Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Resultater sommerquiz 26. juli

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Resultater sommerquiz 26. juli

1. 68p - IDL
    2. 64p - Tvangstenkerne
    3. 60p - 4Ever Blowing Bubbles
    4. 59p - Sixpack, Gledespikene & Hurraguttene
    5. 57p - Volvat Underground
    6. 55p - Las Cucharchas
    7. 54p - Papirtigrene
    8. 53p - Heltinner
    9. 51p - Øst for Enga, Carlos Danger
    10. 46p - Piker
    11. 45p - Facebook Høgre, Tynn i håret, tjukk i huet
    12. 43p - Menn, Sotahjørnet
    13. 41p - Summerschool Dropout
    14. 37p - Dum Dum Girls

En generell kommentar er at 2. omgang ble for vanskelig. Hundespørsmålet skulle ikke ha vært stilt, Rihannas turnénavn ble for vanskelig, det samme ble musikkspørsmålet på Spm 50. En del lag gamblet på Oscar-vinneren med de fire gjeveste titlene og bommet.

Og så var det litt stang ut for en del lag på bakkerekorden i Holmenkollen og årstallspørsmålet i 1. omgang.
    Jan Quizna
    Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Når det gjelder musikkspørsmålet på 50 er jeg ikke helt enig. Det å spørre om hvilken by de kommer fra var nok altfor vanskelig, men å spille en kjent sang av et kjent 70 talls band, Aerosmith, er ikke for vanskelig.

Comment

Originally posted by Knut Papirpus View Post
      Når det gjelder musikkspørsmålet på 50 er jeg ikke helt enig. Det å spørre om hvilken by de kommer fra var nok altfor vanskelig, men å spille en kjent sang av et kjent 70 talls band, Aerosmith, er ikke for vanskelig.
      Når jeg uttaler meg om vanskelighetsgraden, gjør jeg det utelukkende på bakgrunn av poengscoren, ikke subjektiv synsing.

Nå har jeg kastet oppgavearkene, men jeg mener å huske at bare ett lag hadde begge hundene riktig, det samme med navnet på Rihannas verdensturné. Følgelig skivebom fra QM.

Når det gjelder spm 50, hadde rundt halvparten av lagene null på dette spørsmålet. Det er for dårlig på et musikkspørsmål til slutt, det er ikke her man skal "avgjøre quizen". Tar du ikke bandet, bommer man uunngåelig på byen. Det er mulig Aerosmith-kjennere synes denne sangen var lett, men mange hadde altså ikke peiling på bandet.
      Jan Quizna
      Jeg var så stygg som liten, at de hadde bare negativene av meg i familiealbumet.

Comment

Working...
      X