Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Det betydde så mye for folka der Øst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ice69 View Post
    Helt middelmådige damer kan bli ganske fine når de kler seg i kongeblått.

Det samme gjelder altså for sanger!

Du har så rett, så rett
    ..:: En by, ett lag - Vål'enga ::..

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
      Apostrof skal vanligvis bare brukes dersom subjektet slutter på -s, -x eller -z. En person som heter Hans blir da Hans' i genitiv. Oslo følger normale regler for genitiv-s og heter Oslos i genitiv.
      Her «flexer» Hjesus grammatikkunnskapene sine. Men enig i at nordmenn tar litt for lett på grammatikken. I Norge brukes det som nevnt lite (evt. ingen) apostrof mellom navn og s-endelser.
      Er også andre ting man burde lære... Som f.eks. at det er forskjell på lammelår og lamme lår osv, samt at det staves verre/verst og ikke værre/værst osv. Men nok om det.

Comment

Originally posted by Marsh View Post
        Her «flexer» Hjesus grammatikkunnskapene sine. Men enig i at nordmenn tar litt for lett på grammatikken. I Norge brukes det som nevnt lite (evt. ingen) apostrof mellom navn og s-endelser.
        Er også andre ting man burde lære... Som f.eks. at det er forskjell på lammelår og lamme lår osv, samt at det staves verre/verst og ikke værre/værst osv. Men nok om det.
        Når vi er inne på norsk så mener jeg bestemt at
        evt. ikke er forkotelse for Eventuelt, men etter vår tidsregning :P

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
          Apostrof skal vanligvis bare brukes dersom subjektet slutter på -s, -x eller -z. En person som heter Hans blir da Hans' i genitiv. Oslo følger normale regler for genitiv-s og heter Oslos i genitiv.

Det er noen unntak som gjelder i forbokstavord som ender på liten bokstav og blir skrevet uten punktum, og etter enkeltbokstaver, visse forkortinger og ord som er brukt mer tilfeldig som substantiv.
          Vpn's dagbok, ø's tverrstrek, Martin Andresen og Co's treningsmetoder, drikke's partisippform.

Det var dagens språkleksjon.
          Hmpf. Til mitt forsvar så skal det sies at jeg klippet ut teksten fra denne nettsiden. Dårlig kildekritikk - og kildehenvisning - kan du gjerne få arrestere meg for, Hjesus, men det er også det eneste!
          Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by Pyro-fan View Post
            Når vi er inne på norsk så mener jeg bestemt at
            evt. ikke er forkotelse for Eventuelt, men etter vår tidsregning :P
            Sier han som konsekvent skriver «værst»...

Comment

Originally posted by Marsh View Post
              Sier han som konsekvent skriver «værst»...
              litt OT, men etter jeg begynte å poste på forumet her har jeg blitt overrasket hvor sinnsykt mange skrivefeil jeg klarer å lire ut av meg og hvor mange ord jeg er usikker på

Comment

Working...
              X