Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sanggruppa bestemmer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sanggruppa bestemmer?

Tenkte å ta dette opp i en egen tråd ettersom det er mye prat om det for tida.

Det kommer bøtter av forslag her på forumet og mange av dem er jo knall bra! Er det sånn at vi skal vente på en godkjenning av sanggruppa hver gang? Som vi alle ser at ikke kommer.

"det som blir skrevet på forumet snappes opp av andre og derfor kan ikke vi bruke det"

"vi holder oss til det gamle tradisjonelle"

Er dette egentlig bra nok for norges beste supportere?

Vi er desidert størst i norge men mange av sangene våre er rett og slett kjedelige! Skal vi fortsette å være norges beste er vi nødt å finne på nye ting. Lage litt mer liv på tribunen, ikke bare stå med arma i kors og rope vååålenga.

Det må lages LIV! Vi må ikke bare høres, men SYNES på tribunen.

Klappe, hoppe, flagge og synge! Ja, flagge når vi synger. Det ser bra ut på avstand. Du klarer å stå bak en som flagger i to minutter av en kamp uten å komme med "få ned det flagget a!"

Så er det det med sangene våres. Vi må da klare å lage noe med litt mer liv i, og som det er litt tempo over så det blir litt stemning på tribunen, ikke bare sånne saktegående viser. Så klart vi skal beholde de gamle sangene, men det blir kjedelig i lengden med BARE disse.

Kan ta i oslo by som ett eksempel. Folk klappet den ihjel, og dermed gikk vi inn for å ikke klappe. Dette viste seg å være en heller dårlig ide når vi ser resultatet. Enda en sakte gående sang som ikke lager stemning for fem øre.

http://youtube.com/watch?v=hWiIX7FOQP0

Her klappes det. Det virker som det går veldig fort (husker det fra vi sto der) men når man hører sangen på avstand så er det jo MAKS bra! Derfor trenger vi heller noe som kan holde klappinga under kontroll. NEI jeg sier ikke at vi skal ha tromme, men få disse forsangerne til å feks bruke setene. NOE må vi hvertfall gjøre.

Jeg vet ikke hvor mange som er enig dette, men jeg syns også vi trenger flere slike "evighets-sanger" for å holde trutt med de andre supporter klubbene rundt om i landet. Det er jo de som også lager best stemning!

Så det jeg lurer på er; må vi vente på at sanggruppa skal godta alt vi ber om, eller hvordan ville folk reagert på om vi egentlig bare ga F i dem, og starta slike sanger på tribunen? Om flertallet er for så må vel de "gamle tradisjonsrike" bare bøye seg etter? Det er vel sånn det stort sett fungerer i alle sammenhenger og dette er vel ikke noe unntak?

Og ikke minst, ville de som idag er forsangere hengt seg på?!
    IKAROS

Re: Sanggruppa bestemmer?

Sitat: Den tor, 23 august 2007 00:22 skrev superman:

> Så det jeg lurer på er; må vi vente på at sanggruppa skal godta alt vi ber om, eller hvordan ville folk reagert på om vi egentlig bare ga F i dem, og starta slike sanger på tribunen? Om flertallet er for så må vel de "gamle tradisjonsrike" bare bøye seg etter? Det er vel sånn det stort sett fungerer i alle sammenhenger og dette er vel ikke noe unntak?

>

> Og ikke minst, ville de som idag er forsangere hengt seg på?!

Er enig i det du sier, noen vil kansje oppfatte dette som mytteri, men det er faen på tide at noen tar skikkelig tak. Masse støtte til sanggruppa som prøver, men det skal være lov å si i fra når man er misfornøyd.

Selv har jeg ment at sanggruppa er hovedgrunnen til at vi utvikler oss så tregt. Så supermann her har du min støtte!

Comment

Hallo Supermann!

Er sikkert ingen som kaldkveler deg hvis du selv tar tak og prøver å starte sanger du synes fenger på tribunen. Sånn har ting fungert tredve år på VIFs kamper. Hvis andre er enige det fenger, henger de seg med, hvis ikke dør de en stile død.

