Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tribuneliv 2008!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tifo-gruppa hadde ca 150 flagg som vi ofte har lagt ut på F/G i Cola, i høst/vinter var vi noen som sydde 150 til, så jeg skjønner ikke helt hvor du har vært hen som ikke har sett dem. I første hjemmekamp i år la vi ut flagg på vestbredden, da vi hadde mosikk i fruktsvingen, men dessverre blir de ikke brukt annet en under innmarsjen, er ingenting i veien for å bruke dem f.eks i forbindelse med scoringer, bare du ikke skygger for han bak deg under kampen.

Solan
    en av de få aktive i tifo-gruppa
    syng høyt!

Comment

Originally posted by torped View Post
      Flagging under kamp er noe vi må jobbe med, det ser rimelig trist ut uten. Sier ikke at man skal stå med et tostangsflagg 2x45, (selvom det hadde vært jævlig kult) men at man bruker et flagg under alle hoppesanger. Å lage et eget flagg er riktig mentalitet, men det er en del problemer med å få riktig stoff, og riktig materliale til stenger, det finnes jo regler på hvor tjukke de kan være osv.

Kan tifo gruppa ta tak i dette? Kanskje lage en del flagg? Jeg vet at det er en del flagg, men de blir vel ikke lagt ut? Kanskje legge en haug med flagg ved F/G et sted, slik at de som vil flagge kan få et flagg, vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt lyst å flagge under visse sanger, men ikke hatt muligheten fordi det ikke er noe flagg der.
      Liker initiativet ditt, torped, flagga er til for å brukes, ikke bare ved innmarsj. Som Solan skriver har vi roughly flere hundre vifte-og tostangsflagg som vanligvis legges ut sentralt i Frukt øvre, men de blir veldig lite. Grunnen er nok at den sydlandske kulturen med flagging og denslags ikke har fått særlig fotfeste (vi ser tendenser blant den yngre garde klansskaller så vi gir ikke opp).

Hvis noen har spesielle ønsker om å få lage et flagg selv er det mulig å ta kontakt med noen av ET, send mail eller pm til feks meg eller noen andre i ET. Brenner du inne med freshe motiver til vifteflagg, tostangs, eller kanskje til flaggborgflagga er det bare å gi beskjed!

Originally posted by torped View Post
      Når det gjelder litt struktur hadde det vært kult med de aller hardeste på midten på F/G, se på Brøndby videoer, der ser man en gjeng over den midterste inngangen der de flagger som faen og står på. Dette er IKKE en egen ultrasgruppering, bare de mest engasjerte innen brøndby support. Er det et eksempel å følge? Prøve i starten å ha et lite felt(som kan utvides) der man skal være "Die hard", der man skal flagge og hoppe? Og om man ikke gjør det blir man bedt om å flytte.

Kanskje dårlig formulert, bare lufter noen tanker...
      Når det gjelder å samle de mest pønsje i midten: F/G er i prinsippet allerede det, sangfeltet er til for de som virkelig ønsker å gjøre en innsats. I hovedsak gjelder dette verbalt, visuelt har vi enda mye å gå på.

Et lite apropos når vi snakker om flagg: Vi som rydder tifo etter kamp vil sette veldig stor pris på om folk ruller inn flagget før de går, det gjør jobben mye enklere for oss som antagelig har vært på stadion hele dagen allerede. På forhånd takk!

borkis, ET
      tussen takk, søren

Comment

og dermed får vi ett hat/elsk forhold til de som aldri rører flagget;
        -veldig greit å rydde opp
        - meeen, mye arbeid til ingen nytte
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Ser på videoen fra åråsen på klanen.no http://klanen.no/sanger/stemningsrap..._13_april_2008

Det jeg legger merke til er at når det skjer noe på banen, så dør sangene helt ut. Tenkt over det noen ganger på tribunen også, men når man ser det på avstand ser det jo utrolig dumt ut. Hva med å forsette å synge bare?

Og se når vi får straffa og alle venter på at Martin skal ta den... Istedet for at vi bare kjører på og lager maks god stemning til straffa, så holder alle kjeft. Vi leder da, 2-0 og det er ikke no utrolig krise om han bommer, og Martin er jo ganske sikkert fra 11 meter... Syns heller vi skulle kjørt på med noe bra "stemnings-sanger" når vi får straffer, og heller latt det løftes enda ett hakk når ballen går nettet..
          IKAROS

Comment

Dette påpekte jeg i fjor høst, da jeg ikke skjønte hvorfor folk alltid måtte avbryte de sangene som gikk, fordi de måtte klappe for et skudd som gikk utenfor eller en bra finte på kanten, men da fikk jeg høre det... Folk måtte da få lov til å applaudere laget, må vite.

Men enig i at det ødelegger mye av sangene, da de må startes opp igjen hele tiden...

