Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor ødelegge kjerka?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor ødelegge kjerka?

Jeg har i lengre tid irritert meg over at det på storskjemen står

"Og mange som stod der i parken - var døpt i kjerka engang
    og hadde spasert over gulvet - mens bryllupsklokka SANG."

Det har nå også blitt en sannhet ved at sikkert 50% synger sang. Det er faktisk ikke mulig såvidt jeg vet for en klokke å synge.....

Og hvorfor rope "Hater Brann" etter "....sto der i brann" eller de ubrukelige kom igjen a gutta, spesiellt på steder der det ødelegger stemningen som alt er i sangen....

Kan det bare være meg som irriterer meg over dette? Er jeg i ferd med å bli en grumpy old man?
    Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Jeg synger klang..Har aldri skjønnt den "sang" greia..

Jeg syns også den "hater Brann" greia er noe dritt. Det ødelegger
    rytmen i sangen og mange detter ut av sangen. Og hva faen har Brann
    med kjerka å gjøre..

Dorian Stefan
    *****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by geirb View Post
      Dette er helt i tråd med hva Trond Ingebretsen skrev og sang i sin opprinnelige versjon, så det får du strengt tatt ta opp med ham.

Når det kommer til det øvrige du sier, så er jeg helt enig med deg. Jeg hater Brann - men ikke inni "Vålerenga Kjerke". Jeg hater regimet i Burma, men nevner de ikke i "Ja vi elsker".

Comment

Jeg misliker hausinga og skrikinga før refreng og ellers før man normalt øker i volum. Folk vet vel at de skal synge? Synes masse lyd der det ikke skal være lyd, bare ødelegger. Enkelte ganger en den primalhylinga på F/G høyere enn selve sangen. Høres bare dumt ut.
        Seriemester 2005

Comment

Originally posted by Reflektor View Post
          Jeg misliker hausinga og skrikinga før refreng og ellers før man normalt øker i volum. Folk vet vel at de skal synge? Synes masse lyd der det ikke skal være lyd, bare ødelegger. Enkelte ganger en den primalhylinga på F/G høyere enn selve sangen. Høres bare dumt ut.
          Totalt uenig med deg Jeg synes det er rått når vi hauser opp stemninga litt mot slutten der. Det hjelper på og gåshuden kommer sterkere når vi synger
          Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by Reflektor View Post
            Selv merker jeg at det funker på mengden. Folk bruker som regel mer av stemmen sin i refrenget etter at folk roper.
            Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Det er lov å være uenig.
              Kjerka er klubbens "nasjonalsang". Da synes jeg det er mest respektfullt og vakkert å synge høyt og klart når man skal synge og holde kjeft når man skal holde kjeft.

Nå har ikke jeg vært på Anfield, men holder de virkelig på slik der også, eller klarer de å holde seg til teksten? Sikkert noen som kan svare på det. På Hyde Park sist helg hørte jeg hvertfall ikke noe til dette fenomenet og de sang på et nivå vi neppe noensinne vil klare å matche.
              Seriemester 2005

Comment

[QUOTE=Reflektor;158617]
                På Hyde Park sist helg hørte jeg hvertfall ikke noe til dette fenomenet
                Mente Hampden Park
                Seriemester 2005

Comment

Er meget enig med Geir i "hater Brann" ropet der inne ja.
                  Veldig malplassert, for ikke å snakke om altfor mye kred til Brann.

Hvem er det egentlig som bryr seg om dem?
                  Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

Så lenge originalen går sånn, så blir det sånn.
                    Irriterer du deg også over at det står den originale teksten "strødde skjebnen ut små gnister på Vålerenga" og ikke "strømmet skjebnen ut små gnister på Vålerenga" som mr Strandbakke synger?
                    in Absinthia

Comment

Det har nå også blitt en sannhet ved at sikkert 50% synger sang. Det er faktisk ikke mulig såvidt jeg vet for en klokke å synge.....

Og hvorfor rope "Hater Brann" etter "....sto der i brann" eller de ubrukelige kom igjen a gutta, spesiellt på steder der det ødelegger stemningen som alt er i sangen....

Kan det bare være meg som irriterer meg over dette? Er jeg i ferd med å bli en grumpy old man?
                      Ja! Kom igjen a gutter - gir meg gåsehud og hatet til Brann er så vannvittig sterkt at jeg kan ikke få syngt det ofte nok..

Faen - hater Bergen by!
                      Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Originally posted by Bohem1 View Post
                        Faen - hater Bergen by!
                        Bergen bygd!
                        Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                          Irriterer du deg også over at det står den originale teksten "strødde skjebnen ut små gnister på Vålerenga" og ikke "strømmet skjebnen ut små gnister på Vålerenga" som mr Strandbakke synger?
                          Og ikke minst "Klanen på store stå" mot originalen "publikum på store stå".

At vi skal ødelegge "nasjonalsangen" vår med å "hater Brann" er trist. Ser på det mere som en hyllest til Brann når vi tenker på dem når vi synger.

Epilog: Å Vålenga, Oslo by!!! -Ikke Oslo øst. Det folk hører når vi synger begge deler er OSLO BYST!
                          Felt E

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                            Den dagen vi spiller orginalen så skal jeg godta det. Så lenge vi spiller den versjonen hvor det synges KLANG, så mener jeg at det bør stå det også. Ellers kan vi bare synge mitt vålenga på melodien til kjerka...

Jeg har ikke sett det med gnister.... men takk for det.. nå skal jeg irritere meg over det også.
                            Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Klart at alle er imot "hater brann". Det sto jo i klansropet..

Og få opp trøkket der melodien bygger seg opp til ett refreng gir bra trøkk, når jeg sto på VB i fjor hørtes det kult ut. Jeg er for trøkk og imot ikke-trøkk. Greit det er "nasjonalsangen" vår, men nå har det seg sånn at denne "nasjonen" er Klanen, ikke sølvguttene (no offence)..

Comment

Working...
                              X