Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan forbedre samkjøringa/synginga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan forbedre samkjøringa/synginga?

Det skjer igjen og igjen....

Det går litt bra på banen, vi kjører på med shalalalala åååå vålenga, det går til vi begynner å klappe, så blir det bare kaos... Høres kjent ut?

Hva kan vi gjøre for at dette skal bli bedre? Nå får vi tomta på valle, og da ny stadion KANSKJE til 2011. Vi skal med andre ord stå i cola i nesten tre sesonger til. Hadde det vært en ide å prøve noen tiltak for å forbedre dette da?

Vi har en lang tarm av en tribune å stå på og folk trekker seg ikke sammen mer enn nødvendig, så kanskje vi heller bare burde finne på noe som får alle til å reagere likt? Mener ikke å si at "sånn forventer jeg at vi gjør det" som erfaringsmessig er måten folk tolker slike innlegg på, men håper å lage en litt konstruktiv diskusjon som kanskje kan komme frem til noen ideer vi kan ta ibruk på tribunen. Hvordan få sangene til å holde trøkket oppe til de sprer seg uttover? Hvordan få folk til å klappe likt? osv osv...

Ett eksempel kan være dette:
    http://youtube.com/watch?v=QtQAJH_JoXM&feature=related

Ja, det er fra youube, og jeg vet youtube ikke er løsningen på alt. Men hadde det vært så dumt om vi hadde en som sto forran og tok litt ansvar. En av disse høyrøsta kara som står bakerst på FG, som gjør litt ut av seg. Som kan stå der og trekke opp folk, dra igang sanger og på sanger det skal klappes på, prøve å holde en viss takt på det?

Ropert er vel noe de fleste er enige om at ikke er den beste løsningen, så selv stemmer jeg for å la det ligge. Tromme-diskusjonen har vi hatt til manges irritasjon, så kan vel la det forslaget ligge også? Men noen andre gode ideer?

Syns hvertfall vi burde gjøre noe, for jeg er sikker på vi klarer å trekke med oss mange av de ikke-syngende supporterne som sniker seg inn på midten i cola dersom vi gjør det riktig!
    IKAROS

Kan jo legge til at jeg syns forsangerne gjør en god innsats fra før! Men hvordan få dette enda bedre?

Alle kan hoppe LITT høyere...
    Vi kan alltids forbedre oss. Tror det er viktig å ha den tankegangen for å ikke stagnere der vi er.
    IKAROS

Comment

Dette snakket om sang og hvordan man skal synge på tribunen begynner å bli ganske kjedelig. Jeg var på Old Trafford i helga og der er det ganske stille til tider også. Det er faktisk ganske bra med liv på ullevål selv om vi ikke klarer å holde trykket i 2*45.. Kanskje vi har for mange sanger som skal synges og ikke en håndfull som kan prentes inn som standard sanger!?
      Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Nå er jo absolutt ikke old trafford kjent for å være no stemnings-stadion da...
        IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
          Nå er jo absolutt ikke old trafford kjent for å være no stemnings-stadion da...
          Har vært på Upton park også, var ikke såå mye bedre der heller... Men den er vel ikke godkjent som sammenligning heller, hehe
          Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Alt av engelske fans er jo råtne på vanlige kamper. Så sier folk ååå hørt liverpool fansen eller? Ja, jeg har det og de har faen ikke vært noe på tribuna siden 80tallet. Skal du ha trøkk i pl ser du portsmouth. FC united også, men de er jo ikke så mange da. Skjederlig lag også

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
              Har vært på Upton park også, var ikke såå mye bedre der heller... Men den er vel ikke godkjent som sammenligning heller, hehe
              Det vet jeg ikke så mye om, men greit, kan la tema ligge dødt så ser vi hvor det går etterhvert

Utvikling er no dritt... hehe
              IKAROS

Comment

Megafon...

Comment

tror ikke svingen blir noe bedre med megafon,hvis alle hadde syngi hadde vi ikke trengt det da hadde det bredt seg utover fort,tror ikke vi får fler til og synge bare fordi vi har en megafon.Alt for mange sentralt på f/g som holder kjeft(hvorfor er dem der).Men jeg var i England så jeg aner ikke hvordan det var mot molde,men hørt at den stemninga stinka og at mange sto bare og klaga som små bortkjemte drittunger.