Personlig synes jeg 99% av forslagene på dette forumet er latterlige, men du må for min del gjerne prøve å innføre dem på tribunen eller på en busstur. Tviler dog på at du får flertallet med deg.

Comment

Sitat: Den tor, 23 august 2007 09:45 skrev einartl:

> Hallo Supermann!

>

> Er sikkert ingen som kaldkveler deg hvis du selv tar tak og prøver å starte sanger du synes fenger på tribunen. Sånn har ting fungert tredve år på VIFs kamper. Hvis andre er enige det fenger, henger de seg med, hvis ikke dør de en stile død.

> Personlig synes jeg 99% av forslagene på dette forumet er latterlige, men du må for min del gjerne prøve å innføre dem på tribunen eller på en busstur. Tviler dog på at du får flertallet med deg.

>

>

Enig med alt du skriver.

Det er ikke sånn at sanggruppa sitter som en samlet diktator og krever at vi bare skal synge "dems" sanger.

Hvordan tror dere at sanger oppstod før sanggruppa?

De skjedde spontant (f.eks. Pahsangen) enten på kamp, på busstur på vei til kamp, puben etc.

Det er da fortsatt lov å prøve ut nye ting.

Den nye Sebastian Milasangen har blitt prøvd ut noen matcher nå (med vekslende hell, men fler og fler synger den)kamper nå.

Det virker som folk her er så redde for å få velsignelse av gud og hvermann for en sang at de bare gir opp.

Dorian Stefan
        *****KREPP ARMY*****
        DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
        Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Sitat: Den tor, 23 august 2007 09:56 skrev Dorian Stefan:

> Sitat: Den tor, 23 august 2007 09:45 skrev einartl:

>

> > Hallo Supermann!

> >

> > Er sikkert ingen som kaldkveler deg hvis du selv tar tak og prøver å starte sanger du synes fenger på tribunen. Sånn har ting fungert tredve år på VIFs kamper. Hvis andre er enige det fenger, henger de seg med, hvis ikke dør de en stile død.

> > Personlig synes jeg 99% av forslagene på dette forumet er latterlige, men du må for min del gjerne prøve å innføre dem på tribunen eller på en busstur. Tviler dog på at du får flertallet med deg.

> >

> >

>

> Enig med alt du skriver.

> Det er ikke sånn at sanggruppa sitter som en samlet diktator og krever at vi bare skal synge "dems" sanger.

>

> Hvordan tror dere at sanger oppstod før sanggruppa?

>

> De skjedde spontant (f.eks. Pahsangen) enten på kamp, på busstur på vei til kamp, puben etc.

>

> Det er da fortsatt lov å prøve ut nye ting.

> Den nye Sebastian Milasangen har blitt prøvd ut noen matcher nå (med vekslende hell, men fler og fler synger den)kamper nå.

>

> Det virker som folk her er så redde for å få velsignelse av gud og hvermann for en sang at de bare gir opp.

>

> Dorian Stefan

Jeg tror heller ikke at det er sanggruppa som gjør at sanger foreslått på sangforumet ikke blir satt i gang. Det er sikkert lettere å få igjennom sanger når sanggruppa fronter dem, men er sangen bra nok vil folk henge seg på. Problemet (synes jeg) er at så godt som alle forslagene på sangforumet enten er dårlige eller går på melodier vi allerede har sanger til.

Hvis du har laget en sang du mener er så bra at den bør synges foreslår jeg at du får med deg noen kamerater og synger den på bussen, Bohemen, Dolly, t-banen, whatever. Da vil du finne ut om folk synes den er noe særlig.

Comment

Sitat: Den tor, 23 august 2007 00:35 skrev engaSMURF:

> Selv har jeg ment at sanggruppa er hovedgrunnen til at vi utvikler oss så tregt. Så supermann her har du min støtte!

Hvordan kan du mene det? Begrunnelse, takk!

