Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Når KFL kommer...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Når KFL kommer...

...Så burde vi vel møte opp i god tid?!

På ullevaal søndag, så står kanarifansen og dunker på andre sida banen, og de kommer garantert til å holde det gående i god tid før kampstart. Derfor mener jeg at vi burde gidde å møte opp litt tidlig selv!

De fleste som leser her inne er rimelig engasjert i å få til en god stemning på tribunen, så om dere som leser dette tar med dere de dere pleier å dra på kamp med, og møter opp ca en time før det starter, så hadde det vært mulig å begynne å synge i god tid før kampen. Syns ikke gutta på banen fortjener å høre forza fugla, og hva værre er frem til kjerka starter. Om vi er mange nok som møter opp tidlig og starter å synge, så vil det bare trekke med seg de som kommer senere, istedet for at dem setter seg ned og holder kjeft.

Regner med at det er en del her som sier det samme som har blitt sagt før: jeg gidder ikke slite ut stemmen FØR kamp...

Man trenger ikke skrike av full hals hele tida, men jeg syns vi MÅ synge i god tid før denne kampen. KFL påstår de er norges beste supportere, og vi er stort sett bare dritt. Vi gjorde det bra på åråsen, men skal vi få dem til å holde kjeft må vi hvertfall ta dem på ullevaal! Og det ville vært kjipt å lese på forumet dems etter kampen: vi sang i 40 min før kampen, mens klanen bare satt og holdt kjeft.

GIDD å bruke en time ekstra på denne kampen, og møt opp i god tid!! Hadde også passa bra om noen fra sanggruppa som liker å starte disse sangene tar seg turen! hehe
    IKAROS

Re: Når KFL kommer...

Sitat: Den man, 01 oktober 2007 11:44 skrev superman:

>

> Regner med at det er en del her som sier det samme som har blitt sagt før: jeg gidder ikke slite ut stemmen FØR kamp...

>

Jeg sier det og mener det. De gangene jeg har kjørt på hele kampen sier halsen farvel før 75. minutt. Personlig starter min synging på Vålerenga Kjerke. Men for all del - flott om noen synger før og,

De eneste gangene jeg greier å holde koken rundt 120 minutter er bortekamper og når det er jævla kaldt.

Comment

Merkelig at det er sånn for folk i klanen, mens omtrent alle som kommer på ullevaal av bortesupportere klarer å synge før kamp. Og HVERTFALL KFL... Syns det rett og slett blir flaut om vi bare skal sitte å se på dem holde på, uten å gi dem noe tilbake.
      IKAROS

Comment

Sitat: Den man, 01 oktober 2007 11:44 skrev superman:

> ...Så burde vi vel møte opp i god tid?!

>

> På ullevaal søndag, så står kanarifansen og dunker på andre sida banen, og de kommer garantert til å holde det gående i god tid før kampstart. Derfor mener jeg at vi burde gidde å møte opp litt tidlig selv!

>

> De fleste som leser her inne er rimelig engasjert i å få til en god stemning på tribunen, så om dere som leser dette tar med dere de dere pleier å dra på kamp med, og møter opp ca en time før det starter, så hadde det vært mulig å begynne å synge i god tid før kampen. Syns ikke gutta på banen fortjener å høre forza fugla, og hva værre er frem til kjerka starter. Om vi er mange nok som møter opp tidlig og starter å synge, så vil det bare trekke med seg de som kommer senere, istedet for at dem setter seg ned og holder kjeft.

>

> Regner med at det er en del her som sier det samme som har blitt sagt før: jeg gidder ikke slite ut stemmen FØR kamp...

>

> Man trenger ikke skrike av full hals hele tida, men jeg syns vi MÅ synge i god tid før denne kampen. KFL påstår de er norges beste supportere, og vi er stort sett bare dritt. Vi gjorde det bra på åråsen, men skal vi få dem til å holde kjeft må vi hvertfall ta dem på ullevaal! Og det ville vært kjipt å lese på forumet dems etter kampen: vi sang i 40 min før kampen, mens klanen bare satt og holdt kjeft.

