Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater fra fredagsquizen 22. februar 2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater fra fredagsquizen 22. februar 2013

1) Tvangtenkerne - 72p
    2) I Dårligste Laget; Hovedstyret av 1914 - 68p
    3) Harry Quizna; Sixpack - 66p
    4) Besserwissers - 65p
    5) Heltinner - 64p
    6) Piker - 62p
    7) Papirtigrene - 60p
    8) Beauty School Dropouts - 59p
    9) Herrer; Eli Hagen - 56p
    10) Tynn i håret, tjukk i hue - 55p
    11) Gledespikene og Hurraguttene - 53p
    12) Placeboeffekten - 50p
    13) Brune Stjerne; Alexx og Kakerlakkene - 49p
    14) Sotahjørnets venner - 47p
    15) Ole Dole Doffen - 41p
    16) Linderud gjengen - 36p

I forhold til det som ble lest opp har Sixpack fått ett poeng ekstra. Bortsett fra dette var det ingen feilrettinger, noe som er meget bra av lagene.

Forsøket med en "hardcore" utdelingsoppgave var dessverre ikke vellykket siden ingen var i nærheten av riktig svar. For lite tid og vanskelige spørsmål gjorde sikkert sitt til her. Men endel av lagene synes fornøyd med forsøket så kanskje dette dukker opp i en annen variant en annen gang. Kanskje litt urettferdig å trekke bonger blant de innleverte gale svarene, men av og til belønnes innsats.

Bonger gikk som vanlig til vinnerlaget Tvangstenkerne, Heltinner ble trukket blant innleverte bongoppgaver og Brune Stjerne ble trukket blant de øvrige lagene av Rune som var kveldens Embla.

Vi takker for et meget godt quizpublikum som utviste stor tålmodighet med oppsummeringen etter andre omgang. Om ikke det var nok foregikk den store jakten på vinnerbongene som var forlagt bak kulissene. På tross av dette så det ut til å være en bra vinterferiefredag på Bohemen.

Knut, Katarina og Rune

Bonanzaquiz i mårra

Originally posted by Knut Papirpus View Post
    1) Tvangtenkerne - 72p
    2) I Dårligste Laget; Hovedstyret av 1914 - 68p
    3) Harry Quizna; Sixpack - 66p
    4) Besserwissers - 65p
    5) Heltinner - 64p
    6) Piker - 62p
    7) Papirtigrene - 60p
    8) Beauty School Dropouts - 59p
    9) Herrer; Eli Hagen - 56p
    10) Tynn i håret, tjukk i hue - 55p
    11) Gledespikene og Hurraguttene - 53p
    12) Placeboeffekten - 50p
    13) Brune Stjerne; Alexx og Kakerlakkene - 49p
    14) Sotahjørnets venner - 47p
    15) Ole Dole Doffen - 41p
    16) Linderud gjengen - 36p

I forhold til det som ble lest opp har Sixpack fått ett poeng ekstra. Bortsett fra dette var det ingen feilrettinger, noe som er meget bra av lagene.

Forsøket med en "hardcore" utdelingsoppgave var dessverre ikke vellykket siden ingen var i nærheten av riktig svar. For lite tid og vanskelige spørsmål gjorde sikkert sitt til her. Men endel av lagene synes fornøyd med forsøket så kanskje dette dukker opp i en annen variant en annen gang. Kanskje litt urettferdig å trekke bonger blant de innleverte gale svarene, men av og til belønnes innsats.

Bonger gikk som vanlig til vinnerlaget Tvangstenkerne, Heltinner ble trukket blant innleverte bongoppgaver og Brune Stjerne ble trukket blant de øvrige lagene av Rune som var kveldens Embla.

Vi takker for et meget godt quizpublikum som utviste stor tålmodighet med oppsummeringen etter andre omgang. Om ikke det var nok foregikk den store jakten på vinnerbongene som var forlagt bak kulissene. På tross av dette så det ut til å være en bra vinterferiefredag på Bohemen.

Knut, Katarina og Rune
    [B]
    BONANZAQUIZ

Da Oksa, oppvokst med utedass og sinkbalje på kjøkkenet, ikke skjønner hvordan han kan starte en ny tråd, slenger han seg på denna resultatlista. Oksa vil bare fortelle at han er klar for en skikkelig prostata - og sexquiz dere aldri har opplevd før. Så kjenn deres besøkelsestid. Oksa har dem 13 første spørsmåla, så kom i tide. Han begynner seinest 18.05. Da detta er en regulær quiz, blir det bare plass tel en klassisk tre-trinns-rakett, men det blir flere kunstneriske innslag av quizmaster og sexhistorier fra virkeligheten.

Som en litt oppvarming får dere her en liten epistel som Oksa skreiv i Klassekampen 16. mai 2002.

