Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Exit Vestbredden??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Exit Vestbredden??

Etter å ha gruet meg en uke i forkant av kampen mot Austria Wien fikk jeg i går bevis på at det var berettiget....Jeg har vært på hver eneste hjemmekamp i år, har fast plass på Bredden, og kommer nærmere og nærmere en avgjørelse om å flytte til Cola neste år for hver gang kamp som går. Folk har nå snakket lenge om at "det er i Cola det skjer" og "det er i Cola det er liv", det har jeg hørt både titt og ofte.. Men jeg har foreløpig blåst det bort og mer eller mindre overhørt det, av den grunn at jeg personlig syns det er bedre å se fotballen fra langsida(og ja, jeg HAR faktisk sett noen kamper fra øvre cola også), men nå er jeg ikke så sikker på hvor lenge jeg gidder dette.

Gårsdagen var en rett og slett TRAGISK dag på Bredden! En stor del av grunnen til dette er jo at folk tydeligvis ikke hadde skjønt hvor viktig denne kampen var for oss, og derfor ikke gadd å komme (hvilket vel bringer oss inn på et annet viktig tema, som jeg ikke tar her....), men hovedgrunnen er at Vestbredden rett og slett ikke GIDDER å synge lenger. Ja hva vet vel jeg sier noen, dette er jo tross alt bare min 4.sesong, men jeg vet at Bredden har vært så mye bedre før. Kampen i går var rett og slett det pinligste/mest agressjonsutløsende for meg noensinne. Det eneste stedet det var noe som liknet liv i går var på Gamle Konge, og selv det var ikke mye å skryte av. Jeg er ikke av de som kjefter på folk rundt meg, men i går var jeg nødt til å si noe før jeg sprakk! Hva hjelper det når en stakkarslig stemme prøver å få med seg de rundt, når alle har bestemt seg for at "nei i dag skal vi slappe av, drikke en kaffe og se fotball"?? Ingenting skal jeg si dere.. Hvorfor har Bredden slutta og synge?? Gamle Konge begynner på en sang, og den går litt, men så fort den kommer utenfor "grensene" deres så dør den ut,og innen den har kommet til felt E engang så er den helt borte... Kom igjen da folkens!!!!!

Ok, så har ikke Enga noe tradisjon for Europa kamper og sådan...så det er kanskje naturlig at det ikke kommer så mye folk, og at synginga blir deretter....MEN, hvis vi skal se på de kampene der det faktisk er endel folk på tribunene, bredden inkludert, så er det en stygg tendens her. Det må da være flere enn meg som har oppdaget at bredden alltid er ferdige med sangene lenge før cola? Samme hvor likt vi starter. Jeg blir bare mer og mer frustrert for hver sang.. Det skriiiiker inni meg, og jeg må få det ut, selv om sikkert ingen hører meg...men jeg prøver likevel:

"Kjære alle på Vestbredden! Kan vi prøve å lytte mer til Cola når vi synger? Vi har det ALT ALT ALTFOR travelt når vi synger. Vi synger ihjel sangene rett og slett. De er ikke skapt for å skulle synges så fort! Og det er ikke førstemann i mål- prinsippet som gjelder på tribunen! VÆR SÅ SNILL!"
    - Such is life -

Re: Exit Vestbredden??

Jepp, det var vel like greit at to stk sang aleine:

Han sprika som et svin

Asemovic fra Wien

Med skrik og hylekor

Han la seg som sin mor

ra-ta-ta-ta-ta...

Forøvrig:

Dette mener jeg Aabrekk ødela i Wien. Innstillinga han viste allerede på flyet ned, med at vi skulle safe inn 0-0, ødela alt for oss. Hadde vi turt å angripe der nede, så hadde vi fortsatt hatt muligheten i går. Nå ga vel både publikum og spillerne nær sagt opp på forhånd.

Oppfordring til styret i Vålerenga Fotball:

Ikke ansett Aabrekk som hovedtrener. Måten vi røyk ut av Europa på var en hån mot alle som reiste til Wien i god tro. Å ryke ut etter å ha prøvd å angripe er helt greit, men å ryke ut fordi vi ikke tør å prøve er håpløst.
    in Absinthia

Comment

Litt problemer med å se det vestbredden/sangrelevante i det du skriver.. Kunne tenkt meg noen synspunkter på saken..men men. Du er kanskje ikke enig?
      - Such is life -

Comment

Sitat: Den fre, 05 oktober 2007 11:58 skrev Lenny Kriger:

> Etter å ha gruet meg en uke i forkant av kampen mot Austria Wien fikk jeg i går bevis på at det var berettiget....Jeg har vært på hver eneste hjemmekamp i år, har fast plass på Bredden, og kommer nærmere og nærmere en avgjørelse om å flytte til Cola neste år for hver gang kamp som går. Folk har nå snakket lenge om at "det er i Cola det skjer" og "det er i Cola det er liv", det har jeg hørt både titt og ofte.. Men jeg har foreløpig blåst det bort og mer eller mindre overhørt det, av den grunn at jeg personlig syns det er bedre å se fotballen fra langsida(og ja, jeg HAR faktisk sett noen kamper fra øvre cola også), men nå er jeg ikke så sikker på hvor lenge jeg gidder dette.