Og til Supermann; godt mulig du synes at de (i mine øyne) elendige forslagene som dukker opp på forumet er mye bedre enn de nåværende sangene og at dette er å fornye seg. Selvom 10 fjortisser på nettet syns forslag om å feire når andre scorer er kult så er ikke sanggruppa "duster" som ikke setter igang forslaget ditt. Og så vidt jeg veit så har aldri sanggruppa sagt at det er de som bestemmer hva som skjer på tribunen. Spontanitet og demokrati gjelder fortsatt, sanggruppa er simpelthen en gjeng ildjseler som samles, diskuterer tribuneliv, nye sanger og ting som kan gjøres for å øke stemninga.

Så da kan du være så snill å slutte å klage på sanggruppa hver gang et forumforslag ikke når tribunen. Tro meg, sanggruppa er ikke de eneste som ikke liker forslagene!

-Fredrik
            Jeg er en unnasluntrer

Comment

samle en gjeng,supermann og syng sangen mange ganger før kamp så vil du merke om den er noe eller ikke,står selv øverst i cola,og er det noe bra blir jeg meg og mine med,bra med engasjement,kjør på.jeg synes ikke mange sanger/tekster her på forumet er veldig bra,men overbevis meg på tribunen

Comment

Hvordan en tribune skal se ut, med masse flagg, hopping og armbevegelser:

http://youtube.com/watch?v=GnLQdB-t0Rg

For the fashion and the passion

Comment

Sitat: Den tor, 23 august 2007 13:57 skrev Børssa:

> Sitat: Den tor, 23 august 2007 00:35 skrev engaSMURF:

>

>

> > Selv har jeg ment at sanggruppa er hovedgrunnen til at vi utvikler oss så tregt. Så supermann her har du min støtte!

>

> Hvordan kan du mene det? Begrunnelse, takk!

stemninga.

>

>

>

> -Fredrik

* Har aldri sett en sang komme fra forumet og ut på tribunen!

* Hvor ofte har sanggruppa åpne møter sånn at de som ikke kan ofre så mye tid, faktisk kan være med en gang i blandt å se nye forslag?

* Syntes mange av sangene som blir foreslått på forumet suger, men enkelte av de er mye bedre enn de som har kommet på lapper!

* Det skapes en <<er du ikke med i sanggruppa eller har stått i klanen i 20 år kan du drite i å starte noe selv>>

* Hvorfor gjør ingen noe med "klappe-klanen"? klapper oss til døde?

* Har klanen generellt dårlige knær eller er det vondt å hoppe litt oftere?

Kan sikkert komme med masse mer, men HØR! Som sagt, all heder til gruppa som prøver, jeg bare syntes de prøver på feil måte! Litt kritikk må være lov? Eller hva Fredrik?

Comment

På to åpne møter i vårhalvåret kom det hele to interesserte deltakere. Skjønner da godt at sanggruppa ikke gidder å prøve igjen på en stund.

Det blir da teit å dikte opp en situasjon der man blir ekskludert fordi man ikke har vært med i tjue år - sånn er det faktisk ikke.

Å påstå at sanggruppa ikke har gjrot noe i forhold til klapping tyder jo på at du ikke har vært på så mange matcher i år, og at du ikke gidder å lese den informasjonen som faktisk blir gitt.

(Nei, jeg er ikke i sanggruppa)

Comment

Noen av påstandene dine er jo helt hinsides. Det er nesten så jeg begynner å tro at du ikke leser andre steder enn her på sangforumet...

Åpne sangmøter? Ikke klapp i hjel sangen min? Ringer det noen bjeller?

Kritikk er helt greit, men den må gis på riktige premisser.

Jeg har et tips:

Kontakt folk i den virkelige verden. Ikke på internett. (Hei Turbojenta!)

Forsøk først å få en bedre forståelse for hvorfor en del ting er som de er. Så kan man deretter prøve å påvirke. Mange ting kan sikkert endres til det bedre.

Men sannsynligheten for å få det til ved å bare sitte på forumet, eller skulle kjøre en solo-kompisgreie, tror jeg er veldig liten, så mange som vi nå har blitt.

