Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd Lyn-VIF

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd Lyn-VIF

Er det bare meg det er noe rart med, eller var vi elendige på tribunen mot Lyn?

Hva skjedde med å støtte laget i motgang? Skal vi bare lage lyd når motstanderen blir rundspilt og vi bøtter inn scoringer?

Hva med de som synger "blø for enga" MENS de selv velger å gi faen ved å forlate stadion 10 minutter før slutt? Det var MANGE denne gangen. Fra Klanstribunene - bredden og Cola øvre. Skammelig.

Det toppet seg vel mot slutten - da var det faktisk Mini-klanen som måtte til for å dra igang "kom igjen enga". Kred til MK, men er det de vi må stole på framover?

Jeg tror det ikke bare er spillerne som må gå i seg selv, det er en del av oss på tribunen som ikke leverer også. Det er jo bare pinlig hvordan klubben hauser Klanen opp i skyene (jf pausen mot LSK) som det som skal gjøre Enga "unikt". P.t. er vi faktisk høyst ordinære.

Jeg er klar over at dette ikke er et spesielt konstruktivt innlegg, men dere får ha meg tilgitt. Dette var for dårlig. Og kom faen ikke og skyld på spillerne, det er muligens en forklaring men overhodet ingen unnskyldning. Vi har et selvstendig ansvar for det vi gjør på tribunen. Skal vi til enhver tid bare speile det som skjer på banen er det bare å begynne å skarre å fløtte over fjellet.

Edit: kred til TIFO gruppa. Helt konge.

Re: Stemningstråd Lyn-VIF

Sitat: Den ti, 23 oktober 2007 13:26 skrev ice69:

> Er det bare meg det er noe rart med, eller var vi elendige på tribunen mot Lyn?

>

> Hva skjedde med å støtte laget i motgang? Skal vi bare lage lyd når motstanderen blir rundspilt og vi bøtter inn scoringer?

>

> Hva med de som synger "blø for enga" MENS de selv velger å gi faen ved å forlate stadion 10 minutter før slutt? Det var MANGE denne gangen. Fra Klanstribunene - bredden og Cola øvre. Skammelig.

>

> Det toppet seg vel mot slutten - da var det faktisk Mini-klanen som måtte til for å dra igang "kom igjen enga". Kred til MK, men er det de vi må stole på framover?

>

> Jeg tror det ikke bare er spillerne som må gå i seg selv, det er en del av oss på tribunen som ikke leverer også. Det er jo bare pinlig hvordan klubben hauser Klanen opp i skyene (jf pausen mot LSK) som det som skal gjøre Enga "unikt". P.t. er vi faktisk høyst ordinære.

>

> Jeg er klar over at dette ikke er et spesielt konstruktivt innlegg, men dere får ha meg tilgitt. Dette var for dårlig. Og kom faen ikke og skyld på spillerne, det er muligens en forklaring men overhodet ingen unnskyldning. Vi har et selvstendig ansvar for det vi gjør på tribunen. Skal vi til enhver tid bare speile det som skjer på banen er det bare å begynne å skarre å fløtte over fjellet.

>

> Edit: kred til TIFO gruppa. Helt konge.

>

Syntes Cola övre får godkjennt. På bredden var vi kanskje en 30-40 stk som prövde å dra i gang resten av tribunen, men det er vanskelig når de står med henda i lomma og griner over kampen.

Er også drit lei alle idiota som går för kampen er ferdig. Kjefta på noen i går, men man får bare slengt tilbake, "ikke vär så sur a!".

Hadde ikke funka på en bortekamp som i går, men på hjemmekamper, så skulle man fått klippet sesongkortet, og klanskortet i to, når man gikk för kampen. SKAMMELIG!!!

En lösning på problemet finnes. Skrelle vekk alt av idioter som står i klanen fordi det er kult å göy, og sammle de som vil synge og stötte klubben, på EN tribune!!
    Tramp, Tramp, Tramp på en fugl!

Comment

Hadde tenkt til og dra igang en tråd om at medgansupporterne bare kunee dra når det gikk ræva. Dem kan like godt dra istedenfor og holde kjeft og sutre over kampen. Masse medgansupportere nederst i cola øvre

Comment

Helt tragisk at så mange går før kampen er ferdig. Kultur er vel et fremmedord.

