Maksimal poengscore 30 poeng i 1. omgang, 33 i 2. omgang (pausescore i parentes)

1. 58p - 4Ever Blowing Bubbles (28)
2. 55p - Tvangsgutane (26)
3. 51p - Den gode bader en ugle (24)
4. 49p - Glederspikene & Hurraguttene
5. 48p - Piker (24), IDL (23), Harry Quizna (21)
6. 47p - Tynn i håret, tjukk i huet (25), Heltinner (23)
7. 46p - Øst for Enga (21), Papirtigrene (22)
8. 45p - Benkesliterne (22), Laget på Stiklestad (23)
9. 42p - Beautyschool Dropouts (23)
10. 41p - H1914 (21), Besserwissers (22),
11. 39p - Menn (20)
12. 37p - Sixpack (20), Bølermafian (21),
13. 36p - Sotahjørnet (18), Aldri mer enn ni rette (21)

Kommentarer:
Bare noen mindre rettelser på poengsummene, ingen helt i toppen.

En kjapp quizanalayse viser at spørsmålet om oppfinnelsen kunne ha vært presisert bedre. Jeg prøve blant annet å si en vanlig bruksgjenstand i dag, og da i betydningen hjemme, men med svar som dampveivals, telegrafstolpe, damplokomotiv, jernbane(skinner), piggtråd, motorvei (! - jeg sa 1827...), skjønner jeg at jeg mislyktes. Flere lag hadde imidlertid gressklipper.

Tretrinnraketten ble noe for lett, men det er vel til å leve med, få gjenkjente Stein Ingebrigtsen, mens Paul Hogan var et vanlig feilsvar på australieren som hadde gått til topps med de minste evnene. Få hadde også fått med seg Rosario Dawson som medprogramleder til fredspriskonserten.

Nesten ingen hadde nytelsesmiddelet rødvin på Livet er for kjipt, mange gamblet feil på Alternativ jul og forvekslet det med Aslams arrangement. Borderline til Liza Marklund var fremmed for veldig mange, det hjalp ikke med det lille hintet om Madonna-hiten ("Like a virgin" ble foreslått som svar...).

Så tar quizmasterne selvkritikk på sykeshusspørsmålet, at ikke antallet ble spesifisert. Da hadde langt flere lag scoret poeng her, antakelig også to poeng. Dette er en generell henstilling til quizmastere, spesifisér antallet i slike spørsmål.

Paradokset er blant annet at man får null poeng ved kunne alle riktige, men tar med ett for mye, mens man kan få 1 poeng ved å bare ha 2-3 riktige hvis det er 4 man skal frem til.