Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om pyroteknikk!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om pyroteknikk!!!

Jeg har fulgt debatten tilknyttet Lsk og bruken av pyroteknisk materiale. Synes stadig jeg ser tendenser til en "polarisert" debatt, der det strømlinjeformede ser ut til å vinne grunn, i sterk opposisjon til det som beveger seg i ytterkant. Slik jeg ser det, fører denne overdrevne innsnevringen av "kulturen" til at stadig mer "normale" folk, blir posisjonert som "ultras" og Casuals osv. Personlig er jeg FOR bruk av pyroteknikk, uavhengig av NFFs bøtelegging. Jeg respekterer på alle mulige måter at enkelte synes annerledes. Men bør ikke en tribune kunne fylle begge deler? Ja, det kan være farlig. Samtdig er tribunen stor, og de av oss som er glad i pyroteknikk samles gjerne på "faste" plasser. På disse plassene, er det altså en kalkulert risiko. Hvorfor er dette så farlig? Vet at mange er mot, og at dette sikkert er diskutert mang en gang. Vil uansett gjerne høre argumentene igjen, da jeg føler at vi i økende grad blir stigmatisert som supportere, kun fordi vi også beveger oss i NFFs "gråsoner"

Det er ikke en "gråsone". Blusser du blir klubben bøtelagt. Enkelt og greit. Heter klubben Vålerenga blir de sannsynligvis straffa litt hardere.

Dersom du står for blussinga, du garanterer for sikkerheten og du betaler bota tror jeg du får majoriteten med deg. De fleste synes blussing ser kult ut, men man synes kanskje det ikke er verdt å bruke flere hundretusener på en sesong på dette?

Comment

Originally posted by robert View Post
      Jeg har fulgt debatten tilknyttet Lsk og bruken av pyroteknisk materiale. Synes stadig jeg ser tendenser til en "polarisert" debatt, der det strømlinjeformede ser ut til å vinne grunn, i sterk opposisjon til det som beveger seg i ytterkant. Slik jeg ser det, fører denne overdrevne innsnevringen av "kulturen" til at stadig mer "normale" folk, blir posisjonert som "ultras" og Casuals osv. Personlig er jeg FOR bruk av pyroteknikk, uavhengig av NFFs bøtelegging. Jeg respekterer på alle mulige måter at enkelte synes annerledes. Men bør ikke en tribune kunne fylle begge deler? Ja, det kan være farlig. Samtdig er tribunen stor, og de av oss som er glad i pyroteknikk samles gjerne på "faste" plasser. På disse plassene, er det altså en kalkulert risiko. Hvorfor er dette så farlig? Vet at mange er mot, og at dette sikkert er diskutert mang en gang. Vil uansett gjerne høre argumentene igjen, da jeg føler at vi i økende grad blir stigmatisert som supportere, kun fordi vi også beveger oss i NFFs "gråsoner"
      Jeg er mot vold, men for pyroteknikk. Ingenting er så heftig som det! Ingen sammenheng mellom vold og blussing. Hadde det ikke vært for de negative konsekvensene som kan ramme klubben skulle jeg gjerne fyra opp hver eneste kamp! At det kan skade klubben gjør at jeg lar hver. Om folk vil fyre opp og samtidig er villig til å ta alle konsekvensene på egen kappe. Be my guest!
      Seriemester 2005

Comment

NSA har sendt inn et forslag (link nederst) til NFF angående regelverk for pyroteknikk.
        NSA har ikke fått svar eller noen som helst slags form for tilbakemelding fra NFF.
        De siste års "tinnsoldatregelverk" er videreført i årets kampreglment.

http://www.fotballsupporter.no//inde...d=279&Itemid=1

Comment

Hvordan er regelverket for blussing i resten av Europa?
          Hiffen

Comment

Sånn som det er nå, er det iallefall uaktuelt å blusse på hjemmebane. Ett eneste uanmeldt bluss eller røykbombe vil skape store problemer for all fremtidig tifo.

Lyn insisterte på å bruke noen røykbomber mot oss i fjor (etter at de fikk beskjed om at de ikke fikk lov) og resultatet er selvsagt at ingen av de ansvarlige ifbm med stadion gir dem noe som helst godvilje
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Bluss ser jo utvilsomt bra ut!!
              Men som FrankO sier, så er det uaktuelt å bruke så mye penger på dette. At KFL blussa i cupfinalen etter å ha vunnet sitt første gull på nesten 20 år syns jeg er helt ok. Det er noe som passer seg i litt spesielle situasjoner, men å blusse i hytt og gevær gjør at det også mister litt av "sjarmen" om man kan kalle det for noe sånt.