Jaja, vi har opplevd motgang før, og vist at vi kommer sterkt tilbake. Muligens er dette starten på en dårlig epoke for Enga (har på følelesen at den egentlig starta for lenge siden) som vi kanskje har godt av. På tide å stikke fingern i jorda og innse at vi per dags dato ikke er guds gave til supporterverden?

Comment

Folk slutter å synge, går tidlig, og kaster sjerfa sine neddover cola nedre når dem forlater stadion ti minutter før slutt......

Enig innlegget over her om at det er bedre at de går enn å stå der å holde kjeft. Trenger dem vel egentlig ikke der da?

Men man burde vel kanskje markere det på en liten måte?

Neste gang det er tifolapper ute å går, så hva med en linje nederst hvor det står: Går DU før kampslutt? Enga supporter eller medgangssupporter?

Men merker hvertfall at det blir bedre stemning når vi står tettere på f/g enn vanlig. Hvertfall rundt der jeg sto var det alt for mange folk, og det er så mye bedre! Når man ikke hører seg selv synge blir det til at man tar i enda litt til.

Trykke oss mer sammen hver gang? Jaaaa!
          IKAROS

Comment

Hadde vært kult om det var tett hver kamp. Men der er vel medgangssupporter/store kamper, syndromet tilbake.

Comment

Jeg er enig. Vi synger ikke godt nok, og får ikke brukt potensialet vårt.

Men en ting jeg er uenig med mange er reaksjonene etter f.eks lyn kampen. For en ting kan alle være enige, og det var at det var en DÅRLIG kamp av Vålerenga. Nå, dette gjelder ikke om vålerenga spiller dårlig eller hva, men saken er at de ikke GIDDER. De løp ikke, gikk ikke i dueller, gikk ikke på løp osv osv.

Da blir saken noe helt annet enn å støtte laget i motgang. Da blir det å støtte laget når de ikke gidder. Når de ikke gidder å prøve.

Som supportere synes jeg at man har full rett til å vise at man er misfornøyd (med mindre man holder kjeft under kampen). For Vålerenga har et godt nok lag til å slå lyn. Vi SKAL vise at vi er misfornøyd med å tape mot pannebånda fra vest.

Men alt i alt er jeg enig at det var altfor laber stemning på den kampen, og jeg håper at klanen blir flyttet til ett sted neste år slik at vi får en stor gruppe med syngende supportere, enn to halvgode tribunedeler.

Ikke stå å klapp ut spillerene etter en kamp der de ikke GIDDER.

Que Sera Sera

Comment

Å gå før dommeren har blåst, er ALDRI godkjennt. Uansett hvor dårlig eller gidalause spillerene er.

Man støtter ikke spillerene, man støtter klubben!

Noe av det værste var at det var maks 3-4 stk av spillerene som kom bort til klanen etter kampen!

Comment

Sitat: Den on, 24 oktober 2007 00:37 skrev shangri_la:

> Å gå før dommeren har blåst, er ALDRI godkjennt. Uansett hvor dårlig eller gidalause spillerene er.

>

> Man støtter ikke spillerene, man støtter klubben!

>

> Noe av det værste var at det var maks 3-4 stk av spillerene som kom bort til klanen etter kampen!

Vel, vi hadde ikke så mye å takke de for, og de ikke så mye å takke oss for, spør du meg. Hadde vi gitt jernet i 2 x 90 så hadde saken vært en annen.

Men ellers HELT enig.

Comment

Nå må det for faen snart være nok. De siste par årene har det kommet til en helt ny generasjon inn på Vålerengas tribuner. En slags super-supporter som ikke bare vet best om alt, han ønsker også å innføre et regime hvor alle skal gjøre som han. Folk som har holdt med klubben i flere tiår blir effektivt kalt medgangssupportere dersom vedkommende ikke gjør som super-supporteren sier. Denne personen har bare sett fotball i noen år, men har allerede bestemt hvordan Klanen skal oppføre seg som gruppe.

