Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Musikkvideo til "En By Ett Lag"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Musikkvideo til "En By Ett Lag"

Hei,

Nå er det viktig dere hjelper meg her. Jeg og mine gode venner i Asstronaut har blitt enige om å lage en musikkvideo til låta "En By, Ett Lag" som dere finner på plata "Oslos Stolthet: En hyllest til Vålerenga"

En pilot av videoen finner dere her

http://www.youtube.com/watch?v=O3P1aOCvc4w

Jeg er student ved Westerdals School of Communication, og går Film&TV linjen der. Nå skal jeg altså produsere en video, som inneholder Punk, fotball, cheerleadere og KLANEN.

Kort fortalt: Jeg vil ha Klanen i bakgrunnen som synger, danser og koser seg. Hvordan vi får til dette blir følgende:

Teksten til låta er er skrevet av Kjell Grønningen, og jeg vet den har blitt spillt i pausen en del ganger på hjemmekampene. Hvis Ullevaal Stadion og de ansvarlige for arrangemnetet tillater det, vil vi filme Vestbredden med 3-4 kamera i pausen, mens sangen går over høytalerne, og dere synger.

Bandet og cheerleaderne vil spille forran et såkalt greenscreen, så vi legger på klanen i bakgrunnen.

Hvis dette blir vanskelig, er det da interesse for å få med så mange som mulig til å stille opp i Valhall eller en lignende hall, der dere står i bakgrunnen, mens bandet står på et platå nede på banen og cheerleaderne danser rundt dem.

Håper dere er i stand til å hjelpe til.

Vi har kontaktet Ladytrolls som er med.

Innvendinger og kommentarer tas imot med dypeste takknemlighet.

Send meg gjerne mail på cwjensen@getmail.no, eller kommentar i denne tråden.

Ser frem til å høre synspunktene på dette.

MVH

Christian W. Jensen

Cheerleadere?

Hvorfor?

Og hvorfor skal vi være med på det?

Comment

Fordi...

Chherleaderne er litt av sportrock konseptet, og siden sangen er en tribute til laget deres, håpet jeg at dere ville stille opp... Tar jeg feil?

Comment

Selvfølgelig ikkeno problem å filme klanen i pausen! Men kanskje en ide å ta cola øvre istedet, hvor ikke ALLE løper for å kjøpe kaffe i pausen?
        IKAROS

Comment

Vanskelig å få gode bilder fra bakkenivå...?

Hvis man skal filme Cola øvre, blir det vanskelig å få gode bilder. Får bare håpe på at ikke alle kjøper kaffe akkurat de 4 minuttene sangen går da...

Men tror nok vi får det til...

Hvem kontakter jeg ang. filming i pausen?

Comment

Originally posted by mrse7en View Post
            Chherleaderne er litt av sportrock konseptet, og siden sangen er en tribute til laget deres, håpet jeg at dere ville stille opp... Tar jeg feil?
            Hva mener du med "litt av sportrock konseptet"?
            Er det ironi i dette?

Raniets
            -som ønsker cheerleadere på fotballkamp dit pepper'n gror

Comment

Cheerleadere...

Muligens bare meg, men synes nå det kunne vært morsomt med cheerleading. Det jeg mener med sportrock er der disse to genrene møter hverandre (sport... og rock...) Dropkick Murphys har jo laget en tribute til deres lag (Boston Red Sox)... Kan jo sjekke den ut. Ligegr på denne linken...

http://www.youtube.com/watch?v=FYAijiz7nZM

Hvis det er så stor misnøye med å ha med disse jentene, så får vi se på det. Er helt klart viktigere at klanen er med...

Comment

Men som KjellH spør, hvorfor skal vi stille opp på dette?
                Er dette for øvrig eneste måte du henvender deg for å "få med Klanen", altså ved å skrive på debattforumet vårt?

Sist noen ville "ha med Klanen", gikk det ikke spesielt bra. (Stakkars Ravi)

Comment

Originally posted by Raniets View Post
                  Er dette for øvrig eneste måte du henvender deg for å "få med Klanen", altså ved å skrive på debattforumet vårt?

Hvorfor dere skal stille opp på dette, er for å lage en kul musikkvideo for laget i ders hjerter.

Jeg tror og mener fortsatt at videoen kan bli jævlig bra, så lenge det blir litt liv. Derfor vil jeg ha med dere. I bunn og grunn er det dere vi lager videoen for, og da mener vi det kunne være gøy å delta i sin egen video for sitt eget lag...? Tar jeg feil...?
                  Last edited by Steinar; 31.03.2008, 15:11.

Comment

Jeg elsker Dropkick Murphys. Gleder meg til konserten i morra. Og videoen deres er strålende. Men den handler ikke om Klanen. Den handler ikke om Oslo. Og den handler ikke om fotball.

