Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Flytte kjerka

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flytte kjerka

Vet at dette har blitt diskutert har før, men fant ikke noen tråd om dette etter martins utspill på møte. Nå kan det faktisk se ut til at det blir en realitet. men skjønte ikke helt hvordan han skulle få det til mens spillerne kom ut på banen? Da tar man jo navneopprop. Skal man kutte ned på kjerka??

Ser heller ikke at dette blir så lett å gjennomføre. Har inntrykk av at man kjører samme opplegg ved innmarsj og presentasjon ved alle tippeligakamper landet rundt. Personlig synes jeg det hele tar for lang tid, særlig når man i tillegg skal presentere både maskotter, beste spiller i forrige kamp og blomster til spillere som har rundet et antall kamper. Hvis man også skal bake inn "Kjerka" i dette går det ytterligere 2-3 minutter. Spilerne er nok gira på å komme i gang, de står jo som oftest og tripper for å holde varmen.

Comment

I Bergen spiller man Nystemten etter at spillerne har entret banen.

Comment

Jepp, det er vel kanskje der Martin har fått ideen fra.

Comment

NFF har vel regler når det gjelder inngangsseremoni og sånt, men hva med å spille den når spillerene står i tunnellen?

Ellers kan jo spillerene gå på banen midt i sangen, f.eks. i gitarsoloen, selv om det blir litt daft.

Comment

Før 2007-sesongen var det diskusjon mellom klubben og Klanen om å flytte Kjerka. Å flytte den frem til siste del av oppvarminga er uheldig fordi mange klansmedlemmer kommer veldig sent inn på tribunen (hmmm... kanskje det er en ide allikevel..) Å flytte den til innmarsj/kampstart betyr at det går ut over det som er faste innslag, blant annet skal TL-hymnen spilles ved innmarsj. Jeg vet ikke hvordan man skulle ha gjort det, men jeg synes det hadde vært gunstig om spillerne fikk med seg Kjerka mens de var på gresset.

Comment

Originally posted by flunra View Post
              Før 2007-sesongen var det diskusjon mellom klubben og Klanen om å flytte Kjerka. Å flytte den frem til siste del av oppvarminga er uheldig fordi mange klansmedlemmer kommer veldig sent inn på tribunen (hmmm... kanskje det er en ide allikevel..) Å flytte den til innmarsj/kampstart betyr at det går ut over det som er faste innslag, blant annet skal TL-hymnen spilles ved innmarsj. Jeg vet ikke hvordan man skulle ha gjort det, men jeg synes det hadde vært gunstig om spillerne fikk med seg Kjerka mens de var på gresset.
              Da får jo folk bare komme litt før da vel! ;o)

Comment

kjerka

Jeg mener om man skal flytte den så spillerne hører så må det bli på slutten av oppvarmningen.
                Når vi var i bergen i fjor, så prøvde vi vel så godt vi kunne å ødelegge nystemten for dem.
                Vil tro at dette vil skje på ullevaal å, dermed ødelegge denne opplevelsen og motivasjonen dette bør være for gutta.

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
                  Vil tro at dette vil skje på ullevaal å, dermed ødelegge denne opplevelsen og motivasjonen dette bør være for gutta.

Samtlige bortesupportere av antall på Ullevaal forsøker å sabotere Vålerenga Kjerke uansett når den spilles.

Kan Bergen spille sin sang etter lagene har kommet på banen, kan vi gjøre det også. Da er alle på plass, spillerne er på banen og kampstart er kort tid unna. Eneste negative er at det kan kollidere med eventuell tifo.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                    Samtlige bortesupportere av antall på Ullevaal forsøker å sabotere Vålerenga Kjerke uansett når den spilles.

Kan Bergen spille sin sang etter lagene har kommet på banen, kan vi gjøre det også. Da er alle på plass, spillerne er på banen og kampstart er kort tid unna. Eneste negative er at det kan kollidere med eventuell tifo.
                    I og med at vpn skriver at man må korte ned på Vålerenga Kjerke om den skal spilles etter at spillerne har entret banen, så tar jeg det for gitt at Bergens nystemte er vesentlig kortere enn Vålerenga Kjerke.

