Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd Vif-Aafk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemningstråd Vif-Aafk

Dette er årets siste hjemmekamp. den siste muligheten til å skrike deg hes på Ullevaal denne sesongen. Idag skal vi virkelig vise hvor bra trøkk vi kan lage, men da må alle gå inn i seg selv å virkelig heve sin røst.

Hvis sidemannen ikke synger, så fortell at han står midt i et sangfelt, så her må han bidra.

På kampen mot lyn sist søndag var det en på F/G feltet som virkelig fikk sagt det han mente om ikke-syngende på feltet: "hvis dere skal stå på sangfeltene så må dere bidra, eller vike plassen for andre som virkelig vil stå her å synge" Etter denne kommentaren tok stemningen seg betraktlig opp igjen.

Felt D-E-F-G-H-I på Cola øvre er sangfelt, og hvis stemningen blir laber, så har ikke jeg noe imot at noen kommer med kommentarer. De som virkelig bidrar syntes nok det bare er positivt, men hvis noen blir irriterte over dette, så har de kanskje ikke noe på disse feltene å gjøre?

Gleder meg til imorra, stor tro på knall stemning og 3 poeng. Tipper 15000 på Ullevaal imorra.

Re: Stemningstråd Vif-Aafk

Elendig stemning. Svært dårlig trøkk, og lite synging er min mening.. Var bra trøkk på Kom igjen en gang.

-----------

NESTE ÅR:

Håper det blir noen flere forsangere på Vestbredden, håper noen kan verve noen forsangere, så vi har flere. Hvis man ser en/hører en som kan være en potensiell forsanger, kan man spørre om han ikke kan prøve å starte noe innimellom. Når det er dårlig.
    KOM IGJEN ENGA

Comment

OK start på cola. Enkelte sanger hadde bra trøkk, men jeg er usikker på hvor langt det nådde utover midtfeltet. Dabba av etter pause
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

dette var årsværste på tribunen!!!! Det ble startet altfor få sanger, og når det endelig ble startet noen, var det ingen som sang( dette var på felt H). Hvorfor blir det startet så få sanger? Disse som er forsangere, har ikke de en oppgave med å starte sanger hele tiden?

Neste år må det gjøres noe. Hva er vitsen med å ha to tribuner, når begge er så dårlige. Har vært bra på Cola sånn generelt i år, men når du ser og hører på bredden, så faller den mer og mer. Se bare på tifoen idag. Var jo ikke nok folk til å få den opp en gang! Og når du hører hvor bra trøkk det blir på "kom igjen enga" fra bredden, iforhold til hva vi hører av de vanlige sangene. Var jo faktisk mer trøkk fra de 300 i Aalesund svingen, enn det trøkket som kom fra bredden. Er det sånn vi vil ha det?

Dere som står på bredden å synger:

Hva syntes dere om livet rundt dere?

Er dere fornøyde med det som har blitt levert av dere i år?

Kunne dere tenke å flytte over til Cola? Hvis ikke, Hvorfor?

Jeg står på felt H i cola. Og jeg er ikke fornøyd med det som har blitt levert der i år. Det er altfor mange turister, og alt for mange som syntes det holder å bidra med 5-6 sanger i løpet av en kamp. Når jeg kjøper sesongkort på et sangfelt så forventer jeg at det synges på dette feltet. Jeg kjøpte ikke sesongkort for å høre min egen stemme igjenom 90 min på Ullevaal. Da kan jeg jo kjøpe meg sesongkort i Vg øvre neste år å synge for meg selv der? Er ikke derfor jeg ønsker å stå i klanen. Det er fordi jeg vil ha liv rundt meg, juble med sidemannen og skape stemning. Hvorfor i helvete skal de som ikke vil synge stelle seg mitt i et sangfelt? Jævla egoistiske møkkafolk!!!

Neste år ønsker jeg endringer. Få klanen på en tribune. Vi er faktisk ikke så mange sang-glade som vi tror!!

Comment

Jeg og en kamerat startet opp to sanger alene og ble bedt om å snakke med forsangere før vi startet sanger. Det var ingen andre som sang og det var på det tidspunktet hvor alle sto og så på uten å synge, heie hoppe eller noe som helst. Er det slik at de ikke er lov å starte sanger uten å ha snakket med forsangere? Hvis det er sånn er det ikke rart det ikke er særlig bra stemning på kampene!

Comment

Høres merkelig ut at dere ble bedt om det. Kan det være fordi sangen dere starta nettopp hadde gått eller var særdeles upassende og at det derfor kan tolkes som en spydig kommentar?