Vil presisere at jeg ikke er med i sanggruppa.

Comment

Sitat: Den tor, 23 august 2007 17:25 skrev lille i:

> På to åpne møter i vårhalvåret kom det hele to interesserte deltakere. Skjønner da godt at sanggruppa ikke gidder å prøve igjen på en stund.

>

> Det blir da teit å dikte opp en situasjon der man blir ekskludert fordi man ikke har vært med i tjue år - sånn er det faktisk ikke.

>

> Å påstå at sanggruppa ikke har gjrot noe i forhold til klapping tyder jo på at du ikke har vært på så mange matcher i år, og at du ikke gidder å lese den informasjonen som faktisk blir gitt.

>

> (Nei, jeg er ikke i sanggruppa)

>

>

Selv hadde jeg tenkt på å møte opp på sangmøtene men jeg fikk ikke dratt noen av gangene, så det kan jo hende at noen ikke kan en av de dagene. men 2 som møter opp er alt for dårlig

Comment

Du er ikke den eneste, av alle som sitter på forum og andre steder og klager så var det ingen av disse som møtte opp på noen av de to åpne sangmøtene som blei holdt.

Sangansvarlige i Klanen Magnus og Svenna holdt møtet på lørdag og allikevel hadde det første 0 som møtte opp, mens på det andre så var vi 2 som møtte opp, vi fikk si vår mening, kunne komme med forslag til nye sanger og fikk mye info om sanggruppa, planer, nye sanger etc. Vi fikk også tilbud om å være med på sangmøtene så ingen kan si at sanggruppa ikke har prøvd.

Men folk liker vel bedre å sitte på forumet...

-Fredrik
                          Jeg er en unnasluntrer

Comment

For å svare på en del av det som ble svart her da...

Det er omtrent umulig å starte sanger på tribunen om ikke sanggruppa engasjerer seg. I oslo by sangen tok vel to kamper (?) før den satt ordentlig i cola. Skulle denne blitt startet av en liten kompisgjeng hadde det vel aldri gått? Så klart er majoriteten av forslag her inne elendige, men noen av dem er faktisk bra. De burde vi gjøre noe med!

For å ta noen eksempler;

**Pippi sangen. Det er bra melodi som ble brukt i tyskland?!

Kunne vi lett ha brukt, men det tok alt for lang tid før det skjedde noe som helst så alle andre tok det. Er så klart helt enig at vi ikke kan ta den ibruk etter andre klubber i norge har den, hvertfall ikke når ffk, stabæk, rbk og landslaget har den.

**http://www.klanen.no/snakk/index.php...=7141&start=0&

Denne ble hvertfall godt mottatt av folk, og selv syns jeg den er ett godt forslag (så klart, siden jeg kom med forslaget) men fortsatt en bra stemningsskapende sang, og den lager litt mer liv enn en del av de andre sangene vi har.

Dette er også en sang ingen andre i norge BRUKER. Dvs rbk har den, men dem har lølølølø som eneste tekst og bruker denne sjelden. Skal man være helt strict så holder vel det som argument til å ikke bruke den, men syns selv ikke det er noen stor hindring. Hadde den vært i bruk ofte på lerkendal hadde det vært noe annet.

Det å starte sanger uten sanggruppas "godkjenning" er ikke så lett som du skal ha det til, ettersom de til tider (nei, ikke hele tiden) starter sine egne sanger uten videre hensyn til hva som foregår på tribunen fra før. Dessuten er det ikke alle som har stemmen det kreves for å starte en sang og bli hørt over hele feltet. Og igjen, skal man starte en helt ny sang burde det vel være mange med på det fra starten av for å få folk til å høre melodi/tekst. Derfor er det så mye lettere om dem hadde blitt med på det. Og det tror jeg sanggruppa er veldig klar over selv også.

Til dere som er veldig kritiske til det jeg skriver, tenk litt over om vi burde endre litt stil eller fortsette med det samme gamle?!

Våååålenga klapp klapp klapp, eller noe litt mer stemningsskapende så folk hører oss, ser oss, opplever oss!