Det ideelle hadde vært om spillerne kom inn under gitarsoloen, men tror ikke NFF godkjenner brudd på malen sin.

Da blir spørsmålet om vi er fornøyde med å synge bare siste vers og refreng etter TL-hymnen og etter at spillerne har gått ut. Jeg synes det er verdt den prisen. Det er tross alt ikke vanlig å synge mer enn ett, maks to, av versene i nasjonalsangen heller - på tross av vel 8 vers!

Og jeg tror synging av Vålerenga Kjerke vil føles mye sterkere med spillerne ute på banen, og folk vil også synge den mye sterkere. Dette kan bli dritkult, jeg håper det gjennomføres.

arne s-k

Comment

Det er egentlig greit å flytte den så spillerne får med seg mer. Men egentlig synes jeg vi bør greie å synge så høyt at de hører de i garderoben ass !
                      Er hvertfall HELT UAKTUELT å kutte ned på sangen!! Hele sangen skal synges. Blir ræva hvis man må klippe i sangen syns jeg. Syns vi også kan fortsette med 'spraaakVI ER ALLE FRA VÅL'ENGA! FRA VÅL'ENGA! FRA VÅL'ENGA!'
                      KOM IGJEN ENGA

Comment

Kan ikke spillerene komme ut i gitarsoloen?
                        Det er først etter den det virkelig tar av

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                          I Bergen spiller man Nystemten etter at spillerne har entret banen.
                          Nystemten tar vel maks 30-40 sekunder å dra igjennom, det er jo ikke en sang men en liten trall de liker å skarre av seg der borte.

Kjerka tar over 4 minutter! Kun siste verset (...I parken sto det menn, osv) og ut tar ca 1.15. Selv det antar jeg er helt på grensen av hva man kan ta seg tid til når lagene står på banen. Spent på hva man finner på.

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
                            ...Syns vi også kan fortsette med 'spraaakVI ER ALLE FRA VÅL'ENGA! FRA VÅL'ENGA! FRA VÅL'ENGA!'
                            Ja, men den burde enten gå litt høyere eller litt lavere. Blir ikke mye trøkk når alle bare brummer. Prøver man å legge den en oktav opp for å skape litt trykk, blir det alt for lyst og alle som ikke er kastrerte sliter med de siste to "Fra Vål'enga". Hadde holdt å pitche den ned 1-2 toner, så ville nok flere av oss kunne klint til skikkelig...

Men tilbake til tema.. Tror det ville føltes veldig rart å synge bare ett vers og ett refreng av Kjerka. Sangen har jo en historie og den blir vanskelig å få frem uten å synge alle versene. Tror eneste mulighet til å få gjennomført Kjerka med spillerne på banen, er om de kommer inn under soloen... Spørs bare om vi får lov...

Mjerda

Comment

Nystemten.

Vel overstaatt nyttaar! Kjekt aa se at MA oensker aa adoptere tradisjonen vaar Ellers, for aa oppklare eventuelle misforstaaelser. Ved fremfoering av Bergens "nasjonalsang", Nystemten, synges kun foerste vaers. (Derfor tar ikke sangen lenger tid...). Til info saa benyttes samme prosedyre ved fremfoering av "Ja vi elsker"... At dere ikke evner aa gjoere noe tilsvarende med "kjerka" bryr ikke jeg meg noe nevneverdig om. Det jeg derimot finner "morosamt" er inntrykket av "karaokevorspiel" med aa vise hvert ord over skjermene. Kan dere ikke deres egen sang eller? Og om dere foerst skal ha det paa den maaten saa kan man jo gjoere inntrykket fullkomment, gjerne ved aa legge en annen farge paa ordene som skal synges. Kanskje med en fotball som "hopper" fra det ene ordet til det andre, etterhvert som sangen skrider frem
                              Last edited by Ogni M; 08.01.2008, 13:07. Reason: Off-topic innhold fjernet
                              SK Brann. Seriemester 2007;)

Comment

Working...
                              X