>

> GIDD å bruke en time ekstra på denne kampen, og møt opp i god tid!! Hadde også passa bra om noen fra sanggruppa som liker å starte disse sangene tar seg turen! hehe

Ikke for å ta bort ethvert initiativ her, men hvor mange ganger har ikke et par sagt det samme. Dette virker rett og slett ikke på Ullevål. Folk har ikke tid og gidder rett og slett ikke møte opp lang tid i forveien. Ikke minst gjelder dette bredden hvor vi har faste plasser og rett og slett ikke trenger å være ute i god tid. På bortekamper kommer de ivrige og trofaste og de vil alltid lage bra stemning. Hvor mange ganger har ikke bortesupporterne begynt å lage lyd før matchen? Og hvor mye hører vi dem under?

When the facts change, so does my opinon

Comment

Vi bygger opp hatet. Ikke noe motiverer meg til å knuse bønda mer enn å høre på de trommene med oleole og forza som tekst. det er vel greit at de får inntrykk av at Ullevål blir lett match helt til kampen starter og Klanen knuser KFL. Det er spillerne vi synger for..

Comment

Om folk ikke GIDDER å komme en time før mot Lillestrøm SK, så kan vi vel ikke kalle oss norges beste supportere hvertfall......

Og ikke si at vi ikke kommer til å høre KFL under kampen. Alle veit at KFL er de bortesupporterne som lager mest lyd på ullevaal, og når folk da ikke gidder å komme før, for å vise hvem som ER best, så får vi vel heller bare si at; ja ok, dem gidder å komme før, de "har tid" (vet ikke hvor store planer alle har på søndager jeg men...), og de holder ut lenger enn oss. Gratulerer, dere er best.
            IKAROS

Comment

Sitat: Den man, 01 oktober 2007 12:41 skrev kaputt:

> Vi bygger opp hatet. Ikke noe motiverer meg til å knuse bønda mer enn å høre på de trommene med oleole og forza som tekst. det er vel greit at de får inntrykk av at Ullevål blir lett match helt til kampen starter og Klanen knuser KFL. Det er spillerne vi synger for..

Spillerne er vel på banen lenge før kampstart de også? Kjerka starter som regel rett før de går i garderoben. Under hele oppvarminga, tror du ikke spillerne hadde likt å høre oss, ikke forza fugla, vi elsker lillestrøm, bla bla bla.....?
              IKAROS

Comment

Må jo være utrolig kjipt å være spiller, når du jogger rundt på banen og varmer opp, på din EGEN hjemmebane... Og det eneste du hører er motstandernes supportere. Får vel ikke helt innstillinga av at "her er det vålenga som bestemmer!"
                IKAROS

Comment

Jeg skjønner hva du mener og dine intensjoner er gode. du trenger ikke tre poster etter hverandre for å si det samme...

For å forsøke å gi et bilde av min (og mange andres) kamprutiner skal jeg skissere en vanlig kamp for meg:

13.00-16.30: Nervøs klikking på nettet etter statistikk, forhåndsomtaler osv. Flagget opp på verandaen.

16:30: Avreise. nikking og smiling til mine venner i blått på banen, intens stirring på bønder i byen.

17:00: Ankomst Ullevål. Kjøpe pølse og drikke. Snakke med kompiser jeg ofte ser kun på kamp. Klapping til spillere i oppvarming, enkelte sanger mot bortefans og lag. Diskusjon om lagoppstillinga som tikker inn på SMS rundt 17.

17:45: Kjøpe kaffe. Drikke kaffe. Søle litt kaffe.

17:50: Kjerka. full pupp! Deretter dødtid med reklame og annet pjatt. Jeg er ikke av den som applauderer sponsorer...

Så kommer spillerne ut og ingen rutine finnes mer.

Pause: Sette seg. Hvile. Prøve å finne ut hva som egenlig skjedde første 45. Synge "Mitt vålerenga" Hvis jeg er i godt humør. Liker ikke den sangen så godt, men noen dager er den gull.

