Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fredagsquiz 8. juni

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fredagsquiz 8. juni

Maksimalscore 71 poeng, 35p i 1. omgang, 36p i 2. omgang. Pausepoeng i parentes.

1. 62p - IDL (31), 4ever Blowing Bubbles (30)
    2. 61p - H1914 (30)
    3. 56p - Heltinner (30), Tvangstenkerne (30)
    4. 55p - Glede&Hurra (30), Harry Quizna (31)
    5. 53p - Øst for Enga (31), Sixpack (28)
    6. 51p - Besserwissers (26), Las Cucharachas (28)
    7. 50p - Eli Hagen (27)
    8. 47p - Menn (24)
    9. 43p - Yukon XL ( 23)
    10. 42p - Sota (23)
    11. 41p - Beautyschool Dropouts (20)
    12. 38p - Pål sine høner (23), Laget på Stiklestad (23)
    13. 34p - Tynn i håret, tjukk i huet (19)

Kommentarer:
    Flere små endringer, også helt i toppen, Bubbles og Hovedstyret justert opp med 1 poeng, Tvangstenkerne med 2 poeng. Det er spesielt Canossagang-spørsmålet som er årsaken, har vært litt mer liberal her.

For spørsmålet om Revier-stredet er det godtatt to riktige gater som ligger mellom Dronningens gate og Nedre Slotts gate.

Var litt upresis på Dirty Harry-spørsmål om kaliber. Magnum 45 godtas ikke, som noen hadde svart, og jeg burde antakelig ikke ha tilføyd geometrisk på fasongen til den amerikanske presidentens kontor, men det skapte ingen praktiske problemer.

Begynnelsen av 2. omgang ble veldig vanskelig for mange lag, og gruppene på G i første omgang ble også vanskeligere enn det jeg hadde håpet på, en liten bom der.

Linkedin var et vanlig feilsvar istedenfor Twitter, hammock istedenfor trampoline. Ellers en stang ut-quiz for flere lag, inkl. mitt eget.

Til slutt et hjertesukk:
    Hvorfor må vi quizmastere stresse så mye med tiden og "få opp farten", spesielt i kombinasjonen med vanskelige spørsmål, som i begynnelsen av 2. omgang? Er det noen som må hjem tidlig? Om vi blir ferdige med opplesingen av resultatene 20.35 eller 20.45-20.50 kan da ikke spille så stor rolle, er det ikke bedre at lagene får litt tid til å tenke? Quizene er ikke like, noen gang er det flere resonneringsspørsmål, som krever mer tid.

Det er greit at det er en fotballkamp etterpå, men akkurat denne var vel ikke den viktigste. Russland-Tsjekkia tåler 5 minutter uten lyd. Misunner ikke quizmasterne til fredag som har Sverige-England som venter.

Og hvis vi har så dårlig tid og må bli ferdig så raskt, hvorfor kan vi ikke da gå tilbake til å starte quizen kl 18, istedenfor gimmicken med 18.08?
    Jan Quizna
    Jeg var så stygg som spedbarn at moren min ammet meg gjennom et sugerør.

Hurra! Seier!

Ellers er jeg enig i Jans hjertesukk. Quiz er en lagidrett, og det er viktig at lagmedlemmene får tid til å oppfatte spørsmålet, tenke og diskutere litt før man raser videre til neste spørsmål.

De fleste som deltar på Bohemens fredagsquiz setter vel av minst 3 timer til quiz og hygge, så med mindre det er noe helt spesielt som skjer, så kan man vel ta det litt roligere, eventuelt starte quizen litt tidligere.

Vibeke Bubbles
    Vibeke Bubbles

Comment

Vi kunne selvsagt ha droppa fredagsquizen under fotball-EM, men vi greide det i 2010 så hvorfor ikke i år?
      Vanligvis er quizene ferdig mellom 20.30 og 20.45, det er vel ingen som føler at man må stresse da er det vel, eller?
      I morgen blir det selvfølgelig litt spesielt med den viktige kampen mellom Sverige og England, noe quizmasterne er fullstendig klare over.
      Ved å droppe rettinga i pausa som vi gjorde på fredagene i Sør-Afrika VM i 2010 skulle bongene være delt ut seinest klokkka 20.09.
      Ingen grunn til å synes synd på quizmasterne pga dette.
      Alternativet er å avlyse quizen.
      Det er uansett for seint nå.
      For meg og mine er quiz og fotball etterpå en combo som vanskelig kan toppes!
      Et kinderegg for voksne.

KjellG.

Comment

Når det gjelder forrige fredag var vi faktisk litt usikre på hvor mange som ville dukke opp for å se Russland-Tsjekkia, det kom mange russere når vi viste hockey-vm for en måned siden.
        Hvis det raser inn 40 stykker kvart over åtte blir det ekstremt slitsomt for quizmasterne å håndtere opplesing av svar og til slutt retting og bongutdeling.
        I tillegg var vel ikke heller quizmasteren som hadde første halvdel av andre omgang verken spesielt rask eller enkel...
        da kan det fort bli litt stress på slutten og denne gang gikk det ut over den godeste Jan Q.
        Og til slutt vant ikke Tyskland, men IDL!

KG.

Comment

Originally posted by KjellG View Post
          Når det gjelder forrige fredag var vi faktisk litt usikre på hvor mange som ville dukke opp for å se Russland-Tsjekkia, det kom mange russere når vi viste hockey-vm for en måned siden.
          Hvis det raser inn 40 stykker kvart over åtte blir det ekstremt slitsomt for quizmasterne å håndtere opplesing av svar og til slutt retting og bongutdeling.
          I tillegg var vel ikke heller quizmasteren som hadde første halvdel av andre omgang verken spesielt rask eller enkel...
          da kan det fort bli litt stress på slutten og denne gang gikk det ut over den godeste Jan Q.
          Og til slutt vant ikke Tyskland, men IDL!

KG.
          Jeg tåler det og surret bort noen minutter selv i første omgang på lydtull.

Dette var mer enn en generell oppfordring om at QM må få lov til å holde på noen minutter ekstra hvis quizen krever det. Er svarene lest opp, og bongene utdelt innen kl 21.00, må vel det være greit. Sjelden at vi holder på så lenge.
          Jan Quizna
          Jeg var så stygg som spedbarn at moren min ammet meg gjennom et sugerør.

Comment

Working...
          X