> Gårsdagen var en rett og slett TRAGISK dag på Bredden! En stor del av grunnen til dette er jo at folk tydeligvis ikke hadde skjønt hvor viktig denne kampen var for oss, og derfor ikke gadd å komme (hvilket vel bringer oss inn på et annet viktig tema, som jeg ikke tar her....), men hovedgrunnen er at Vestbredden rett og slett ikke GIDDER å synge lenger. Ja hva vet vel jeg sier noen, dette er jo tross alt bare min 4.sesong, men jeg vet at Bredden har vært så mye bedre før. Kampen i går var rett og slett det pinligste/mest agressjonsutløsende for meg noensinne. Det eneste stedet det var noe som liknet liv i går var på Gamle Konge, og selv det var ikke mye å skryte av. Jeg er ikke av de som kjefter på folk rundt meg, men i går var jeg nødt til å si noe før jeg sprakk! Hva hjelper det når en stakkarslig stemme prøver å få med seg de rundt, når alle har bestemt seg for at "nei i dag skal vi slappe av, drikke en kaffe og se fotball"?? Ingenting skal jeg si dere.. Hvorfor har Bredden slutta og synge?? Gamle Konge begynner på en sang, og den går litt, men så fort den kommer utenfor "grensene" deres så dør den ut,og innen den har kommet til felt E engang så er den helt borte... Kom igjen da folkens!!!!!

>

> Ok, så har ikke Enga noe tradisjon for Europa kamper og sådan...så det er kanskje naturlig at det ikke kommer så mye folk, og at synginga blir deretter....MEN, hvis vi skal se på de kampene der det faktisk er endel folk på tribunene, bredden inkludert, så er det en stygg tendens her. Det må da være flere enn meg som har oppdaget at bredden alltid er ferdige med sangene lenge før cola? Samme hvor likt vi starter. Jeg blir bare mer og mer frustrert for hver sang.. Det skriiiiker inni meg, og jeg må få det ut, selv om sikkert ingen hører meg...men jeg prøver likevel:

> "Kjære alle på Vestbredden! Kan vi prøve å lytte mer til Cola når vi synger? Vi har det ALT ALT ALTFOR travelt når vi synger. Vi synger ihjel sangene rett og slett. De er ikke skapt for å skulle synges så fort! Og det er ikke førstemann i mål- prinsippet som gjelder på tribunen! VÆR SÅ SNILL!"

Jeg er veldig enig i at det var dårlig i går. Det har vært mye dårlig ellers i år også. Man merker rett og slett at ikke nok folk er interessert i å synge på VB/GK.

Comment

Jeg svarte i hvert fall på hvorfor jeg tror det ikke var flere på tribunen, og det har med Aabrekks taktikk i Wien å gjøre. Se på Brann i går. De angrep på bortebane mot et langt bedre lag enn Austria Wien. Brann gikk videre. Uansett hadde de ryki ut med stil. Det gjorde ikke vi.

Når det er så få som i går, blir det vanskelig å holde trøkk. Jeg synes dog det gikk brukbart helt fram til vi fikk baklengsmålet. Da virka det som om alt rundt omkring oss ga opp.

in Absinthia

Comment

Flyttet over til cola denne sessongen etter flere år på bredden, det er så mange ganger mer liv her.

Men det er en del skravlekjærringer der og, folk som har dårlige stemmebånd som mimer istede for det er jo bra. Og tror det er mange med slitne knær i klanen for det er ikke ofte man ser mer enn 50% hopper....

Men absolutt det er i Cola det skjer.

Comment

Her kommer det jo litt fysikk inn i bildet igjen da, så klart vi er ferdig før Cola med sangen når du står på bredden. Lyden går jo tregere fra dem og bort til oss enn andre veien. Men jeg er enig i at det er lite med engasjerte folk som synger på bredden, er vel flere som er mere engasjert i fotballen enn å synge for laget sitt.

Jeg synger ikke hele tiden, men skriker meg hes hver eneste gang fordi. Er man ikke en bra nok supporter da eller?

Slik man driver på å til tider "hetser" de som ikke synger, kveler engasjementet for dem. Det er ikke noe kriterier om at man skal synge hele tiden mot at du kjøper deg sesongkort..

Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Nei, du er ikke en dårlig supporter fordet. Men vi som virkelig vil synge og lage liv blir litt frustrerte når de som ikke er innterisert i dette står på sangfeltene. Alle burde skjønne selv at hvis de ikke vil bidra så mye, men alikevell vil stå i klanen. må de stille seg helt på kantene. Sikkert mange som står på kantene som vil synge, men det er ikke så lett når ingen rundt vil det, og kanskje en som ikke synger har konge plassen midt på! Jeg syntes vi skal begynne å si ifra til de som ikke synger. For det er faen meg egoistisk av disse personene å vanne ut feltet!!!!

