Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bruk av "maskot"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bruk av "maskot"

Hvordan er det med bruk av maskoter på tifoer? Da mener jeg for eksempel disney-figurer...

Jeg mener å huske at vi brukte den tasmanske djevel bl.a. for noen år tilbake...
    Hørte at vi ikke fikk lov lenger, grunnet disneys rettigheter eller no

Har bl.a. et gammal flagg hjemme som har en liten "etikett" nederst i hjørne med ansiktet til den tasmanske djevel (eller noe lignende)... Flagget er relativt gammel, blått med rødt kors, står VIF i midten, over står det Klanen, under står det 05.05.91... (Kanskje noen vet hvilket jeg snakker om)

Uansett, hva er ståa med bruk av disney-figurer eller lignende?
    Jeg har rett - du tar feil...

I utgangspunktet har vel Disney copyrighta alt de eier og har i hue og ræva, men til sånne non-profitt engangs-arrangementer osv. er det nok ikke så farlig. KjellH her på forumet skrev for en stund tilbake en litt lengre sak om Tifo og opphavsrett (hvem eier bildene etc.), men jeg er litt usikker på konklusjonen.

Problemet med Taz (eller Tasse som han ble kalt i klanen) var ikke at han dukka opp på Tifo, men også på ting som ble solgt. Det er ikke så lenge siden vi laga en versjon som er skremmende lik Timon (fra løvenes konge) med litt ekstra tenner.

Konklusjon: Ingen vil forfølge deg om du vifter med ett flagg med en sånn logo på, bare ikke selg t-skjorter med samme bilde på utsida.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

takk for oppklarende svar
      Jeg har rett - du tar feil...

Comment

Working...
      X