Dersom ett bluss på Ullevaal vil ødelegge for fremtidige tifoer er det vel hvertfall uaktuelt å engang diskutere å gjøre dette?! Så god jobb tifogruppa gjør gang på gang skal vel ikke stoppes av ett bluss som varer i ett minutt, før noen blir kasta på huet og rævva ut av stadion?!

Men igjen, er enig det trådstarter mener anngående bluss. Det ser bra ut! Men burde spares til spesielle situasjoner. (ble jo feks en liten prikk over i'en med bluss i bakgrunnen på rådhusplassen for noen år siden)
              IKAROS

Comment

Må jo si at blussing på den kommende kampen mot Lsk hadde vært forbanna festlig, tatt i betraktning av hvordan det har påvirket hverdagen for de små gule. Håper uansett på et litt artig banner tilknyttet den siste tids hendelser.. Såpass oppmerksomhet bør de få

Ps: Kommer ikke til å blusse, og oppmuntrer med dette, på ingen måte noen andre til å gjøre det..

Comment

Det som skjedde med lsk og politiet på søndag er etter min mening idiotisk. jeg synes det er tåpelig av politiet og gå opp i tribunen og ta med seg en, det er bare provokasjon. Det politiet burde gjort var og ta han etterpå..
                  Oslobajas

Comment

Som de gjorde på bosnia-kampen. Da ventet de og så ann situasjonen og ungikk (etter min mening) unødig bråk

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                      Som de gjorde på bosnia-kampen. Da ventet de og så ann situasjonen og ungikk (etter min mening) unødig bråk
                      Men hvorfor kan de ikke gjøre det samme i en seriekamp?
                      Er norske supportere så farlige og uberegnlige at de MÅ taes med en gang?

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                        Men hvorfor kan de ikke gjøre det samme i en seriekamp?
                        Er norske supportere så farlige og uberegnlige at de MÅ taes med en gang?
                        Vet ikke, men virker ut som om de har et markeringsbehov noen ganger.
                        Oslobajas

Comment

Mann med bluss = voldsmann

Stiller meg bak mye av det robert påpeker. På meg virker det mer og mer som at å blusse på tribunen av media direkte linkes til tribunebråk og det som verre er. Var litt diskusjon om de siste dagers hendelser på Åråsen tidligere i kveld på Bakrommet på NRK2 og det var utrolig lite nyansert. Ingen diskusjon om at noen av de som har blitt utvist kanskje ikke var på Nadderud en gang. Det hele med bilder av blussing i bakgrunnen selvfølgelig.

Comment

TV2 er i forhandlingsposisjon ovenfor NFF og ønsker derfor ett godt forhold til dem.
                            NFF ønsker å få igjennom strengere regler som tar fra supportere rettigheter og straffer klubbene hardere (f.eks. utvisningsmulighet dersom man står på en sittetribune!).
                            For å få igjennom dette reglementet trenger NFF å fremstille "trusselen" som større enn den er.
                            Enkelte tippeligaklubber er meeeget opptatt av å tilfredsstille NFF fremfor egne supportere (hei LSK).

Summen her fremkaller selvsagt mange unyanserte debatter og handlinger ved det minste tegn til mangel på kontroll.

Det triste her er kanskje mest av alt at politiet, som liksom skal være de proffesjonelle ekspertene på området, har hengt seg på hypen og trent på å bruke bikkjer mot publikum på vestbredden (altså trent på ullevaal uten at det var ekte tislkuere der).

Kort tid etter at UEFA har slått fast at "If you build a prison you get prisoners" (ett seminar NFF forøvrig var med på og sa seg enig i uttalelsen) velger man altså å trappe opp konfrontasjonslina

Comment

Litt vekk fra Topic her, men.. NÅr er det VI som supportere skal gi Nøff en lekse, eller hvertfall fortelle hva vi mener i en massiv protest landet over? hvor går grensa for hva vi tåler, og ikke tåler? Det er jo reineste gestapo hos nøff`s lokaler. Ikke gjør, ditt, ikke gjør datt, hvis du står på en sittetribune når laget ditt har skåra, så blir du utesteng, og klubben får hundretusenvis av kr i bot(satt veldig på spissen, men dere skjønner tegninga)

Om vi og sikkerhets ansvarlig på tullevål blir enige om sikkerheten rundt blussing, e.l så syns jeg nøff skal holde seg langt unna!!!

Lenge leve Pyroteknikk!!
                              The strenght of the pack is the wolf and the strenght og the wolf is the pack. So remember we are the wolfs
                              -----ÆRE VÆRE-----

Comment

Working...
                              X