Mange mener at Klanen skal bli et homogent samfunn hvor alle skal være like. Det skal ikke være rom for spontanitet, du skal ikke få uttrykke sinne og du skal for Guds skyld ikke ha en mening utover den super-supporteren har satt. Hvor i faen er ydmykheten?

Mitt første møte med Vålerenga skjedde på Jordal på slutten av 80-tallet og Bislett på begynnelsen av 90. De uskrevne reglene var mange. Hadde du ikke kommet i stemmeskiftet starta du heller ikke sanger, ble du kjørt av morra di på kampen var du ingen bad boy, men fremfor alt; du var ansvarlig for deg sjøl og kun deg sjøl.

Jeg skal ikke være en gammal gretten gubbe som skal klage over at alt var bedre før. Men jeg er drittlei av ørten tenåringer som knapt nok har fått hår på balla skal fortelle meg hvordan jeg skal oppføre meg på kampene. Det virker som at for disse personene er det sekundært hva som skjer på banen så lenge alle synger. Så lenge vi vant tribunekampen gjør det ikke noe at vi nok en gang taper viktige kamper på grunn av dårlig innsats og ledelse. Drit i at klubben har klart å ødelegge seg sjøl på et par år. Drit i at spillerne er mer opptatt av å gå på fylla enn å spille fotball. Hyll dem! Masse!

Det virker som dere over her vil ha tilstander som Kanari-Fansen. Tre-fire sanger som starter etter gitte tidspunkter uavhengig av hva som skjer på banen. Ikkeno humor. Ikkeno spontanitet. Ikkeno bortsett fra sanger med to stavelser på det meste. Det skal ikke være lov å si fra hvis noe er galt. Vil dere virkelig være som en Duracell-kanin på Prozac?

Jeg gikk da Lyn scora sitt tredje mål. Er jeg medgangssupporter? Neppe. Stiller jeg krav til spillerne? Absolutt. Finner jeg meg i at klubben har blitt voldtatt av udugelige personligheter de siste par år? Ikke faen. Dette er min protest.

Så til deg jeg klarte å gjøre forbanna med dette innlegget: Pass på deg selv så gjør jeg det samme med meg, ok?

Comment

Sitat: Den on, 24 oktober 2007 10:02 skrev FrankO:

> Nå må det for faen snart være nok. De siste par årene har det kommet til en helt ny generasjon inn på Vålerengas tribuner. En slags super-supporter som ikke bare vet best om alt, han ønsker også å innføre et regime hvor alle skal gjøre som han. Folk som har holdt med klubben i flere tiår blir effektivt kalt medgangssupportere dersom vedkommende ikke gjør som super-supporteren sier. Denne personen har bare sett fotball i noen år, men har allerede bestemt hvordan Klanen skal oppføre seg som gruppe.

>

> Mange mener at Klanen skal bli et homogent samfunn hvor alle skal være like. Det skal ikke være rom for spontanitet, du skal ikke få uttrykke sinne og du skal for Guds skyld ikke ha en mening utover den super-supporteren har satt. Hvor i faen er ydmykheten?

>

> Mitt første møte med Vålerenga skjedde på Jordal på slutten av 80-tallet og Bislett på begynnelsen av 90. De uskrevne reglene var mange. Hadde du ikke kommet i stemmeskiftet starta du heller ikke sanger, ble du kjørt av morra di på kampen var du ingen bad boy, men fremfor alt; du var ansvarlig for deg sjøl og kun deg sjøl.

>

> Jeg skal ikke være en gammal gretten gubbe som skal klage over at alt var bedre før. Men jeg er drittlei av ørten tenåringer som knapt nok har fått hår på balla skal fortelle meg hvordan jeg skal oppføre meg på kampene. Det virker som at for disse personene er det sekundært hva som skjer på banen så lenge alle synger. Så lenge vi vant tribunekampen gjør det ikke noe at vi nok en gang taper viktige kamper på grunn av dårlig innsats og ledelse. Drit i at klubben har klart å ødelegge seg sjøl på et par år. Drit i at spillerne er mer opptatt av å gå på fylla enn å spille fotball. Hyll dem! Masse!

