Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

spørsmål fra fredag 30 april

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spørsmål fra fredag 30 april

Her er mine spørsmål fra fredag 30 april.

1. Hva heter dette senteret ved Met office i London som følger med på om man kan fly eller ikke pga vulkansk aktivitet? 1p
    Volcanic Ash Advisory Centre

2. Hvilke tippeliga klubber har ikke togstasjon på sitt hjemsted/i sin by? 2p for alle mangler du en 1p
    Tromsø – Ålesund – Haugesund – Molde

3. Fler svars oppgave, hvilket svar er rett på spørsmålet: Er det lov å sykle på rødt lys? 1p
    Ja, Nei eller Lov så lenge det er klart/ikke annen trafikk
    Nei

4. Hvilket år er dette? Det var ikke fotball VM - det var ikke presidentvalg i usa – det var ikke Olympiske leker – norge har 3 statsministere dette året og stortingsvalg – aksel lund svindal var ikke født og Mae West var ikke i live. 1p
    1981

5. Hva definerer jeg her: ”- XX er oppholdsplass på husfasade konstruert som et framspring med golv som fortsettelse av golvet i rommet innenfor. XX kan bæres av bjelker som er utkraget fra golvet innenfor eller av konsoller” 1p
    Balkong

6. Ranger fra eldst til yngst: Ringnes bryggerier – C. Montgomery Burns(med utgangspunkt i alderen han har i serien nå) – Sitting Bull og romanen ”Sult” 1p
    Sitting Bull 1831 – Ringnes 1876– Sult 1890 og Burns 104 år 1906

7. Hva kalles den øverste divisjonen i damefotball og ishockey for menn? 2p
    Toppserien og Get-ligaen

8. Hva heter humoristen bak skikkelsen som bor på Krystall-palass? 1p
    Jacob Margido Esp (flettfrid andresen)

9. I hvilken tysk by var The Beatles svært populære før de slo igjennom internasjonalt?1p
    Hva het ”klubben” hvor de bland annet spilte hver kveld i 7 uker på rad?” 1p
    Hamburg og ”the Star club”

10. Hvilket dikt er dette verset fra og hvem har skrevet det?
    I morgon vil eg byrja på eit nytt og betre liv, trur eg.
    Eg skal aldri gå på fylla meir og skjera folk med kniv, trur eg.
    Eg skal aldri skråla visar meir i laddevinsrus, men synge åndelege sanger i Zions bedehus,
    trur eg.
    Etter ein rangel og Jacob Sande 2p

11. På hvilken frekvens finner du, henholdsvis, Radio 1 og P5 i Oslo 1p
    R1 103,4 – P5 102

12. Hvor mange kamper er det i fotball Vm? 1p
    64

13. Musikk: Stretch – why did you do it?

erik :-)

Har for så vidt gått igjennom besvarelsene, men legger inn en liten protest mot Beatles-spørsmålet. Vi og ett eller to lag til svarte Kaiserkeller.

Beatles spilte blant annet på nattklubben Kaiserkeller, i dag musikk-klubben, fra 4. oktober 1960 til 30. november 1960, se http://www.hillmanweb.com/BEATLES/kaiser.html

Det mener jeg også må godkjennes som riktig svar ut fra opplysningene som ble gitt og er skissert ovenfor.
    Jan Quizna
    Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Comment

kan ikke huske, og jeg var edru, at noen påpekte det på fredag..så her melder jeg spist er spist.
      la ellers til at dem spilte 7 uker på rad og hver kveld med laange set på opp mot 8 timer. Det var bare star club, så jeg står på mitt :-)

erik, litt nasse på det her ;-)

Comment

Working...
      X