke at jeg kommer noen vei her, hehe

>

> Hm, nei, det er vel derfor vi synger "Nå er det stille på altanen" når vi spiller mot Lyn.

>

> Sånn til info så var vi gjennom nokså mange sanger som omtalte bønder på den måten de bør omtales på søndag. Hva med å komme på en enga-kamp og høre selv? Etter noe tid tør du kanskje å være med på å synge også.

Sånn til info så har jeg vært på alle hjemmekampene i år, bortsett fra Sandefjord-kampen, pga. jobb. Jeg står midt på sangfeltet F/G på Øvre Cola, og jeg synger med på absolutt ALT av sanger som startes. Og jeg hørte selv at en del folk sang "...i fjøset" under Lyn-kampen i juni, ikke "...på altanen"

Comment

Sitat: Den ons, 08 august 2007 20:51 skrev Cyrus:

> Sitat: Den ons, 08 august 2007 16:57 skrev jarle:

>

> > >

> > > F.eks. å synge "Stille i fjøset" til Lyn, blir jo litt feil. Hva med å heller synge "Stille på yachten" for å bruke det som et eksempel?

> > >

> > > Men tror jeg fikk fram det jeg mente, i mitt forrige innlegg i hvertfall da. Så da lar vi det være med det Føler ikke at jeg kommer noen vei her, hehe

> >

> > Hm, nei, det er vel derfor vi synger "Nå er det stille på altanen" når vi spiller mot Lyn.

> >

> > Sånn til info så var vi gjennom nokså mange sanger som omtalte bønder på den måten de bør omtales på søndag. Hva med å komme på en enga-kamp og høre selv? Etter noe tid tør du kanskje å være med på å synge også.

>

>

> Sånn til info så har jeg vært på alle hjemmekampene i år, bortsett fra Sandefjord-kampen, pga. jobb. Jeg står midt på sangfeltet F/G på Øvre Cola, og jeg synger med på absolutt ALT av sanger som startes. Og jeg hørte selv at en del folk sang "...i fjøset" under Lyn-kampen i juni, ikke "...på altanen"

Det er vel en kjensgjerning at alle som ikke holder med enga er bønder, ergo stille i fjøset
                  -----------
                  http://change.dossergame.co.uk/change_please/5891553/

Comment

Working...
                  X