I dag mangla vi noen faste forsangere og det merkes på startinga, dessverre.
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Satt på Hafslund øvre i dag, og dette er det dårligste jeg har hørt av Ullevaalspublikumet i år.. Tydelig at sesongen er på hell!

Ja til tromme i Vålerenga, men ikke kjøre trommesanger sånn som KFL, men for å holde takten og skape stemning!

Stormen synes jeg var ganske bra i dag, til i være så få!

Comment

Sitat: Den sø, 28 oktober 2007 22:53 skrev vif-cb:

Og når du hører hvor bra trøkk det blir på "kom igjen enga" fra bredden, iforhold til hva vi hører av de vanlige sangene.

Vet du hvorfor? Fordi sangene fra midten av VB kommer ikke fram til oss på vingene før de er ferdigsunget. Cola hører vi knapt i det hele tatt. Ikke lett å bli med på sanger man ikke hører, eller hva? Sånn har det for øvrig vært i hele år, vi har sagt fra i hele år, men får likevel mye av skylda for at VB er så dårlig som den har vært. Men når Miniklanen tvers over for oss synger så gjør dem det rett mot oss. Vi hører det. Vi blir med.

> Hva syntes dere om livet rundt dere?

Elendig.

> Er dere fornøyde med det som har blitt levert av dere i år?

Vi er som Vålerenga. Har kvaliteten inne, men er under en elendig ledelse og ender opp med å bli en middelmådighet som en konsekvens av det.

> Kunne dere tenke å flytte over til Cola? Hvis ikke, Hvorfor?

Kanskje, men da unna sangfeltene. Hvorfor? Fordi jeg er drittlei supporterpolitiet på Cola.

Comment

> > Kunne dere tenke å flytte over til Cola? Hvis ikke, Hvorfor?

>

> Kanskje, men da unna sangfeltene. Hvorfor? Fordi jeg er drittlei supporterpolitiet på Cola.

Hvorfor i all verden skal du flytte da? Ser vel mye bedre fra siden? Og supporterpoliti? hva mener du med det? Hvis noen sier noe negativt om stemningen så er vi plutselig supporterpoliti? Dummeste jeg har hørt!! Grunnen til at vi diskuterer, og tar opp negative ting, er vel fordi vi ønsker å gjøre noe med det som evt ikke fungerer?

Når de som sitter på hafslund nedre og øvre hører oss, så bør dere også gjøre det? Det er som sagt ikke så mye synging på kantene heller. noen kompiser av meg som satt på vip`n over vg nedre hørte colasvingen hele kampen mot lyn.

Comment

Jeg vil også ha bedre stemning på tribunen, men ikke for en hver pris! Tenk så latterliggjort vi ville blitt om vi hadde begynt å bruke tromme! Det er som om Gelius hadde blitt satanist. Både Klanen og Enga hare et veldig stort potensiale, så det er på tide at vi gjør halvparten av jobben.

PS: Sangene som ble startet var Arni Gautur Arason, og Rellion.

Comment

Etter min mening er det på tide å innse at vi ikke er mange nok stående syngende supportere som kommer igjen og igjen til at vi kan ha en kort side og en langside med syngende supportere.

På en god dag med bra vær, varmt i lufta, vi ligger godt ann i serien, og vi leder 4-0 mot Lyn, så kunne det nok vært BRA stemning både på bredden og i cola, men iforhold til normale kamper - det har jeg ingen tro på. Det viser seg igjen og igjen at det er litt for dårlig hele veien. Greit at formen på tribunen har litt betydning og kan gjøre det vanskelig for sanger å spre seg. Men om vi hadde fått alle syngende på en tribune (i cola) og familiene og de som absolutt skal stå på bredden til å holde seg på langsiden, så tror jeg vi kunne skapt mye bedre trøkk.

Enig det som ble sagt før sesongen om at å ha to sangsentrum hadde vært utrolig bra, dersom vi hadde fått det til. Men nå har vi prøvd ett år og det fungerer ikke helt som folk hadde håpet.

Stikk fingern i jorda og innse hvor mange vi er som faktisk gidder å komme tilbake selvom det gikk rævva forrige kamp. Det holder rett og slett ikke til å ha to hele tribuner.

ha ALLE som synger i cola øvre. Fra midten og helt ut på kantene. Og få folk til å trekke seg sammen, så det blir ett stort felt, og vi fyller ut alle plassene så tror jeg det hadde blitt bra. Det er hvertfall ett forslag. Ser ofte at på f/g er det mange ledige plasser på midten som vi burde fylle opp med noen som vil synge! Trekke innover hele tiden, så vil de fra felt lenger ut kunne komme inn mot midten dem også.