Bakgrunnen for Klanen (forløperperioden 1980-1990) finner man i at noen aktive unge Vålerenga-supportere mente det var for liten deltakelse på norske tribuner. Man ønsket å gjøre noe selv, i stedet for å ha klovner som gjorde "morsomme" ting (hadde rare hatter, hadde kjole og hvitt og flosshatt osv.) på tribunen. Man ønsket altså i stedet at supporterne selv skulle lede aktiviteten som i England.

I USA har all idrett innenfor de fire store i årene siden det tidlige 1960-tall endt opp med å bli en ekstremt corporate enterprise. Dette skyldes delvis at det ikke har vært noen tribunedrevet aktivitet og delvis at familie-happenings genererer mer penger enn europeiske supporterdrevne aktiviteter som (historisk) i hovedsak fremelskes av øldrikkende menn i alderen 17-35.

Cheerleading er på den ene siden en egen idrett. På den andre siden er det et amerikansk konsept som handler om at oppdragsgiveren ønsker en aktivitet som publikum kan henge seg på i de få sekundene det varer.

Derfor passer cheerleading veldig godt inn - og kan også fremstå som streetwise - i en sportsvideo med Bostons fineste rockeband, et band som også har stor troverdighet med å trofast støtte/følge sine fire Boston/New England-lag i deres respektive idretter.

Men det er ikke noe som henger sammen med hva Klanen er eller ønsker å være.

Og det føler jeg meg sikker på at Kjell Grønningen mener også.

Hvis du vil kontakte styret - og det vil jo sikkert være lurt hvis du vil at Klanen skal være med på noe sånt, så finner du kontaktskjema her:
                    http://www.klanen.no/styret/kontakt_klansstyret/

Comment

Tror jeg ble litt misforstått i innlegget med Dropkick videoen. Mente ikke at det skulle bli noe i nærheten av dette, dvs. jeg hintet til videoen fordi det var en tribute sang til laget i DM's hjerter, på samme måte som "En By, Ett Lag" er en tribute sang til laget i klanens hjerter.

Grunnen til at jeg ville bruke cheerleadere, var for å sprite opp videoen litt. For at dette skal kunne bli en video først og fremst dere setter pris på, men som vi også kan vise til andre og som vi selv sitter på rettighetene til, er vi avhengig av å gjøre all foto selv, og da kan vi ikke bruke fra kamper, siden TV2 er ekstremt gjerrige på sine opptak, og at dette koster for mye for oss studenter.

Som jeg sa tidligere, er det viktigere at klanen blir med på videoen, enn det er å få med cheering, men det optimale, sett fra vår side, er at begge blir med.

Hvis det blidgjør deg lit, slipper du å se dem på Ullevaal. Den sekvensen skal antageligvis spilles inn i eget studio.

Comment

ravi ???

Originally posted by Raniets View Post

nå skal det nevnes at vesle ravi ikke vartet opp med noen vål`enga sanger, han trudde rett å slett han var på ett eldresenter man synger ikke pop svisker
                        på en ENGA kamp men han lærte vell noe stakkar. kjør film i pausen så lenge
                        det er handler om vår kjære klubb MEN DRIT i duskedamer for det hører bare ikke til klubben vår. ØL VOLD OG SKAMSLÅTTE BØNDER..
                        Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Jeg vil ikke, for alt i verden, at dette skal være noe popvise alá det Ravi fremfører. Dete er punken vs. fotball, og siden dere er så imot disse duskedamene, så blir vi nødt til å kutte det ut. Respekterer selvfølgelig det, da dere sier det ikke er noen del av klubben deres.

Men sett bort ifra det, er da en interesse for å få til dette prosjektet, og synge med på sangen i den aktuelle kampen?

Comment

Jeg vil ikke, for alt i verden, at dette skal være noe popvise alá det Ravi fremfører. Dete er punken vs. fotball, og siden dere er så imot disse duskedamene, så blir vi nødt til å kutte det ut. Respekterer selvfølgelig det, da dere sier det ikke er noen del av klubben deres.

Men sett bort ifra det, er da en interesse for å få til dette prosjektet, og synge med på sangen i den aktuelle kampen?
                            Som sagt: Hvis du vil kontakte styret - og det vil jo sikkert være lurt hvis du vil at Klanen skal være med på noe sånt, så finner du kontaktskjema her:
                            http://www.klanen.no/styret/kontakt_klansstyret/

Comment

som eldre SEX PISTOLS blod fan kan dette våre intressant. godt råkka ENGA låter svinger som faen men alle på tribunen MÅ bidra for å få frem trøkket, det blir stusselig når bare halvparten synger. stå på gutten
                              Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Working...
                              X