Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stemningstråd Vif - Molde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Stemninga igår var utrolig dårlig. De fleste synger på 2 av 10 sanger. Gidder ikke å holde skjerfet over huet på kjerke, hvorfor står disse på sangfeltet? Når det er så mange turister som står overalt på feltene, blir det ikke stemning. Når disse synger på 2 av 10 sanger, vil ikke sangene spre seg utover feltet, og hele sangen blir ødelagt. Nå må vi gjøre noe med dette? Jeg vil stå på et sangfelt hvor det synges! Miniklanen var knallbra igår!! De hoppet,og sang i 90 min. Neste år kjøper jeg meg sesongkort der Der bidrar ihvertfall alle på lik linje!

Comment

Jeg tror, de som er her inne på sangforumet gjevnlig er de som er mest gira på å synge i motgang også. Det gjelder sikkert da også de vi pleier å dra med på kamper. Hva med å trekke med seg de vi drar med LITT tidligere på kamper da? Så trekke godt inn mot midten, så får man en god kjerne som trår til uansett?!

Sikkert ett lite, kanskje ubetydelig tiltak, men kunne kanskje hjulpet litt.
      IKAROS

Comment

vi er en gjeng på 8 stk som har kort på felt H. Målet våres er å bringe sangene fra F/G så fort som mulig over på felt H. Synger for full hals, men dette hjelper ikke. Hvorfor? Har mange ganger lyst til å åpne kjeften å spørre hva disse personene gjør på feltet, men det skaper vel uansett bare kvalme? Har med en ny i år også, han er utrolig skuffa over stemninga så langt, han synger for full hals hele tiden, og skjønner ikke hvorfor resten gjør dette! Folk er rett og slett ikke gira nok, og da syntes jeg de skal finne seg et nytt felt. Så kan vi som vil synge stå samlet!

Comment

God tankegang det, men tror heller løsningen er å trekke inn mot midten de som virkelig vil synge, og la denne "kjernen" utvide seg gradvis. Istedet for at de som virkelig vil ta i står spredt uttover hele.
          IKAROS

Comment

Jeg satt på øvre Postbank på Molde-kampen. Normalt står jeg øverst på F/G i Gaza.

Synginga var etter min mening vesentlig bedre enn det man får inntrykk av når man leser her.
            Fra øvre Gaza har jeg selv ofte ergret meg over dårlig synging.
            Ja, det er uten tvil en del folk som burde synge mer.
            Men etter en match på øvre Postbank, innser jeg at ting faktisk er en god del bedre enn mange mener.

Selv på en dårlig dag er vi åpenbart blant de aller beste.
            Det er ingen grunn til å male fanden på veggen, men heller ingen grunn til å være tilfredse.

Comment

Originally posted by Raniets View Post
              Jeg satt på øvre Postbank på Molde-kampen. Normalt står jeg øverst på F/G i Gaza.

Synginga var etter min mening vesentlig bedre enn det man får inntrykk av når man leser her.
              Fra øvre Gaza har jeg selv ofte ergret meg over dårlig synging.
              Ja, det er uten tvil en del folk som burde synge mer.
              Men etter en match på øvre Postbank, innser jeg at ting faktisk er en god del bedre enn mange mener.

Selv på en dårlig dag er vi åpenbart blant de aller beste.
              Det er ingen grunn til å male fanden på veggen, men heller ingen grunn til å være tilfredse.
              Du tar så jævlig feil! kanskje det hørtes bra ut. Men har du tenkt over hvor bra det hadde hørt ut Hvis alle sang? Hvis du i ditt liv hadde hørt det, hadde jeg vedda bort tanta mi på at du hadde klaga over det trøkke som hvar mot molde

Comment

Originally posted by Den12Mann View Post
                Du tar så jævlig feil! kanskje det hørtes bra ut. Men har du tenkt over hvor bra det hadde hørt ut Hvis alle sang? Hvis du i ditt liv hadde hørt det, hadde jeg vedda bort tanta mi på at du hadde klaga over det trøkke som hvar mot molde
                Hva er det som er feil? Dette er min oppfatning.
                Det er mye som kan forbedres, jeg skriver at det ikke er noen grunn til å være tilfredse.

Om målestokken din er at alle synger for full hals, så ender du garantert opp som en grinete, bitter mann.
                Det er grunn til å dele ut både ris og ros, ikke kun svartmale som det i for stor grad gjøres her.

Comment

De to som tok seg bryet med å høre stemningen fra forskjellige steder av stadion under kampen skal ikke behøve å få den slags tull og gnåling mot seg.
                  Det er en 7-8 stykker her inne på forumet som bare gnåler om hvor rævva alt er. Ofte gjerne under kamp..... Alt kan bli bedre, det er helt riktig, men den eneste måten å vite hvordan tingene egentlig henger sammen er ved undersøkelser, ikke synsing. Steinar sier jo han er overrasket over hvor bra det hørtes ut selv på en så dårlig dag som mot Molde, er ikke det bra da.
                  Den eneste måten å bli bedre på er ved å synge sjæl. Jo flere som gjør det jo mer naturlig og bedre blir det. Kjefting, sutring, påbud og kontrakter fører som regel til sure miner mer enn ett ønske om å bidra.

Kjellsen

Comment

Ingen tvil om at det ville høres bedre ut om _alle_ sang, men det betyr ikke at det var dårlig på Ullevaal på søndag likevel.

