Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Egen sang til hver spiller.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Egen sang til hver spiller.

Etter noen hint fra undertegnende og andre personer i forskjellige tråder starter jeg her en etterlysning av egne sanger til hver av spillerne.

Grunnen er at jeg synes det er alt for FÅ enkelt spillere som får for mye oppmerksomhet fra klanen. Både her og på stadion. Vi har så mange storheter på laget vårt som blir "oversett" av oss.

Berre
    Wæhler
    Thomassen
    Andresen
    Hæstad
    Gunnar
    Bengt
    Jepsen
    Strand
    Troy

Mulig noen av disse gutta har en sang eller et rop, men hvorfor brukes det ikke litt oftere i så fall.
    Jeg ville vhertfall blødd enda litt mer for drakta, om jeg gjorde noe bra og 10 000 supportere ropte eller sang om meg

Lars iver strand
    lars iver strand
    lars iver strand
    lars iver strand
    Lars iver strand, lars iver straaand....

"og det var pikk" melodien. Ble brukt på ullevaal mot Aafk. Er vel bare å fortsette med den.
    IKAROS

Comment

JacobAall skrev i en annen tråd her:

Jeg synes denne er genial. Fredheim Holm har jo sin egen salme, så hvorfor ikke Berre også ?

Bytte ut Herre med Berre.

Berre vi takker deg
      Berre vi priser deg
      Berre..vi synger ditt hellige navn

Comment

I min verden er det der noe Menigheden kunne funnet på å komme med... Synes liksom den melodien har en litt for religøs feeling. Synes det holder med Daniel...

Comment

Ja, enig i at «Berre, vi takker deg» blir for salmete og «høytidelig». Det er mer fart (og trøkk) i sangen til DFH.
          Synes forøvrig at denne bør vurderes til Berre: http://forum.klanen.no/showpost.php?...89&postcount=2

Comment

Originally posted by Bent View Post
            JacobAall skrev i en annen tråd her:

Jeg synes denne er genial. Fredheim Holm har jo sin egen salme, så hvorfor ikke Berre også ?

Bytte ut Herre med Berre.

Berre vi takker deg
            Berre vi priser deg
            Må si at jeg synes den melodien ikke er mindre enn genial. Får en bra tekst til den der, så trur jeg det er en potensiell slager. Tenkte på denna:

Morten Berre det er hans navn.
            En killer i lovens navn.
            Berre, en ekte St. Halvards mann.

Comment

Nå var vel hele meninga med at man foreslo akkuratt den sangen at det bare skal byttes ut Herre med Berre... Ikke skrive om hele teksten. Da kunne man vel like gjerne tatt en litt bedre melodi?

Men hva vet vel jeg...
              IKAROS

Comment

Originally posted by Marsh View Post
                Ja, enig i at «Berre, vi takker deg» blir for salmete og «høytidelig». Det er mer fart (og trøkk) i sangen til DFH.
                Synes forøvrig at denne bør vurderes til Berre: http://forum.klanen.no/showpost.php?...89&postcount=2
                Den var knall tøff da. Kanskje litt lang, men bør vel sendes over til sanggruppa.

Comment

Tar opp det jeg har tatt opp i tråden om sang til Moa.

Hva f er det vi driver på med tribunen, når vi synger moa moa moa og 2 min etterpå syner bojan bojan bojan. Ja det trøkker bra. Men fy faen så lite kreativt og så utrolig lite imponerende. Her har folk kommet med et knall forslag til sang til Moa og det ender opp med å bli ropt etter bojan... eller nei det var moa ja, men vi tok bare ropet til moa vi...

Comment

Originally posted by OleC View Post
                    Tar opp det jeg har tatt opp i tråden om sang til Moa.

Hva f er det vi driver på med tribunen, når vi synger moa moa moa og 2 min etterpå syner bojan bojan bojan. Ja det trøkker bra. Men fy faen så lite kreativt og så utrolig lite imponerende. Her har folk kommet med et knall forslag til sang til Moa og det ender opp med å bli ropt etter bojan... eller nei det var moa ja, men vi tok bare ropet til moa vi...
                    Men gjør du noe med det? Eller klager du bare på forumet? På søndag var det laber stemning på tribunen, og da kunne du/dere med hell forsøkt denne. Om det er mange som ville hengt seg på er en annen ting.. Men dere kan jo prøve istedenfor å kun spre eder og galle her?

Comment

Nå står jeg ikke midt i sang feltet, men står på e på cola. Dermed skal ikke jeg dra igang sanger. Hadde jeg hørt noen som helst antydning hadde jeg sunget av all min kraft.

Comment

Originally posted by Magister View Post
                        Men gjør du noe med det? Eller klager du bare på forumet? På søndag var det laber stemning på tribunen, og da kunne du/dere med hell forsøkt denne. Om det er mange som ville hengt seg på er en annen ting.. Men dere kan jo prøve istedenfor å kun spre eder og galle her?
                        Tror faktisk en del vlle hengt seg på. Så flere som sang denne på f/g før kampen på søndag, sånn innad i sine vennegjenger. Men de gjorde det ikke som noe forsøk på å "starte en sang". Stell dere langt bak, vær mange nok og sett igang...
                        IKAROS

Comment

Originally posted by OleC View Post
                          Nå står jeg ikke midt i sang feltet, men står på e på cola. Dermed skal ikke jeg dra igang sanger. Hadde jeg hørt noen som helst antydning hadde jeg sunget av all min kraft.
                          Er faktisk fler enn bare de kjente fra sangruppa som drar i gang sanger da men.
                          Dermed skal ikke jeg dra igang sanger, hva er det for en holdning a?
                          Er ikke rart det er dårlig stemning hvis alle tenker sånn.
                          Er godt du er plassert vekk fra midten i hvertfall så du ikke ødelegger for oss som vil bidra

Comment

Det hersker en del misforståelser rundt dette.

Forsangerne (og sanggruppa) ønsker at andre folk skal bidra og starte sanger, det er ikke ett forbud mot dette. Allikevel hender det at enkelte forsøk blir overdøvet av sangfeltet med vilje. Dette skyldes som regel en av følgende:

1) Startforsøket gjøres av en person som er for drita til å uttale låta
                            2) Det startes en sang som nettopp er sunget
                            3) Det synges på en spiller som ikke er på banen
                            4) Det startes en sang som overhodet ikke passer på det nåværende tidspunkt.(f.eks. som i pkt 3)
                            5) Det startes en sang samtidig som noen andre er godt i gang.
                            6) Det startes en improvisert sang som har en usmakelig eller halvrasistisk undertone e.l.

Med andre ord: Tenk dere litt om før dere setter igang å kauke. Ett godt eksempel på en GOD ide er som mot RBK, da vi sang "Vi er elleve, superelve, vi er elleve vål'enga" og dette ble fulgt opp med "engas tolvte mann".
                            Altså litt sammenheng med hva som skjer på banen og hva som er sunget før.

Jeg skjønner at dette kan skape prestasjonsangst hos noen og enhver, men øvelse gjør mester
                            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Bent View Post
                              Berre vi takker deg
                              Berre vi priser deg
                              Berre vil takle deg
                              Berre vil drible deg
                              Berre - han gir alt for Vålerenga

Eller noe sånt...
                              in Absinthia

Comment