Comment

Sitat: Den fre, 05 oktober 2007 12:56 skrev haraa1:

> Her kommer det jo litt fysikk inn i bildet igjen da, så klart vi er ferdig før Cola med sangen når du står på bredden. Lyden går jo tregere fra dem og bort til oss enn andre veien. Men jeg er enig i at det er lite med engasjerte folk som synger på bredden, er vel flere som er mere engasjert i fotballen enn å synge for laget sitt.

dette har ikke noe med fysikk å gjøre. Grunnen er a cola synger sangene 2-3 ganger mer en bredden.

Comment

Jeg og mine faste colavenner bestemte oss for å sette oss på bredden når vi hadde sjansen i går. Sjekke trøkket og se fotball fra den beste vinkelen for en gangs skyld. Vi stelte oss høyt opp i midten, like ved GK og de jævla VIP-ene fra Wien. Og skuffelsen var enorm!

Det ble starta få sanger, ingen hang seg på og skravla gikk rundt oss. Om bikkja, unga og generelt fitteprat. Og selvfølgelig masse kjefting på spillera. Vi forsøkte å henge oss på sangene, men sanggjengen i Bredden guffa på i et tempo som var helt mongo, og i tillegg ble de overdøva av cola, selv om vi stod rett ved siden av dem, så det var vanskelig å høre rytmen.

Noen tullinger rett bak meg stod til og med å saboterte annenhver sang ved å synge ute av takt med vilje. Jeg så det var mange som reagerte på dette, men ingen gjorde noe. Jeg tenkte dette kanskje var fordi dette var en eller annen fyr som hadde sett alle bortekampene med både håkki og foppall siden før jeg blei født og blanda meg ikke inn. På cola vil jeg påstå at han hadde fått høre det ganske kjapt.

Så vi oppsummerte bredden på vei hjem som et slapt sted for slappe karer og konkluderte med at cola er og blir stedet for oss. Det passer nok alderen vår bedre og (midt i 20-åra)

Comment

Sitat: Den fre, 05 oktober 2007 13:29 skrev vif-cb:

> Sitat: Den fre, 05 oktober 2007 12:56 skrev haraa1:

>

> > Her kommer det jo litt fysikk inn i bildet igjen da, så klart vi er ferdig før Cola med sangen når du står på bredden. Lyden går jo tregere fra dem og bort til oss enn andre veien. Men jeg er enig i at det er lite med engasjerte folk som synger på bredden, er vel flere som er mere engasjert i fotballen enn å synge for laget sitt.

> dette har ikke noe med fysikk å gjøre. Grunnen er a cola synger sangene 2-3 ganger mer en bredden.

>

Nei det er helt riktig at det ikke har med fysikk å gjøre. Det ER og blir bredden som synger fortere og fortere. Vi starter likt, og fortsetter tidvis likt en periode, men før eller siden så er det helt ute av takt og bredden er igjen ferdig først.

Men det er heller ikke riktig som du skriver at det er fordi cola synger flere ganger enn bredden, jeg er jo ikke helt dum heller. Det er ikke snakk om 3-4 VERS før, men 3-4 TAKTER eller så, nærmest som kanon. Så vi alltid hører siste linja i sangen en gang til etter at vi har avslutta, fordi cola er flinke og holder tempoet jevnt.
                      - Such is life -

Comment

men cola synger sangene lenger. det har jeg jo hørt. det blir fort stille på bredden.

Comment

Ja det er jeg også smertelig klar over... Som jeg sa til de som stod rundt meg på bredden i går, "det er synd å si det, men det er bare cola som kan å synge".. 70/30 sjans for at jeg ikke blir å finne på bredden neste år sånn jeg ser det nå, hvis ingenting skjer..

Kunne man evt delt vestbredden, og flytta sangfeltet nærmere mot gaza? Vet det liksom skal være to individuelle tribuner, men når resultatet blir at ingenting funker lenger, så veit jeg ikke om det er så smart å stå så hardt på kravene..heller prøve ut alternative løsninger som kanskje kan hjelpe.. Og hvis ikke det hjelper så har man iallfall prøvd..
                          - Such is life -

Comment

Sitat: Den fre, 05 oktober 2007 13:25 skrev vif-cb:

> Nei, du er ikke en dårlig supporter fordet. Men vi som virkelig vil synge og lage liv blir litt frustrerte når de som ikke er innterisert i dette står på sangfeltene. Alle burde skjønne selv at hvis de ikke vil bidra så mye, men alikevell vil stå i klanen. må de stille seg helt på kantene. Sikkert mange som står på kantene som vil synge, men det er ikke så lett når ingen rundt vil det, og kanskje en som ikke synger har konge plassen midt på! Jeg syntes vi skal begynne å si ifra til de som ikke synger. For det er faen meg egoistisk av disse personene å vanne ut feltet!!!!

Hmmm så dem som ikke vil synge skal ikke stå å se like bra som dem som synger?? Hvilken politikk er det??

Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

man må samle dem som synger,ellers dør klanen sakte men sikkert enig?skal ikke syngende ha bedre plasser enn de syngende

Comment

Working...
                              X