Comment

Veit ikke om det hjelper no særlig, men høres ut som at det hjalp litt på samkjøringa når noen folk klatra opp på gamle kamera-plassen(?) på åråsen. Hørte dem sanger fra en side, snudde dem seg rundt og sang i samme tempo mot den andre siden. Virka som at det hjalp med mindre sangen spredde seg for fort(og man fikk en sang som ble sunget fra tre forskjellige steder i sangen).

Er dette noe vi kanskje kan videreføre til Ullevåll? At man finner et sted hvor forsangerne er godt synlige og folk ser dem, istedenfor(av det jeg har sett) høyt oppe på F/G(igjen, av det jeg har sett).

Comment

Originally posted by Ossunt View Post
                      Veit ikke om det hjelper no særlig, men høres ut som at det hjalp litt på samkjøringa når noen folk klatra opp på gamle kamera-plassen(?) på åråsen. Hørte dem sanger fra en side, snudde dem seg rundt og sang i samme tempo mot den andre siden. Virka som at det hjalp med mindre sangen spredde seg for fort(og man fikk en sang som ble sunget fra tre forskjellige steder i sangen).

Er dette noe vi kanskje kan videreføre til Ullevåll? At man finner et sted hvor forsangerne er godt synlige og folk ser dem, istedenfor(av det jeg har sett) høyt oppe på F/G(igjen, av det jeg har sett).
                      Hatt en som til tider sto forran nederst på tribunen med ansiktet mor supporterne for å "styre" litt og trekke opp folk... Jeg tror hvertfall det hadde hjulpet. Dersom du står på f/g og ikke synger, og en står forran deg, trekker opp og synger som få, så får han øyekontakt med deg - da tror jeg du begynner å synge. Tror det hadde vært en bedre løsning å ha en som skulle styre litt sånn, istedet for å få kjeft og dritt slengt bakfra på tribunen.
                      IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
                        Hatt en som til tider sto forran nederst på tribunen med ansiktet mor supporterne for å "styre" litt og trekke opp folk... Jeg tror hvertfall det hadde hjulpet. Dersom du står på f/g og ikke synger, og en står forran deg, trekker opp og synger som få, så får han øyekontakt med deg - da tror jeg du begynner å synge. Tror det hadde vært en bedre løsning å ha en som skulle styre litt sånn, istedet for å få kjeft og dritt slengt bakfra på tribunen.
                        Jaja, tenkte ikke på å ha en som oppfører seg som en dirigent, men en som folk ser og legger merke til selvom dem ser på kampen.
                        Problemet som jeg ser ved en slik løsning(som jeg ikke tenkte på før nå), er hvor skal man få plassert disse i Cola?(Har ingen erfaring med andre deler av ullevåll.)

Tror ihvertfall at forsangere som står mer synlig kunne hjulpet på å dra igang sanger, og gjerne at dem syns for flere enn kun folk i F/G.

Comment

Det jeg ikke liker med klanen er at sanger dør ut med en gang. Syns sangene kunne dobles med 2x. En med megafon kunne holdt sangene vi synger mye lengre å da hadde vi sluppet å begynne sangene helt på nytt. Trenger ikke å være ultras fans for det.
                          http://www.youtube.com/watch?v=95Vns...eature=related

Comment

Det kunne vært en god ide å hatt en sånn ja :P Siden vi er så mange, og sangene dør ut tilslutt. istedet for å ha trommer !! Så det er et godt forslag, skal ikke sammenligne med engelske fans, for det er til tider møkka dårlig Men hadde vært litt bedre "samspill" med oss supportere å hatt en som leda klanen litt!
                            Drømmene lever ....

Comment

Tja

Tjaa hva skal man si?? en trådløs liten mic på vestbredden og cola, kunne nok vært tingen, pluss nye sanger, mulig vi skulle hatt ett sanghefte, var ikke sangen til moa, noe slikt som:Moa hela natten, Moa hela dan..etc, da han scorer, blir det bare Moa moa MoaMoa Moa, nesten likt som Bojan. Jeg trur vi trenger noen nye sanger og forsangere som har Megaforn/mic etc og at de kjenner hverandre og kan dra det i land.

Uansett stor RESPEKT for hva sanggruppa gjør
                              Ære Være Vål`Enga

Comment

Working...
                              X