Comment

vi begynner og bli bedre på det,er endel nå som fortsetter og synge selv om noe skjer på banen.Går jo an og se på kamp og synge samtidig

Comment

Originally posted by Johannes View Post
                vi begynner og bli bedre på det,er endel nå som fortsetter og synge selv om noe skjer på banen.Går jo an og se på kamp og synge samtidig
                Jeg er en av de som forsøker å holde det gående, men synes allikevel det er bra at mange uttrykker følelser når ting skjer ute på banen. Jeg vil tro det ville føltes merkelig for spillerne dersom alle sang uavhengig av hva som skjedde ute på banen. Klanen skal ikke være en maskin som kjører sitt eget løp uavhengig av hva som skjer, samtidig som det er viktig å ha evnen til å holde ting gående i mot og medgang...

Jeg forsøker som sagt å fortsette sangene selv når ting skjer ute på banen, men det er for å slippe den totale stillheten etter brølet, og ikke for at jeg ønsker at alle skal synge som om ingenting har skjedd... Slik det er nå har vi nok ingen perfekt fordelingsnøkkel mellom de som synger og de som brøler, men den har blitt bedre... Jeg synes det skaper en fin dynamikk når 30% har fortsatt sangen, som de resterende 70% kaster seg på igjen etter sitt ukontrollerte brøl... Det er rett og slett med på å skape stemning. Er det kun sang man er ute etter, finnes det faktisk en del kor rundt i denne byen...

Mjerda

Comment

Enig det du skriver, og jeg er av den typen som gjerne skriker når det skjer noe som er feil, men som når vi får straffe på åråsen syns hvertfall jeg det hadde vært så mye bedre om vi istedet for å stoppe opp, stå der å vente på straffa, for så å juble når vi scorer, så heller bare mater på med all stemmen vi har på den sangen vi har gående.

Tror at når vi får straffe og alle holder helt kjeft og venter på straffa, så er det lettere å skape nerver hos han som skal skyte (selvom jeg ikke tror Martin har spesielt mye nerver) enn om vi fortsetter på en bra "stemningssang" og bare synger enda litt høyere og har det gående til straffa er tatt.
                  IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
                    ...enn om vi fortsetter på en bra "stemningssang" og bare synger enda litt høyere og har det gående til straffa er tatt.
                    Ja, har man nerver til det så

Jeg er alltid veldig usikker på hvordan man skal reagere på straffer. Som du sier, kan det å være helt stille, skape ekstra nerver hos enkelte straffetagere, samtidig tror jeg fullt kjør med stemningssang kan virke forstyrrende på andre. Når det gjelder Martin Andresen, tror jeg ikke det er så nøye, og jeg forstår dermed poenget ditt.

Personlig er jeg noe overtroisk når det kommer til fotball, og synes det er litt skummelt å hoppe og danse som om ballen allerede var i mål før straffen er tatt (Eller kjøre anal-tog på 3-0 med altfor mye tid igjen... Er Tottenham-fan, og har opplevd mitt, for å si det sånn...). Det betyr ikke at jeg ikke blir med på anal-tog eller at jeg ville stått stille om alle hoppet under en straffe, jeg ville bare gjort det med en litt vond smak i munnen

Mjerda

Comment

Når det gjelder Spurs har vi hvertfall enda en felles interesse

Men jeg tenker på det her som en del av det å bygge opp en mentalitet på tribunen som går på at vi er BEST, både på tribunen og banen og når det er straffe så er det mål. Det tar vi som en selvfølge. La bortesupporterne stå for den stille delen om de ønsker det, det gir jeg langt .... i, mens vi regner med at det blir mål. Det gjør resten av stadion også. Så bare tråkke til og bygge opp stemninga fra første sekund dommern blåser og peker på straffemerket.

DERSOM det ikke skulle bli mål, så javel, da fortsetter vi som vanlig. Men når ballen mest sannsynlig går inn vil den sangen vi allerede har gående med ganske mye adrenalin i kroppen få seg enda ett løft og jeg tror det ville blitt ett godt alternativ til den allemannseide scorings-sangen vår.

Derom vi ligger under 2-0 og får en straffe ser jeg ikke dette som noe alternativ. Da er det forsåvidt greit å ta det litt som det kommer. Det er aldri topp stemning når vi ligger under og kan derfor se ann stemningen litt. Derimot - når vi leder 2-0 som vi gjorde på åråsen, mot ett lag vi virkelig hater, så ser jeg på dette som en god mulighet til å bare kjøre over pippiper og det som er når vi ser dommern peker på krittmerket. det er igjen 15 minutter av kampen og vi leder 2-0 mens LSK virker helt kjørt... Det er ikke såå krise om vi bommer, men så utrolig deilig om vi scorer. Ta disse gledene litt på forskudd (noe man egentlig aldri skal gjøre etter hva jeg har lært) og bruke dette som ett innskudd av humør og trøkk på tribunen.
                      IKAROS

Comment

Kanskje en ide å ta opp igjen denne da.

Syns folk vi i det heletatt har kommet noen vei i år? Noen forbedring?

Cupfinalen og Eurostand var vel to høydepunkter, men generelt mye å ta tak i...
                        IKAROS

Comment

Working...
                        X