Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sang til Moa

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bingokongen
    replied
    Siden denne låta ikke har gått igjennom, kanskje vi skal prøve en annen som er litt kortere og enklere...(?)

"Se torsken"
    http://www.youtube.com/watch?v=ijk8GQZP1pA

Moa, ja Moa, ja Moa
    Han sku' vi faenmeg hatt to'a, ja to'a, ja to'a
    Vi klapper nå for Moa, ja Moa, Ja Moa
    Han sku' vi faenmeg hatt to'a, ja to'a, ja to'a

Dagens muser:
    Andches med tekst fra ny enga-låt
    http://www.youtube.com/watch?v=YFLY6QZXemE

Og Rosenhoff som linket til en supporter-video fra St.Pauli
    http://www.youtube.com/watch?v=zHLWclMs_Pw

Leave a comment:

• Bingokongen
    replied
    Skjønner ikke hvorfor vi skal endre på "Scud-Rakett" !?! Det gir jo god bang og rytme! Meningen med teksten kan liksom ikke være klarere, spes ikke etter 3-0 målet mot glimt. Der har du scud-launcher foten sin der, tenker jeg!

La oss holde Nokas-saken borte fra sangen. Det kan sammenlignes med drapet litt for lett.

Leave a comment:

• Marsh
    replied
    Originally posted by Børssa View Post
    Vi har en ekte østkantramp og gutten heter Moa
    Han skyter som en nokas-mann og dribler a'rei skoa
    Når Moa trekker drakta på
    Så velger han den kongeblå
    Og Moa slåss til siste slutt
    For han er en ekte Oslogutt
    Næ-næ-næ-næ-næ-næ-nænænænænæ
    Synes ikke NOKAS-mann passer helt. Ikke fordi jeg mener man skal være så dønn PK at man ikke kan bruke det. Poenget er vel heller det at NOKAS ikke nødvendigvis er synonymt med selve ranet, men med Norsk Kontantservice AS. Da kan begrepet NOKAS-mann likeså greit kan assosieres med en ansatt i NOKAS som selve ranerne. Skulle man indikert de involverte i NOKAS-ranet, kunne man sunget «Han skyter som Kjell-Alrich og han dribler a'rei skoa»... Men hvor godt mottatt det hadde blitt derimot...

Leave a comment:

• SondreSM
    replied
    Hehe Hvor på banen spiller lillebror Mostafa? Er det noe rykter eller noe om at vi kommer til å hente han?
    Skal ikke dette ut av temaet nå.
    Hvis han skulle komme da, så kan jo han få en sang med sitt (for)navn.
    Uansett er jeg for å prøve Østkanramp sangen

Leave a comment:

• Seriegull
    replied
    Originally posted by SondreSM View Post
    Da kan man jo likså godt ha Abdel laoue i stede for Moa laoue.
    Det bare en Abdellaoue (Uttales abdellawiii, med engelsk 'stum' dobbelt v)
    Han speller i blått osv.. Hadde funka fett den, men syns sangen er best til en midtbane spiller egentlig..
    Syns vi bør prøve Østkanramp sangen !!
    Da får de som synger ett nytt problem når VIF henter lillebror Abdellaoue gratis etter sesongen
    Ellers et veldig godt forslag. At sangen i utgangspunktet passer bedre til en midtbanespiller er jeg ikke enig i, men hvis det argumentet ska brukes, så har Moa spilt noe der også da.

Leave a comment:

• OleC
    replied
    Synes som før at foreslått sang er helt konge, men jeg er redd den kan bli litt lang, hva synes dere om å korte ned teksten noe og heller bruke melodien fra "Dyrene i Afrika" Legg merke til at da får vi et skikkelig trøkk alla Bojan i midten Forslaget mitt blir slik:

Vi har en ekte østkantramp og gutten heter Moa
    Han skyter som en scud-rakett og dribler a'rei skoa

Moa moa ha ha ha
    Moa moa ha ha ha

Han skyter som en scud-rakett og dribler a'rei skoa

Leave a comment:

• Nikko10
    replied
    Østkantramp-låta! Konge sang. Støtter den så sykt. Blir også bra med tramping/klapping for å forsterke "marsj-aspektet".

Leave a comment:

• Bingokongen
    replied
    Er det noen som kan ta ansvar og printe ut noen hundre av denne? Skal ikke mer til en å sende hele bunken til nestemann, så går alt av seg selv.

Leave a comment:

• SondreSM
    replied
    Da kan man jo likså godt ha Abdel laoue i stede for Moa laoue.
    Det bare en Abdellaoue (Uttales abdellawiii, med engelsk 'stum' dobbelt v)
    Han speller i blått osv.. Hadde funka fett den, men syns sangen er best til en midtbane spiller egentlig..
    Syns vi bør prøve Østkanramp sangen !!

Leave a comment:

• Seriegull
    replied
    Nytt forslag til Moa sang, den tidligere sangen til Dag Risnæs:

Det er bare en Moa Laoue (uttales lauvii)
    Det er bare en Moa Laoue.
    Han speller i blått osv...

Leave a comment:

• Bingokongen
    replied
    Skulle gjerne gjort det selv. Men som en som står på vestbredden er det vanskelig å dra igang noe der. Jeg føler det er en Bend-iT greie å døpe nye låter.

Leave a comment:

• Pyro-fan
    replied
    Originally posted by Ossunt View Post
    Sanggruppa er vel for lat til å gidde å dele ut flyers med nye sanger..?

Og luton fikk vel sangen fordi rune lange har dratt, ellers hadde vi vel stått her uten sang til han og..
    Tror ikke du skal begynne å kritisere noen jeg!!!
    De personene gjør alt på frivilligbasis, hva gjør du?`
    I rest my case.
    I klanen så setter man alt for lite pris på det de frivillige gjør, i stedenfor er man mer opptatt av å klage og kritisere det de FRIVILLIGE gjør. slutt å klag, løft på ræva å bidra sjæl!

Leave a comment:

• Ossunt
    replied
    Sanggruppa er vel for lat til å gidde å dele ut flyers med nye sanger..?

Og luton fikk vel sangen fordi rune lange har dratt, ellers hadde vi vel stått her uten sang til han og..

Leave a comment:

• Bingokongen
    replied
    Det er ganske udugelig at vi klarer å spikre en sang til Luton på 3kamper, men ikke klarer å gi moa en egen etter ett år. Vi vanner fremdeles ut kampropet til Bojan.

Leave a comment:

• pedtom
    replied
    suveren sang

Originally posted by Børssa View Post
    Liten endring i teksten, sånn den ble sunget i går hvert fall.

-Fredrik
    personling holder jeg en knapp på orginalversjonen til Hjesus. føler at sammenligningen med skuddferdigheter som resulterte i at noen mistet livet er i overkant smakløst.

forøvrig så er dette en av de beste sangene som har blitt laget på lenge, både med hensyn til tekst og valg av melodi. Så da gjenstår det bare at Moa spilller noen forrykende kamper fremover slik at sangen kan bli sunget nok til at den sitter. hva med å plystre verset etter man har sunget sangen? eller blir det litt gay? husker vi gikk fra briskeby station etter kanp et år hvor ett 30-talls klansmenn plystret en gammel klassikker og det var faktisk ganske kult.

T

Leave a comment:

Working...
X