Shalala åå vålenga, ingen tråder holder meg, vestkantgutt fra lyn, osv osv. Sånne sanger skulle vi hatt så mye mer av. Hvor folk hopper og lager ordentlig liv! Sanger som stort sett varer mer enn ett minutt hadde vært BRA - syns jeg da...

Når det gjelder sangmøtene dem forsøkte å holde så var det ett bra initiativ av sanggruppa men når man studerer så jobber man ofte kvelder og lørdager så ikke alltid så lett å få til sånt. Ellers hadde jeg lett møtt opp! Men er vel flere som også har sine "gode grunner" så skal vel ikke si så mye...
                            IKAROS

Comment

Sitat: Den tor, 23 august 2007 22:35 skrev superman:

> For å svare på en del av det som ble svart her da...

>

> Det er omtrent umulig å starte sanger på tribunen om ikke sanggruppa engasjerer seg. I oslo by sangen tok vel to kamper (?) før den satt ordentlig i cola. Skulle denne blitt startet av en liten kompisgjeng hadde det vel aldri gått? Så klart er majoriteten av forslag her inne elendige, men noen av dem er faktisk bra. De burde vi gjøre noe med!

>

> For å ta noen eksempler;

>

> **Pippi sangen. Det er bra melodi som ble brukt i tyskland?!

> Kunne vi lett ha brukt, men det tok alt for lang tid før det skjedde noe som helst så alle andre tok det. Er så klart helt enig at vi ikke kan ta den ibruk etter andre klubber i norge har den, hvertfall ikke når ffk, stabæk, rbk og landslaget har den.

>

> **http://www.klanen.no/snakk/index.php...=7141&start=0&

> Denne ble hvertfall godt mottatt av folk, og selv syns jeg den er ett godt forslag (så klart, siden jeg kom med forslaget) men fortsatt en bra stemningsskapende sang, og den lager litt mer liv enn en del av de andre sangene vi har.

> Dette er også en sang ingen andre i norge BRUKER. Dvs rbk har den, men dem har lølølølø som eneste tekst og bruker denne sjelden. Skal man være helt strict så holder vel det som argument til å ikke bruke den, men syns selv ikke det er noen stor hindring. Hadde den vært i bruk ofte på lerkendal hadde det vært noe annet.

>

> Det å starte sanger uten sanggruppas "godkjenning" er ikke så lett som du skal ha det til, ettersom de til tider (nei, ikke hele tiden) starter sine egne sanger uten videre hensyn til hva som foregår på tribunen fra før. Dessuten er det ikke alle som har stemmen det kreves for å starte en sang og bli hørt over hele feltet. Og igjen, skal man starte en helt ny sang burde det vel være mange med på det fra starten av for å få folk til å høre melodi/tekst. Derfor er det så mye lettere om dem hadde blitt med på det. Og det tror jeg sanggruppa er veldig klar over selv også.

>

> Til dere som er veldig kritiske til det jeg skriver, tenk litt over om vi burde endre litt stil eller fortsette med det samme gamle?!

> Våååålenga klapp klapp klapp, eller noe litt mer stemningsskapende så folk hører oss, ser oss, opplever oss!

>

> Shalala åå vålenga, ingen tråder holder meg, vestkantgutt fra lyn, osv osv. Sånne sanger skulle vi hatt så mye mer av. Hvor folk hopper og lager ordentlig liv! Sanger som stort sett varer mer enn ett minutt hadde vært BRA - syns jeg da...

>

> Når det gjelder sangmøtene dem forsøkte å holde så var det ett bra initiativ av sanggruppa men når man studerer så jobber man ofte kvelder og lørdager så ikke alltid så lett å få til sånt. Ellers hadde jeg lett møtt opp! Men er vel flere som også har sine "gode grunner" så skal vel ikke si så mye...

Så det du er misfornøyd med er at ingen andre gjør jobben når du har bestemt hva som er kult? Lykke til videre i livet!

Comment

Working...
                              X