Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sang til Moa ute på Klanen.no

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sang til Moa ute på Klanen.no

Det er laget ett sangforslag som også er spilt inn og lagt ut på klanen.no.

Litt om historien bak:
    Dette sangforslaget har endret tekst opptil flere ganger og har gått mange runder på mail. Da vi endelig hadde bestemt oss for en utgave dukket tvilen opp. Er melodien for vanskelig? Er teksten for omstendelig? Vil vi få denne til å trøkke?

Rett etter vi var ferdige, dukka det opp ett annet og mye enklere forslag som vi nesten feiga ut og gikk for. Da vi skulle spille inn en del sanger, valgte vi allikevel å spille inn den originale ideen for å forsøke. Dette viste seg å gå overraskende bra og dette til tross for at flere av de oppmøtte aldri hadde hørt sangen før.

Vi har derfor fått fornyet tro på at dette med litt trening kan bli bra og at låta ikke er for avansert for Klanen.

Kom gjerne med tilbakemeldinger
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Synes sangen fungerer utmerket! En av de bedre forslagene som har kommet opp i det siste.

Men blir det bra trøkk i denne sangen da? Og en annen ting. Synes vi burde kutte ut nænænnæ rett etter sangen, jeg synes ikke det passer helt. Hehe.

Comment

Vi la på den siste linja, fordi det var bortimot umulig å synge sangen flere ganger etterhverandre uten den

Comment

Originally posted by Erlink View Post
        Vi la på den siste linja, fordi det var bortimot umulig å synge sangen flere ganger etterhverandre uten den
        Veldig fet sang! Håper den blir testa ut idag- om Moa spiller (bra..) da!
        EN BY- ETT LAG

Comment

Kjempebra!

Personlig synes jeg "Skyter som en scud-rakett" klang bedre, men jeg synger med uansett.

-Bingo
          Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Hva er en Nokasmann?

Comment

Originally posted by Magister View Post
              Hva er en Nokasmann?
              Skrives egentlig Nokas-mann. Er en mann som raner Nokas og skyter politi.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                Skrives egentlig Nokas-mann. Er en mann som raner Nokas og skyter politi.
                Aha, så en som raner posten er en postmann?

Personlig mener jeg at scud-rakett passer bedre enn Nokas-mann.

Comment

Personlig mener jeg at scud-rakett passer bedre enn Nokas-mann.
                  Er ikke scud-rakettene notorisk upresise?

Comment

Siden dere spør, så tillater jeg med å svare. Utganspunktet for forslaget er meget bra. Personlig, så er jeg også litt i mot bruken av Nokasmann. Av mange grunner, og kanskje mest til etterlatte av politimannen som ble drept. Synes derfor også scud rakett passer bedre.

Angående melodi, så er den litt vanskelig. er på en måte litt difus, og redd den kan bli litt trå...

Jeg foreslo i en annen tråd og korte litt ned på sangen og helle velge melodien til Dyrene i Afrika. Da ble forslaget mitt slik:

"Vi har en ekte østkantramp og gutten heter Moa
                    Han skyter som en scud-rakett og dribler a'rei skoa

Moa moa ha ha ha
                    Moa moa ha ha ha

Han skyter som en scud-rakett og dribler a'rei skoa"

Minuset med mitt forslag er at linjen om drakt valg osv ikke får plass. Noe som jeg selv mener er viktig at for plass. Kunne det derfor kanskje funket å bytte ut repitisjonen av scud rakett og dribling etter ha ha ha og heller sunget :" han speller flott i kongeblått og dribler a´rei skoa"

Alikevel, all honnør til sang gruppa. Et meget god utgangspunkt, men når det spørres så er det mine forslag til eventuelle endringer. (ps, jeg har ingen erfaring i hvordan man lager en god tribune sang, og dere har jo vist til gangs at dere kan)

Comment

Kongelåt

Likte begge utkastene jeg, men det viktigste var at det kom en egen Moa-låt, det var på tide
                      Kembo

One thing about sex: when it\'s good it\'s marvelous - when it\'s bad it\'s still good

Comment

Det poenget prøvde jeg å fremstille en gang også.
                        Etter min mening kan en NOKAS-mann like gjerne være en ansatt i Norsk Kontantservice AS.

Comment

Originally posted by Marsh View Post
                          Etter min mening kan en NOKAS-mann like gjerne være en ansatt i Norsk Kontantservice AS.
                          Mulig du har ett grammatisk poeng her, men vil det misforstås?

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                            Mulig du har ett grammatisk poeng her, men vil det misforstås?

Nei, dette kommer ikke til å misforstås i det hele tatt. Når noen sier nokas så er det første man tenker på nokas ranerne. Så synes vi skal gå for dette jeg.

Comment

Originally posted by Marsh View Post
                              Pøh, det er bare en som heter noe med -mann i forbindelse med Nokas i media. Det er Schumann...
                              in Absinthia

Comment

Working...
                              X