Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Middel mot heshet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Middel mot heshet

Etter 40 minutter non-stop synging pleier stemmen min å være ganske kjørt. har noen ett godt råd om hvva som virker mot heshet? Pleier ¨å trenge det, akkurat nå bruker jeg store IFA, men funker ikke så veldig bra. noen som vet om noe bedre??

på forhånd takk!
    Trommer er for bønder!!

Re: Middel mot heshet

Sitat: Den man, 08 oktober 2007 18:22 skrev manager12:

> Etter 40 minutter non-stop synging pleier stemmen min å være ganske kjørt. har noen ett godt råd om hvva som virker mot heshet? Pleier ¨å trenge det, akkurat nå bruker jeg store IFA, men funker ikke så veldig bra. noen som vet om noe bedre??

>

> på forhånd takk!

Sukkertøy hjelper ikke så lenge du er dårlig i halsen. Stefaren min er artist så han vet det. Aldri start med å synge alt du har. akkuratt som en fotballspiller trenger du å varme opp på samme måte. Varm opp halsen din, da varer stemmen lengre

Comment

Her finnes det flere lure triks.

På apoteket får du Eukalyptushonning og Pimpinelletinktur. Smaker vondt, men gjør susen!

Ellers skal en honning og pepper-blanding være bra.

God bedring!

Comment

Cognac
        -flygind

Comment

Underberger, gradvis oppvarming, bruke magen (ikke synge med halsen) og tonnenvis med fisherman's friend
          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Herding! Etter ca 20 kamper hver sesong med non stop synging i 90 min blir stemmen vant til å synge så da blir man ikke hes. Stemmen blir på en måte herda for meg hvertfall.

Comment

Sitat: Den man, 08 oktober 2007 18:22 skrev manager12:

> Etter 40 minutter non-stop synging pleier stemmen min å være ganske kjørt. har noen ett godt råd om hvva som virker mot heshet? Pleier ¨å trenge det, akkurat nå bruker jeg store IFA, men funker ikke så veldig bra. noen som vet om noe bedre??

>

> på forhånd takk!

Prøv denne vidunderresepten.

50 gram hjortetakksalt

2 lundefuglegg

1,5 dl kefir

100 gram ølgjær

250 g kujur

150 g selfett

3 ss eddik

Bland dette godt, og la det gjære i 30 min før du drikker det.

Fra spøk til alvor; Kan bare slenge meg på rådet som blir gitt her med å begynne forsiktig, og så gradvis øke volumet.

Selv pleier jeg å synge halvhøyt på sangene som blir sunget før kampen. Har også gode erfaringer med å innimellom synge i et annet stemmeleie (annen oktav) når jeg merker at stemmen begynner å briste. Hvis man er vant med å synge/skrike høyt, tåler stemmen det om man fortsetter å "kjøre på", når man merker at den begynner å svikte - det er bare en "kneik" man må over først (det er i hvert fall min erfaring.)

Ellers er dette med sviktende stemme gjerne et vårtegn som går over etter noen kamper.

Comment

Sitat: Den man, 08 oktober 2007 20:08 skrev Nico 8:

> Herding! Etter ca 20 kamper hver sesong med non stop synging i 90 min blir stemmen vant til å synge så da blir man ikke hes. Stemmen blir på en måte herda for meg hvertfall.

tja... har hatt det gjennom hele sesongen, (har vært på stort sett alt hjemme og tre borte) og det er sånn fortsatt.

takk for gode tips!
                Trommer er for bønder!!

Comment

Når det gjelder å slippe unna i fremtiden, må jeg si meg enig i at det er et poeng å varme opp stemmebåndene. Å ta det rolig de første rundene vil lønne seg!

Elisabeth

En av de glade sangfuglene (øh... feil betegnelse )

som fikk æren av å synge for dere (oss til vanlig) på søndag

Comment

Sitat: Den man, 08 oktober 2007 21:45 skrev BigMuff.:

> (...) Har også gode erfaringer med å innimellom synge i et annet stemmeleie (annen oktav) når jeg merker at stemmen begynner å briste.

Samme her. Før sang jeg bare på lav oktav, men nå synger jeg heller de høye - bortsett fra *noen* av de tonene jeg ikke «når opp» på. På andre gjør jeg det likevel, og da høres det nok ikke HELT klokkerent ut.

Comment

Oppvarming og en eller annen halspastill. Docs eller Fishermans funker for meg.

Comment

Working...
                      X