Etter kampen: Takke spillerne og glise selvtilfreds. Jeg går ikke før spillerne er hos Miniklanen.

Denne rutinen er sånn den er. For meg og mange fler er pølsa og kaffen før kampen viktig for stemninga og ikke minst energien til kampen. For meg skal synginga stå i stil med kampbildet, ikke dermed sagt at vi skal synge mindre, men andre sanger om det butter imot.

det som gjør Klanen bedre enn alle andre er ikke aleine volumet på synginga, men at det er fotballinteresse som driver oss. Vi er oppmerksomme på det som skjer på matta og tilpasser oss deretter, med humoristiske rop og sanger til spesielle spillere som utmerker seg. Noen liker å synge ÅÅÅÅÅÅLILLELILLESTØM O A LILLESTRØM LILLELILLESTRØM hele kampen samme hva, men ikke jeg.

Comment

Alltid bortesupporterne som vil prege timen før avspark. Det gjorde vi på Åråsen også, selv om denne UFC-gjengen var tidlig ute og kom med noen svar.

Comment

Sitat: Den man, 01 oktober 2007 13:10 skrev kaputt:

> 17:45: Kjøpe kaffe. Drikke kaffe. Søle litt kaffe.

> 17:50: Kjerka. full pupp! Deretter dødtid med reklame og annet pjatt. Jeg er ikke av den som applauderer sponsorer...

---------

Her blir det mye kaffe latte. Kampen starter kl 8!

Comment

Sitat: Den man, 01 oktober 2007 12:41 skrev superman:

> Om folk ikke GIDDER å komme en time før mot Lillestrøm SK, så kan vi vel ikke kalle oss norges beste supportere hvertfall......

> Dummeste jeg har lest på lenge...

Har det å komme en time eller to før kampen starter noe å si for hvor gode eller ikke gode supportere en er, så har du misforstått kraftig...

Comment

nei, men det er lov å komme til kjerka ihvertfall. mange på bredden som ikke er der når den starter. Og det kan du kalle dårlige suportere.

Men hva er problemet med å komme litt tidligere til denne kampen?

Comment

Sitat: Den man, 01 oktober 2007 15:55 skrev Toy S:

> Sitat: Den man, 01 oktober 2007 12:41 skrev superman:

>

> > Om folk ikke GIDDER å komme en time før mot Lillestrøm SK, så kan vi vel ikke kalle oss norges beste supportere hvertfall......

>

>

> > Dummeste jeg har lest på lenge...

> Har det å komme en time eller to før kampen starter noe å si for hvor gode eller ikke gode supportere en er, så har du misforstått kraftig...

>

>

Da har du ikke lest mye av Superman....

Comment

Så flertallet mener altså at man ikke trenger å støtte spillerne før kamp?

Jeg for min del syns det er latterlig! Til og med spillerne sier jo at det hadde vært bra om vi starta å synge når dem kom ut. Og det er ikke få ganger tidligere i år at LSK spillerne kommenterte på tv at "vi får en ekstra tenning før kamp når vi hører supporterne lage så liv på tribunen som dem gjør allerede under oppvarminga". Er dette noe som bare gjelder Lillestrøm?

Og jo, jeg mener det har innvirkning på hvem som er best på tribunen å gjøre. Ikke bare lydnivået som blir nevnt over her, men hvem som ER der, hvem som synes, og hvem som høres.

Greit at en del folk har rutiner som innebærer kaffe og pølser osv osv. Fortsett med det, men det er da nok av de i cola øvre som IKKE drikker denne kaffen, og klarer seg uten pølsa, evt tar dette en halvtime tidligere. Om den tidsfesta rutinen er så viktig, så må det jo være kaos de gangene vi spiller klokka åtte

Tydelig at mange her mener det er unødvendig å synge før kamp, jeg er ikke enig, men da får vi heller sitte å høre på KFL en halvtime ekstra ...
                              IKAROS

Comment

Working...
                              X