Spørrekonkurranser er på moten for tida. Du kan bli millionær bare ved å svare på hvor mange bein katta til Wenche Myhre har. For omtrent femti år sia var også spørrekonkurranser på moten, men da var folk overlykkelige over å vinne 80 kroner i det populære radioprogrammet "Det spørs" med Rolf Kirkvaag. En gang i 1955 var hele klassen min i aulaen på Marienlyst skole, og bestekameraten min vant 80 kroner i geografi. Dagen etter var avisa VG i skolegården og lagde stor reportasje om Svein, som ble bært på gullstol av klassekameratene.
    I dag heter det ikke lenger spørrekonkurranse. Det heter quiz og programleder'n heter quizmaster. Enhver pub med respekt for seg sjøl har en eller annen form for quiz. Så også sportspuben til Klanen til Vålerenga. Der er det sportsquiz på onsdager og allmennquiz på fredager. Opptil 200 personer på 35 lag med seks personer kan være trengt sammen for å svare på spørsmåla. Vinnerlaget får en halvliter pils. Noe av moroa er å finne på slagkraftige navn på laga. Det er lag som heter "I dårligste laget", "Gledespikene og hurraguttene", "Eli Hagens ufaglærte frisørteam og "Kløtsjkameratene".
    Forleden var det Oksa fra "Sotahjørnets Venner" som var quizmaster, en etnisk vål'engagutt som åpna sine førti spørsmål med å synge: "Salig, salig er en vål'enggutt/ Hvor han kommer blir han kasta ut/Ingen fra Vål'enga kommer tel Gud/For dem ser så fyllesjuke ut." Den lærte vi av Loppe-Tarzan, religionslærer'n vår, forteller Oksa.
    Denne quizmaster'n er i det pratsomme hjørnet. Den første omgangen går i erotikkens tankebaner. Han forteller om den erfarne dama som kjørte han hjem i hennes Ford Anglia, og som kyssa han samtidig som hun skifta gear med kneet. Så spør han hvor mange centimeter standardlengden er på et kondom, før han forteller om foreldra sine som var forlova i 11 år uten å ligge sammen. I fem av disse åra var dem "Dis", forteller Oksa, og det siste er iallfall sant sier han, for da dem var daue fant han et kjærlighetsbrev fra fatter'n hans, som begynte med orda: "Høyst ærede frøken!"
    Før neste spørsmål ber han om ekstra dempa belysning, fordi hvem som helst kan komme til å rødme: - Hvor mange millimeter sæd inneholder vanligvis en sæduttømming? spør Oksa, før han legger til at det ikke er lov å gå på do for å måle. - En munnfull, roper en kvinnelig stemme.
    Så forteller han at i puberteten var et nakent kvinnebryst paradiset for et guttesinn, men i flere år var de fargelagte bildene i Cocktail det nærmeste han kom Edens hage, og så spør han om hvilket brennevin som brukes i verdens mest klassiske cocktail "Dry Martini".
    Etter pausen med forfriskninger og pauseresultater, griper Oksa igjen mikrofonen og forteller om alle fristelsene han har motstått i livet: - I mine svake stunder kunne jeg tenkt meg å gå på horehus, begynner Oksa. - Ha valgt meg ut ei vakker kvinne jeg ellers aldri ville ha hat tsjangs på. Noe hadde jeg vel, også å gi tilbake, ikke bare penga. Sånn kunne jeg ha vært den perfekte horekunden, Jeg sa det var i svake stunder, gjentar Oksa. - Når alt kommer til alt, I do not think I would! Så spør han om hvor mange bevegelige helligdager det er i Norge, og det er ikke like enkelt å svare på for alle.
    Sånn fortsetter han nedover spørsmålsrekka med å fortelle om alle fristelsene han har unngått: - I svake stunder kunne jeg tenkt meg å selge litt av solidariteten min for å få betalt boliglånet, og for å få kjøpt meg en sykkel med dempegaffel. Ikke solgt hele solidariteten min, naturligvis. Bare gitt litt faen i dem som ikke kom lengre enn til forsøksheatet i kampen for tilværelsen, men når alt kommer til alt: I do not think I would! sier Oksa og spør hva den norske sosialminister'n heter. - Etternavn er nok, sier Oksa
    Stemninga er stor i lokalet, men det blir litt mer stille da Oksa fortsetter: I svake stunder kunne jeg også tenkt å si farvel til detta meningsløse livet. Når livspresset blir for stort, er det liten vits i å fortsette noen strafferunder tel. I en verden hvor vi godtar at ondskapen blir satt i system, blir vi alle frarøva vår menneskelighet. Livet blir som en biltur på nedslitte sommerdekk over Hardangervidda i snøstorm, sier quizmaster'n: - Så i svake stunder får'n løst tel, å kaste inn håndkle, men når alt kommer tel alt: I do not think I would, sier han før han spør om hva fossen heter som renner ned fra Hardangervidda i Måbødalen.

Comment

Vi ser alle fram til Oksas comeback og gleder oss med skrekkblanda fryd...
      Jeg skal stå for de 13 første i andre omgang og skal holde meg til helt andre temaer enn hingsten fra Vålerenga.
      Quizen starter opp klokka 18.14, ikke 18.05 som Oksa prøver seg på, han har vel dårlig tid og vil hjem fort.
      Selv skal jeg bøtte på med brennvin mellom 17.00 og 18.00-dette kan bli sterke saker selv for grisegutter, her gjelder det å bedøve både sans og samling.
      Vel møtt!

KjellG.
      Member of Ron Jeremy FC.

Comment

Originally posted by dødsbekken Oksa View Post
        [B]
        BONANZAQUIZ

Da Oksa, oppvokst med utedass og sinkbalje på kjøkkenet
        Snakk om forskjell fra min oppvekst på Tåsen! Jeg er vokst opp med egen bidet og boblebad. Utedo for meg er at jeg måtte gå ut av rommet mitt for å gjøre fra meg.

Tydelig at det er forskjeller her i byen.

Og så er jeg fortsatt Dis med mine foreldre.
        Jan Quizna
        Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Comment

Working...
        X