>

> Det virker som dere over her vil ha tilstander som Kanari-Fansen. Tre-fire sanger som starter etter gitte tidspunkter uavhengig av hva som skjer på banen. Ikkeno humor. Ikkeno spontanitet. Ikkeno bortsett fra sanger med to stavelser på det meste. Det skal ikke være lov å si fra hvis noe er galt. Vil dere virkelig være som en Duracell-kanin på Prozac?

>

> Jeg gikk da Lyn scora sitt tredje mål. Er jeg medgangssupporter? Neppe. Stiller jeg krav til spillerne? Absolutt. Finner jeg meg i at klubben har blitt voldtatt av udugelige personligheter de siste par år? Ikke faen. Dette er min protest.

>

> Så til deg jeg klarte å gjøre forbanna med dette innlegget: Pass på deg selv så gjør jeg det samme med meg, ok?

>

>

>

Jeg har en formening om at du sikter til mitt åpningsinnlegg, men du skyter såpass fra hofta her at jeg kan vanskelig skjønne hvem som skulle føle seg truffet av dette. All den tid jeg har hår på ballene og vært med en god del lengre enn "de siste par årene" føler jeg meg ikke spesielt truffet. Kanskje andre gjør det.

Det jeg kanskje stusser mest på er at du har klare meninger om tribunekultur, meninger som du vil gi en særegen status ene og alene fordi du har vært med i 20 år. Andre skal tydeligvis fratas retten til å mene noe om hvordan Klanen framstår i et byderby, i hvert fall her på forumet. Javel. Helt i orden. Er det ydmykt nok for deg?

Til sak: jeg synes vi var dårlige på søndag. Du er enten strålende fornøyd, eller så gir du faen i hvordan vi framstår. Vi får bare være saklig uenige da, men jeg mener supportere som blir til fløyta går og lager lyd (nei, ikke hylle spill og spillere uansett - hvor i all verden har du DET fra??) er bedre enn supportere som går når vi ligger to under.

Det er også noen som mener man kan holde liv i tribunen uten å hylle spillere som ikke presterer, og at svak prestasjon fra spillerne ikke er noen god grunn til også å bli pissa på av 1200 pappagutter på tribunen (OK, vi ble kanskje ikke pissa på, men at det i det hele tatt debatteres om vi var bedre enn Bastionen er pinlig)

Uansett, FrankO, hvis vi alle bare skal passe på oss selv, hvorfor interesserer du deg slik for hva andre på forumet mener? Skal du følge dine egne formaninger bør du vel passe på dine egne meninger, så skal jeg passe på mine? OK?

Eller gjelder dette bare de som er uenige med deg?

Comment

hva mener du frank o?er vi jævelig bra som supportere eller hva kan gjøres bedre.hva er dine forslag?

Comment

Neste år syns de som går før kampen er ferdig kan få utestengelse fra et par kamper som Vål'enga holder.

Klanen kanke forbindes med sånne idioter!!

Syns flere av spillerne kan komme bort og takke for støtten ass!!

Kan nesten ikke skrive at vi må skjerpe oss, for de som virkelig elsker denna klubben er ærlige når de synger Vi vil alltid værra her! De gjør alt. Skjønner at folk blir sure når det går rævva, men faen så jævla bortskjemte mange har blitt! Ja, vi SKLA ha som målsetting å være BEST!! Men det betyr ikke at du skal bare stikke når det går rævva! Da kan du heller bli igjen på stadion og gjøre ditt for at vi skal bli best!! Hjelper ikke å gå !

Vi som er er Vål'enga kan derimot gjøre en bedre jobb ved å få flere til elske Vålerenga og bli Enga frelst. Klanen spiller en Stor rolle for folk som ike har vært med før og er på deres første kamp. Derfor må vi opptre som Vål'enga-supportere. Som de skal gjøre. Ikke bare drite i trøkket og gå når det går dårlig.
                          KOM IGJEN ENGA

Comment

så utrolig bra innlegg. er så enig med deg som det går ann
                            enga for alltid.

olenga.

Comment

Sitat: Den on, 24 oktober 2007 18:19 skrev olenga:

> så utrolig bra innlegg. er så enig med deg som det går ann

og da mente jeg FrankO sitt innlegg. hehe
                              enga for alltid.

olenga.

Comment

Working...
                              X