Jeg har selv "gleden" å tilbringe de fleste kamper fra pressetribuna over Hafslund, og de aller fleste "ferskinger" jeg har hatt med meg opp dit, har vært overrasket over hvor bra stemninga faktisk er.

-jørn-
                    (*´ェ`*)

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
                      De to som tok seg bryet med å høre stemningen fra forskjellige steder av stadion under kampen skal ikke behøve å få den slags tull og gnåling mot seg.
                      Det er en 7-8 stykker her inne på forumet som bare gnåler om hvor rævva alt er. Ofte gjerne under kamp..... Alt kan bli bedre, det er helt riktig, men den eneste måten å vite hvordan tingene egentlig henger sammen er ved undersøkelser, ikke synsing. Steinar sier jo han er overrasket over hvor bra det hørtes ut selv på en så dårlig dag som mot Molde, er ikke det bra da.
                      Den eneste måten å bli bedre på er ved å synge sjæl. Jo flere som gjør det jo mer naturlig og bedre blir det. Kjefting, sutring, påbud og kontrakter fører som regel til sure miner mer enn ett ønske om å bidra.

Kjellsen
                      Støttes!

Ble overraska når jeg leste innlegget anngående hvordan det ble oppfatta fra postbanken øvre. Kan godt hende det høres mye værre ut for de som står på sangfeltene ettersom de faktisk legger merke til alle som ikke synger osv. Man skaper seg jo ett bilde av hvordan dette vil høres ut på avstand. Men kanskje totalen ikke er så ille alikevell. Men som det også blir nevnt flere ganger, vi kan alltids forbedre oss og tror det er viktig å se etter muligheter til å gjøre det.
                      IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
                        Støttes!
                        vi kan alltids forbedre oss og tror det er viktig å se etter muligheter til å gjøre det.
                        Det vil også bli gjort. På oppdrag fra de to hørende herrer fra den kampen har jeg også laget 4 DVD'er som de skal bruke i det videre "forskningsprosjektet". Ingen skal i hvert fall komme og si at ikke klansstyret/arbeidsgruppene tar synging/stemning på alvor....

-jørn-
                        (*´ェ`*)

Comment

Ingenting er bedre enn det!
                          IKAROS

Comment

Originally posted by Raniets View Post
                            Hva er det som er feil? Dette er min oppfatning.
                            Det er mye som kan forbedres, jeg skriver at det ikke er noen grunn til å være tilfredse.

Om målestokken din er at alle synger for full hals, så ender du garantert opp som en grinete, bitter mann.
                            Det er grunn til å dele ut både ris og ros, ikke kun svartmale som det i for stor grad gjøres her.
                            No offence! men det jeg mener med at det høres dårlig ut er at jeg kan godt vise deg fans på 10k som høres så mye bedre ut

Comment

Jeg kan sikkert vise dere fans fra et eller annet sted som gjør ting bedre enn oss for øyeblikket, men det er vel ikke helt det denne diskusjonen handler om?
                              Det er alltid folk som klager her etter hver eneste kamp når det kommer til stemninga fra forrige match. Jeg hadde også et inntrykk av det alltid var elendig på VB, jeg står helt øverst på gamle Konge og som regel er jeg skuffet over inntrykket jeg får. Så en kamp var setene helt øverst tatt, og jeg måtte stå noen rader lengre nede. Plutselig fikk jeg et helt annet inntrykk, det var faktisk ikke så ille.
                              Det kan være at mange av de som klager mye på stemninga sitter høyt oppe på sangfeltet? Sånn var det hvertfall med meg, og på de øverste radene der høres det mye dårligere ut, man har ikke folk rundt seg på alle kanter.

Det er dessuten minst like viktig hvordan det høres ut på resten av stadion også? Og når folk helt på andre siden blir imonert over hvordan trøkket er, så er det nok på tide å innse at alt ikke er kølsvart. Vi har masse å gå på, men vi bør heller oppmyntre folk til å yte enda litt mer enn å klage på hvor rævva alt er hele tida. Man får mer lyst til å bidra med noe det lages en positiv atmosfære rundt, enn ting som uansett bare er rævva.

Jeg tror ting kunne blitt enda bedre ved å samle alle syngende på en tribune. Men som vi har lest i denne tråden så er det kvalitet i hvordan vi har det nå også, og ved å oppmuntre sidemannen neste gang, i steden for å gi han huden full, så kanskje det blir enda litt bedre fra kamp til kamp.
                              There is the right way, the wrong way and the Norwegian way

Comment

Her er ett eksempel på det å se noe fra langt unna, og det å være blandt de som synger. Det første klippet er fra noen som står blandt supporterne på Old Trafford og synger for Torres (Liverpools supportere ja)

http://youtube.com/watch?v=1QtadnQP9Ts&feature=related

Virker ganske tamt og litt treigt. Man kan se flere som ikke hopper eller synger.

Så ser man på klipp nr to, som er filmet samtidig, bare at fra avstand.

http://youtube.com/watch?v=1Rfihh4xrjU&feature=related

Virker jo mye bedre! Virker som det er mye bedre stemning, "alle" hopper og sangen flyter mye bedre. Er vel kanskje sånn for oss også. Det virker litt tamt og halvveis for oss som står på tribunen, men for alle andre på stadion virker det mye bedre.
                                IKAROS

Comment

Working...
                                X