Vet ikke hva folk syns om det, men jeg tror det kunne vært en god ide.
                      IKAROS

Comment

Sitat: Den ma, 29 oktober 2007 00:29 skrev superman:

> Etter min mening er det på tide å innse at vi ikke er mange nok stående syngende supportere som kommer igjen og igjen til at vi kan ha en kort side og en langside med syngende supportere.

>

> På en god dag med bra vær, varmt i lufta, vi ligger godt ann i serien, og vi leder 4-0 mot Lyn, så kunne det nok vært BRA stemning både på bredden og i cola, men iforhold til normale kamper - det har jeg ingen tro på. Det viser seg igjen og igjen at det er litt for dårlig hele veien. Greit at formen på tribunen har litt betydning og kan gjøre det vanskelig for sanger å spre seg. Men om vi hadde fått alle syngende på en tribune (i cola) og familiene og de som absolutt skal stå på bredden til å holde seg på langsiden, så tror jeg vi kunne skapt mye bedre trøkk.

>

> Enig det som ble sagt før sesongen om at å ha to sangsentrum hadde vært utrolig bra, dersom vi hadde fått det til. Men nå har vi prøvd ett år og det fungerer ikke helt som folk hadde håpet.

>

> Stikk fingern i jorda og innse hvor mange vi er som faktisk gidder å komme tilbake selvom det gikk rævva forrige kamp. Det holder rett og slett ikke til å ha to hele tribuner.

>

> ha ALLE som synger i cola øvre. Fra midten og helt ut på kantene. Og få folk til å trekke seg sammen, så det blir ett stort felt, og vi fyller ut alle plassene så tror jeg det hadde blitt bra. Det er hvertfall ett forslag. Ser ofte at på f/g er det mange ledige plasser på midten som vi burde fylle opp med noen som vil synge! Trekke innover hele tiden, så vil de fra felt lenger ut kunne komme inn mot midten dem også.

>

> Vet ikke hva folk syns om det, men jeg tror det kunne vært en god ide.

---------------

Og til deg som sier det ble startet alt for få sanger. Vi sto rett forran Svenna (er det ikke det han heter?) idag, og dem gutta starta hvertfall sanger jevnt og trutt. Men det var vel ikke alltid nok folk hang seg på. Men det var vel omtrent bare der sangene kom fra også, og innimellom litt lenger ut og bakerst mot felt H.

Editet var ikke meninga å sitere meg selv, men trykka feil knapp....
                        IKAROS

Comment

Tromme kan vi nok bare se langt etter. Tror ikke det kommer til å hjelpe en dritt.. Vi må få samla alle på et sted. nytter ikke å stå som vi står. Når ere folk skal skjønne detta? du kan ha så mange forsangere du bare orker, men når forsangern ute på kanten Drar i gang sanger, men folka rundt ikke gidder å synge så spiller det svært liten rolle..

er sjæl hes i stemmen enda etter i går, jeg hørte min egen stemme 90min men hadde god backup fra folka som sto bak meg å skerik alt dem kunne. men er liten vits når folka på nedre del av F/G(sangfeltet) bare står å momler!(oppserverte også to som satt!!!!) titta rundt meg en periode å så ikke en kjeft som åpna seg å ga gass på stemmebruket.

Jeg velger å komme med kritik fordi jeg føler at jeg gir 100% av stemmen min vær match, å er en av de som liker at folk ber andre gi gass på synging når dem står i et sangfelt å holder kjeft!

Håper vi får samla alle i en sving på ny staion. det som er løsninga!(mener jeg)

The strenght of the pack is the wolf and the strenght og the wolf is the pack. So remember we are the wolfs
                          -----ÆRE VÆRE-----

Comment

det MÅ bli en endring til neste år... dette her er helt tragisk..

de som står i cola som ikke synger, kan sette dere i postbanken.

klanen må lage noen nye regler her...

Comment

Sitat: Den ma, 29 oktober 2007 22:35 skrev wrangler:

> det MÅ bli en endring til neste år... dette her er helt tragisk..

>

> de som står i cola som ikke synger, kan sette dere i postbanken.

> klanen må lage noen nye regler her...

100% enig.. Men, hvordan kan man hel gardere seg mot "turister"? hvordan vet man at folk ikke sniker seg forbi vakter etc.

Indrejustis? Det funker i forsvaret
                              The strenght of the pack is the wolf and the strenght og the wolf is the pack. So remember we are the wolfs
                              -----ÆRE VÆRE-----

Comment

Working...
                              X