Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultat fredagsquiz 26.02.2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultat fredagsquiz 26.02.2010

1.Tvangstenkerne 62 p
    2.IDL 60 p
    3.Harry Quizna 59 p
    4.Heltinner 57 p
    5.Glede & Hurra 56 p
    6.Sota, Øst for Enga 55 p
    7.H1914, Bubbles, Den gode bader en Hardygutt 54 p
    8.Besserwissers 53 p
    9.Sixpack 52 p
    10.Tynn i håret, Piker, Laget på Stiklestad 51 p
    11.Beauty school dropouts 49 p
    12.Hjørnet i baren 48 p
    13.Men without hats 47 p
    14.Eli Hagen 46 p
    15.Bølermafiaen 45 p
    16.Las cucarachas 43 p
    17.Skøyerne fra Skøyen 42 p
    18.Loser chicks, Yukon XL 41 p
    19.Jørn & Jørn 31 p

Grunnen til avvikene er at en drøss lag feilaktig har fått tre poeng på Grandiosaspørsmålet. Grandis u/paprika var kun på markedet en kort tid og er ikke godkjent (ifølge Stabburets nettsider).

Jeg var ikke på Bohemen fredag, men synes grandis-avgjørelsen er tvilsom.

Den er kanskje i streng forstand riktig, hvis det ble presisert at det er det som står på stabburet.no som er fasiten. Men det er jo en tullefasit, dersom de i virkeligheten selger også andre grandiser i butikkene.

Hvis den type spørsmål tas med fordi QMs synes det er fint med innslag fra hverdagen på quiz, må jo fasiten være det som faktisk ligger i disken. Empiri overstyrer teori.

Hvis spørsmålet derimot tas med fordi QMs synes det er fint å finne ut hva folk vet om det som står på et eller annet selskaps hjemmeside, er det derimot en flott avgjørelse. Men var det virkelig begrunnelsen for spørsmålet?

Comment

Grandis uten paprika blir jo ikkje solgt for tida!

Comment

Jeg vet ikke om den finnes i butikkene akkurat nå, men den er definitivt ikke fjernet fra Stabburets utvalg. Ifølge en artikkel i Nettavisen blir den solgt som "kampanjetilbud". Det vil si at svaret du opererer med kan være riktig denne uken, men feil neste uke, alt avhengig av om noen butikkjeder kjører kampanjer med Grandiosa Uten Paprika eller ei.

- Vi solgte ca. 1,4 millioner av Grandiosa uten paprika i selve kampanjeperioden, noe som viste at det var riktig å satse på den. Varianten var "ute på prøve" som vi kalte det fra januar til mai i 2009. Salget var bra, men Grandiosa uten paprika er tross alt veldig lik originalen og da ble det en utfordring å forsvare plassen på permanent basis. Men som kampanjetilbud har den altså blitt opprettholdt, og her er det kjedene som bestemmer om de vil ta den inn eller ikke, sier Ingdal til Side2.

Comment

Eg har som sagt ikkje noko med quizen å gjere, eg tek meg kun av rettinga.

Her er òg eit lite utdrag frå ein Stabburet-representant:

Kjedene bestemmer selv om og når det blir kampanjer. Produktet er ikke ...en
          fast variant på lik linje med det øvrige sortimentet grunnet at det er
          veldig hard konkurranse om plassen i frysedisken og hvis noe skal inn så må
          noe annet ut. I den situasjonen klarer dessverre ikke Grandiosa Uten
          Paprika å motivere en fast plass.

På spørsmålet om Seidel er det muligens nokon som har fått eit poeng for lite, etter som Norgesgruppen favnar vidt og breidt.

Comment

Originally posted by RogerE View Post
            Eg har som sagt ikkje noko med quizen å gjere, eg tek meg kun av rettinga.
            Håper du vet hva det ble spurt om i alle fall.

Comment

Her kjem dei forhåpentlig siste resultata:

1.Tvangstenkerne 62 p
              2.IDL 60 p
              3.Harry Quizna 59 p
              4.Heltinner 57 p
              5.Glede & Hurra 56 p
              6.Sota, Øst for Enga 55 p
              7.H1914, Bubbles, Den gode bader en Hardygutt 54 p
              8.Besserwissers 53 p
              9.Sixpack 52 p
              10.Tynn i håret, Piker, Laget på Stiklestad 51 p
              11.Beauty school dropouts 49 p
              12.Hjørnet i baren 48 p
              13.Men without hats 47 p
              14.Eli Hagen 46 p
              15.Bølermafiaen 45 p
              16.Las cucarachas, Skøyerne fra Skøyen 43 p
              17.Loser chicks, Yukon XL 41 p
              18.Jørn & Jørn 32 p

Grunnen til avvikene er at en drøss lag feilaktig har fått tre poeng på Grandiosaspørsmålet. Grandis u/paprika var kun på markedet en kort tid og er ikke godkjent (ifølge Stabburets nettsider).

Comment

jeg sa over høyttaleranlegget at jeg ikke skulle ha med snurr tynn og spelt OG at jeg forholder meg til det stabburet selv sier er sitt utvalg, oppdatert 10 feb i år.

verre er det ikke :-)

erik

Comment

Working...
                X